Η εβδομάδα που πέρασε στη βιομηχανία της μόδας χαρακτηρίστηκε από στρατηγικές αλλαγές σε ρόλους ηγεσίας και οικονομικές μεταβολές. Η Moncler εντυπωσίασε με την αυθεντική καμπάνια της, η Fendi υποδέχθηκε ξανά τη Maria Grazia Chiuri, ο Armani έχει νέο CEO, και οι LVMH και Kering κινούνται σε ασταθές οικονομικό περιβάλλον.

Al Pacino and Robert De Niro appear together in Moncler’s “Warmer Together” campaign released in October 2025
Al Pacino και Robert De Niro στην πρόσφατη εκστρατεία της Moncler “Warmer Together”

Η νέα καμπάνια της Moncler με πρωταγωνιστές δύο φίλους, τον Robert De Niro και τον Al Pacino, κέρδισε επαίνους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την ειλικρίνειά της. Απλή για τα δεδομένα της μόδας, αλλά κομψή και προσιτή, η εκστρατεία της ιταλικής φίρμας, γνωστής για πανωφόρια της, παίζει έξυπνα με τις λέξεις, υποστηρίζοντας ότι οι φιλίες, οι κουβέντες και οι περίπατοι δημιουργούν τις ζεστές στιγμές. Η ζεστασιά δεν έχει να κάνει με το έξω, αλλά έρχεται από το μέσα.

1

Η Maria Grazia Chiuri επέστρεψε στη Fendi ως διευθύντρια δημιουργικού, διαδεχόμενη τη Silvia Venturini Fendi και επανερχόμενη σε μια εταιρεία όπου εργάστηκε για το μεγαλύτερο μέρος της δεκαετίας του 1990. Η Chiuri αποχώρησε από τη θέση της καλλιτεχνικής διευθύντριας της Christian Dior φέτος τον Απρίλιο και την υποδέχθηκε ο Jonathan Anderson.

Και ενώ οι μετοχές της LVMH σημείωσαν άνοδο 13% αυτή την εβδομάδα μετά την ανακοίνωση των θετικών αποτελεσμάτων της για το τρίτο τρίμηνο του έτους, με έσοδα που ανήλθαν σε 18,3 δισ. ευρώ, η Dior δεν συνέβαλε σε αυτό. Η ανάπτυξή της, μόλις 1%, τροφοδοτήθηκε από τις λιανικές πωλήσεις της Sephora και την ανάκαμψη στην Κίνα και δεν αντανακλά τις προβλέψεις του ομίλου για 3-5% αύξηση. Οι μάρκες μόδας της LVMH και τα δερμάτινα είδη συνεχίζουν να σημειώνουν πτώσεις στις πωλήσεις κατά 2%.

Μετά τη σύντομη αναβάθμισή της σε buy από τη UBS, η Berenberg την υποβάθμισε σε hold σε λιγότερο από μία ημέρα. Τίποτα, πάραυτα, δεν σταμάτησε την εκτόξευση της καθαρής αξίας του Arnault, που μεταξύ 14 και 15 Οκτωβρίου, αυξήθηκε από 173 δισεκατομμύρια δολάρια σε 192 δισεκατομμύρια δολάρια, μέσα σε μία μόνο νύχτα.

Αντιθέτως, εν μέσω στασιμότητας και ανάκαμψης, η φετινή επίδειξη μόδας της Victoria’s Secret χαρακτηρίστηκε από πλούσια μαλλιά και ακόμα πιο πλούσια φτερά, και μας ταξίδεψε πίσω στην ακμή της στις αρχές της δεκαετίας του 2000, με λάμψη και σεξαπίλ.

Τα έξοδα παραγωγής της επίδειξης υπολογίζονται από 12 έως 20 εκατομμύρια δολάρια, ενώ στις 28 Αυγούστου η εταιρεία ανέφερε καθαρές πωλήσεις ύψους 1,459 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το δεύτερο τρίμηνο του 2025, μια αύξηση της τάξης του 3% σε σύγκριση με τις καθαρές πωλήσεις ύψους 1,417 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το δεύτερο τρίμηνο του 2024.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόστιμο 157 εκατομμυρίων ευρώ στις Gucci, Chloé και Loewe για αντιανταγωνιστικές πρακτικές καθορισμού τιμών που περιόρισαν τις επιλογές των καταναλωτών, όπως η επιβολή περιορισμών στις λιανικές τιμές και τα ποσοστά έκπτωσης.

Το πρόστιμο προκύπτει την ίδια στιγμή που η Dior βρίσκεται και πάλι αντιμέτωπη με φημολογίες ότι οι τσάντες που πουλάει για 2.600 ευρώ της κοστίζουν μόλις 53 ευρώ. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η Dior βρήκε προμηθευτή πρόθυμο να παράγει τις τσάντες της με αντάλλαγμα το εξαιρετικά χαμηλό προαναφερόμενο κόστος. Η αποκατάσταση της φήμης της εταιρείας δεν θα είναι και τόσο φθηνή, καθώς οι μετοχές της ήδη βρίσκονται σε πτωτική πορεία, κάτι που αποτελεί έναν ακόμα πονοκέφαλο για την LVMH.

Μια νέα τάση στα αρώματα, το λεγόμενο «scent layering» καλεί τους καταναλωτές να συνδυάζουν πολλά αρώματα ταυτόχρονα, αντί να φοράνε μόνο ένα. Η τάση εκτοξεύθηκε στο TikTok trends τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με το Vogue Beauty trend tracker, θέτοντας υπό αμφισβήτηση τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να διαφημιστούν προϊόντα όπως το Chanel No. 5 και το Miss Dior. Στην περίπτωση της διαφήμισης αρωμάτων πλέον απαιτείται κάτι περισσότερο από μια απλή, ασπρόμαυρη φωτογράφιση δύο φίλων.

Η υπεύθυνη δημιουργικού ανδρικών ενδυμάτων της Hermès, Véronique Nichanian, αποχωρεί μετά από 37 χρόνια, κλείνοντας μια εποχή εκλεπτυσμένης ραπτικής πριν από την τελευταία της επίδειξη που θα παρουσιαστεί τον Ιανουάριο στο Παρίσι. Η Nichanian θα χαράξει τη δική της πορεία δημιουργώντας δική της εταιρεία μόδας.

Παραμένoντας σε θέματα ηγεσίας, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Giorgio Armani, Giuseppe Marsocci, προήχθη σε διευθύνοντα σύμβουλο του ιταλικού ομίλου μόδας μετά τον θάνατο του ομώνυμου ιδρυτή τον περασμένο μήνα. Ρόλος του είναι η δύσκολη κατεύθυνση του οίκου μέσα από μία εποχή αλλαγών και αβεβαιότητας, καθώς η αναζήτηση αγοραστή συνεχίζεται.

Αυτή την αναζήτηση ενδεχομένως να περιπλέξει η Kering, που όπως δημοσιεύθηκε βρίσκεται σε συζητήσεις με την L’Oréal για πώληση του τμήματος καλλυντικών της για 4 δισ. Η Kering θα προσπαθήσει να εκπλήξει θετικά και να αξιοποιήσει τη δυναμική της LVMH, όταν ανακοινώσει τα αποτελέσματα της για το τρίτο τρίμηνο την Τετάρτη. Οι αναλυτές όμως αναμένουν πτώση 10% στα έσοδά της, καθώς η Gucci, η μεγαλύτερη μάρκα του ομίλου, συνεχίζει την πτωτική της πορεία.

Αυτή η εξέλιξη αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον λαμβάνοντας υπόψη ότι η L’Oréal είναι επίσης υποψήφιος αγοραστής του Armani, μια πιθανή αγορά για την οποία θα χρειαστεί ένα πρόσθετο ποσό της τάξης των 4-12 δισ. Κατά πόσο αυτό είναι εφικτό θα φανεί. Έχοντας όμως στο δυναμικό της και τις άδειες προϊόντων ομορφιάς της Kering, η L’Oréal θα βρίσκεται σε καλύτερη θέση να ανταγωνιστεί περαιτέρω την LVMH, επίσης πιθανός αγοραστής του Armani.

Και καθώς ο Οκτώβριος είναι μήνας αποτελεσμάτων για τις μάρκες πολυτελείας, η Hermès θα δημοσιεύσει τα δικά της επίσης την Τετάρτη, με αναμενόμενη αύξηση των πωλήσεων κατά περίπου 10%. Την Πέμπτη θα είναι η σειρά των ιταλικών εταιρειών, με την Prada, Zegna και Ferragamo να δημοσιεύουν τα αποτελέσματά τους. Οι δύο πρώτες αναμένεται να παρουσιάσουν αύξηση το τρίτο τρίμηνο, ενώ η Ferragamo προβλέπεται να έχει σημειώσει άλλη μια πτώση. Αν βέβαια συμπεριλάβει τη σειρά πολυτελών ξενοδοχείων της, Lungarno, στα αποτελέσματα, η Ferragamo μπορεί και να εκπλήξει.

Με τις μετοχές να αντιδρούν, τους ρόλους ηγεσίας να αλλάζουν και τις τάσεις να μεταβάλλονται, η μόδα συνεχίζει να λειτουργεί ως καθρέφτης της παγκόσμιας οικονομίας.

Διαβάστε επίσης: 

Μόδα: Η Kering ανακάμπτει, η Chanel διχάζει, και ο μήνας μόδας μας (απο)τελείωσε

Μόδα: Η Nike ανακάμπτει, το Selfridges σημειώνει απώλειες ξανά και πλέον θα αγοράζουμε απευθείας από το ChatGPT 

Μόδα: Χρηματοδοτήσεις, αποτιμήσεις και ανακατατάξεις