Η προσωρινή απενεργοποίηση του TikTok στις ΗΠΑ τον Ιανουάριο, λόγω της εκκρεμούς απαγόρευσης από το Ανώτατο Δικαστήριο, δεν επηρέασε μόνο τους influencers και τους χρήστες. Αντιθέτως, αποτέλεσε αφετηρία για ένα άνευ προηγουμένου άνοιγμα της παγκόσμιας κοινότητας ομορφιάς προς κινεζικές πλατφόρμες όπως η Xiaohongshu (γνωστή και ως RedNote) και, συνεπώς, προς brands made in China. Εκεί, οι χρήστες ήρθαν σε επαφή με καλλυντικά που μέχρι πρότινος ήταν σχεδόν άγνωστα στη Δύση: Florasis, Judydoll και άλλες εταιρείες που έχουν ενσωματώσει τις πολιτισμικές ρίζες της Ανατολής στην αισθητική τους ταυτότητα.
Η Hailey Laine, TikTok creator από το Σικάγο, δήλωσε πως «στο RedNote ανακάλυψα μυστικά ομορφιάς που η Αμερική δεν έχει καν σκεφτεί». Η επιτυχία των βίντεό της με το “Douyin look” –ένα πρότυπο αισθητικής με πορσελάνινο δέρμα, ροζ ζυγωματικά και διακριτικά μακριές βλεφαρίδες– αποδεικνύει ότι οι ανατολικές τάσεις δεν είναι πια περιθωριακές: είναι παγκόσμιοι οδηγοί.
Judydoll: Η μασκέρα που άλλαξε το TikTok
Η Judydoll ιδρύθηκε το 2017 στην Κίνα και από το 2021 έχει ξεκινήσει μια οργανωμένη επέκταση σε αγορές της Ασίας και, πλέον, του κόσμου. Το 2024, οι συνολικές της πωλήσεις έφτασαν τα 345 εκατ. δολάρια (από 232 εκατ. το 2023), με τις διεθνείς πωλήσεις να αυξάνονται κατά 400%, κυρίως χάρη στις πλατφόρμες Shopee και TikTok Shop.
Το “curling iron mascara” της –μια μάσκαρα με λεπτό, μεταλλικό σωλήνα αντί για παραδοσιακό βουρτσάκι– έχει ξεπεράσει τα 8 εκατ. τεμάχια σε πωλήσεις από το 2023. Η beauty influencer Nikkie de Jager-Drossaers, με 19 εκατομμύρια ακόλουθους στο Instagram, αναρωτήθηκε σε βίντεό της: «Πού ήσουν όλη μου τη ζωή;».
Florasis: Από τον μύθο στον λογαριασμό στο TikTok
Η Florasis, ιδρυθείσα επίσης το 2017, έχει εξελιχθεί σε σύμβολο της σύγχρονης κινεζικής πολυτέλειας. Ο συνδυασμός παραδοσιακών μοτίβων από τον κινεζικό πολιτισμό με high-end προϊόντα, την έφερε μέχρι το πολυκατάστημα Samaritaine στο Παρίσι – σε συνεργασία με τον όμιλο LVMH. Είναι η πρώτη φορά που luxury retailer φιλοξενεί Κινέζο κατασκευαστή καλλυντικών.
Η συλλογή της Florasis με τη μυθική φοίνικα (Phoenix palette), διακοσμημένη με περίτεχνα σκαλισμένα μοτίβα, απέσπασε βραβεία από τα Marie Claire και Allure. Το προϊόν cushion foundation των 46 δολαρίων κατέκτησε το TikTok Shop στο Βιετνάμ, ενώ η εταιρεία ετοιμάζει επέκταση στη Μέση Ανατολή μέσω συνεργασιών με το Ounass.
Ο ρόλος των social media: Μια παγκόσμια παλέτα επιρροής
Τα social media έχουν μετατραπεί στον πιο ισχυρό διαμορφωτή καταναλωτικής συμπεριφοράς στη βιομηχανία καλλυντικών. Δεν είναι μόνο η αισθητική των C-beauty brands που ελκύει, αλλά και η έξυπνη διανομή μέσω Douyin, Instagram και TikTok. Κάθε νέο “look” γίνεται τάση, κάθε προϊόν viral, κάθε influencer δυνητικός πρεσβευτής.
Αυτό οδήγησε τις εταιρείες στην πλήρη αξιοποίηση των online πωλήσεων: από TikTok Shop μέχρι luxury e-shops όπως το Ounass. Οι δασμοί των ΗΠΑ δεν φαίνεται να τις απασχολούν ιδιαίτερα. Όπως δήλωσε η πρόεδρος διεθνών αγορών της Florasis: «Εστιάζουμε παγκόσμια, όχι μόνο στις ΗΠΑ».
Από την προκατάληψη στην αποδοχή
Πριν λίγα χρόνια, ο όρος “made in China” αντιμετωπιζόταν στη βιομηχανία ομορφιάς με σκεπτικισμό. Σήμερα, τα C-beauty προϊόντα είναι “επενδυτικά κομμάτια”, όπως λέει η Olivia Plotnick, ιδρύτρια της Wai Social. Οι Κινέζοι κατασκευαστές έχουν σχεδιάσει προϊόντα
Διαβάστε επίσης:
Επένδυση ή αυταπάτη; Όταν η Gen Z κυνηγά… αποδόσεις αγοράζοντας… Birkin
Goop: Η lifestyle αυτοκρατορία της Γκουίνεθ Πάλτροου που χτίστηκε χωρίς να πουλά τίποτα
Huda Beauty: Πώς δύο αδερφές έχτισαν μια παγκόσμια αυτοκρατορία καλλυντικών
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- METLEN ΠΡΟΣΟΧΗ: Δεν θα αντέξετε με αυτά που θα διαβάσετε και ποιο είναι τώρα το απόλυτο trade με οδηγό της Goldman
- Γιατί το πρόγραμμα «Σπίτι μου 2» κινδυνεύει να αποτύχει
- Καλώδιο Ελλάδας-Κύπρου: Μεγαλώνει το χάσμα – Τα τρία σημεία διαφωνίας που… ρίχνουν το έργο στα βράχια
- Sea-Intelligence: Αυξήθηκαν οι ρύποι από τις επιθέσεις των Χούθι και τον περίπλου της Αφρικής από τα πλοία κοντέινερ
