Η Dom Pérignon, διαχρονικός υποστηρικτής των τεχνών, συναντά τον Ιάπωνα καλλιτέχνη σύγχρονης τέχνης Takashi Murakami, σε μια συνεργασία που συνδέει την πολυτέλεια με τη δημιουργικότητα σε ένα παιχνίδι με τον χρόνο.

Το αποτέλεσμα; Δύο συλλεκτικές φιάλες περιορισμένης έκδοσης: Dom Pérignon Vintage 2015 και Dom Pérignon Rosé Vintage 2010. Οι φιάλες ντύνονται με τα χαρακτηριστικά χαμογελαστά λουλούδια του Murakami, σε χρώματα που αιχμαλωτίζουν το βλέμμα: έντονα ροζ και κόκκινα για τη μία, πράσινα για την άλλη.

1

Dom Pérignon x Takashi Murakami
Dom Pérignon x Takashi Murakami

H vintage σαμπάνια ως έργο τέχνης

Ο διάσημος οίκος σαμπάνιας πήρε το όνομά του από τον Βενεδικτίνο μοναχό Dom Pierre Pérignon που θεωρείται πρωτοπόρος στις μεθόδους παραγωγής αφρώδους κρασιού, αν και δεν ανακάλυψε ο ίδιος τη σαμπάνια. Με την καινούργια συνεργασία, κάθε φιάλη γίνεται ένα μικρό έργο τέχνης, με τα λουλουδάτα μοτίβα να μετατρέπουν την εμπειρία της σαμπάνιας σε αισθητική απόλαυση.

Η πιο αναμενόμενη είναι η Rosé Vintage 2010, ένα Pinot Noir που δεν έχει κυκλοφορήσει ξανά και αναμένεται στις αρχές του 2026. Η Vintage 2015, από την άλλη, ξεχωρίζει για τον έντονο χαρακτήρα και τη φρουτώδη γεύση της. Για τους λάτρεις της vintage σαμπάνιας, η συνεργασία είναι κάτι πολυαναμενόμενο καθώς η Dom Pérignon παράγει μόνο vintage φιάλες με κάθε ποικιλία να προέρχεται από σταφύλια μιας συγκεκριμένης χρονιάς, σε αντίθεση με άλλες σαμπάνιες που συνδυάζουν σταφύλια από διάφορα έτη.

Dom Pérignon x Takashi Murakami
Dom Pérignon x Takashi Murakami

Η αντίσταση στον χρόνο

Πρόκειται για έναν υπέροχο διάλογο παράδοσης και καινοτομίας, αναφέρει ο Vincent Chaperon, ο chef de cave της Dom Pérignon, που επιβλέπει την ανάμιξη και την ωρίμανση, λέγοντας «Δεν βλέπουμε την κληρονομιά ως κάτι σταθερό, αλλά ως μετάδοση μέσα στον χρόνο». Με αυτή τη φιλοσοφία ταιριάζει απολύτως και ο Murakami, που προσθέτει με τον δικό του φιλοσοφικό τρόπο ότι μέσα από τη συνεργασία του με τη Dom Pérignon, ήθελε να εκφράσει μια μορφή ταξιδιού στον χρόνο.

«Ο στόχος μου είναι να παραμείνω επίκαιρος σε 100 ή 200 χρόνια και να υπερβώ τον χρόνο. Όταν η ετικέτα θα έχει παλιώσει, και εγώ και τα παιδιά μου θα έχουμε φύγει, ελπίζω ότι οι άνθρωποι του μέλλοντος, όταν τη δουν, θα φανταστούν το 2025 με τον δικό τους τρόπο.» Άλλωστε ο καλλιτέχνης πιστεύει ότι η τέχνη πρέπει να είναι χαρούμενη, πολύχρωμη και παιγνιώδης, ενώ συχνά εξετάζει έννοιες όπως η διαχρονικότητα, η κουλτούρα του Kawaii και η σύγκρουση της παράδοσης με τη σύγχρονη αισθητική.

Μια πολυετής συνεργασία με υπογραφή LVMH

Η συνεργασία αυτή εντάσσεται στην καμπάνια Eternal Creators, χαρακτηριστικό ενός οίκου που συνεργάστηκε στο παρελθόν συχνά με καλλιτέχνες όπως οι Andy Warhol, Jean-Michel Basquiat, Karl Lagerfeld, Jeff Koons, David Lynch και Lenny Kravitz, αποδεικνύοντας τη διαχρονική του αφοσίωση στην τέχνη και την καινοτομία. Για τον Murakami, η εμπορική σχέση με την Dom Pérignon υπάρχει ουσιαστικά από το 2002 όταν ξεκίνησε να συνεργάζεται με τη Louis Vuitton, που επίσης ανήκει στον όμιλο LVMH. Διακοσμεί πολυτελή τσάντες και αξεσουάρ με τα χαρακτηριστικά σχέδιά του, αναζωογονώντας την εικόνα του brand στον χώρο της μόδας.

Dom Pérignon – Moët & Chandon

Η Dom Pérignon ανήκε αρχικά στην Champagne Mercier και δόθηκε ως δώρο στην Moët & Chandon το 1927 όταν η Francine Durant-Mercier παντρεύτηκε τον Paul Chandon. Αρχικά, ήταν απλώς ένα vintage Moët & Chandon με παρατεταμένη παλαίωση, που εμφιαλωνόταν στις χαρακτηριστικές, στενές φιάλες του 18ου αιώνα. Σήμερα η Dom Pérignon παράγεται από τη Moët & Chandon που επίσης ανήκει στον γαλλικό κολοσσό ειδών πολυτελείας, LVMH.

Μια βραδιά στο Τόκιο με συλλεκτική αξία

Για να γιορτάσει την κυκλοφορία, η Dom Pérignon διοργανώνει στις 9 Οκτωβρίου ένα αποκλειστικό κοκτέιλ πάρτι στην γκαλερί Kaikai Kiki στο Τόκιο, τη γενέτειρα του καλλιτέχνη. Οι φιάλες Dom Pérignon × Takashi Murakami είναι ήδη διαθέσιμες παγκοσμίως. Η συλλεκτική τους αξία αναμένεται να εκτοξευθεί, καθώς η εμβληματική συσκευασία της μάρκας, που ξεχωρίζει για την ετικέτα της σε σχήμα ασπίδας και τον μινιμαλιστικό σχεδιασμό, σε συνδυασμό με τη δημοφιλή αισθητική του Murakami, δημιουργούν μια εξαιρετική και αποκλειστική πρόταση.

Η αγαπημένη της ελίτ

Αν και είναι απολαυστικές αμέσως μετά την κυκλοφορία τους, πολλές vintage εκδόσεις ωριμάζουν υπέροχα για δεκαετίες, κερδίζοντας σε πολυπλοκότητα και βάθος. Έτσι και οι δύο νέες περιορισμένες κυκλοφορίες είναι κατάλληλες για παλαίωση. Άλλωστε είναι γεγονός ότι η Dom Pérignon, με την ιστορική της αίγλη, αντέχει στο πέρασμα του χρόνου. Έχει συνδεθεί με βασιλείς, αριστοκράτες και ελίτ εκδηλώσεις, ενισχύοντας την εικόνα της ως μία από τις πιο εκλεκτές σαμπάνιες στον κόσμο.

Τώρα, σε συνεργασία με τον σύγχρονο Ιάπωνα καλλιτέχνη γίνεται κάτι περισσότερο από μια σαμπάνια. Κάθε φιάλη αποτελεί ένα ταξίδι στον χρόνο, μια γιορτή της δημιουργίας και μια υπενθύμιση ότι η τέχνη και η σαμπάνια θα συνεχίσουν να ανθούν μαζί.

Διαβάστε επίσης:

Formula 1: Η Moët & Chandon πάει Σιγκαπούρη για ένα μοναδικό υπερθέαμα

Chanel: Σφραγίζει τον χρόνο με ένα κρυφό, κόκκινο φιλί

Τσάντες Hermès: Τα εφτά πιο σπάνια και ακριβά χρώματα