bloomberg
Sponsored by

Bloomberg

Wizz Air: «Είμαστε έτοιμοι να αρχίσουμε πτήσεις προς Ελλάδα»

  • Bloomberg


Να επεκταθεί στο αεροδρόμιο Gatwick του Λονδίνο σχεδιάζει η Wizz Air Holdings, καθώς άλλες αεροπορικές κάνουν πίσω, ανοίγοντάς της τον δρόμο για να αποκτήσει, μέσα από την αρνητική αυτή συγκυρία, μεγαλύτερη παρουσία στην πιο πολυσύχναστη πόλη του κόσμου βάσει επιβατικής κίνησης.

Η ουγγρική Wizz, ο τρίτος μεγαλύτερος αερομεταφορέας χαμηλού κόστους στην Ευρώπη, θέλει να επεκτείνει τις δραστηριότητές της στο Ηνωμένο Βασίλειο πέρα από τη βάση που έχει ήδη στο Luton, βόρεια του Λονδίνου, εάν μπορεί να πάρει χρονοθυρίδες από-προσγείωσης (slots), δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Jozsef Varadi, σε τηλεφωνική συνέντευξή του στο Bloomberg.

Η πανδημία μπορεί να ήταν καταστροφική για τα ταξίδια σε όλο τον κόσμο, αλλά δημιουργεί ευκαιρίες για τις ελάχιστες αεροπορικές που έχουν τα μέσα και την τόλμη να ρισκάρουν. Η Wizz, η οποία έχει δηλώσει ότι θα συνεχίσει να προχωρά τα σχέδια ανάπτυξής της και κατά τη διάρκεια αυτής της φάσης, ανέβηκε πολύ γρήγορα στην Ανατολική Ευρώπη, αλλά υστερεί σημαντικά της Ryanair Holdings και της EasyJet στη Βρετανία και σε μεγάλο μέρος της δυτικής Ευρώπης.

Σε ό,τι αφορά το Gatwick, η πρόθεση της Virgin Atlantic Airways να αποτραβηχτεί από το αεροδρόμιο και να επικεντρωθεί στο Heathrow για να βοηθήσει στην εξάλειψη της πανδημίας Covid-19 αφήνει ένα πιθανό άνοιγμα. Σύμφωνα με πληροφορίες, το ίδιο θέλει να κάνει και η British Airways και με τη νορβηγική Air Shuttle, την «υπ’ αριθμόν 3» «ένοικο» του Gatwick, να αποτραβιέται και αυτή για να βγάλει τον χειμώνα, το κάποτε γεμάτο αεροδρόμιο θα μπορούσε σύντομα να έχει χώρο για νέους «παίκτες».

Σύμφωνα με τον Varadi, όμως, η επέκταση της Wizz στο Gatwick θα εξαρτηθεί από το αν μπορεί να εξασφαλίσει την κυριότητα των λειτουργικών slots, καθώς δεν θέλει να τα πάρει προσωρινά μόνο και μόνο για να τα παραδώσει αργότερα.

«Δεν θα θέλαμε να μισθώσουμε slots», είπε χαρακτηριστικά: «Δεν μπορείς να επενδύεις για να μεγαλώσεις μια επιχείρηση και ο άλλος να αλλάζει γνώμη».

Διπλασιασμός σε μέγεθος;

Η Wizz, η οποία έχει την έδρα της στη Βουδαπέστη, έχει προς το παρόν ελάχιστες πτήσεις προς το Gatwick, ενώ έχει βάση για 10 αεροπλάνα στο Luton με 25 επιπλέον πτήσεις από περιοχές της ηπειρωτικής Ευρώπης. Δεδομένου ότι το Gatwick είναι μεγαλύτερο αεροδρόμιο, με πιο ανεπτυγμένες υποδομές, η Wizz θα μπορούσε κάλλιστα να αναπτύξει σε αυτό ανάλογη, αν όχι μεγαλύτερη, δραστηριότητα.

Οι υψηλότερες χρεώσεις της Gatwick ενδέχεται να αποτελούν εμπόδιο για την επέκταση ενός αερομεταφορέα που καυχιέται ότι διαθέτει τη χαμηλότερη βάση κόστους στην Ευρώπη, αν και ενδέχεται να μειωθούν καθώς φεύγουν άλλες αεροπορικές εταιρείες.

Ο Varadi είπε ακόμη ότι δεν είναι σίγουρος πως η British Airways και η Virgin Atlantic θα παραδώσουν όντως τις θέσεις απογείωσης και προσγείωσης. Ο διευθύνων σύμβουλος της Virgin, Shai Weiss, έχει πει άλλωστε ότι η πρόθεση είναι να εκμισθωθούν τα διαθέσιμα slots μέχρι να ανακάμψει η αγορά και να μπορέσει να επιστρέψει στο Gatwick.

Οι πτήσεις προς την Ελλάδα θα μπορούσαν να ξαναξεκινήσουν και άμεσα

Η Wizz είπε αυτή την εβδομάδα ότι θα ξεκινήσει πέντε νέες πτήσεις από το Luton τον ερχόμενο μήνα, εν αναμονή χαλάρωσης του «απαγορευτικού» στη Βρετανία. Οι υπηρεσίες προς την Ελλάδα και την Πορτογαλία θα μπορούσαν να λειτουργήσουν αμέσως υπό τις τρέχουσες συνθήκες, εάν η Wizz το επιθυμούσε, σύμφωνα με τον Varadi, ο οποίος είπε ότι δεν βλέπει κανένα εμπόδιο στις πτήσεις.

Επιβάτες και πλήρωμα θα πρέπει να φορούν μάσκες και το πλήρωμα γάντια, οι όποιες αγορές μέσα στο αεροπλάνο να γίνονται με ανέπαφες συναλλαγές, δεν θα προσφέρονται περιοδικά και η υπηρεσία φαγητού θα είναι περιορισμένη. Οι καμπίνες θα απολυμανθούν.

Ενώ η Wizz είπε ότι θα επιβάλει μέτρα τήρησης αποστάσεων, οι επιβάτες το πιθανότερο είναι ότι θα έχουν ούτως ή άλλως απόσταση μεταξύ τους λόγω της χαμηλής αρχικής ζήτησης και δεν υπάρχουν σχέδια για περιορισμό των επιπέδων πληρότητας ή αποκλεισμού μεσαίων θέσεων, δήλωσε ο Varadi.

Ο διευθύνων σύμβουλος επιβεβαίωσε επίσης ότι η Wizz σκοπεύει να παραλάβει τα εκατοντάδες αεροσκάφη που έχει παραγγείλει από την Airbus, συμπεριλαμβανομένων 22 μέσα στους επόμενους 14 μήνες, την ώρα που πολλοί άλλοι αερομεταφορείς συρρικνώνουν τις δραστηριότητές τους. Δήλωσε μάλιστα ότι βρίσκεται σε τακτικές «επιχειρηματικές» συζητήσεις με την κατασκευάστρια εταιρεία.


ΣΧΟΛΙΑ