• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    Πώς ο εμπορικός πόλεμος μπορεί να δώσει σε έναν δισεκατομμυριούχο το πρόσχημα που χρειάζεται


    Ο εμπορικός πόλεμος μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας μπορεί να δώσει στην Vivendi SA ένα χρήσιμο πρόσχημα εάν η πώληση της συμμετοχής της στην Universal Music Group δεν πιάσει την τιμή-στόχο της.

    Τον Ιούλιο, ο γαλλικός μιντιακός όμιλος ανακοίνωσε τα σχέδιά του για πώληση έως και του 50 τοις εκατό της μεγαλύτερης δισκογραφικής εταιρείας στον κόσμο. Ωστόσο, τον Μάρτιο δεν είχαν ακόμα επιλεγεί οι τράπεζες που θα αναλάμβαναν την πώληση, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Bloomberg News την Πέμπτη. Οι επενδυτές ιδιωτικών μετοχών, κουρασμένοι από τον αργό ρυθμό και την υψηλή αποτίμηση του πωλητή στα 25 δισεκατομμύρια ευρώ, αποχώρησαν από τη διαδικασία, αφήνοντας τη Vivendi να στοχεύσει στρατηγικούς αγοραστές.

    Η Tencent Holdings είναι ένα όνομα που ακούγεται επανειλημμένα ως μελλοντικός εταίρος. Είναι δύσκολο να εκτιμήσει την έκταση του ενδιαφέροντος του κινεζικού τεχνολογικού γίγαντα. Υπήρξαν συνομιλίες μεταξύ των δύο εταιρειών, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Πέμπτης.

    Αλλά θα είχε μια συμφωνία περισσότερο νόημα για την Tencent από ό,τι, για παράδειγμα, για την Apple; Ή την Alphabet, μητρική της Google; Είναι δύσκολο να δούμε το πώς. Όλες αυτές οι εταιρείες έχουν ήδη συμφωνίες παραχώρησης αδειών με την Universal, όπως και η Tencent, οπότε η ανάγκη ιδιοκτησίας του μουσικού της περιεχομένου φαίνεται μικρή. Εκτός αυτού, η εξαγορά ενός ποσοστού της Universal θα μπορούσε να τους δυσκολέψει στο να συνεργαστούν με τις άλλες μεγάλες δισκογραφικές εταιρείες: Sony Music και Warner Music. Ο κατάλογος των στρατηγικών αγοραστών μικραίνει.

    Η Tencent, ιδιοκτήτρια της WeChat, θα μπορούσε εύκολα να αντέξει οικονομικά μια συμφωνία – η ετήσια ελεύθερη ταμειακή της ροή ξεπερνά τα 13 δισεκατομμύρια δολάρια και το καθαρό χρέος της είναι μικρότερο από το ένα δέκατο του ετήσιου Ebitda της. Αλλά η ιδέα ότι θα ήταν διατεθειμένη να πληρώσει γενναιόδωρα για μια συνεργασία φαίνεται να είναι ευσεβής πόθος του Vincent Bollore, του δισεκατομμυριούχου που ελέγχει τη Vivendi.

    Ο κινεζικός κολοσσός είναι απίθανο να υπογράψει τη μεγαλύτερή του επιταγή για μια εξαγορά χωρίς να αποκτήσει τον έλεγχο ως αντάλλαγμα. Είναι πιθανό η εταιρεία να μπορέσει να συνεργαστεί με ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια, όπως έκανε όταν απέκτησε τον έλεγχο της κατασκευάστριας βιντεοπαιχνιδιών Supercell για 8,6 δισ. δολάρια το 2016 – αλλά φαίνεται απρόθυμη να πληρώσει υπερβολικά πολλά χρήματα.

    Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι για την Tencent, η μουσική είναι μια παράπλευρη επιχείρηση, και η δυτική μουσική είναι μια ακόμα πιο παράπλευρη επιχείρηση μέσα σε αυτήν. Η εταιρεία που εδρεύει στη Shenzhen βγάσει τα λεφτά της από παιχνίδια και διαφημίσεις. Τον Μάρτιο αυτονομήθηκε και μπήκε στο χρηματιστήριο η Tencent Music Entertainment Group, μια επιχείρηση που παράγει το 70% των εσόδων της από live streaming και online καραόκε. Και ενώ οι Κινέζοι καταναλωτές δεν θα έλεγαν όχι σε κάποιο κομμάτι της Selena Gomez ή του Elton John, τα δυτικά ποπ τραγούδια δεν είναι τα αγαπημένα τους για καραόκε ή streaming.

    Έτσι, αν και η αγορά της Supercell, δημιουργού του Clash of Clans, ταίριαξε εύκολα στον κατάλογο παιχνιδιών της Tencent, υπάρχει ελάχιστο όφελος από την κατοχή των δικαιωμάτων καλλιτεχνών όπως η Carrie Underwood ή ο Herbert Groenemeyer.

    Για το λόγο αυτό, οι εμπορικές εντάσεις θα μπορούσαν να αποτελέσουν ακριβώς τη δικαιολογία που χρειάζεται η Vivendi. Κάποιοι που εμπλέκονται στη συμφωνία ανησυχούν ότι η πώληση στους Κινέζους θα μπορούσε να εξοργίσει Αμερικανούς αξιωματούχους, σύμφωνα με το Bloomberg News. Αυτό φαίνεται υπερβολικό – η μουσική δεν είναι καθόλου θέμα εθνικής ασφάλειας. Αν όμως η Tencent αποτύχει να κάνει μια προσφορά που θα αρέσει στη Vivendi, τότε η επισήμανση της σύγκρουσης δίνει στη γαλλική εταιρεία μία έξοδο διαφυγής.



    ΣΧΟΛΙΑ