• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    Ο Βαγγέλης Μαρινάκης και το στοίχημα των 1,1 δισ. δολαρίων

    • Bloomberg
    Μαρινάκης

    Βαγγέλης Μαρινάκης, εφοπλιστής


    Ένας Έλληνας πλοιοκτήτης, ο Βαγγέλης Μαρινάκης, στοιχηματίζει 1,1 δισ. δολάρια ότι οι νέοι κανονισμοί για τα καύσιμα ναυσιπλοΐας θα προκαλέσουν σοβαρές αναταράξεις στο παγκόσμιο εμπόριο, γράφει σήμερα το Bloomberg, φιλοξενώντας δηλώσεις του Έλληνα εφοπλιστή, προέδρου της Capital Maritime & Trading Corp..

    Όπως γράφει το πρακτορείο, ο Βαγγέλης Μαρινάκης προβλέπει ότι οι νέοι κανονισμοί θα βγάλουν εκτός αγοράς χιλιάδες εμπορικά πλοία την επόμενη διετία. Μάλιστα, είναι τόσο σίγουρος για αυτήν την εξέλιξη, που στοιχηματίζει σ’ αυτήν 1,1 δισ. δολάρια. Γιατί αυτό ακριβώς το ποσό επένδυσε η εταιρεία του τους τελευταίους 18 μήνες για να αναβαθμίσει τα 71 πλοία της, που περιλαμβάνουν από τάνκερ μέχρι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

    Οι κανονισμοί, οι οποίοι στοχεύουν στη μείωση των ρύπων που παράγονται από τα πλοία, θα δώσουν προβάδισμα στα πιο σύγχρονα πλοία και θα οδηγήσουν πολλά παλαιότερα στα διαλυτήρια, δήλωσε ο κ. Μαρινάκης.

    «Μέχρι και το 25% του σημερινού στόλου μπορεί να γίνει σκραπ», ανέφερε ο κ. Μαρινάκης σε συνέντευξή του στο Λονδίνο, όπου διατηρεί επίσης γραφεία. Πάνω από το 20% του παγκόσμιου στόλου, ο οποίος αριθμεί σήμερα 95.000 πλοία, είναι ηλικίας άνω των 15 ετών, δηλαδή πολύ παλιός για πρόσθετες επενδύσεις. Αυτό θα μπορούσε να έχει αρνητική επίπτωση στο παγκόσμιο εμπόριο, προσέθεσε ο κ. Μαρινάκης, ο οποίος ίδρυσε την πρώτη του ναυτιλιακή το 1991 σε ηλικία 24 ετών.

    Όπως σχολιάζει το Bloomberg, η πρόβλεψη του κ. Μαρινάκη είναι μάλλον τολμηρή, αλλά, σε κάθε περίπτωση, ένα είναι σίγουρο: οι αλλαγές που έχουν δρομολογηθεί στον συγκεκριμένο τομέα θα κοστίσουν ακριβά στους πλοιοκτήτες. Από την 1η Ιανουαρίου 2020, ολόκληρος ο στόλος, ο οποίος διεκπεραιώνει περίπου το 90% των παγκόσμιων εμπορικών συναλλαγών, πρέπει να μειώσει την ποσότητα του θείου που εκλύεται στην ατμόσφαιρα, σύμφωνα με τους κανονισμούς που ενέκρινε πέρυσι ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO). Και τούτο τη στιγμή που ελάχιστα διυλιστήρια παράγουν τα καθαρότερα καύσιμα που απαιτούνται για να μπορεί να καλυφθεί η ζήτηση.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Lloyd’s List: Oι Α. Φράγκου και E. Μαρινάκης στο top 100 των ισχυρότερων στην Ναυτιλία

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ποιοι είναι οι πιο ισχυροί Έλληνες εφοπλιστές – Δείτε όλη την λίστα των Lloyd’s

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ποιοι εφοπλιστές κυριάρχησαν το 2017. Έδωσαν 4,4 δισ. για πλοία



    ΣΧΟΛΙΑ