bloomberg
Sponsored by

Bloomberg

Κατακρημνίζονται οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα λόγω του κοροναϊού

  • Bloomberg
αυτοκίνητα


Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα έπεσαν σε νέα χαμηλά επίπεδα τον Ιανουάριο, καθώς ο κοροναϊός κράτησε τους αγοραστές μακριά από τις αντιπροσωπείες, εντείνοντας την ανησυχία που επισκιάζει τη βιομηχανία.

Οι πωλήσεις προς αντιπροσωπείες μειώθηκαν κατά 20% σε 1,61 εκατομμύρια αυτοκίνητα τον περασμένο μήνα, ανακοίνωσε την Πέμπτη η Ένωση Αυτοκινητοβιομηχανιών της Κίνας (CAAM). Αυτή είναι η μεγαλύτερη μηνιαία πτώση από τον Ιανουάριο του 2012.

Η επιδημία επιδεινώνει τις δυσκολίες των κατασκευαστών και των αντιπροσωπειών στη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου, η οποία πλήττεται επίσης από την επιβράδυνση της οικονομίας και τις εμπορικές εντάσεις. Οι πωλήσεις ήδη όδευαν προς μια άνευ προηγουμένου τρίτη συνεχόμενη ετήσια πτώση, ακόμη και πριν ο ιός αναγκάσει τις αρχές να θέσουν σε καραντίνα την Ουχάν και όχι μόνο.

Η CAAM εκτιμά ότι η επιδημία του κοροναϊού θα διαταράξει την παραγωγή περισσότερων από 1 εκατομμύριο οχημάτων, ανέφερε.

Τα ηλεκτρικά οχήματα ηγήθηκαν της πτώσης, με τις πωλήσεις τον Ιανουάριο να μειώνονται κατά 54%. Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα και τα premium παραδοσιακά μοντέλα θα υποστούν τις μεγαλύτερες επιπτώσεις από την επιδημία, καθώς οι πωλήσεις των οχημάτων αυτών συγκεντρώνονται στις μεγαλύτερες πόλεις, οι οποίες είναι αυτές που επηρεάζονται περισσότερο από την επιδημία, σύμφωνα με τον Robin Zhu, αναλυτή της Sanford C. Bernstein & Co.

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν ήδη βυθιστεί εδώ και μήνες στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά στον κόσμο για τέτοια οχήματα, αφού η κυβέρνηση μείωσε τις επιδοτήσεις για την αγορά τους τον Ιούλιο. Η Tesla, η οποία ξεκίνησε τις παραδόσεις πριν από λίγες εβδομάδες από το νέο εργοστάσιό της στη Σαγκάη, το πρώτο της εκτός των ΗΠΑ, αντιστέκεται στην τάση με αυξημένες ταξινομήσεις.

Ετήσια πτώση

Μία άλλη οργάνωση, η Ένωση Επιβατικών Αυτοκινήτων της Κίνας, πρόκειται να ανακοινώσει στοιχεία για τις πωλήσεις αυτοκινήτων στη λιανική για τον Ιανουάριο αργότερα σήμερα. Η οργάνωση προέβλεψε αυτόν το μήνα ότι η επιδημία του ιού πιθανότατα θα συρρικνώσει τις πωλήσεις αυτοκινήτων για ολόκληρο το έτος κατά 5%, ενώ οι πωλήσεις τον Ιανουάριο-Φεβρουάριο θα κατρακυλήσουν έως και 30%.

Οι εταιρείες, οι αναλυτές και οι επενδυτές προσπαθούν να αξιολογήσουν το οικονομικό κόστος του ιού, καθώς ο αριθμός των λοιμώξεων αυξάνεται μέρα με τη μέρα. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων είναι ιδιαίτερα ευάλωτοι, επειδή η επαρχία Χουμπέι είναι ο τέταρτος μεγαλύτερος αυτοκινητοβιομηχανικός κόμβος της Κίνας και αποτελεί την έδρα εργοστασίων εταιρειών από την Dongfeng Motor έως τη Honda Motor και την General Motors.

Εταιρείες όπως η ηγέτιδα της αγοράς Volkswagen, η Tesla και η Toyota Motor έχουν προειδοποιήσει για διαταραχές στη λειτουργία τους. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πιθανότατα θα μειώσουν κατά 15% την παραγωγή στην Κίνα αυτό το τρίμηνο μετά την παράταση των διακοπών λόγω του ιού, εκτιμά η προμηθεύτρια Aptiv.

Ενώ τα εργοστάσια και οι αντιπροσωπείες αρχίζουν σταδιακά να επιστρέφουν στη λειτουργία τους μετά από δύο εβδομάδες αναστολής, παραμένουν τεράστιες προκλήσεις. Η πλειοψηφία των αντιπροσωπειών παρέμειναν κλειστές αυτήν την εβδομάδα επειδή δεν πληρούσαν τα κριτήρια της κυβέρνησης για την επανέναρξη επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, και τα αποθέματά τους βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα. Από την Τετάρτη, 59 από τις 183 αυτοκινητοβιομηχανικές βάσεις παραγωγής της Κίνας που παρακολουθούνται από την CAAM είχαν επιστρέψει στην παραγωγή, σύμφωνα με την Ένωση.

Η επιδημία έχει επίσης θέσει υπό απειλή την προσφορά ανταλλακτικών. Οι κατασκευαστές εξαρτημάτων στην Κίνα είχαν αναστείλει την παραγωγή τους την περασμένη εβδομάδα και στην περίπτωση της πόλης Ουχάν και της ευρύτερης επαρχίας Χουμπέι, τα εργοστάσια εξακολουθούν να είναι σε μεγάλο βαθμό κλειστά. Ορισμένοι προμηθευτές εξαρτημάτων μπορεί να έρθουν αντιμέτωποι με πτώχευση, δήλωσε ο Xu Haidong, ανώτατο στέλεχος της CAAM.

Αυτό θέτει σε κίνδυνο τα εργοστάσια αυτοκινήτων και εκτός Κίνας: Η νοτιοκορεάτικη Hyundai Motor και η ιαπωνική Nissan Motor είναι μεταξύ των κατασκευαστών αυτοκινήτων που έχουν σταματήσει μέρος της παραγωγής τους στις χώρες καταγωγής τους εξαιτίας των ελλείψεων εξαρτημάτων που προκαλούνται από τον ιό.