• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    Η Toyota και η Suzuki αποκτούν μερίδια η μία στην άλλη – Στα $907 εκατ. το deal

    • NewsRoom

    Akio Toyoda, Πρόεδρος Toyota


    Η Toyota Motor Corp. και η Suzuki Motor Corp. ενισχύουν τη συμμαχία τους, αποκτώντας μερίδια η μία στην άλλη προκειμένου να ενισχύσουν τη θέση τους, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία μετατοπίζεται περαιτέρω προς ηλεκτροκίνητα και αυτόματα αυτοκίνητα.

    Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας θα αποκτήσει περίπου το 5% των μετοχών της Suzuki για περίπου 96 δισεκατομμύρια γιέν (907 εκατομμύρια δολάρια), ενώ η Suzuki θα αποκτήσει μικρότερη συμμετοχή αξίας περίπου 48 δισεκατομμυρίων γιεν στην Toyota.

    Η κίνηση βασίζεται σε δεσμούς που δημιουργήθηκαν το 2017 μεταξύ των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών και αποσκοπεί στην επέκταση της συνεργασίας τους για να συμβαδίσουν με τις τεχνολογικές εξελίξεις που διαπερνούν τη βιομηχανία μεταφορών, από μισθωμένες μεταφορές έως αυτοκίνητα που δεν χρησιμοποιούν πλέον ορυκτά καύσιμα. Για την Toyota, η συμμαχία παρέχει πρόσβαση στην τεχνογνωσία της Suzuki στην Ινδία, η οποία βρίσκεται σε καλό δρόμο για να ξεπεράσει την Ιαπωνία και να γίνει η τρίτη μεγαλύτερη αγορά οχημάτων στον κόσμο.

    «Η Toyota τοποθετεί τη Suzuki σε ελκυστική αποτίμηση», δήλωσε η Janet Lewis, αναλυτής της Macquarie Capital Securities Ltd. «Η συμφωνία φαίνεται να είναι παρόμοια με τις αμοιβαίες επενδύσεις που έγιναν μεταξύ της Toyota και της Mazda».

    Η Toyota θα πληρώσει 4.004 γιέν ανά μετοχή, χαμηλότερα από την τιμή κλεισίματος της Suzuki στα 4.085 γιέν την Τετάρτη. Οι μετοχές της Suzuki υποχώρησαν κατά 27% φέτος, μετά από πτώση κατά 15% το 2018, καθώς η ινδική οικονομία πάγωσε.

    Η Suzuki δήλωσε ότι θα χρησιμοποιήσει 20 δισ. γιέν από τα έσοδα για την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, συμπεριλαμβανομένης της αυτόνομης οδήγησης, και το υπόλοιπο για να ανεφοδιάσει το κεφάλαιό της.

    Η Suzuki επιδιώκει να συνεργαστεί με μια μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία μετά από ένα κακό «χωρισμό» με τη Volkswagen AG. Η Toyota έχει ένα budget για την έρευνα και την ανάπτυξη περίπου επτά φορές μεγαλύτερο από τη Suzuki και η μικρότερη αυτοκινητοβιομηχανία έχει επισημάνει το αυξανόμενο κόστος κατασκευής ανταγωνιστικών αυτοκινήτων ως λόγο για να ενώσουν τις δυνάμεις της με έναν συνεργάτη.

    Τον Φεβρουάριο του 2017, η Toyota και η Suzuki συμφώνησαν να ξεκινήσουν «μια εξέταση» μιας εταιρικής σχέσης στον τομέα της τεχνολογίας και των προμηθειών. Ένα χρόνο αργότερα, συμφώνησαν να πουλήσουν τα υβριδικά αυτοκίνητά τους και άλλα οχήματα στην Ινδία. Αυτό το Μάρτιο, η Toyota επέκτεινε περαιτέρω τη συμμαχία για να προμηθεύσει το υβριδικό της σύστημα στη Suzuki παγκοσμίως, ενώ η Suzuki θα συμπαγή οχήματα μέσω της Toyota στην Ινδία και την Αφρική. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δήλωσαν επίσης ότι σχεδιάζουν να παράγουν κοινά ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπαταρίας στην Ινδία γύρω στο 2020.



    ΣΧΟΛΙΑ