• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    Εκεί που υπερπλούσιοι κρύβουν τις Hermes τους

    • Bloomberg


    Για να δείξει έναν πίνακα του Mark Rothko, αξίας 50 εκατομμυρίων δολαρίων, που σχεδιάζει να πωλήσει ο οίκος Sotheby’s στη Νέα Υόρκη, ο οίκος δημοπρασιών τον μετέφερε στην Ασία για να δελεάσει πλούσιους πλειοδότες. Πέραν της τοπικής έδρας της εταιρείας στο Χονγκ Κονγκ, το έργο τέχνης έκανε μόνο μία στάση – όχι στη Σαγκάη ή στο Τόκιο ή στη Σιγκαπούρη, αλλά στην Ταϊπέι.

    «Πηγαίνουμε την τέχνη εκεί όπου βρίσκονται οι αγοραστές», δήλωσε η Patti Wong, πρόεδρος του οίκου Sotheby’s Ασίας, που φιλοξένησε μια διήμερη προεπισκόπηση την οποία παρακολούθησαν οι Maggie και Richard Tsai και ο πρόεδρος της Yageo Corp. Pierre Chen. «Η αγορά της Ταϊβάν είναι εξαιρετικά σημαντική για εμάς».

    Η Κίνα μπορεί να δημιουργεί δισεκατομμυριούχους ταχύτερα από οποιαδήποτε άλλη χώρα, αλλά η Ταϊβάν χτίζει περιουσίες από τη δεκαετία του 1950. Σύμφωνα με την Έκθεση Πλούτου της Knight Frank για το 2019, η Ταϊπέι ήταν όγδοη σε έναν παγκόσμιο κατάλογο πόλεων που κατατάχθηκαν με βάση τον αριθμό ατόμων με εξαιρετικά υψηλή περιουσία, με 1.519 άτομα που έχουν περιουσιακά στοιχεία τουλάχιστον 30 εκατομμυρίων δολαρίων. Και η εταιρεία ακινήτων προβλέπει ότι ο αριθμός θα αυξηθεί σε 1.864 το 2023.

    Η δημιουργία πλούτου στο νησί των 23,6 εκατομμυρίων ανθρώπων απογειώθηκε στη δεκαετία του ’70 με την εξάπλωση εκατοντάδων μικρών κατασκευαστών που παρήγαγαν τα πάντα, από τηλεοράσεις μέχρι κούκλες Barbie, που πυροδότησαν την ανάπτυξη της Ταϊβάν με αιχμή τις εξαγωγές. Μέχρι τη δεκαετία του 1980, η πόλη είχε ανέβει στην αλυσίδα αξίας, κατασκευάζοντας ηλεκτρονικά εξαρτήματα και αγαθά, με επικεφαλής εταιρείες υπολογιστών και κατασκευαστές επεξεργαστών όπως η Acer Inc. και η Taiwan Semiconductor Manufacturing Co.

    Όταν η Κίνα ξεκίνησε να ανοίγεται στις επενδύσεις, πολλές εταιρείες της Ταϊβάν μετέφεραν την παραγωγή στην άλλη άκρη του Στενού της Ταϊβάν για να εκμεταλλευθούν τη βιομηχανική έκρηξη της Κίνας. Ο τεχνολογικός όμιλος Foxconn, που εδρεύει στη Νέα Ταϊπέι, εξασφάλισε στον ιδρυτή του Terry Gou μια περιουσία ύψους 4,3 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με στοιχεία για την 1η Απριλίου.

    Τα χρήματα που έρρευσαν πίσω στην Ταϊβάν δημιούργησαν μερικά καταπληκτικά σύμβολα πλούτου. Όταν ο πύργος Taipei 101 άνοιξε το 2004, ήταν το ψηλότερο κτήριο του κόσμου, που ξεπεράστηκε μόνο το 2010 από τον Burj Khalifa του Ντουμπάι και στεγάζει το μεγαλύτερο κατάστημα της Christian Dior στον κόσμο.

    Αλλά ένα μεγάλο κομμάτι των χρημάτων των επιχειρηματιών της Ταϊβάν παρέμεινε στο εξωτερικό. Σύμφωνα με μια έκθεση της UBS Group AG, οι Ταϊβανέζοι έχουν περιουσιακά στοιχεία 500 δισεκατομμυρίων δολαρίων στο εξωτερικό, τρίτοι πίσω από την Κίνα, με 1,4 τρισεκατομμύρια δολάρια, και τις ΗΠΑ με 700 δισεκατομμύρια δολάρια.

    Είναι επίσης λάτρεις της ακίνητης περιουσίας. Σύμφωνα με την Knight Frank, οι υπερπλούσιοι της Ταϊβάν διαθέτουν κατά μέσο όρο 5,4 σπίτια ο καθένας, σε σύγκριση με λίγο πάνω από 4 για τους υπερ-πλούσιους του Χονγκ Κονγκ και 4,6 για όσους βρίσκονται στη Μέση Ανατολή. Στο κέντρο της Ταϊπέι, τα διαμερίσματα στον πύργο Tao Zhu Yin Yuan του Βέλγου αρχιτέκτονα Vincent Callebaut φέρονται να πωλούνται για 32 εκατομμύρια δολάρια, καθιστώντας τα από τα πιο ακριβά στην περιοχή.

    Μεγάλο μέρος του πλούτου του νησιού ανήκει στους ιδρυτές που ποτέ δεν έβαλαν τις επιχειρήσεις τους στο χρηματιστήριο και ορισμένοι από αυτούς τώρα προσπαθούν να επωφεληθούν από αυτό. Η Precision Motion Industries Inc., προμηθευτής της βιομηχανίας ημιαγωγών, της οποίας οι μέτοχοι συμπεριλαμβάνουν τον Pai Young-yao, αναζητά έναν αγοραστή σε μια συμφωνία που θα αποτιμά την εταιρεία στο 1 δισεκατομμύριο δολάρια, σύμφωνα με τους ανθρώπους που είναι εξοικειωμένοι με το θέμα.

    «Πάνω από το 90% των πελατών μας είναι επιχειρηματίες με μη εισηγμένες εταιρείες», δήλωσε ο Dennis Chen, επικεφαλής διαχείρισης πλούτου στην Ταϊβάν στην UBS, που έχει καταγράψει διψήφια ετήσια ανάπτυξη τα τελευταία πέντε χρόνια.

    Σε αντίθεση με το στερεότυπο του νεόπλουτου που απεικονίζεται στην ταινία «Crazy Rich Asians», οι πιο πλούσιες οικογένειες της Ταϊβάν αποφεύγουν την επίδειξη πλούτου.

    «Δεν είμαστε επιδειξιομανείς», δήλωσε ο λάτρης της τέχνης Tsai, ο οποίος είναι επικεφαλής της Fubon Financial Holding Co. μαζί με τον αδελφό του. «Οι Ταϊβανέζοι έμαθαν τη σημασία της σεμνότητας από τους Ιάπωνες και δίνουν αξία στην παραδοσιακή κινεζική αρετή της ταπεινότητας».

    Ο Chen συμφωνεί. «Οι περισσότεροι από τους πελάτες μας δεν πετούν ποτέ στην business class», είπε.

    Αυτό δε σημαίνει ότι το 1% της Ταϊβάν δεν γνωρίζει πώς να απολαμβάνει τα χρήματά του, απλώς το κάνει χωρίς τυμπανοκρουσίες, δήλωσε η Annie Leung, πρόεδρος του Bellavita, ενός πολυτελούς εμπορικού κέντρου στην καρδιά της Ταϊπέι. Το εμπορικό κέντρο διαθέτει μια VIP λέσχη με δοκιμαστήρια, όπου οι εύποροι αγοραστές μπορούν να δοκιμάσουν ρούχα και ακριβά κοσμήματα χωρίς καν να χρειάζεται να μπαίνουν σε κατάστημα. Η Hermes παρέχει ακόμη και καφέ τσάντες χωρίς διακριτικά σε άτομα που δεν επιθυμούν να «φωνάξουν» τις αγορές τους.

    «Δεν θέλουν να έχουν μια εμφανή πορτοκαλί τσάντα στο δρόμο», δήλωσε η Leung, της οποίας ο πατέρας CC Leung είναι συνιδρυτής της Quanta Computer Inc. «Οι πλούσιοι καταναλωτές επιθυμούν να ξοδέψουν τα χρήματά τους, αλλά δεν θέλουν πάντα να τους βλέπουν».

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:    Τι θα προβλέπει η συμφωνία Eurobank-Grivalia για τη διαχείριση των ακινήτων μετά τη συγχώνευση

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Bloomberg: Η Ελλάδα εξετάζει την πρόωρη αποπληρωμή του ΔΝΤ

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:   Τι λένε στην Τράπεζα Πειραιώς οι ξένοι θεσμικοί και οι νέες προτεραιότητες της αντιεισαγγελέως Άννας Ζαΐρη



    ΣΧΟΛΙΑ