Πλοίο με ελληνική σημαία του Γιάννη Αλαφούζου είναι το πρώτο τάνκερ που φόρτωσε πετρέλαιο από το λιμάνι της Ταρτούς στη Συρία

Το πρώτο φορτίο συριακού αργού πετρελαίου που εξήχθη από το λιμάνι της Ταρτούς από τον εμφύλιο πόλεμο στη Συρία φορτώθηκε την 1η Σεπτεμβρίου.

1

Το ελληνόκτητο δεξαμενόπλοιο Nissos Christiana, χωρητικότητας 114.264 dwt, φόρτωσε 600.000 βαρέλια αργού πετρελαίου, σύμφωνα με το Υπουργείο Ενέργειας της Συρίας.

Το φορτίο αγοράστηκε από την BB Energy, μια παγκόσμια εταιρεία εμπορίας πετρελαίου, πελάτη, που δεν κατονομάστηκε.

Το πλοίο, το οποίο ναυπηγήθηκε το 2015, διαχειρίζεται η ναυτιλιακή εταιρεία Kyklades Maritime, του Ιωάννη και Αριστείδη Αλαφούζου και είναι νηολογημένο στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με το σήμα AIS, δεν έχει ακόμη αναχωρήσει από τη Συρία, αλλά το Υπουργείο το χαρακτηρίζει σημαντικό βήμα για την αναζωογόνηση του πετρελαϊκού τομέα και τη διεύρυνση της διεθνούς συνεργασίας.

Δεδομένου του όγκου πετρελαίου που φορτώθηκε, το μεγαλύτερο μέρος, αν όχι όλο, πρέπει να προέρχεται από πετρελαιοπηγές στη Ροζάβα, την ελεγχόμενη από τους Κούρδους περιοχή στα βορειοανατολικά της Συρίας που ελέγχεται από το Κόμμα Δημοκρατικής Ένωσης (PYD).

Το PYD, στο πλαίσιο της συμφιλίωσης του με τη νέα κυβέρνηση στη Δαμασκό, επέτρεψε την επανέναρξη των εξαγωγών πετρελαίου τον Φεβρουάριο, αν και η συμφωνία ενδέχεται να έχει διαταραχθεί πρόσφατα λόγω των ανανεωμένων εντάσεων μεταξύ του PYD και της κυβέρνησης.

Η αναβίωση της Ταρτούς ως τερματικού σταθμού εξαγωγής αργού πετρελαίου έρχεται καθώς η DP World υπέγραψε συμφωνία 800 εκατομμυρίων δολαρίων με τη συριακή κυβέρνηση, βάσει της οποίας θα αναπτυχθεί και θα διαχειριστεί το λιμάνι. Η DP World αντικατέστησε την προηγούμενη ρωσική εταιρεία OAO Stroytransgaz, η οποία λειτουργούσε το λιμάνι από το 2019.

Το Ρωσικό Ναυτικό φαίνεται να έχει οριστικά κλείσει τους δεσμούς του με την Ταρτούς, που προηγουμένως αποτελούσε τη βάση ανεφοδιασμού και συντήρησης του Μεσογειακού Στόλου του.

Διαβάστε επίσης

Γιατί το πρώτο sell-off του φθινοπώρου δεν ανησυχεί τους αναλυτές

Σωκράτης Κόκκαλης: Γατί και πόσο είναι το εξτρά μπόνους που δίνει στους ομολογιούχους της Intralot

Ο άγνωστος εφοπλιστής Μιχάλης Παπαϊωάννου της Helikon Shipping που ναυπηγεί 9 πλοία και διαχειρίζεται άλλα 40