bloomberg
Sponsored by

Bloomberg

H καθήλωση των αεροπλάνων πλήττει σημαντικά την Rolls-Royce. Μείωση παραγωγής και προσωπικού

  • Bloomberg

Ουόρεν Ιστ, CEO της Rolls Royce


Η Rolls-Royce Holdings Plc μείωσε τις προβλέψεις της για παραδόσεις κινητήρων φαρδιάς ατράκτου και δεσμεύτηκε να μειώσει το κόστος της προκειμένου να αντιμετωπίσει την καθήλωση της παγκόσμιας αεροπορικής βιομηχανίας.

Η βρετανική εταιρεία σχεδιάζει να παραδώσει πάνω από 250 τουρμπίνες το 2020, μείωση κατά 44% σε σχέση με την προηγούμενη εκτίμηση της, όπως δήλωσε πριν από την ετήσια γενική συνέλευση της Πέμπτης. Οι τουρμπίνες αεροσκαφών κατασκευής Rolls-Royce, σημείωσαν πτώση κατά 90% στις ώρες πτήσης τον περασμένο μήνα, με αποτέλεσμα να μειωθούν τα έσοδα συντήρησης.

Η πανδημία επηρέασε σημαντικά την αεροναυπηγική βιομηχανία, με την Rolls-Royce να πλήττεται σε μεγάλο βαθμό, καθώς κατασκευάζει κινητήρες μόνο για αεροσκάφη μεγάλης ατράκτου. Αυτά τα αεροσκάφη θα χρειαστούν περισσότερο χρόνο για να πετάξουν ξανά, και ως αποτέλεσμα, η κατασκευάστρια εταιρεία είναι πιθανό να σημειώσει συρρίκνωση μετά από μια παρατεταμένη πτώση της ζήτησης.

Σχολιάζοντας το θέμα,  ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Warren East, μίλησε για περαιτέρω σχέδια μείωσης του κόστους, λέγοντας ότι η εταιρεία μπορεί να εξοικονομήσει 1 δισεκατομμύριο λίρες (1,24 δισεκατομμύρια δολάρια) φέτος, από τον στόχο των 750 εκατομμυρίων λιρών που δόθηκε τον Απρίλιο. Η εταιρεία σημειώνει ισχυρότερη από την αναμενόμενη πρόοδο στην αντιμετώπιση της κρίσης, τόνισε σε δήλωση του.

«Ωστόσο, πρέπει επίσης να λάβουμε υπόψη τις δύσκολες αλλά απαραίτητες αποφάσεις για να διασφαλίσουμε ότι ο όμιλος θα αναδυθεί από αυτή την περίοδο, δημιουργώντας την κατάλληλη βάση κόστους για μία μικρότερη εμπορική αεροναυπηγική αγορά που μπορεί να χρειαστεί αρκετά χρόνια για να ανακάμψει», δήλωσε ο East.

Οι μετοχές της εταιρεία υποχωρούσαν κατά 4,5% νωρίτερα στο Λονδίνο, ενώ από τις αρχές του έτους έχουν καταγράψει απώλειες 59%.

Η Rolls-Royce σκοπεύει να μειώσει το εργατικό δυναμικό της κατά 15%, ανέφεραν πηγές την περασμένη εβδομάδα. Η εταιρεία που εδρεύει στο Λονδίνο έχει βάλει σε διαθεσιμότητα 4.000 εργαζόμενους, ανακοίνωσε την Πέμπτη, ενώ έκανε αλλαγές για να ευθυγραμμίσει την αεροναυπηγική και άλλες επιχειρήσεις με την ύφεση.

Οι επόμενες προκλήσεις

Η Airframers Airbus SE και η Boeing Co. μείωσαν τους στόχους παραγωγής για το τρέχον έτος ενώ και οι δύο εταιρείες προβλέπουν ότι η ανάκαμψη θα ξεκινήσει από την ζήτηση αεροπλάνων μικρής ατράκτου.

Αυτό υποδηλώνει ότι οι προκλήσεις για την Rolls Royce είναι μπροστά. Η εταιρεία δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι ετοιμάζεται για μείωση της παράδοσης και συντήρησης κινητήρων.

Η Bloomberg Intelligence αναμένει από τις αεροπορικές εταιρείες να μειώσουν το ποσό που ξοδεύουν για συντήρηση κατά 50% ή και περισσότερο από το δεύτερο τρίμηνο έως το τέταρτο τρίμηνο. Η Rolls Royce είναι μία από τις εταιρείες που θα επηρεαστούν περισσότερο, σύμφωνα με τον αναλυτή της BI, George Ferguson.

Η Rolls-Royce αντιμετώπιζε ήδη προκλήσεις πριν από τον ιό, λόγω των συνεχών προβλημάτων με τους κινητήρες Trent 1000 για τα αεροσκάφη Boeing 787. Οι δυσλειτουργίες της δημιούργησαν προβλήματα με τους πελάτες, ενώ ορισμένες παραγγελίες κατέληξαν σε ανταγωνίστριες εταιρείες. Επίσης, η επιχείρηση βρίσκονταν στο τέλος του προγράμματος αναδιάρθρωσης αλλά τώρα φαίνεται έτοιμη για περαιτέρω ανακατατάξεις, καθώς αγωνίζεται να μειώσει το κόστος της.

Την Πέμπτη η διοίκηση δήλωσε ότι θα ενημερώσει τους υπαλλήλους έως το τέλος του μήνα σχετικά με τον πιθανό αντίκτυπο της πανδημίας στο μέγεθος του εργατικού δυναμικού της.

Η ελεύθερη ταμειακή ροή της κατασκευάστριας είναι πιθανό να μειωθεί τους επόμενους μήνες, αλλά θα μπορούσε να βελτιωθεί το δεύτερο εξάμηνο του έτους, σύμφωνα με τον αναλυτή της Jefferies, Sandy Morris.


ΣΧΟΛΙΑ