• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    Ferrari και Peugeot αψηφούν τις εμπορικές ανησυχίες και κατακτούν την κορυφή

    • Bloomberg
    φερράρι


    Για τους επενδυτές σε αυτοκινητοβιομηχανίες, έναν από τους τομείς μετοχών με τις χειρότερες επιδόσεις στην Ευρώπη φέτος, έχουν υπάρξει μόνο δύο κρυψώνες από τον εμπορικό πόλεμο του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ: η ιταλική Ferrari NV και η κατασκευάστρια των Peugeot και Citroen, PSA Group.

    Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία δεν έχει έκθεση στην αμερικανική αγορά, τελειώνει το έτος ως ο μεγαλύτερος κερδισμένος στον δείκτη Stoxx 600 Automobiles & Parts και είναι επί του παρόντος ενισχυμένη κατά 6,8%. Οι μετοχές της Ferrari που διαπραγματεύονται στο Μιλάνο παρουσιάζουν άνοδο 2,1%. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με την πτώση του δείκτη κατά 26%, καθώς οι εταιρείες έχουν πληγεί από τις εμπορικές εντάσεις, τα προβλήματα παραγωγής από ένα νέο σύστημα ελέγχου εκπομπών και την πρώτη πτώση των πωλήσεων σε ολόκληρη τη βιομηχανία εδώ και δύο δεκαετίες στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων παγκοσμίως.

    Η PSA πέτυχε τις μεσοπρόθεσμες προβλέψεις της τον Οκτώβριο, επιδεικνύοντας μεγαλύτερη αντοχή από τους αντιπάλους της, αφού δημοσίευσε “εντυπωσιακά” αποτελέσματα το πρώτο εξάμηνο τον Ιούλιο. Η εταιρεία, που εδρεύει στο προάστιο Rueil-Malmaison του Παρισιού, εξαγόρασε τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Opel και τη βρετανική αδελφή μάρκα Vauxhall από τη General Motors Co. το 2017. Μια επιθετική αναδιάρθρωση που περιελάμβανε μείωση του κόστους και περικοπές θέσεων εργασίας ώθησε τις εν λόγω μάρκες σε κέρδη-έκπληξη μετά από σχεδόν δύο δεκαετίες ζημιών.

    “Είναι μια σπουδαία ιστορία”, δήλωσε ο Juergen Pieper, αναλυτής της Bankhaus Metzler. “Εξακολουθώ να περιμένω ότι η Peugeot θα είναι στην πλευρά του νικητή το επόμενο έτος, καθώς κάνει σπουδαία δουλειά στη βελτίωση της απόδοσης και της Opel από μια πολύ αδύναμη κατάσταση τα προηγούμενα χρόνια”.

    Η μετοχή της Ferrari, ενώ υποχώρησε κατά ένα τρίτο από το υψηλότερο σημείο της στα μέσα του 2018 μετά τον απροσδόκητο θάνατο του διευθύνοντος συμβούλου Sergio Marchionne, συνεχίζει να σημειώνει καλύτερη απόδοση σε ετήσια βάση, αφού ενισχύθηκε κατά 65% το 2017.

    Ο νέος CEO της Ferrari, Louis Camilleri, έχει μετριάσει μερικούς από τους πιο φιλόδοξους στόχους του προκατόχου του, αναθεωρώντας προς τα κάτω έναν βασικό στόχο κερδοφορίας και καθυστερώντας ένα πολυαναμενόμενο υβριδικό SUV για λίγα χρόνια. Παράλληλα, αύξησε το δείκτη διανομής μερίσματος, ανακοίνωσε την επαναγορά μετοχών ύψους 1,5 δισ. ευρώ και δεσμεύτηκε να επιτύχει περιθώρια κέρδους συγκρίσιμα με τις εταιρείες πολυτελών ρούχων και ρολογιών.

    “Απαράμιλλη” φήμη

    Ο αναλυτής Alberto Checchinato της Fidentiis Equities εκτιμά την “υπερ-πολυτελή ψυχή” της αυτοκινητοβιομηχανίας με έδρα το Maranello που “παραμένει απαράμιλλη ακόμη και για τα καλύτερα ονόματα πολυτελείας όπως η Hermes”, είπε. “Η εγγενής κερδοφορία, ειδικά σε περιόδους εμπορικών πολέμων, θα πρέπει να καταστήσει τη Ferrari πολύτιμο περιουσιακό στοιχείο με χαμηλή συσχέτιση της αγοράς για τους επενδυτές”.

    Η Ferrari αναμένεται να διατηρήσει τη δυναμική αύξησης των κερδών μέσω υψηλότερων αποστολών αυτοκινήτων, αύξησης των μέσωντιμών μονάδας και υψηλότερων περιθωρίων κέρδους, σύμφωνα με τον Pierre Lamelin, διαχειριστή χαρτοφυλακίου στο fund Comgest Growth Europe Opportunities. Αυτές οι συνθήκες θα επιτρέψουν στην κατασκευάστρια να εδραιώσει το “ισχυρό DNA της μάρκας που βασίζεται στην ιταλική σχεδίαση, την τεχνολογική κληρονομιά και τις επιδόσεις, μια πιστή πελατειακή βάση, περιορισμένους όγκους, τιμολογιακή δύναμη ή λίστες αναμονής για ορισμένα μοντέλα”.

    Η PSA δεν πωλεί αυτοκίνητα στις ΗΠΑ, όπου ο Trump έχει στοχοποιήσει επικριτικά σχόλια κατά Γερμανών κατασκευαστών που περιλαμβάνουν τη Mercedes-Benz, η οποία ανήκει στην Daimler AG, και τη BMW. Έχει επίσης ορίσει πολιτικές που εξασθένησαν τις εξαγωγές οχημάτων τους από αμερικανικά εργοστάσια στην Κίνα. Η Ferrari, η οποία επίσης δεν διαθέτει εγκαταστάσεις στις ΗΠΑ, στοχεύει πελάτες εκεί όπου δεν αντιδρούν πολύ στις υψηλότερες τιμές που προκύπτουν από την αύξηση των δασμών.

    Δε βλέπουν όλοι οι αναλυτές τη μετοχή της PSA να υπεραποδίδει.

    Ανησυχώ λίγο για αυτό που έχουν να προσφέρουν, καθώς έχουν τρεις μαζικές μάρκες”, τις Peugeot, Citroen και Opel, και για τις δύσκολες προοπτικές ενίσχυσης της κερδοφορίας χωρίς μία σειρά premium μοντέλων, δήλωσε ο Frank Schwope, αναλυτής της NordLB με σύσταση hold στην PSA. “Για την ώρα είναι εντάξει, αλλά δε νομίζω ότι μπορούν να αυξήσουν τις τιμές των αυτοκινήτων τους, και άρα τα περιθώρια”, που “θα μπορούσαν να υποφέρουν λόγω των προϊόντων της μόλις περάσουν οι θετικές επιπτώσεις από την αναδιάρθρωση”.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: «Λευκός καπνός» στην υπόθεση της Folli Follie: Συμφώνησαν ομολογιούχοι και διοίκηση

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Πώς η παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση επηρεάζει ακόμα τους μισθούς μας

    MH ΧΑΣΕΤΕ:  Γάκης (Χαλυβουργική): «Αγωνία για τις δουλειές μας-Μας συμπεριλαμβάνει στα νέα του σχέδια ο ιδιοκτήτης;»



    ΣΧΟΛΙΑ