bloomberg
Sponsored by

Bloomberg

Δίκοπο μαχαίρι για τον Elon Musk η μεγάλη επιτυχία της Tesla στη Νορβηγία

  • Bloomberg

Automobiles produced by Tesla Inc. sit a car transporter truck after arriving on the Glovis Courage vehicles carrier vessel at the Port of Oslo in Oslo, Norway, on Friday, March 15, 2019. Photographer: Odin Jaeger/Bloomberg


Σε μία από τις μεγαλύτερες αγορές της, η Tesla έχει πληγεί από την ίδια της την επιτυχία.

Η εταιρεία δυσκολεύεται να ενισχύσει τις δραστηριότητές της ώστε να αντιστοιχούν στις πωλήσεις στη Νορβηγία, η οποία είναι παγκόσμιος ηγέτης στα ηλεκτρικά οχήματα ανά κάτοικο. Ως αποτέλεσμα, οι πελάτες έχουν αρχίσει να διαμαρτύρονται για κακή εξυπηρέτηση.

Η Νορβηγία παρακολουθείται στενά για σημάδια αναφορικά με το πώς η βιομηχανία μεταφορών προσαρμόζεται στην ενεργειακή μετάβαση. Αφού η Tesla λάνσαρε ένα πρωτοφανές κύμα του νέου μοντέλου 3 στη σκανδιναβική χώρα νωρίτερα φέτος, οι πελάτες και οι παρατηρητές επιθυμούν να δουν πώς εξελίσσονται οι ήδη ζορισμένες τοπικές δραστηριότητες.

Η «έκρηξη» αποδεικνύεται προβληματική και η Tesla αγωνίζεται να αντιμετωπίσει τη θεαματική άνοδό της στη Νορβηγία, με τις περισσότερες διαμάχες με καταναλωτές ανά μονάδα οποιουδήποτε κατασκευαστή αυτοκινήτων. Ο συνολικός αριθμός των καταγγελιών ενδέχεται να αυξηθεί φέτος, λόγω ζητημάτων με το Model 3s, συμπεριλαμβανομένων γρατζουνιών και πρόχειρου βαψίματος, σύμφωνα με το παρατήριο καταναλωτών της Νορβηγίας.

Αλλά τα καλά νέα είναι ότι ο λόγος των καταγγελιών ανά όχημα πρόκειται να μειωθεί, αφού ο αριθμός των Tesla στη Νορβηγία αυξήθηκε κατά περισσότερο από 25% σε σχεδόν 40.000 μέχρι στιγμής φέτος. Τα μέτρα για τη βελτίωση της ικανότητας εξυπηρέτησης έχουν αντίκτυπο, σύμφωνα με τον Thomas Iversen, ανώτερο νομικό σύμβουλο στο Νορβηγικό Συμβούλιο Καταναλωτών.

«Η Tesla εργάζεται σκληρά για να φτάσει εκεί, αλλά έχει έναν εξαιρετικό ρυθμό ανάπτυξης», είπε τηλεφωνικά την Τρίτη. «Αυτό το καθιστά δύσκολο να συμβαδίσει».

Η Tesla αναγνώρισε τα προβλήματά της, αλλά υπέδειξε επίσης μια πρόσφατη έρευνα που δείχνει ότι οι πελάτες της είναι ικανοποιημένοι, καθώς και την αδιαμφισβήτητη παρουσία της στους δρόμους, ως ενδείξεις δημοτικότητας. Η εταιρεία έχει εκπληρώσει μια υπόσχεση στη Νορβηγία, διπλασιάζοντας το προσωπικό εξυπηρέτησης πελατών της, και ανοίγει νέα κέντρα εξυπηρέτησης, πραγματοποιώντας διπλές βάρδιες και προσφέροντας κινητές υπηρεσίες, σύμφωνα με τοπικό εκπρόσωπο της Tesla.

Απογοητευμένοι πελάτες

Το Συμβούλιο ανέλαβε φέτος 51 υποθέσεις διαμεσολάβησης μεταξύ πελατών και Tesla, πράγμα που σημαίνει ότι το ετήσιο σύνολο ενδέχεται να υπερβεί τις 86 που καταχωρίστηκαν πέρυσι. Οι καταγγελίες της Tesla ανά μονάδα το 2018 ήταν πάνω από τρεις φορές υψηλότερες από το μέσο όρο τόσο για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όσο και για τα αυτοκίνητα συνολικά.

Αν και η Tesla διατήρησε τα τέσσερα στα πέντε αστέρια στην έρευνα καταναλωτικής ικανοποίησης του BI Norwegian Business School που δημοσιεύθηκε νωρίτερα αυτό το μήνα, οι δυσκολίες της στην εξυπηρέτηση την οδήγησαν να πέσει στην 51η θέση από την 4η θέση πριν από ένα χρόνο.

Οι περισσότερες από τις καταγγελίες του τρέχοντος έτους σχετίζονται με μικρά ζητήματα σχετικά με το νέο Μοντέλο 3, το οποίο αντιπροσωπεύει το 87% των 7.835 Teslas που ταξινομήθηκαν στη Νορβηγία μέχρι τον Απρίλιο. Αυτό δείχνει ότι η εταιρεία εξακολουθεί να έχει προβλήματα προσωπικού ακόμη και μετά το διπλασιασμό του προσωπικού το περυσινό έτος, δήλωσε ο Iversen από το συμβούλιο καταναλωτών.

«Υπάρχουν πολλά μικρά πράγματα που η Tesla δεν είναι σε θέση να επιλύσει και αυτό δημιουργεί απογοήτευση», είπε.

Βεβιασμένες παραδόσεις

Αφού οι παγκόσμιες παραδόσεις της Tesla κατά το πρώτο τρίμηνο παρουσίασαν πτώση-ρεκόρ, η εταιρεία είναι υπό πίεση να επιτύχει τους στόχους της για το σύνολο του έτους. Αυτή η βιασύνη θα μπορούσε να φταίει για τις πρόχειρες εργασίες βαφής, τις γρατζουνιές και τα χτυπήματα σε κάποια μοντέλα 3, δήλωσε ο Satheesh Varadharajan, πρόεδρος του Tesla Owners Club Νορβηγίας, που έχει περίπου 1.500 μέλη.

«Μπορεί να υπήρξε κάποια βιασύνη στην ολοκλήρωση και τις επιθεωρήσεις από την πλευρά της Tesla», είπε σε τηλεφωνική συνέντευξη. «Είναι πολύ επικεντρωμένοι στην επίτευξη των στόχων παράδοσης. Αλλά αυτό δυστυχώς μπορεί να γίνει εις βάρος της ποιότητας».