• Business

    Η Tesla υπόσχεται τα πρώτα ταξί χωρίς οδηγό το 2020

    • NewsRoom
    ρομποταξι


    Μέσα στο επόμενο έτος θα είναι έτοιμα να κυκλοφορήσουν τα πρώτα ρομπο-ταξί, τα οχήματα που θα κινούνται χωρίς να έχουν άνθρωπο οδηγό, όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Έλον Μασκ. Συγκεκριμένα, ο Μασκ αποκάλυψε ότι η εταιρεία είναι πλέον σε θέση να παράξει τέτοιου είδους οχήματα, τα οποία θα φέρουν τέτοια τεχνολογία, ώστε να είναι τελείως αυτόνομα, αλλά και ασφαλή για όλους τους δρόμους. Όπως έκανε γνωστό, τα πρώτα ρομπο-ταξί θα κυκλοφορήσουν σε ορισμένες αμερικανικές πόλεις, μέχρι τα τέλη του 2020.

    Ο πάντοτε αισιόδοξος Μασκ είπε πως «πιθανώς σε δύο χρόνια από σήμερα θα έχουμε φτιάξει ένα αυτοκίνητο χωρίς καθόλου τιμόνι ή πεντάλ».

    Αρκετοί ήταν, ωστόσο, οι αναλυτές που έσπευσαν να απαντήσουν ότι έχουν ξανακουστεί στο παρελθόν, δια στόματος Μασκ, πολλά υποσχόμενα σενάρια για σύγχρονες και πρωτοποριακές τεχνολογίες, που ωστόσο δεν υλοποιήθηκαν στην ώρα τους. Εξέφρασαν, επομένως, τις αμφιβολίες τους για το αν ένα τέτοιο σενάριο είναι ρεαλιστικό ή αν πρόκειται για μια ακόμη προσπάθεια εντυπωσιασμού εκ μέρους Μασκ. Ένα άλλο χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η υπόσχεση του επικεφαλής της Tesla ότι η άλλη εταιρεία του, η Space X, θα στείλει τους πρώτους ανθρώπους στον Άρη το 2024, μια ημερομηνία που φαντάζει υπεραισιόδοξη.

    Ορισμένοι μάλιστα ανακάλεσαν μια άλλη υπόσχεση του Μασκ, σχετική πάλι με τα οχήματα χωρίς οδηγό, για τα οποία είχε πρότινος υποσχεθεί ότι θα ήταν έτοιμα έως το 2018, κάτι που δεν συνέβη τελικά. Είχε επίσης προβλέψει ότι το 2018 η εταιρεία θα παρήγε 500.000 αυτοκίνητα, αλλά έφτιαξε περίπου τα μισά. Και πέρυσι το καλοκαίρι είχε υποσχεθεί η Tesla θα κατασκεύαζε φέτος 10.000 σεντάν Model 3 την εβδομάδα, αλλά αυτή την εβδομάδα δεν βγήκαν από τη γραμμή παραγωγή ούτε τα μισά.

    Το στοιχείο εκείνο που έρχεται να υποστηρίξει τις εκτιμήσεις του Μασκ σχετικά με την άμεση κατασκευή ενός στόλου από ρομπο-ταξί είναι ένας νέος μικροεπεξεργαστής, κατασκευασμένος ειδικά για αυτόνομα οχήματα. Ο μικροεπεξεργαστής έχει κατασκευαστεί από τη Samsung στο Τέξας και ο Μασκ προχώρησε στην παρουσίασή του, υποστηρίζοντας ότι είναι αυτός που θα χαρίσει στην Tesla την τεχνολογία αιχμής που δεν διαθέτουν οι συνεχώς αυξανόμενοι ανταγωνιστές της.

    Όπως γράφουν το πρακτορείο Ρόιτερς και οι «Τάιμς της Νέας Υόρκης», ο Μασκ άσκησε επίσης κριτική στους ανταγωνιστές, που στη δική τους τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης χρησιμοποιούν το σύστημα αισθητήρων λέιζερ Lidar. «Όποιος χρησιμοποιεί το Lidar, είναι καταδικασμένος», ανέφερε και προέβλεψε ότι τελικά και οι ανταγωνιστές του θα το εγκαταλείψουν. Η Tesla χρησιμοποιεί μόνο κάμερες και αισθητήρες ραντάρ στα οχήματα της.

    Η παρουσίαση έλαβε χώρα στην έδρα της Tesla στο Πάλο Άλτο της Καλιφόρνιας, δύο μέρες πριν την αναμενόμενη ανακοίνωση από την Tesla, σχετικά με τις ζημιές που εμφάνισε στο πρώτο τρίμηνο του 2019, κυρίως λόγω των μειωμένων πωλήσεων κατά 31%, έναντι του τελευταίου τριμήνου του 2018, παρόλο που άρχισε τις πωλήσεις του σεντάν Model 3 στην Ευρώπη και την Κίνα.

    Το μήνυμα που θέλησε να μεταδώσει ο Μασκ ήταν ότι τα αυτόνομα αυτοκίνητα της Tesla δεν είναι για τους λίγους αλλά για τις μάζες. «Στο μέλλον οι άνθρωποι θα θέλουν να θέσουν εκτός νόμου όσους οδηγούν το δικό τους αυτοκίνητο, επειδή δεν θα είναι το ίδιο ασφαλές σε σύγκριση με τα αυτόνομα οχήματα», ανέφερε.

    Ωστόσο, οι περισσότεροι αναλυτές, αλλά και οι επενδυτές θεωρούν πολύ πιθανότερο ότι αυτοκίνητα που θα μπορούν να οδηγούνται μόνα τους, με απόλυτη ασφάλεια και σε οποιεσδήποτε συνθήκες, απέχουν αρκετά χρόνια ακόμη.

    Η τεχνολογία θα πάρει περισσότερο χρόνο του αναμενόμενου για να ωριμάσει πλήρως. «Υπερεκτιμήσαμε την άφιξη των αυτόνομων οχημάτων», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Ford Τζιμ Χάκερ προ ημερών στο Ντιτρόιτ. Κάπως έτσι μάλλον σκέπτονται και οι επενδυτές, γι’ αυτό οι μετοχές της Tesla κινήθηκαν πτωτικά στο χρηματιστήριο.

    Ταυτόχρονα, η είδηση ότι προ ημερών ένα Tesla που ήταν παρκαρισμένο σε ένα γκαράζ στη Σαγκάη έπιασε μόνο του φωτιά και οι μηχανικοί της εταιρείας έσπευσαν εκεί για να δουν τι συνέβη δε βοήθησε την εικόνα της εταιρείας στο επενδυτικό κοινό. Είχε προηγηθεί, άλλωστε, ένα άλλο παρκαρισμένο Tesla, που είχε πιάσει φωτιά σε ένα συνεργείο στο Πίτσμπουργκ των ΗΠΑ. Σύμφωνα με αναλυτές, οι μπαταρίες λιθίου-ιόντων των ηλεκτροκίνητων οχημάτων είναι δυνατό να υπερθερμανθούν υπερβολικά ή να πάθουν βλάβη και να εκραγούν.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Elon Musk: Έστειλε τον πιο ισχυρό πύραυλο στον κόσμο στην πρώτη του εμπορική πτήση

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ο Elon Musk στρέφεται στη Morgan Stanley για νέα δάνεια 61 εκατ. δολαρίων

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ο Musk απολύει χιλιάδες υπαλλήλους και η μετοχή της Tesla καταρρέει



    ΣΧΟΛΙΑ