• Business

    Σκλαβενίτης δυο χρόνια από τη διάσωση του Μαρινόπουλου: Αποστολή εξετελέσθη

    Σκλαβενίτης: Το νέο πρόσωπο στη διοικητική ομάδα – Όλα τα ονόματα που απαρτίζουν το νέο ΔΣ

    Γεράσιμος Σκλαβενίτης


    Συμπληρώθηκαν αισίως δυο χρόνια από την έναρξη διάσωσης του «Μαρινόπουλου» από τον «Σκλαβενίτη». Ήταν Μάρτιος του 2017, όταν ξεκινούσε τη δύσκολη προσπάθεια ανασυγκρότησης της άλλοτε πανίσχυρης αλυσίδας, που κατέρρευσε σαν «χάρτινος πύργος» μετά την αποχώρηση των Γάλλων της Carrefour. Τότε αρκετοί είχαν εκφράσει αμφιβολίες για την επιτυχία του εγχειρήματος. Δεν έλειψαν βέβαια και κάποια πικρόχολα σχόλια, τα οποία έκαναν αίσθηση στην αγορά. Δυο χρόνια μετά, όμως, η πραγματικότητα έρχεται να διαψεύσει τις Κασσάνδρες και να αποστομώσει όσους αμφισβήτησαν την ικανότητα της οικογένειας Σκλαβενίτη να «γυρίσει το παιχνίδι». Κάποιοι από αυτούς μάλιστα παραδέχθηκαν πως έκαναν λάθος, αναγνωρίζοντας πως τα αδέλφια Σκλαβενίτη «κέρδισαν το στοίχημα», διασώζοντας περίπου 11.000 θέσεις εργασίας.

    «Δυο χρόνια σκληρής και επίπονης δουλειάς, αλλά απόλυτα επιτυχημένα», σημειώνουν υψηλόβαθμα στελέχη της Σκλαβενίτης και προσθέτουν πως κανείς πλέον δεν αμφισβητεί την επιτυχία. Και κυρίως οι άμεσα ενδιαφερόμενοι: οι τράπεζες και οι προμηθευτές.

    «Ο Μαρινόπουλος έχει επιστρέψει στην κανονικότητα και λειτουργεί κανονικά. Ο τζίρος είναι πάνω από τους στόχους, και τα επίπεδα του 2014 που ήταν μια από τις καλύτερες χρονιές του και κανείς πλέον δεν αμφιβάλλει», επισημαίνουν χαρακτηριστικά.

    Τα νούμερα έρχονται να επιβεβαιώσουν το «turnaround story» του Μαρινόπουλου. Ο κύκλος εργασιών του ενοποιημένου ομίλου, της «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη», έσπασε το φράγμα των 3 δισ. ευρώ την περσινή χρονιά και για πρώτη φορά τα EBITDA επέστρεψαν σε θετικό έδαφος.

    Τα αδέλφια Σκλαβενίτη δεν αμφέβαλλαν στιγμή για τις δυνατότητές τους. Για αυτό άλλωστε πήραν και ένα τέτοιο ρίσκο, που αρκετοί θεώρησαν υπερβολικό. Ήξεραν πως αναλάμβαναν μια δύσκολη αποστολή, αλλά σε έναν χώρο που ήξεραν πολύ καλά. Διέθεταν την εμπειρία, είχαν κάνει αρκετές εξαγορές μικρότερου βεληνεκούς και γνώριζαν πως να αποφύγουν τις παγίδες και το κυριότερο πως να προσεγγίσουν τους καταναλωτές.

    Η προσπάθεια ωστόσο δεν σταματάει εδώ. Αντίθετα, ο αγώνας όπως λένε στελέχη της διοίκησης συνεχίζεται με αμείωτη ένταση και όλοι βρίσκονται σε εγρήγορση καθώς υπάρχει ακόμη πολύς δρόμος μπροστά, έως ότου κλείσουν όλα τα ανοιχτά μέτωπα έως την πλήρη ενοποίηση των δυο ομίλων. Μάλιστα, την 1η Ιουλίου αναμένεται να ξεκινήσει η εφαρμογή του συστήματος SAP, ώστε την 1 Ιανουαρίου 2020 να είναι πλήρως λειτουργικό σε όλο τον όμιλο ενώ είναι ακόμη σε εξέλιξη, η ανακαίνιση αρκετών σημείων.

    Παράλληλα, με την ενοποίηση δρομολογούνται μια σειρά από ενέργειες, προκειμένου να ενισχυθεί περαιτέρω το αποτύπωμα του ομίλου στην ελληνική αγορά και να θωρακισθεί από την όξυνση του ανταγωνισμού, κυρίως από την ΑΒ, που είναι η δεύτερη μεγάλη δύναμη του κλάδου.

    Ανάμεσα σε αυτά είναι η ενίσχυση της μαναβικής. Ίσως το πιο «παρεξηγημένο» κομμάτι των σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με την διοίκηση, θα δοθεί ακόμη μεγαλύτερη έμφαση σε μια αγορά που συνεισφέρει το 15% με 20% των πωλήσεων του κλάδου ενώ ιδιαίτερο βάρος θα δοθεί και στα έτοιμα γεύματα, τα οποία είναι μια πολλά υποσχόμενη κατηγορία.

    Η εταιρεία θεωρεί πως στα έτοιμα γεύμα έχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα καθώς διαθέτει δικό της παρασκευαστήριο και έτσι μπορεί να ελέγχει την ποιότητα.

    «Προσέχουμε πολύ την ποιότητα, καθώς μόνο έτσι θα αυξήσουμε την εμπιστοσύνη των καταναλωτών», επισημαίνουν χαρακτηριστικά.

    Σκέψεις υπάρχουν και για επέκταση στο ηλεκτρονικό εμπόριο, το οποίο κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος. Δεν αποκλείεται μάλιστα, η είσοδος στις ηλεκτρονικές πωλήσεις να γίνει μέσα από εξαγορά υφιστάμενης εταιρείες του χώρου, που θα έχει ισχυρό αποτύπωμα, μεγάλο πελατολόγιο και ικανή εμπειρία.

    Παρά τις δυσκολίες που υπάρχουν στην αγορά, η διοίκηση της Σκλαβενίτης αισιοδοξεί για την συνέχεια, παραμένοντας πιστή στην ποιότητα και στις ανταγωνιστικές τιμές. Το καλό όνομα που έχει καταφέρει να «χτίσει» όλα αυτά τα χρόνια στην αγορά αποτελεί ισχυρό χαρτί στην προσπάθεια που καταβάλει.

    «Επιβιώνουν όσοι σέβονται τους πελάτες και τους προμηθευτές τους. Και φυσικά δεν είναι άτυχοι…», υπογραμμίζουν με νόημα στελέχη της διοίκησης.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: The Mart: «Φουλ επίθεση» και στον χώρο της χονδρικής από τη θυγατρική του Σκλαβενίτη

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Intralot: Η τετράωρη σύσκεψη του Σωκράτη Κόκκαλη, οι προσωπικές εντολές του και το ράλι στα ομόλογα

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Μίκα Σαρίδη: «Η κυρία» της θρυλικής βιομηχανίας επίπλων δεν μένει πια στο παλάτι της



    ΣΧΟΛΙΑ