• Big Story

    Α. Πολέμης: Έδωσε 35 εκατ. δολ. για την αγορά δύο πλοίων

    Αδαμάντιος Πολέμης, εφοπλιστής

    Αδαμάντιος Πολέμης, εφοπλιστής New Shipping


    Ο Έλληνας εφοπλιστής Αδαμάντιος Πολέμης συνεχίζει την επιτυχημένη του στρατηγική στις αγοραπωλησίες πλοίων, καθώς αυτή τη φορά, προχώρησε – για λογαριασμό της ναυτιλιακής του New Shipping – στην εξαγορά δύο δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου, τα οποία ανήκαν στον στόλο της νορβηγικής ναυτιλιακής Teekay Tankers.

    Ο λόγος για τα Ganges Spirit και Yamuna Spirit, τα οποία έχουν αμφότερα χωρητικότητα 159.000-dwt και είναι κατασκευασμένα το 2002 και το 2009 αντίστοιχα στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries (ΗΗΙ). Σύμφωνα πάντα με τις εκτιμήσεις των brokers, η συναλλαγή για την εξαγορά και των δύο δεξαμενόπλοιων ανήλθε στο ποσό των 32,5-35 εκατ. δολαρίων.

    Το δεξαμενόπλοιο "Ganges Spirit"
    Το δεξαμενόπλοιο “Ganges Spirit” έχει χωρητικότητα 159.000-dwt και είναι κατασκευής του 2002

    Ποια πλοία αγόρασε η New Shipping το 2016

    Σημειώνεται ότι ο κ. Πολέμης έχει υπάρξει ιδιαίτερα δραστήριος το τελευταίο διάστημα καθώς τα δύο αυτά δεξαμενόπλοια αποτελούν την 4η και την 5η στη σειρά καινούρια προσθήκη στο στόλο της New Shipping από το καλοκαίρι του 2016.

    Η πρώτη του εξαγορά που πραγματοποιήθηκε το καλοκαίρι, όπως έγραψε το mononews.gr στις 6 Ιουνίου, και ήταν το δεξαμενόπλοιο τύπου VLCC  Nippon (χωρητικότητας 298.400-dtw και κατασκευής 2002), από την ιαπωνική ναυτιλιακή NYK, τo τίμημα της οποίας είχε κυμανθεί στα 28 εκατ. δολάρια.

    Κατόπιν, η New Shipping προχώρησε στην εξαγορά του δεξαμενόπλοιου τύπου aframax TH Sonata (χωρητικότητας 105.000-dwt και κατασκευής του 2008) από την Global United Shipping, η τιμή της οποίας είχε κυμανθεί στα 25-26 εκ. δολάρια, χωρίς να προσδιοριστεί ποτέ επακριβώς. Επρόκειτο για το δεύτερο δεξαμενόπλοιο που πουλούσε η Global United και η εξαγορά του έθεσε νέα standards για την αγορά των aframaxes.

    Την εξαγορά του TH Sonata ακολούθησε τον Οκτώβριο του 2016 εκείνη του φορτηγού πλοίου μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου Ocean Crescent (χωρητικότητας 174.000-dwt και κατασκευής του 2007) από την ιαπωνική NYK. Η συγκεκριμένη συναλλαγή εκτιμάται ότι είχε ξεπεράσει το ποσό των 12 εκατ. δολαρίων.

    Το δεξαμενόπλοιο "Yamuna Spirit" έχει χωρητικότητα 159.000-dwt και είναι κατασκευής του 2009
    Το δεξαμενόπλοιο “Yamuna Spirit” έχει χωρητικότητα 159.000-dwt και είναι κατασκευής του 2009

    Δραστηριότητα και στο scrapping

    Σε αυτό το σημείο υπενθυμίζεται ότι η New Shipping αποφάσισε να πουλήσει για scrap στο Πακιστάν το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου New Katerina (χωρητικότητας 170.000-dwt και κατασκευής 1997) στην τιμή των 310 δολαρίων ανά ldt, διαμορφώνοντας έτσι τη συνολική του αξία (και ποσό που τελικώς θα εισπράξει η ναυτιλιακή) στα 6,33 εκατ. δολάρια.

    Αξίζει να αναφερθεί ότι η ναυτιλιακή του κ. Πολέμη είχε εξαγοράσει το συγκεκριμένο φορτηγό πλοίο το 2009, δίνοντας το ποσό των 27 εκατ. δολαρίων, αρκετό καιρό πριν διαχωριστεί από την Polembros Shipping.

    Σύμφωνα με το VesselsValue, η New Shipping, διαθέτει σήμερα έναν στόλο από 30 και πλέον δεξαμενόπλοια και φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, συνολικής αξίας 512.4 εκατ. ευρώ.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Αυτή είναι η νέα κοινοπραξία-μαμούθ στο χώρο της ναυτιλίας με στόλο 256 containerships

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Άννα Ζολώτα: Πλοίο της NewLead παραμένει αγκυροβολημένο και το πλήρωμα απλήρωτο

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Μεγάλος διαγωνισμός του mononews. Δίνουμε 5 δωροεπιταγές από τα Attica αξίας 1.000 ευρώ



    ΣΧΟΛΙΑ