F

Ναυτιλία

Οι κορυφαίοι, σε ανάπτυξη στόλου, Έλληνες εφοπλιστές από τις αρχές 2017

Ευάγγελος Μαρινάκης, Πέτρος Παππάς, Γιάννης και Μαρία Αγγελικούση και Χρήστος Οικονόμου


Οι Έλληνες εφοπλιστές πρωταγωνιστούν διεθνώς στις αγοραπωλησίες πλοίων, τόσο στα μεταχειρισμένα όσο και στις νέες παραγγελίες. Σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε η VesselsValue, από τις αρχές του 2017 μέχρι και σήμερα η TMS Cardiff, του εφοπλιστή Χρήστου Οικονόμου, είναι η ελληνικών συμφερόντων εταιρία που έχει αυξήσει περισσότερο σε αξία το στόλο της από τον Ιανουάριο του 2017 μέχρι σήμερα.

Συγκεκριμένα, η ναυτιλιακή, που ιδρύθηκε το 2011 και δραστηριοποιείται στην αγορά LNG, είχε στο στόλο της κατά τον πρώτο μήνα του 2017 εννέα πλοία αξίας 1,084 δισ. δολ. και σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία ο αριθμός των πλοίων της αυξήθηκε στα 15 με την αξία τους να διαμορφώνεται στα 2,54 δισ. δολ.

Πέτρος Παππάς, εφοπλιστής

Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Star Bulk Carriers, του Πέτρου Παππά, η οποία κατά το τρέχον έτος ανακοίνωσε σημαντικές συμφωνίες εξαγοράς πλοίων και αναδείχθηκε σε κορυφαία εταιρία στον κλάδο ξηρού φορτίου. Η αξία του στόλου της στις αρχές του 2017 ήταν 956 εκατ. δολ. Ωστόσο, μετά από τις συμφωνίες με τις εταιρίες Augustea Atlantica SpA και York Capital Management, αρχικά, καθώς και τις Sogna Bulk και Oceanbulk Container Carriers στη συνέχεια, η αξία του στόλου της αυξήθηκε κατά 1,14 δισ. δολ. και ανήλθε στα 2,104 δισ. δολ.

Στα παραπάνω δεν περιλαμβάνεται η πρόσφατη συμφωνία με τη γερμανική E.R. Capital Holding GmbH & Cie. KG για την απόκτηση τριών φορτηγών πλοίων εντός του 2018 και την option εξαγοράς τεσσάρων επιπλέον πλοίων το 2019.

Πηγή: VesselsValue

Στην τρίτη θέση βρίσκεται η νεοσύσταση Capital Gas, του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη, που σηματοδοτεί τη δραστηριοποίση του στον κλάδο LNG. Διευκρινίζεται ότι η εταιρία ιδρύθηκε φέτος και δεν είχε δραστηριότητα το 2017. Η αξία των 783 εκατ. δολ. αφορά στα πρώτα τέσσερα πλοία που έχει παραγγείλει στο ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries (HHI).

Μαρινάκης ναυτιλία
Βαγγέλης Μαρινάκης, εφοπλιστής Capital Maritime

Ακολουθεί η Chartworld Shipping, του πλοιοκτήτη Λου Κολλάκη, ο οποίος προχώρησε σε αναδιάρθρωση του στόλου του με νέες παραγγελίες και πωλήσεις των παλαιότερης ηλικίας τάνκερ του. Τον Ιανουάριο του 2017 είχε 60 πλοία αξίας 350 εκατ. δολ., ακολούθησαν νέες αγορές αξίας 689 εκατ. δολ. και σήμερα ο στόλος του περιλαμβάνει 75 πλοία αξίας 1,039 δισ. δολ.

Η πρώτη πεντάδα ολοκληρώνεται με μία εκ των ναυτιλιακών του ισχυρού εφοπλιστή Γιάννη Αγγελικούση, την Anangel Maritime. Η εταιρία κατά τον πρώτο μήνα του 2017 αριθμούσε 52 φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου αξίας 1,014 δισ. δολ. Μετά από τρεις αγορές αξίας 622 εκατ. δολ., ο στόλος έχει πλέον αξία 1,636 δισ. δολ.

Αγγελικούσης
Ο εφοπλιστής Γιάννης Αγγελικούσης (αριστερά) με την κόρη του Μαρία (δεξιά)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:   Φ. Εμπειρίκος: Δυναμική παρουσία στα VLCC. Η νέα κίνηση του εφοπλιστή

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:   Και εγένετο Century Bulk Carriers Management: Η νέα διαχειρίστρια εταιρεία των bulkers της Chandris

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Π. Παππάς: Συμφωνία έκπληξη από τη Star Bulk! Τα νέα πλοία που αγοράζει ο εφοπλιστής



ΣΧΟΛΙΑ