• Big Story

    Γιάννης Αγγελικούσης – Συμεών Παληός: Νέες επικερδείς συμφωνίες στο ξηρό φορτίο

    Αγγελικούσης Παληός

    Από αριστερά: Γιάννης Αγγελικούσης (Anangel Maritime) και Συμεών Παληός (Diana Shipping)


    Εκμεταλλευόμενοι την ανοδική πορεία της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου, δύο από τους μεγαλύτερους Έλληνες εφοπλιστές – ο Γιάννης Αγγελικούσης και ο Συμεών Παληός – κατόρθωσαν να εξασφαλίσουν συμφωνίες ναύλωσης για φορτηγά πλοία των ναυτιλιακών τους με αισθητά βελτιωμένες τιμές ναύλων.

    Ειδικότερα, η ναυτιλιακή Anangel Maritime, της οποίας ηγείται ο Γιάννης Αγγελικούσης, προχώρησε σε συμφωνία ναύλωσης με τη Hyundai Glovis, η οποία και θα χρονοναυλώσει το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου capesize Anangel Sailor (χωρητικότητας 171.680-dwt και κατασκευής 2006) για μια περίοδο διάρκειας από 70 ως 115 μέρες.

    Οι ναύλοι που κατόρθωσε να εξασφαλίσει ο εφοπλιστής ανέρχονται στο ποσό των 15.750 δολαρίων την ημέρα, σύμφωνα με το Baltic Exchange (το Χρηματιστήριο Ναύλων του Λονδίνου).

    Επιπλέον, η ναυτιλιακή Diana Shipping, της οποίας ηγείται ο Συμεών Παληός, προχώρησε (μέσω μιας θυγατρικής της) σε επέκταση της υφιστάμενης συμφωνίας ναύλωσης που είχε συνάψει με την εταιρεία Nidera S.P.A. – με έδρα τη Ρώμη – στην οποία και θα χρονοναυλώσει εκ νέου το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου panamax Melia (χωρητικότητας 76.225-dwt και κατασκευής 2005) για μια περίοδο που θα διαρκέσει από 11 ως 13 μήνες, με το ναυλοσύμφωνο να ξεκινά στις 18 Μαρτίου ημέρα Σάββατο.

    Οι ναύλοι καθορίστηκαν στο ποσό των 9.500 δολαρίων την ημέρα – μείον προμήθεια προς τρίτους της τάξεως του 5% – ενώ, τα ακαθάριστα έσοδα που αναμένει η ναυτιλιακή από το ναυλοσύμφωνο αυτό, υπολογίζονται στα 2,99 εκατ. δολάρια, για την ελάχιστη διάρκειά του, που είναι οι 11 μήνες.

    Αξίζει να αναφερθεί ότι η τιμή που κατόρθωσε να συμφωνήσει ο κ. Παληός είναι πάνω από το μέσο όρο της spot αγοράς για τα πλοία τύπου panamax, των οποίων οι ναύλοι διαμορφώθηκαν στα 9.081 δολ./ημέρα, σύμφωνα με τα στοιχεία του δείκτη Baltic Panamax Index (BPI) του Baltic Exchange, ο οποίος υποχώρησε 21 μονάδες την Πέμπτη (16 Μαρτίου).

    Σημειώνεται ότι ο δείκτης Baltic Dry Index (BDI) έκλεισε την Πέμπτη (16 Μαρτίου) στις 1.172 μονάδες, ενισχυμένος κατά 25 μονάδες, σε σύγκριση με τις τιμές της Τετάρτης (15 Μαρτίου), που είχε διαμορφωθεί στις 1.147 μονάδες.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Νέα κίνηση από τον Γ. Οικονόμου: Παραγγέλνει τέσσερα νέα VLCCs

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Αισιοδοξία, αλλά και επιφυλακτικότητα για την ανάκαμψη στην αγορά του ξηρού φορτίου

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Αγγελική Φράγκου: Απίστευτες οι εκτιμήσεις των αναλυτών για τη Navios



    ΣΧΟΛΙΑ