• Big Story

    Ίων Βαρουξάκης: Δραματικές ώρες για τους ναυτικούς του

    Ίων Βαρουξάκης ναυτιλία

    Ίων Βαρουξάκης, Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της FreeSeas


    Χειροτερεύουν μέρα με τη μέρα οι συνθήκες διαβίωσης του πληρώματος ενός φορτηγού πλοίου της ναυτιλιακής FreeSeas, της οποίας ηγείται ο Ίων Βαρουξάκης, τη στιγμή που η εταιρεία υποστηρίζει ότι είναι απλώς θέμα χρόνου να επιλυθεί η δύσκολη αυτή κατάσταση.

    Ειδικότερα, συγγενής ενός μέλους του πληρώματος του φορτηγού πλοίου μεταφοράς ξηρού φορτίου Free Neptune (χωρητικότητας 30.838-dwt και κατασκευής 1996) υποστήριξε ότι το φαγητό τους έχει τελειώσει: «Οι ναυτικοί είναι αναγκασμένοι να συλλέγουν αλάτι από το θαλασσινό νερό και να μαγειρεύουν σε φωτιά που ανάβουν στο κατάστρωμα του πλοίου. Το μόνο φαγώσιμο που τους έχει απομείνει είναι ρύζι και δεν είναι και σίγουροι για την ποσότητα».

    Σύμφωνα με το TradeWinds, τα 22 μέλη του πληρώματος του Free Neptune – που είναι ουκρανικής καταγωγής – παραμένουν εγκλωβισμένοι στο πλοίο ανοιχτά του λιμανιού του Sohar στο Ομάν.

    Όπως είχε γράψει το mononews.gr στις 8 Δεκεμβρίου, το πλήρωμα ισχυρίζεται ότι τους οφείλονται δεδουλευμένα 11 ολόκληρων μηνών, κάτι που τους οδήγησε να προχωρήσουν σε απεργία πείνας από τις 5 Δεκεμβρίου.

    Επιπλέον, είχαν αναγκαστεί να καταφύγουν στο ψάρεμα κατά τη διάρκεια των προηγούμενων μηνών ώστε να μπορέσουν να εξασφαλίσουν τροφή.

    Παράλληλα, το 22μελές πλήρωμα του πλοίου της FreeSeas ισχυρίζεται πως έχει χαθεί πλήρως η επαφή με τις οικογένειές τους και μπορούν να χρησιμοποιήσουν μόνο τις προσωπικές τους συσκευές κινητής τηλεφωνίας.

    Το πλήρωμα ακόμη ισχυρίζεται πως ο κ. Βαρουξάκης εξακολουθεί να αγνοεί τα αιτήματα για την καταβολή των αμοιβών και του επαναπατρισμού τους από το καλοκαίρι, ενώ εκείνοι βρίσκονται πάνω στο πλοίο για ένα μεγάλο διάστημα που κυμαίνεται από 8 έως και 16 μήνες.

    Ίων Βαρουξάκης
    Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου “Free Neptune” της FreeSeas είναι χωρητικότητας 30.838-dwt και κατασκευής του έτους 1996

    Από τη μεριά της, η διοίκηση της ναυτιλιακής είχε δηλώσει τότε ότι κάνει ό,τι είναι δυνατό ώστε να μπορέσει να πουλήσει το πλοίο και να επαναπατρίσει τους ναυτικούς.

    Σύμφωνα με τις τελευταίες εξελίξεις, το πλοίο αναμένεται να αναχωρήσει από το λιμάνι εντός ενός διαστήματος 3-4 εβδομάδων, ενώ, όπως υποστήριξε εκπρόσωπος της FreeSeas, το πλήρωμα πρόκειται να λάβει προμήθειες εντός της ερχόμενης εβδομάδας.

    Αυτό όμως που εξακολουθεί να παραμένει μυστήριο είναι το εάν ο κ. Βαρουξάκης πρόκειται να πουλήσει το Free Neptune ή αν θα εξακολουθήσει να παραμένει στην ιδιοκτησία της ναυτιλιακής.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι διεθνείς οργανισμοί, όπως το Νηολόγιο της Λιβερίας και το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (International Chamber of Shipping – ICS), έχουν ήδη αναμειχθεί στην υπόθεση ώστε να διευκολύνουν την κατάσταση. Ωστόσο το αν θα καταφέρουν οι Αρχές αυτές να βοηθήσουν είναι αμφίβολο καθώς ο συγγενής του ναυτικού εκτός του ότι μετέφερε τις άθλιες συνθήκες διαβίωσης που επικρατούν στο πλοίο, υποστήριξε επίσης ότι τρία από τα μέλη του πληρώματος που είχαν συμφωνήσει να επαναπατριστούν με τη βοήθεια των αρμόδιων από το Νηολόγιο της Λιβερίας, εξακολουθούν να παραμένουν στο πλοίο.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ελληνική και ευρωπαϊκή ναυτιλία: Οι προκλήσεις και τα νέα δεδομένα σε περίοδο αστάθειας

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ο Grimaldi ετοιμάζεται να σαρώσει την ακτοπλοΐα! Δεκαεπτά εταιρείες στο στόχαστρο

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Οικονόμου: Μαζική αποχώρηση των επενδυτών από τη Dryships. Πώς θα σώσει τη μετοχή ο εφοπλιστής



    ΣΧΟΛΙΑ