• Big Story

    Επιβεβαίωση του Mononews: Ο Γ. Οικονόμου αγόρασε τα δύο τάνκερ – Βουτιά για τη μετοχή του

    Γιώργος Οικονόμου, επικεφαλής DryShips

    Γιώργος Οικονόμου, επικεφαλής DryShips


    Μετά από ένα διάστημα έντονης φημολογίας στην αγορά, ο Έλληνας εφοπλιστής Γιώργος Οικονόμου επιβεβαίωσε τελικά, όπως είχε γράψει το mononews.gr, τις δύο εξαγορές δεξαμενόπλοιων με τις οποίες συνέδεαν το όνομά του οι brokers, καταβάλλοντας ένα ποσό συνολικού ύψους 102,5 εκατ. δολαρίων. Μόνο που η ναυτιλιακή συμφερόντων του, στης οποίας το στόλο προστέθηκαν τα 2 πλοία δεν ήταν η TMS Tankers, αλλά η DryShips!

    Η σχετική ανακοίνωση ήρθε από τη διοίκηση της ναυτιλιακής και αιφνιδίασε αρκετά την αγορά, καθώς μέχρι τώρα, επρόκειτο για μια εταιρεία που είχε αποσυρθεί από τις μεταφορές υγρού φορτίου για πολλά χρόνια, ενώ πρόσφατα επέλεξε να εισέλθει στον κλάδο του LPG, έχοντας οριστικοποιήσει την εξαγορά του πρώτου της νεότευκτου δεξαμενόπλοιου μεταφοράς υγραερίου τύπου VLGC (Very Large Gas Carrier), το οποίο και κατασκευάζεται τη δεδομένη χρονική περίοδο στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries.

    • Η αγορά δεν φαίνεται να υποδέχτηκε θετικά την επαναφορά της DryShips στο υγρό φορτίο, καθώς ο τίτλος της στη συνεδρίαση της Wall Street της Τρίτης 21 Φεβρουαρίου στις 18.04 (ώρα Ελλάδος) διαπραγματεύονταν στα 3,32 δολάρια με μεγάλη πτώση της τάξεως του 25,73%. Μπορείτε να δείτε εδώ live τη διακύμανση της μετοχής.

    Οικονόμου

    Επιστροφή στο υγρό φορτίο

    Όπως ανακοίνωσε η εισηγμένη στο NASDAQ ναυτιλιακή, προχώρησε στην εξαγορά του δεξαμενόπλοιου μεταφοράς αργού πετρελαίου τύπου VLCC Orthis (χωρητικότητας 320.105-dwt και κατασκευής 2011), το οποίο έχει θέσει προς πώληση η εταιρεία ενέργειας Shell, για το ποσό των 61,2 εκατ. δολαρίων – όχι πολύ μακριά από την τιμή των 57 εκατ. δολ. που πίστευαν οι brokers.

    Επίσης ανακοίνωσε ότι απέκτησε το νεότευκτο δεξαμενόπλοιο τύπου aframax (“Hull 812”) που κατασκευάζεται αυτή την περίοδο στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Hyundai Samho Heavy Industries. Το εν λόγω νεότευκτο είχε παραγγείλει η – επίσης νοτιοκορεάτικη – Dong-A Tanker, στην οποία η DryShips κατέβαλε το ποσό των 41,3 εκατ. δολαρίων.

    Και τα δυο πλοία πρόκειται να δραστηριοποιηθούν στην spot αγορά, ενώ, συνολικά, η επένδυση του κ. Οικονόμου ανήλθε στο ποσό των 102,5 εκατ. δολαρίων, ένα ποσό ιδιαίτερα σημαντικό που έρχεται να προστεθεί στα 83,5 εκατ. δολ. που είχε δώσει για την απόκτηση του πρώτου του υγραεριοφόρου τύπου VLGC.

    Ο εφοπλιστής σχολίασε τις νέες επενδύσεις του λέγοντας ότι «Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που επανήλθαμε στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, έχοντας αποκτήσει ένα μοντέρνο aframax οικολογικών προδιαγραφών και ένα VLCC σε ιστορικά χαμηλές τιμές. Εξακολουθούμε να εστιάζουμε σε επενδυτικές ευκαιρίες, ώστε να διευρύνουμε το στόλο μας και να τον ενισχύσουμε με υψηλής ποιότητας τονάζ».

    Γιώργος Οικονόμου
    Το δεξαμενόπλοιο μεταφοράς αργού πετρελαίου τύπου VLCC Orthis της Shell είναι χωρητικότητας 320.105-dwt και κατασκευής του έτους 2011

    Νέα φορτηγά πλοία στο στόλο της DryShips;

    Ωστόσο, παράγοντες της αγοράς θέλουν τον κ. Οικονόμου να έχει προχωρήσει και σε άλλες επενδυτικές κινήσεις ήδη.

    Συγκεκριμένα, οι brokers πιστεύουν ότι έχει αποκτήσει και τέσσερα φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου newcastlemax τα οποία είχε βάλει «στο μάτι» και η ναυτιλιακή Hunter Maritime Acquisition Corporation, συμφερόντων της οικογένειας Saverys, μιας από τις πιο παλιές εφοπλιστικές οικογένειες του Βελγίου – στην ιδιοκτησία τους συμπεριλαμβάνεται και η ναυτιλιακή Euronav στην οποία είχε συμμετοχή παλαιότερα και ο εφοπλιστής Πήτερ Λιβανός.

    Ο λόγος για τα bulkers Super Star, Moritz Oldendorff, Wish Star και Valley Star (όλα χωρητικότητας 205.000-dwt και κατασκευασμένα από το 2013 ως το 2015 στα κινεζικά ναυπηγεία Yangfan), τα οποία πέρασαν στη DryShips για το ποσό των 121 εκατ. δολαρίων, περίπου 5,5 εκατ. παραπάνω από όσα σκόπευε να δώσει η Hunter για την απόκτησή τους.

    Αν αληθεύει και η εξαγορά των 4 φορτηγών πλοίων, τότε ο κ. Οικονόμου θα έχει πραγματοποιήσει για λογαριασμό της DryShips επενδύσεις που ξεπερνούν τα 223 εκατ. δολάρια.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Οι πέντε σημαντικότερες ειδήσεις στη ναυτιλία τώρα

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Άννα Αγγελικούση: Έκλεισε συμφωνία ρεκόρ

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Δ. Παπαδημητρίου: Στα δικαστήρια με την Commerzbank για χρέη 8,5 εκατ. δολ.



    ΣΧΟΛΙΑ