• AUTO

    Volvo XC60 B5: Δοκιμάζουμε το mild hybrid diesel!

    • του Τάκη Πουρναράκη

    The new Volvo XC60


    Στη Σουηδική εταιρεία έχουν εκπονήσει σχέδιο βάση του οποίου πολύ σύντομα όλα τα μοντέλα τους θα είναι εξηλεκτρισμένα. Είτε πλήρως, είτε εν μέρει. Οι εκδόσεις με τον κωδικό B των Volvo έχουν ήπιο υβριδικό σύστημα με 48V μπαταρία.

    Υπάρχει δυνατότητα ανάκτησης ενέργειας στη φάση του ρολαρίσματος και του φρεναρίσματος η οποία αποθηκεύεται στη μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου που βρίσκεται κάτω από το χώρο αποσκευών.

    Όταν η παραμετροποίηση της χαρτογράφησης του υπερτροφοδοτούμενου πετρελαιοκινητήρα (Eco Comfort, Dynamic, Off Road) το ζητήσει αποδίδεται η ηλεκτρική ενέργεια υποβοηθώντας τον θερμικό κινητήρα με ροπή 4.1kgm και έως 16PS. Στόχος όμως αυτής της ενέργειας δεν είναι η βελτίωση της απόδοσης αλλά της κατανάλωσης. Έτσι το XC60 B5 έχει χαμηλότερες εκπομπές ρύπων και πιο αβίαστε επιταχύνσεις ειδικά από στάση.

    Υπάρχουν δυο ήπια υβριδικές εκδόσεις η XC60 Β4 με 197PS και η XC60 B5 με 235PS. Αμφότερες είναι τετρακίνητες και διαθέτουν αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.  Εμείς είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε την πιο ισχυρή έκδοση των 235PS. Πρόκειται αναμφίβολα για ένα γρήγορο αυτοκίνητο δεδομένου ότι επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100km/h σε 7sec ενώ η τελική του ταχύτητα ξεπερνά κατά 90km/h τα όρια νομιμότητας στην χώρα μας.

    Παρότι διαθέτει εντυπωσιακή ισχύ το Volvo XC60 B5 δεν έχει φτιαχτεί για να στρίβει, ούτε για να γράψει ιστορία με αντίπαλο το χρονόμετρο. Προσοχή για όσους αρέσκονται σε σπορ οδήγηση δεν μιλάμε για έκδοση Polestar. Τουναντίον το Volvo XC60 B5 είναι φτιαγμένο για να μεταφέρει τα μέλη της οικογένειας με τη μέγιστη δυνατή άνεση/πολυτέλεια/ασφάλεια καταναλώνοντας λιγότερο από τη συμβατική έκδοση D5.

    O συνδυασμός ανομοιόμορφων κραμάτων μετάλλου επιτρέπει την ελεγχόμενη ροή ενέργειας περιμετρικά της καμπίνας επιβατών σε περίπτωση σύγκρουσης

    Όπως όλα τα Volvo διαθέτει σημαντική ασπίδα ενεργητικής ασφάλειας με συστήματα που προστατεύουν τον οδηγό από τον εαυτό του όπως το City Safety, που αποτρέπει πιθανές συγκρούσεις με προπορευόμενα οχήματα, πεζούς, δικυκλιστές και μεγάλα ζώα και συνοδεύεται και από υποβοήθηση τιμονιού.

    Επιπλέον υπάρχει και σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης, το οποίο διατηρεί την προκαθορισμένη ταχύτητα, ή την απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα αλλά και την πορεία. Μάλιστα το εξελιγμένο σύστημα που διέθετε το Volvo της δοκιμής μας μείωνε την προκαθορισμένη ταχύτητα ανάλογα με τη ένταση της στροφής και για όσο διαρκούσε αυτή.

    Στο XC60 Β5 υπάρχουν όλες οι δυνατότητες διασύνδεσης smartphones. Το σύστημα Sensus με τη μεγάλη οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα έχει εύχρηστο μενού. Από κει χειρίζεσαι το σύστημα κλιματισμού Clean Zone, το high-end ηχοσύστημα της Bowers & Wilkins αλλά και την αερανάρτηση που αυξομειώνει την απόσταση από το έδαφος.Αυτή μάλιστα μπορεί να φέρει το κάτω μέρους στα 21cm απόστασης από το έδαφος στο πρόγραμμα off road.

    Ταξιδιάρικο!

    Είχα την ευκαιρία να συμπληρώσω πάνω από 1000km πίσω από το τιμόνι του XC60 στις δυο βδομάδες που το οδηγούσα.

    Κινήθηκα μέσα στην πόλη απολαμβάνοντας την άνεση της ανάρτησης, την επιβλητική επιτάχυνση, την πολυτέλεια στο εσωτερικό (σ.σ: έκδοση R Design). Ακόμη κι αν εστιάσεις την προσοχή σου στις αλλαγές σχέσεων δύσκολα αντιλαμβάνεσαι πότε ανεβάζει ή κατεβάζει το αυτόματο 8αρι κιβώτιο που είναι σεταρισμένο στο πνεύμα άνεσης/πολυτέλειας.

    Υπάρχει επιλογή να ανεβοκατεβάζεις χειροκίνητα ταχύτητες τραβώντας το μικρό μοχλό αριστερά/δεξιά. Πάω στοίχημα ότι ελάχιστοι ιδιοκτήτες θα το ανακαλύψουν και ακόμη λιγότεροι θα το χρησιμοποιήσουν.

    Κινήθηκα στον αυτοκινητόδρομο, Αττική Οδό, Ολυμπία Οδό, Μορέα ταξιδεύοντας προς την ορεινή Αρκαδία. Η ποιότητα κύλισης, η ηχομόνωση, η αερανάρτηση και το ισχυρό υβριδικό κινητήριο σύνολο, συντελούν τα μέγιστα στην άνεση του ταξιδιού. Στο XC60 μπαίνεις κουρασμένος και βγαίνεις ξεκούραστος μετά από πολύωρο ταξίδι.

    Κινήθηκα σε επαρχιακό δρόμο με στροφές, το XC60 διατηρεί την άνεση και την ασφάλεια στην οποία έχεις συνηθίσει. Όντας τετρακίνητο έχει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Υπό πίεση θα υποστρέψει ελεγχόμενα προτού παρέμβουν τα ηλεκτρονικά. Αν είστε θιασώτες της σπορ οδήγησης κοιτάξτε αλλού.

    Κινήθηκα και σε χωματόδρομο, ο συνδυασμός της απόστασης των 21cm από το έδαφος με την τετρακίνηση επιτρέπουν στον οδηγό να συνεχίσει χωρίς ενδοιασμούς την πορεία του. Είναι βέβαιο πως με μια 4αδα ελαστικών μεικτών συνθηκών το μεσαίο Volvo δε θα σταματά ούτε σε λάσπες, χιόνια. Ο ανταγωνισμός από τα Mercedes GLC, BMW X3, Jaguar F Pace, Audi Q5 είναι έντονος, σημειώστε όμως το πλεονέκτημα τιμής των υβριδικών εκδόσεων.


    ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA Volvo XC60 B5

    Κινητήρας: 1.969 cc
    Ισχύς: 235 PS/4.000 rpm
    Ισχύς 48V: 16 PS
    Ροπή: 48.9 kgm/1500rpm
    Ροπή 48V: 4.1 kgm
    Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
    Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
    Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7.1 sec
    Τελική ταχύτητα: 220 km/h
    Μεικτή κατανάλωση: 8.0 lt/100 km (τιμή δοκιμής)
    Εκπομπές CO2: 151 gr/km
    Τέλη κυκλοφορίας: 279,4 €
    Βάρος: 1.764 kg
    Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.688/1.902/1.658 mm
    Μεταξόνιο: 2.865 mm
    Χώρος αποσκευών: 505 -1432lt (σε διθέσια διαμόρφωση)
    Τιμή: από 58.712€



    ΣΧΟΛΙΑ