• AUTO

    Volvo XC40 T3 auto: Οικογενειακή αρμονία (pics)

    • του Τάκη Πουρναράκη


    Η Volvo έχει κάνει μεγάλη επιτυχία με τη σειρά XC που απαριθμεί 3 μέλη: Το XC90 που για το 2019 ήταν best seller στην κατηγορία του στην Ελληνική αγορά με 123 πωλήσεις, το XC60 που ήταν best seller στα premium μοντέλα της δικής του κατηγορίας με 371 πωλήσεις και στο XC40 που με 1046 πωλήσεις ήταν πίσω από τους βασικούς ανταγωνιστές του.

    Πιθανόν η προσθήκη αυτόματου 8ταχυτου κιβωτίου στην πιο εμπορική έκδοση των 1.5lt που είναι η μόνη κάτω από 2000cc να συμβάλλει θετικά στην αύξηση των πωλήσεων του μικρού μοντέλου της σειράς XC.

    Η προσθήκη του αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων συνδυάζεται με μια ισχυρότερη έκδοση του 3κύλινδρου υπερτρφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα των 1.5lt που αποδίδει 163 PS. Πρόκειται για μια χαρτογράφηση που δίνει έμφαση στις επιταχύνσεις από χαμηλή ταχύτητα, κάτι που κολακεύεται και από την κλιμάκωση του κιβωτίου.

    Ο οδηγός στην πράξη δεν θα αισθανθεί πουθενά έλλειψη ροπής, εκτός ίσως από την περίπτωση που επιχειρήσει προσπέρασμα φορτωμένος με 5 άτομα σε ανηφορική επαρχιακή διαδρομή. Ακόμη κι εκεί όμως υπάρχουν τα περιθώρια ισχύος για ασφαλές προσπέρασμα. Το κιβώτιο είναι τόσο καλά χαρτογραφημένο που δεν γίνονται αισθητές οι αλλαγές ταχυτήτων. Η ομαλή του λειτουργία ταιριάζει άψογα με τον οικογενειακό χαρακτήρα του XC40.

    Μας ξένισε ότι για να περάσεις από την όπισθεν στο drive πρέπει να κάνεις δυο κινήσεις, σταματώντας υποχρεωτικά στη νεκρά. Επίσης στη χειροκίνητη λειτουργία πρέπει να σπρώχνεις δεξιά αριστερά και όχι εμπρός-πίσω.

    Η χαρτογράφηση Sport δίνει την απαραίτητη αθλητική πινελιά στην απόκριση του κινητήρα. Αλλά είναι σαφές ότι το Volvo XC40 έχει σχεδιαστεί για ήρεμες ασφαλείς οικογενειακές μετακινήσεις. Σ’ αυτό συντελούν και οι μεγάλες διαδρομές της ανάρτησης που εξαφανίζουν κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος ισιώνοντας λακκούβες και νεροφαγώματα. Ταυτόχρονα οι κλίσεις αποθαρρύνουν αυτόν που θέλει να οδηγήσει γρήγορα.

    Η ανάρτηση έχει γόνατα MacPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Με το Volvo ΧC40 κινηθήκαμε κυρίως μέσα στην πόλη, αλλά και σε αυτοκινητόδρομο. Η κατανάλωση έπεσε στα 9,2 lt/100 km με αρκετή προσπάθεια, δύσκολα είναι εφικτές τιμές κάτω από τα 9 lt/100 km εκτός κι αν είσαι πολύ τρυφερός με το γκάζι.

    Βγαίνοντας από την άσφαλτο σε ήπιο χωματόδρομο εκτιμάς τα 21cm απόστασης από το έδαφος που σου επιτρέπουν να προχωρήσεις αγέρωχος. Σε βίαιο φρενάρισμα από 120km/h, το εμπρός μέρος βυθίζεται λιγότερο απ’ ότι θα περίμενε κανείς και συνολικά το XC40 εμπνέει σιγουριά.

    Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου απολαμβάνεις άνεση, εργονομία, πολυτέλεια. Η φινέτσα και η ποιότητα των υλικών σου φτιάχνουν τη διάθεση. Προφανώς ξεχωρίζει η κεντρική οθόνη αφής στο ταμπλό που έχει εύκολο χειρισμό, αρκεί να κατανοήσεις τη λογική που σχεδιάστηκε.

    Ο χώρος για τους πίσω επιβαίνοντες είναι άνετος, ρύθμισα το κάθισμα του οδηγού στα μέτρα μου (1.85cm,100kg) και κάθισα πίσω του σταυροπόδι.

    Για τις αποσκευές υπάρχουν διαθέσιμα 460 lt ενώ σε διθέσια διαμόρφωση ο ωφέλιμος χώρος ξεπερνά τα 1000lt. Επιλέγοντας φυσικά το XC40 στο πίσω μέρος του μυαλού σου προφανώς έχεις και όλα εκείνα τα στοιχεία ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας για τα οποία φημίζεται η σουηδική εταιρεία.

     

    Το Volvo XC40 έχει πάρει 5 αστέρια στο crash test του Euro NCAP. Μάλιστα η βαθμολογία του ήταν η πιο υψηλή στην κατηγορία και στα επιμέρους τμήματα έλαβε:
    Προστασία επιβαινόντων: 97%
    Προστασία παιδιών στο πίσω κάθισμα: 87%
    Προστασία αδύναμων χρηστών του δρόμου: 71%
    Συστήματα υποβοήθησης οδήγησης: 76%

    Συστήματα όπως το Pilot Assist (ημιαυτόνομη οδήγηση), Adaptive Cruise Control (Προσαρμοζόμενος διατηρητής ταχύτητας), αερόσακοι τύπου κουρτίνας, Oncoming Lane Mitigation (σύστημα αποφυγής μετωπικών συγκρούσεων), City Safety με υποβοήθηση τιμονιού, προστασία από εκτροπή εκτός δρόμου, Driver Alert Control και άλλα πολλά προστατεύουν τον οδηγό και κατ’ επέκταση τους επιβάτες από κακοτοπιές. Η τελική επιλογή ανήκει σ’ εσάς.

    ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA Volvo XC40 T3 auto
    Κινητήρας: 1477 cc
    Ισχύς: 163 PS/ 5000 rpm
    Ροπή: 27,1 kgm/1.860 rpm
    Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
    Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
    Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,1 sec
    Τελική ταχύτητα: 200 km/h
    Μεικτή κατανάλωση: 9,2 l/100 km (δοκιμής)
    Εκπομπές CO2: 173 gr/km (NEDC)
    Τέλη κυκλοφορίας: 271,95 €
    Βάρος: 1625 kg
    Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.425/1.863/1.652 mm
    Μεταξόνιο: 2.700 mm
    Χώρος αποσκευών: 460lt
    Τιμή: από 34.460 €

     



    ΣΧΟΛΙΑ