• AUTO

    Το Targa Florio ζει μέσα από τις ιστορίες!


    Οι πρώτες ακτίνες του ήλιου διαπερνούν όλο και ψηλότερα μέσα από το παρμπρίζ, πλημμυρίζοντας το τοπίο με ζεστό φως. 

    Μπροστά μας βρίσκεται η ιστορική διαδρομή της Targa Florio, ένας θρυλικός ασφαλτόδρομος που διασχίζει τα άγρια βουνά της βόρειας Σικελίας. Πίσω μας, ο άνεμος φυσάει πάνω στο πέλαγος και χτυπάει με κύματα την ακτή. Αυτό το τμήμα της Μεσογείου σχηματίζει ένα τρίγωνο μεταξύ Κορσικής, Σαρδηνίας και Σικελίας.  Αυτό το πρωινό, δύο Cayenne GTS – ένα SUV σε κόκκινο χρώμα και ένα SUV Coupé σε λευκό μεταλλικό βρίσκονται μπροστά σε ένα ιστορικό σκηνικό.  Είναι ήσυχα στην εξέδρα Floriopoli. Τα σημάδια του χρόνου ροκανίζουν τους παλιούς τοίχους.  Ο σοβάς ξεφτίζει και τα διαφημιστικά γράμματα ξεθωριάζουν όλο και περισσότερο.  Για μερικούς, αυτό το μέρος με τη μακρόστενη ευθεία είναι η καρδιά της Targa Florio.  Εκεί όπου ξεκινούσε και τελείωνε κάποτε ο αγώνας, η ατμόσφαιρα του ιστορικού ράλι μοιάζει ζωντανή για όσους κλείνουν τα μάτια και θυμούνται τους θρύλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού των περασμένων χρόνων.

    Σήμερα αξιοποιούμε τις ψηφιακές δυνατότητες.  Εκτός από πολλές άλλες ονειρεμένες διαδρομές, η εφαρμογή σχεδιασμού διαδρομών “ROADS by Porsche” περιλαμβάνει το Targa Florio. Υπάρχει ένα σύντομο ιστορικό περίγραμμα και η διαδρομή μπορεί να μεταφερθεί στην οθόνη των 12,3 ιντσών του Porsche Communication Management (PCM) μέσω Apple CarPlay ή Android Auto. Έτσι ξεκινά ένα ταξίδι μέσα από γραφικά χωριά, στενά περάσματα και αμέτρητες στροφές.  Μια διαδοχή από πυκνά δάση και ξερά βοσκοτόπια προβάτων  αριστερά και δεξιά μας, ενώ ελαιόδεντρα και κυπαρίσσια πλαισιώνουν τη διαδρομή. Το τοπίο είναι άγριο και ως επί το πλείστο ανέγγιχτο.  Βιώνουμε έναν συνδυασμό απαιτητικών ορεινών δρόμων και εκπληκτικής θέας που καθήλωνε οδηγούς και θαυμαστές από το 1906 έως το 1977 – αν και τα τελευταία χρόνια ήταν πλέον αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Σπορ Αυτοκινήτων.  Κάθε χιλιόμετρο αφηγείται τις ιστορίες της προσπάθειας, της ακούραστης επιδίωξης της ταχύτητας και της τελειότητας – στην περίπτωση της Porsche, και της φήμης.

    Επτά ώρες, δέκα λεπτά, 53 δευτερόλεπτα και δύο βλεφαρίσματα στα όρια. Πριν από 60 χρόνια, ο τοπικός ήρωας Αντόνιο Πούτσι και ο Κόλιν Ντέιβις κέρδισαν το Targa Florio. Στις 26 Απριλίου 1964, τερμάτισαν πρώτοι με μια ασημένια Porsche 904 Carrera GTS Coupé, περισσότερο από 13 λεπτά μπροστά από ένα ίδιο αυτοκίνητο που μοιράζονταν οι, Τζιάνι Μπαλτσαρίνι και Χέρμπερτ Λίνγκε. Το ιταλοβρετανικό πλήρωμα στο αυτοκίνητο με αριθμό 86 ολοκλήρωσε δέκα γύρους με συνολική απόσταση 720 χιλιομέτρων την Κυριακή εκείνη. Στη διαδρομή αυτή, έστριψαν περίπου 8.000 φορές, με μέση ωριαία ταχύτητα 100km/h. Η διαδρομή εκτείνεται στα βουνά της βόρειας Σικελίας.

    Οδηγώντας μια 904 Carrera GTS με οκτακύλινδρο κινητήρα boxer και 240 ίππους, οι Έντγκαρ Μπαρθ και Ουμπέρτο Μαλιόλι κέρδισαν την κατηγορία πρωτοτύπων στο Targa Florio του 1964. Η Porsche πανηγύρισε το 1-2. Δέκα χρόνια αργότερα, ο αγώνας αποκλείστηκε από το παγκόσμιο πρωτάθλημα για λόγους ασφαλείας. Μέχρι σήμερα, το Targa Florio διεξάγεται ως αγώνας ράλι και εξακολουθεί να βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στις αρχικές διαδρομές. Το Targa Florio Historic Regularity Rally δεν έχει να κάνει με την ταχύτητα, αλλά με τον ακριβή ρυθμό. Έστω και έτσι διατηρεί ζωντανή την παράδοση και το πνεύμα του παλιού αγώνα ταχύτητας.

    Με τις δύο Cayenne GTS, η οδήγηση στα όρια αποκλείεται κατά τη διάρκεια της διαδρομής. Αρκεί απλά να βιώσουμε το πνεύμα της διαδρομής με τους απογόνους του νικητή του 1964. Η αναπαράσταση των διαδρομών του θρυλικού Targa Florio μας βοηθά να φανταστούμε πώς θα ήταν να κυριαρχήσεις τις 800 στροφές ανά γύρο σε έναν αγώνα ενάντια στο χρόνο. Να οραματιστούμε πώς οι απότομες ανηφόρες και οι κατηφόρες έσπρωχναν τόσο το αυτοκίνητο όσο και τον οδηγό στα όρια. Από την ίδρυσή του από τον Κόμη Βιντζέτζο Φιόριο το 1906, το Targa Florio θεωρείται δοκιμασία ταχύτητας, αντοχής και ικανότητας ανθρώπου και μηχανής. Εάν και το ακρωνύμιο «GTS» αρχικά αναφερόταν σε αυξημένη άνεση με τον καιρό σηματοδοτεί το αθλητικό προφίλ διατηρώντας παράλληλα το υψηλό επίπεδο άνεσης. Τις δεκαετίες του 1980 και του 1990, τα σποр μοντέλα 924 και 928 είχαν τις δικές τους εκδόσεις «GTS» πριν η Porsche αποσύρει αυτά τα ηχηρά γράμματα.

    Η έμπνευση για τα σημερινά μοντέλα GTS της Porsche προέρχεται την πρώτη Cayenne GTS παρουσιάστηκε το 2007. Είχε κινητήρα V8 με τροποποιημένη εισαγωγή και απόδοση 298 kW (405 PS), καθώς και χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Οι βελτιστοποιήσεις του πλαισίου ενίσχυσαν σημαντικά την συμπεριφορά στις στροφές. Η εντυπωσιακή εξωτερική εμφάνιση και ο δυναμικός ήχος V8 χαρακτήρισαν αυτό το όχημα. Η επιτυχία της Cayenne GTS ώθησε την Porsche να επεκτείνει την ιδέα και σε άλλα μοντέλα. Σήμερα, κάθε σειρά έχει τουλάχιστον μία έκδοση GTS. Αυτό ισχύει για τα κλασικά μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης αλλά και για το αμιγώς ηλεκτρικό Taycan.

    Οδηγώντας την νέα Cayenne GTS μέσα από τις στροφές του μεγαλύτερου νησιού της Μεσογείου χωρίς χρονικό περιορισμό και χωρίς επευφημίες η αερανάρτηση και το κατά δέκα χιλιοστά χαμηλότερο πλαίσιο αποτελούν την τέλεια βάση για άνεση υψηλού επιπέδου και ακρίβεια οδήγησης. Τα προσαρμοζόμενα αμορτισέρ του Porsche Active Suspension Management (PASM) και η καινοτόμος τεχνολογία δύο βαλβίδων απομονώνουν αποτελεσματικά τους επιβάτες από τις αμέτρητες ανωμαλίες της ανομοιόμορφης ασφάλτου. Ταυτόχρονα, το ικανό για off-road SUV βρίσκει ρυθμό σε κάθε στροφή Το στάνταρ Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) παρέχει πρόσθετη σταθερότητα οδήγησης.

    Ανατρέχοντας στη διαδρομή του, πιθανώς του πιο θεαματικού αγώνα αντοχής στον κόσμο, μια επίσκεψη στη Via Polizzi 2 είναι θεσμός. Μια από τις πιο εντυπωσιακές στροφές της Targa Florio περιμένει τους οδηγούς στο Κολεσάνο, 70 χιλιόμετρα ανατολικά του Παλέρμο. Μια φουρκέτα οδηγεί γύρω από ένα παλιό κτίριο, περιτριγυρισμένο από απότομες πλαγιές από τις οποίες θεατές κάποτε επευφημούσαν τους αγωνιζόμενους. Σήμερα ζουν στο χωριό, το οποίο φημίζεται για τα πολύχρωμα πλακάκια στους τοίχους λιγότεροι από 4.000 κάτοικοι. Σε πολλά σημεία, αυτά τα έργα τέχνης θυμίζουν τις σημαντικότερες νίκες και τους οδηγούς του Targa Florio.

    Το Δημαρχείο βρίσκεται στην Corso Vittorio Emanuele, έναν γραφικό δρόμο με πλακόστρατο, στα δεξιά του οποίου βρίσκεται η είσοδος στο Μουσείο Targa Florio. Το Monte Cucullo δεσπόζει στο βάθος. Το μικρό αλλά εξαιρετικό μουσείο στεγάζει μια εντυπωσιακή συλλογή φωτογραφιών και πολλά έγγραφα για τον αγώνα αντοχής, αναμνηστικά και αντικείμενα λατρείας. Ανάμεσα στις αμέτρητες πινακίδες πληροφοριών στην άκρη του δρόμου, μαθαίνει κανείς ότι η διαδρομή του Targa Florio έχει αλλάξει αρκετές φορές κατά τη διάρκεια της ιστορίας της και σήμερα χωρίζεται σε τρεις αποστάσεις: Η διαδρομή των 72 χιλιομέτρων, το “Piccolo Circuito delle Madonie”, που είναι η συντομότερη αλλά και πιο συχνά χρησιμοποιούμενη. Το “Circuito Medio” των 108 χιλιομέτρων και το “Circuito Grande” των 148 χιλιομέτρων αξίζουν επίσης τον κόπο. Η τελευταία διασχίζει την μικρή πόλη Petralia Sottana, που βρίσκεται σε βραχώδη όγκο, γενέτειρα του Βαρώνου Pucci, νικητή του ράλι το 1964. Ώρα για εσπρέσο και παγωτό φιστίκι στα στενά δρομάκια με τις ιστορικές προσόψεις.

    Η οδήγηση στην ιστορική διαδρομή της Targa Florio με την νέα Cayenne GTS μοιάζει με τον συνδυασμό του παρελθόντος των αγώνων με τις τεχνικές δυνατότητες του σήμερα. Το εντυπωσιακό τοπίο της Σικελίας ενώνει τις δυνάμεις του με τη σύγχρονη μηχανική της Porsche. Η Cayenne GTS αξιοποιεί στο έπακρο τα δυνατά της σημεία κατά τη διάρκεια της διαδρομής. Πέρα από την ιδιαίτερα σπορ ανάρτησή της, σημαντικό χαρακτηριστικό αποτελεί και ο κινητήρας V8 biturbo οκτώ κυλίνδρων με τέσσερα λίτρα χωρητικότητας απόδοσης 500 PS. Η επιτάχυνση μετά από τις αμέτρητες φουρκέτες είναι πραγματική απόλαυση. Η ροπή των 660 Nm, ο σύντομος χρόνος αντίδρασης και οι αλλαγές ταχυτήτων του οκτατάχυτου Tiptronic S, καθώς και η συναισθηματική συναυλία του V8 μέσω της σπορ εξαγωγής που είναι στάνταρ, δημιουργούν μια αίσθηση GTS. Για να διασφαλιστεί ότι το σύστημα μετάδοσης κίνησης της Cayenne παραμένει πάντα αποτελεσματικό στους ορεινούς δρόμους της Σικελίας αλλά και στην πίστα, ακόμη και σε σπορ οδήγηση, έχει προστεθεί έξτρα κύκλωμα ψύξης νερού.

    Τα απόκρημνα βράχια της οροσειράς παρέχουν ένα εντυπωσιακό, συνεχώς μεταβαλλόμενο σκηνικό. Ξαφνικά, το τοπίο ανοίγει και προσφέρει θέα στη θάλασσα από μακριά. Προτού στρίψουμε προς την εξέδρα Floriopoli, ανοίγει η πρώτη ευθεία μετά από αρκετή ώρα έξω από το Campofelice di Roccella. Τα αυτοκίνητα εποχής στο Targa Florio έπιαναν τις τελικές τους ταχύτητες στην ευθεία Buonfornello, η οποία διασχίζει την ακτή για έξι χιλιόμετρα. Παρά τα 275 km/h που θα μπορούσε να φτάσει η νέα Cayenne GTS, τηρούμε το σύγχρονο όριο των 70 km/h στον δρόμο ταχείας κυκλοφορίας και απολαμβάνουμε με χαλαρό στιλ το σικελικό μας ταξίδι στο χρόνο.

    Στο τέλος του, το road trip δεν είναι απλώς ένα φόρο τιμής στο ένδοξο παρελθόν του Targa Florio, αλλά και ένας εορτασμός του παρόντος. Με κάθε χιλιόμετρο που διανύουμε, νιώθουμε μια σύνδεση με τους οδηγούς που έχουν γράψει ιστορία, ενώ παράλληλα αναλογιζόμαστε τις τεχνικές καινοτομίες που μας επιτρέπουν, να προσεγγίσουμε τις ιστορικές στροφές όχι μόνο με ακρίβεια, αλλά και με εξαιρετική άνεση. Ο ορισμός του Gran Turismo Sport.

    Διαβάστε επίσης

    Υβριδική τεχνολογία Honda!



    ΣΧΟΛΙΑ