• AUTO

    Ταξίδι στη Μάνη με την Alfa Romeo Tonale!

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη


    Οδηγούμε το νέο C SUV της Ιταλικής φίρμας στους απαιτητικούς δρόμους της Μεσσηνιακής Μάνης.

    Σ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού στο μυαλό μου κυριαρχούσε ένα μοτίβο αντιπαραβολής: Η αρμονία στη σχεδίαση του Λιώκη με την αρμονία της Μανιάτικης πέτρας.

    Έψαχνα να βρω πως εναρμονίζεται το σχέδιο του συμπατριώτη μας στο άγριο φυσικό περιβάλλον αλλά και πως εναρμονίζεται στους απαιτητικούς φιδίσιους δρόμους της Μεσσηνιακής Μάνης η νέα Alfa Romeo.

    Καταρχάς απάντησα στο θεμελιώδες ερώτημα: Ναι η Tonale είναι μια πραγματική Alfa Romeo, δικαίως φέρει το οικόσημο των Βισκόντι. Έχει μοναδική σχεδίαση, έχει ξεχωριστή οδική συμπεριφορά, έχει χαρακτήρα. Μου έλειψε το πάθος που γεννά μια Giulia αλλά σωστό είναι αυτό, καθώς ο αγοραστής της κατηγορίας C – SUV δεν ψάχνει για πάθος αλλά και λύσεις και διαφοροποιήσεις. Η Tonale τα προσφέρει αυτά σε υπερθετικό βαθμό.

    Εδώ αν θέλετε μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για την παρουσίαση του μοντέλου.

    Στο Μορέα με κατεύθυνση προς Μάνη.
    Στο Μορέα με κατεύθυνση προς Μάνη.

    Εμείς είχαμε στα χέρια μας για δοκιμή την έκδοση με τον εξηλεκτρισμένο κινητήρα των 1.5lt/130PS. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας διέθετε 7ταχυτο αυτοματοποιημένο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και ήπιο υβριδικό σύστημα. To οποίο πράγματι εντός πόλης είναι εξαιρετικά αποδοτικό περιορίζοντας την κατανάλωση κάτω από τα 7lt/100km.

    Επιπλέον η ροπή του ηλεκτροκινητήρα που είναι διαθέσιμη από το ρελαντί βοηθά σημαντικά στην ομαλή ποιοτική κύλιση εντός πόλης. Σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο, την ακαμψία του αμαξώματος και την ενδοτική ανάρτηση ο οδηγός στην καθημερινότητά του έχει έναν πολύτιμο σύμμαχο όσον αφορά στην άνεση και στην αγχολυτική μετακίνηση.

    Το σταμάτα ξεκίνα γίνεται ηλεκτρικά, η ηχομόνωση είναι σε υψηλά επίπεδα, η Tonale είναι ένα ποιοτικό SUV που στέκεται επάξια απέναντι στον ανταγωνισμό: Mercedes GLA, Volvo XC40, BMW X1, Audi Q3, Jeep Compass. Αυτό που την κάνει να ξεχωρίζει έναντι αυτού είναι η σχεδίασή της.

    Βγαίνοντας από την πόλη στον αυτοκινητόδρομο το πρώτο που παρατηρεί ο οδηγός είναι τα εξαιρετικά επίπεδα ηχομόνωσης. Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου δεν υπάρχουν θόρυβοι.

    Η αεροδυναμική είναι πολύ προσεγμένη, η πορεία του αυτοκινήτου δεν επηρεάζεται από τους πλάγιους ανέμους, όσο κινείσαι σύννομα. Σε ταχύτητες 120 – 130km/h η κατανάλωση πέφτει κάτω από τα 6lt/100km και ταυτόχρονα η ποιότητα ταξιδιού είναι τέτοια που παραμένεις ξεκούραστος και φρέσκος καθόλη τη διάρκειά του.

    Το αυτοκίνητο δοκιμής μας διέθετε το ολοκληρωμένο πακέτο ενεργητικής ασφάλειας ADAS και δυνατότητα ημιαυτόνομης οδήγησης. Επιλέγοντας τη σχετική ρύθμιση από το τιμόνι η Tonale διατηρεί ταχύτητα, πορεία, απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και εσένα ξεκούραστο.

    Βγαίνοντας από τον αυτοκινητόδρομο αρχίζουν οι στροφές και τα ωραία. Εμείς αφού διανύσαμε Ολυμπία Οδό, Μορέα, βγήκαμε από τον περιφερειακό της Καλαμάτας και πήραμε το δρόμο για Καρδαμύλη, Στούπα, Λιμένι, Αρεόπολη, Γερολιμένα, Ταίναρο. Μια επική διαδρομή, εκπληκτικής ομορφιάς και πολλών απαιτήσεων από το αυτοκίνητο.

    Η Tonale έχει καλό ζύγισμα και εξαίρετο κράτημα. Έχω ακούσει σχόλια συναδέλφων για την αίσθηση του τιμονιού: «Τους φαίνεται ελαφρύ». Δε συμφωνώ μαζί τους, δεν είχα την ίδια εντύπωση, σίγουρα είναι θέμα συνήθειας και προσαρμογής. Ναι το τιμόνι δεν κόβει πολύ αλλά οι Alfisti το βιώνουν αυτό εδώ και δεκαετίες.

    Δεν συνδυάζεται ο μικρός κύκλος στροφής με καλή αίσθηση τιμονιού. Όσο μεγαλώνει η γωνία στροφής τόσο μειώνεται η ακρίβεια του τιμονιού στην αλλαγή πορείας. Η Tonale έχει λοιπόν άριστη κατευθυντικότητα και απολαυστική είσοδο στις στροφές.

    Όπως η Stelvio έτσι και η Tonale θα αποτελέσει σημείο αναφοράς για την οδική της συμπεριφορά και την ουδετερότητά της στις αλλαγές πορείας.

    Διανυκτερεύσαμε στη Μεγάλη Μαντίνεια στην Villa Vager του Νικόλα, παθιασμένου φίλου της αυτοκίνησης και της Alfa Romeo.
    Διανυκτερεύσαμε στη Μεγάλη Μαντίνεια στην Villa Vager του Νικόλα, παθιασμένου φίλου της αυτοκίνησης και της Alfa Romeo.

    Θυμίζουμε πως πρόκειται για την πρώτη προσθιοκίνητη Alfa Romeo που βλέπουμε από το 2009 όταν και παρουσιάστηκε η Giulietta. Πατώντας στα εξαιρετικά Pirelli P Zero διαστάσεων 235/50/20 η Tonale έχει βρει τη χρυσή ισορροπία ανάμεσα σε άνεση και κράτημα.

    Θεωρώντας δεδομένο ότι πρυτανεύει η λογική, δεν μπορείς να την φέρεις σε δύσκολη θέση. Ξεχνώντας τη λογική και κινούμενος σε ρυθμό άγνωστο για οικογενειάρχες της κατηγορίας C SUV, πιέζοντας διαπιστώνεις μια ασφαλή, ουδέτερη και εν τέλει ελαφρώς υποστροφική συμπεριφορά. Κανένα θέμα, καμία ανησυχία μόνο χαμόγελα και ευτυχία.

    Ηλιοβασίλεμα στη Μεγάλη Μαντίνεια
    Ηλιοβασίλεμα στη Μεγάλη Μαντίνεια

    Ένα άλλο καθοριστικό ερώτημα είναι κατά πόσο επαρκεί ο εξηλεκτρισμένος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.5lt/130PS. Η απάντηση είναι: με το παραπάνω (!) αν μιλάμε για ασφαλείς οικογενειακές μετακινήσεις.

    Επιλέγοντας μάλιστα από το χαρακτηριστικό περιστροφικό διακόπτη DNA το Dynamic έχεις την επιτάχυνση για να πραγματοποιήσεις ένα ασφαλές προσπέρασμα. O κινητήρας λειτουργεί με θερμοδυναμικό κύκλο Miller, και κύρια χαρακτηριστικά την υψηλή συμπίεση (12,5:1), τον άμεσο ψεκασμό καυσίμου με πίεση 350 bar και το διπλό μεταβλητό χρονισμό στις βαλβίδες.

    ..και σταμάτησε ο χρόνος να κυλά.
    ..και σταμάτησε ο χρόνος να κυλά.

    Τα παραπάνω στοιχεία δημιουργούν τις προϋποθέσεις για χαμηλότερη θερμοκρασία καυσαερίων, που προσφέρουν οφέλη τόσο στην απόδοση, όσο και στις εκπομπές ρύπων.

    Το σύστημα της Alfa Romeo διαθέτει και έναν ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 20PS και ροπής 55 Nm που είναι διαθέσιμη συνεχώς.  Ο ηλεκτροκινητήρας εδράζεται μεταξύ του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων.

    Η χωρητικότητα της μπαταρίας ιόντων λιθίου που χρησιμοποιείται είναι 0,8 kWh και το βάρος της μόλις 13,5kg και είναι τοποθετημένη στο τούνελ μεταξύ οδηγού και συνοδηγού ώστε μην κλέβει χώρο από το πορτμπαγκάζ.

    Αν ψάχνεις γκάζια κι αλητείες, καλύτερα να δεις την πισωκίνητη Giulia Veloce των 280PS. Σίγουρα ο παραδοσιακός Alfisti στην Tonale των 130PS θα ζητήσει κάτι παραπάνω σε δύναμη και σε χροιά.

    Προσωπικά θα επέλεγα την πετρελαιοκίνητη έκδοση των 130PS. Πολύ σύντομα θα είναι διαθέσιμη και έκδοση του ίδιου κινητήρα 1.5lt/160PS αλλά και επαναφορτιζόμενη έκδοση με 275PS. Αν ψάχνετε για ένα ξεχωριστό C SUV δεν έχετε κανένα λόγο να περιμένετε, εφόσον καταλήγετε στην Tonale.

    Αν όμως είστε Alfisti από «κούνια» ίσως να δούμε και τις πιο δυνατές εκδόσεις προτού καταλήξουμε.

    Στο εσωτερικό κυριαρχεί η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής υψηλής ευκρίνειας 10’’. Ο πίνακας οργάνων πίσω από το τιμόνι, είναι μια οθόνη 12’’ με πολλές δυνατότητες προσαρμογής στις πληροφορίες που προβάλλονται εκεί.

    Μια από τις επιλογές είναι αφιερωμένη στα παλιά κλασσικά και τόσο αγαπημένα στρογγυλά όργανα των Alfa με τη χαρακτηριστική γραμματοσειρά. Με το κάθισμα για τους πίσω να είναι αρκετά ευρύχωρο, τόσο σε ότι έχει να κάνει με το πλάτος, όσο και με το διαθέσιμο ύψος αλλά και το χώρο για τις αποσκευές που έχει κανονικό σχήμα, χωρίς εσοχές πάνω από τους θόλους των τροχών και χωρητικότητα 500lt η Tonale προσφέρεται για ταξίδια.

    Προσωπικά ευχαριστήθηκα τη βόλτα στην Μάνη με την Tonale. Ήταν ξεκούραστη, αγχολυτική, οικονομική καθώς η κατανάλωση έμεινε σε κάθε περίπτωση ακόμη και με πόδι βαρύ κάτω από τα 8lt/100km.

    Επίσης ήταν θέμα συζήτησης όπου κι αν πηγαίναμε, δικαίως καθώς πρόκειται για μια νέα Alfa Romeo, την πρώτη μετά από πέντε χρόνια και την πρώτη προσθιοκίνητη μετά από 13 χρόνια. Αλέξανδρε (Λιώκης) και φαίνεται και είναι Alfa Romeo!

    Τεχνικά χαρακτηριστικά Alfa Romeo Tonale 1.5lt

    Κινητήρας: 1.469 cc,
    Ισχύς: 130 PS/ 5.750 rpm
    Ροπή: 240 Nm/ 1.500 rpm
    Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
    Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη, 7 σχέσεων
    Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,9 sec
    Τελική ταχύτητα: 195 km/h
    Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 7.1 lt/100 km
    Εκπομπές CO2: 139 gr/km
    Βάρος: 1.525 kg
    Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.528/1.841/1.601 mm
    Μεταξόνιο: 2.636 mm
    Χώρος αποσκευών: 500 lt
    Τιμή: από 37.300 (έκδοση δοκιμής Speciale: €45.000)

    Ελιά, πέτρα, θάλασσα να από τι είναι φτιαγμένη η Μάνη. Σπάνιο να δεις γαϊδούρι.
    Ελιά, πέτρα, θάλασσα να από τι είναι φτιαγμένη η Μάνη. Σπάνιο να δεις γαϊδούρι.

    Διαβάστε επίσης:

    Παναγιώτης Παπανικόλας (Ολυμπία Οδός): Στόχος μας τα μηδενικά δυστυχήματα – Διαγωνισμός για τοποθέτηση ταχυφορτιστών σε όλα τα ΣΕΑ

    Ιδού το νέο Nissan X-Trail



    ΣΧΟΛΙΑ