• AUTO

    Ταξιδεύουμε ως τη Θεσσαλονίκη με τη Mercedes EQA! (vid)


    Εξαιρετική επιλογή για να κινείσαι αστικά και περιαστικά, το μικρό ηλεκτρικό SUV της Mercedes απαιτεί προγραμματισμό και υπομονή σε μεγάλο ταξίδι.

    Έχουμε πει και γράψει πολλές φορές ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δεν έχουν φτιαχτεί για μεγάλα ταξίδια. Όμως η EQA χάρη στην άνεση και sτην πρακτικότητα που προσφέρει μας παρέσυρε σ’ ένα εγχείρημα που για πρώτη φορά ολοκληρώσαμε επιτυχώς: Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα 1000km αμιγώς ηλεκτρικά.

    Η EQA είναι η ηλεκτρική έκδοση της GLA. Ξεχωρίζει απ’ αυτή λόγω της κλειστής μάσκας εμπρός, τα διαφορετικά φωτιστικά σώματα μπρος πίσω με τους LED προβολείς, και τη φωτεινή ράβδο που τα ενώνει. Επιπλέον υπάρχει το σχετικό σήμα EQA στο πλάι και πίσω. Η EQA είναι 5,3cm μακρύτερη της GLA, οι άλλες διαστάσεις όμως (πλάτος, ύψος μεταξόνιο) είναι ίδιες.

     

    Μπαίνοντας στο εσωτερικό σε εντυπωσιάζει ο φωτισμός και το ταμπλό που είναι πανομοιότυπο με το MBUX των συμβατικών εκδόσεων. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας είχε τις μεγάλες οθόνες των 10,25΄΄ με ένα εύχρηστο EQ μενού με πολλές ενδείξεις για την ηλεκτρική λειτουργία, την ανάκτηση ενέργειας, την αυτονομία, την κατανάλωση κ.α. Κιβώτιο ταχυτήτων δεν υπάρχει, ούτε ταχύτητες, ο κλασσικός μοχλός πίσω από το τιμόνι σου επιτρέπει να επιλέξεις ανάμεσα σε Drive, Reverse, Parking, Neutral. H ΕQA είναι εξαιρετικά άνετη τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω επιβάτες. Η μείωση του χώρου αποσκευών κατά 100lt σε σχέση με τη GLA ήταν απαραίτητη για να χωρέσουν οι μπαταρίες.

     

    Το αυτοκίνητο δοκιμής μας EQA 250 διέθετε έναν ηλεκτροκινητήρα 140KW (190PS) ο οποίος εδράζεται στον εμπρός άξονα. Η σταθερή ροπή του φτάνει στα 375 Nm αυτό χαρίζει μεγάλη άνεση τόσο στην πόλη όσο και στο ταξίδι καθώς το αυτοκίνητο επιταχύνει θετικά, αγχολυτικά σε κάθε πάτημα του γκαζιού. Κρίσιμο μέγεθος για το ταξίδι είναι η χωρητικότητα της μπαταρίας, με 66,5 kWh και κατανάλωση 17.8 kWh/100km που καταγράψαμε, πετύχαμε μια αυτονομία λίγο κάτω από τα 400km. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι για να φτάσεις Θεσσαλονίκη χωρίς άγχος χρειάζονται δυο ανεφοδιασμοί, καθώς τα πρατήρια ενέργειας είναι στην αρχή και στο τέλος της διαδρομής.

     

    Αναλυτικότερα υπάρχει ταχυφορτιστής συνεχούς ρεύματος που μπορεί να παρέχει φόρτιση με ρυθμό 50kw την ώρα στο ΣΕΑ Αταλάντης στη Νέα Οδό και στο ΣΕΑ Σκοτίνας στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου. Το ΣΕA Αταλάντης είναι στα 146km από την Αθήνα, το ΣΕΑ Σκοτίνας είναι στα 410km. Καλό είναι να μην φορτίζουμε πλήρως τη μπαταρία, ούτε να την εξαντλούμε, οπότε για την προστασία της, προγραμματίσαμε δυο φορτίσεις. Με το κόστος ταχυφόρτισης να είναι στα 0.25ευρώ/kwh, επί του αυτοκινητόδρομου πληρώσαμε για 86kwh, 21,5 ευρώ.

     

    Στη Θεσσαλονίκη είναι τρία τα πρατήρια που έχουν ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος 50kw υπάρχει όμως και πιο αργός ρυθμός φόρτισης. Μας προβλημάτισε η τιμή: 0,40/kWh στα 11kW και 0,50/kWh στα 50kW. Σημειώστε πως η τιμή σε οικιακό νυχτερινό τιμολόγιο είναι 0.07/kWh αν υπολογίσεις και τις μεσοσταθμικές χρεώσεις και τα πάγια φτάνει στα 15 λεπτά. Εδώ αξίζει να τονιστεί πως η EQA έχει ενσωματωμένο  φορτιστή στα 11 kW οπότε θέλει για αυτό το ρυθμό 6 ώρες, για μια πλήρη φόρτιση. Επίσης υποστηρίζει ταχυφόρτιση DC 100 kW αλλά δεν υπάρχει τέτοια παροχή στην ΠΑΘΕ.

    Ταξιδεύοντας

    Ξεκινήσαμε πρωί για να έχουμε άνεση χρόνου στο ταξίδι καθώς αναρωτιόμασταν αν θα βρούμε θέση φόρτισης, σε Αταλάντη και Σκοτίνα. Στην άνοδο δεν είχαμε πρόβλημα, στην κάθοδο πέσαμε στην αλλαγή βάρδιας στη Σκοτίνα και χάσαμε ένα ημίωρο. Η EQA έχει εξαιρετική ποιότητα κύλισης προφανώς είναι ανώτερη της GLA. Αυτό οφείλεται στην απουσία κραδασμών, θορύβων από το θερμικό κινητήρα, στο χαμηλότερο κέντρο βάρους λόγω μπαταριών και την καλύτερη αεροδυναμική, λόγω κλειστής μάσκας μπροστά.

     

    Πρακτικά ακούγεται μόνο η κύλιση από την άσφαλτο και κάποιοι αεροδυναμικοί θόρυβοι στις υψηλές ταχύτητες που γίνονται αισθητοί γιατί δεν υπάρχει ο θόρυβος κινητήρα. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του προγράμματα χαρτογράφησης  (Eco, Comofrt, Sport). H άνεση της ανάρτησης είναι αγχολυτική χάρη στους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω που περιορίζουν σημαντικά τις αναπηδήσεις.

    Στο ΣΕΑ Σκοτίνας, πήραμε 56kwh σε 70 λεπτά με κόστος 14 ευρώ.

     

    Το σετάρισμα είναι οικογενειακό, στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο δεν αντιλαμβάνεσαι ποτέ το βάρος του οχήματος, ακόμη και σε απότομο φρενάρισμα. Τα πρώτα 150km της διαδρομής ως την Αταλάντη τα διανύσαμε σε 75 λεπτά. Η αυτονομία στο ξεκίνημα ήταν στα 407km, και είχε πέσει στα 200. Είχα ρυθμίσει την ανάκτηση ενέργειας στην πιο άνετη επιλογή από τις τρεις, αν επιλέξεις υψηλό ρυθμό ανάκτησης, δε χρειάζεται να πατάς φρένο.  Η επιλογή γίνεται από paddles πίσω από το τιμόνι. Η αίσθηση του φρένου χρειάζεται μια εξοικείωση γιατί επηρεάζεται από την ανάκτηση ενέργειας. Πήραμε 30kwh σε 40 λεπτά στην Αταλάντη και πληρώσαμε 7.5 ευρώ. Μετά από 260km φτάσαμε στη Σκοτίνα σχεδόν άδειοι. Είχαμε αυτονομία για ακόμη 80km. Δεν έφτανε για Θεσσαλονίκη. Πήραμε 56kwh σε 70 λεπτά με κόστος 14 ευρώ. Σύνολο 21.5 ευρώ για ενέργεια.

    Μέσα στην πόλη η EQA ήταν ακαταμάχητη. Από την παραλία έως τη ΔΕΘ και μέχρι την Ασπροβάλτα κάναμε τις βόλτες μας απαντώντας τα πολλά ερωτήματα των φίλων της ηλεκτροκίνησης. Σε δρόμο με στροφές, οι κλίσεις είναι οικογενειακές και χρειάζεται προσοχή στα φρένα. Δεν είναι σπορ αυτοκίνητο η EQA.

    Επιστρέφοντας μαζί με μια καθυστέρηση στη Σκοτίνα (αλλαγή βάρδιας) χρειαστήκαμε 2 ώρες για φόρτιση και άλλες 5 για το ταξίδι (μ.ωτ. 110km/h) συνολικά 7. Είναι ένα θέμα, προφανώς δεν προσφέρεται η ηλεκτρική Mercedes για να ανεβοκατεβαίνεις κάθε βδομάδα. Πόσο μάλλον που με μια GLA 220d με λίγη προσοχή πας κι έρχεσαι, χωρίς ανεφοδιασμό. Η EQA ταξιδεύει πολύ άνετα, πρέπει όμως να έχεις αυστηρό πρόγραμμα φορτίσεων και να μην παρεκκλίνεις απ’ αυτό. Επιπλέον δεν μπορείς να είσαι σίγουρος για το πόση αναμονή θα έχεις προτού ξεκινήσεις να φορτίζεις. Εν κατακλείδι απολαύσαμε εξηλεκτρισμένη ποιότητα ταξιδιού, πληρώνοντας το ανάλογο τίμημα σε χρόνο. Μας έμεινε η παρηγοριά ότι εξοικονομήσαμε χρήμα και ρύπους.

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά Mercedes EQA 250

    Κινητήρας: Ηλεκτρικός ασύγχρονος
    Ισχύς: 140Kw (190 PS)
    Ροπή: 375 Nm
    Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
    Χωρητικότητα μπαταρίας: 66,5 kWh
    On-board φορτιστής: 11 kW
    Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσης
    Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,9 sec
    Τελική ταχύτητα: 160 km/h
    Μέση κατανάλωση (ταξιδιού): 17,8 kwh/100 km
    Αυτονομία (που μετρήσαμε): 407 km
    Εκπομπές CO2: 0 gr/km (WLTP)
    Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.463 x 1.834 x 1.620 mm
    Μεταξόνιο: 2.729 mm
    Βάρος: 2.040 kg
    Χώρος αποσκευών: 340-1.320 lt
    Τιμή: 49.590 (43.600 με κρατική επιδότηση, «Κινούμαι Ηλεκτρικά»)

     

    Είναι ένα ζήτημα αν θα βρεις άλλο αυτοκίνητο να φορτίζει και πόσο θα περιμένεις…

     

    Διαβάστε επίσης:

    Mercedes EQA: Ηλεκτρική και τετρακίνητη!

    Rosso Corsa: Κόκκινο του πάθους, της φωτιάς, του κρασιού, των αγώνων, της Alfa Romeo!



    ΣΧΟΛΙΑ