Η Porsche Hellas οργάνωσε αυτές τις μέρες μια ξεχωριστή εμπειρία για δημοσιογράφους, influencers και πελάτες της μάρκας στην πίστα των Σερρών υπό τον τίτλο «Porsche Signature Track Days».
Εκεί βρέθηκαν πληθώρα αυτοκινήτων του Γερμανού κατασκευαστή, όπως μάθαμε μαζεύτηκαν από 4 χώρες, ενώ κάποια όπως η νέα 911 GTS και η νέα 911 GT3, είχαν μόλις βγει από τη γραμμή παραγωγής. Συνολικά βρήκαμε να μας περιμένουν, στην πίστα των Σερρών πάνω από 40 νέες Posrche.
Μιλώντας για την πίστα των Σερρών οφείλουμε να αναφέρουμε την ανάπτυξη των υποδομών της, τα τελευταία χρόνια, όπως και την θετική της επίδραση στην τοπική οικονομία. Πλέον στις Σέρρες υπάρχουν τόσο καταλύματα όσο και εστιατόρια υψηλού επιπέδου, ικανά να καλύψουν τις ανάγκες των χρηστών της πίστας.

Στο «Porsche Signature Track Days» πήραμε μια γεύση από όλα τα νέα μοντέλα της γερμανικής μάρκας: Cayenne, Macan, Taycan, Panamera και 911. Είχαμε την δυνατότητα να τα οδηγήσουμε στην πίστα αλλά και εκτός δρόμου.
Προφανώς οι δοκιμασίες εκτός δρόμου περιλάμβαναν μόνο τα δυο SUV: Cayenne και Macan. Όπως τόνισαν και οι εκπαιδευτές της Porsche – οδηγοί αγώνων – το 95% των ιδιοκτητών Porsche SUV, δεν χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα αυτά, εκτός δρόμου. Προφανώς αν θελήσουν να τα χρησιμοποιήσουν ο πρώτος περιορισμός έρχεται από τα ασφάλτινα λάστιχα. Πέραν τούτου όμως, τόσο η Cayenne όσο και η Macan, είναι ικανές εκτός δρόμου εφόσον διαθέτουν το αντίστοιχο πακέτο εξοπλισμού off road.
Τα μοντέλα που οδηγήσαμε εκτός δρόμου, διέθεταν αερανάρτηση που επιτρέπει την μεταβολή της απόστασης από το έδαφος. Αμφότερα ήταν τετρακίνητα. Η Macan 4 όντας ηλεκτρική έχει δυο κινητήρες έναν σε κάθε άξονα. Η Cayenne, χρησιμοποιεί ένα εξελιγμένο σύστημα αυτόματης τετρακίνησης που είναι γνωστό ως Porsche Traction Management (PTM).
Στις κανονικές συνθήκες οδήγησης, το σύστημα στέλνει ένα μεταβλητό ποσοστό ισχύος στους εμπρός και στους πίσω τροχούς. Παραδοσιακά, η Porsche δίνει έμφαση στον πίσω άξονα για καλύτερη αίσθηση οδήγησης, αλλά αυτό μπορεί να διαφέρει ελαφρώς ανάλογα με την έκδοση και τις συνθήκες. Στην περίπτωση των επαναφορτιζόμενων μοντέλων Cayenne E-Hybrid, η τετρακίνηση επιτυγχάνεται με έναν ανεξάρτητο ηλεκτροκινητήρα πίσω.
Η καρδιά του συστήματος είναι ένας ηλεκτρονικά ελεγχόμενος πολύδισκος συμπλέκτης. Αυτός λειτουργεί ως ένα κεντρικό διαφορικό που κατανέμει τη ροπή μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα.
Όταν οι αισθητήρες ανιχνεύσουν απώλεια πρόσφυσης (π.χ., ολίσθηση των πίσω τροχών), ο συμπλέκτης εμπλέκεται ταχύτατα και μεταφέρει μεγαλύτερο ποσοστό ροπής στους τροχούς με τη μεγαλύτερη πρόσφυση (π.χ., στον εμπρός άξονα), βελτιώνοντας δραστικά την ελκτική ικανότητα και τη σταθερότητα. Το PTM δεν είναι απλά ένα σύστημα “on/off”. Λειτουργεί προληπτικά, λαμβάνοντας υπόψη παράγοντες όπως η γωνία του τιμονιού, η θέση του πεντάλ γκαζιού και η επιτάχυνση. Έτσι, προβλέπει την απώλεια πρόσφυσης και ρυθμίζει την κατανομή της ροπής πριν καν συμβεί η ολίσθηση. Οι νέες Cayenne διαθέτουν επιλογέα προγραμμάτων οδήγησης, τα οποία μεταβάλλουν τη λειτουργία της τετρακίνησης.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Στα Off-Road προγράμματα, το σύστημα PTM τροποποιεί την κατανομή της ροπής και συνεργάζεται με τα άλλα συστήματα του αυτοκινήτου (όπως το Porsche Stability Management – PSM) για να μεγιστοποιήσει την πρόσφυση σε λάσπη, άμμο ή χιόνι. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει και προσομοίωση διαφορικού μέσω φρεναρίσματος των τροχών που σπινάρουν.
Εμείς είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε το πιο ακραίο πρόγραμμα χαρτογράφησης «Rocks» τόσο σε κεκλιμένο επίπεδο, όσο και σε έντονη ανηφόρα κατηφόρα, όπως και δύσκολα εμπόδια. Προφανώς το πνεύμα της Porsche παραμένει ίδιο «βελτιστοποίηση δυνατοτήτων σε όλο το εύρος δραστηριοτήτων του οχήματος». Βεβαιωθήκαμε πως οι δυνατότητες των δυο SUV ξεπερνούν κατά πολύ, την φαντασία ή το θάρρος των πιθανών ιδιοκτητών/χρηστών του.
Στην πίστα
Πραγματικά ήταν η χαρά του παιδιού. Είχαμε την δυνατότητα να οδηγήσουμε εκ νέου τα Cayenne και Macan στην πίστα (ομολογώ πως τα απέφυγα) αλλά και Panamera, Taycan Turbo και διάφορες εκδόσεις της αειθαλούς 911. Οι διαδικασίες πίστας περιλάμβαναν σλάλομ, 0-100-0 με χρήση launch control και γύρους με όλα τα μοντέλα.
Η Panamera διέθετε και το σύστημα ενεργητικής ανάρτησης που σηκώνει το αυτοκίνητο όταν ανοίγει ώστε να είναι πιο εύκολη πρόσβαση των επιβατών. Η Taycan Turbo που στα μάτια μου – προ της δοκιμής στην πίστα – ήταν καλύτερη από την 911, αποδείχτηκε βαριά. Ενώ την ίδια στιγμή η 911 αποδείχτηκε πολύ σκληρή για να πεθάνει.
Στη διάθεσή μας ήταν και η νέα GT3. Με ατμοσφαιρικό κινητήρα 4.0lt βάρος 1.5tn και ισχύ 510PS στις 9000 rpm είναι μια αθλητική 911, προσανατολισμένη στην πίστα με γραμμική απόδοση και συμπεριφορά, πραγματικά απόλαυση στην οδήγηση. Δεν ξέρω αν θα κοπανάει λίγο στο δρόμο, πιθανά δεν θα έχω την ευκαιρία να την δοκιμάσω, οι μηχανικοί όμως της Porsche τόνιζαν πως το νέο μοντέλο είναι πολύ πιο ενδοτικό από το προηγούμενο. Η ανάρτηση εμπρός είναι διπλά ψαλίδια (νέα διάταξη) και πίσω πολλαπλών συνδέσμων με ελαστικά 255/35/20 εμπρός, 315/30/21 πίσω. Η νέα GT3 διαθέτει προηγμένη αεροδυναμική με σημαντικές βελτιώσεις, όπως η σταθερή πίσω αεροτομή και ο διαχύτης ενώ η χρήση υλικών όπως CFRP (Carbon Fibre Reinforced Plastic) έχει συντελέσει στη μείωση του βάρους.
Για το τέλος αφήσαμε την υβριδική 911 στην έκδοση GTS. H υβριδική 911 χάρη στην σταθερή ροπή του ηλεκτροκινητήρα επιταχύνει μεστά σε όλο το φάσμα στροφών ανεξαρτήτως σχέσης στο κιβώτιο. Ναι το εξαιρετικό 7αρι PDK διπλού συμπλέκτη. Η λέξη υστέρηση δεν έχει πλέον αντίκρισμα χάρη στο e – turbo. Ταυτόχρονα τόσο η δικίνητη όσο και η 4κινητη GTS είναι εξαιρετικά ισορροπημένες στην πίστα αλλά και εκτός αυτής, αποτελούν τη χρυσή τομή γι’ αυτόν που θέλει, ένα μόνο αυτοκίνητο.
Ολοκληρώνοντας μια μέρα στην παιδική χαρά, στο μυαλό γύριζε η σκέψη της επιλογής. Αν σε μια άλλη ζωή, με άλλα δεδομένα, ήμουν εν δυνάμει πελάτης της Porsche, τι θα αγόραζα; Σίγουρα όχι SUV, Panamera και Taycan είναι γνήσιες Porsche αλλά μπορούν να περιμένουν, οπότε καταλήγουμε στο ποια 911: Τarga 4 GTS!
Διαβάστε επίσης:
Volkswagen T-Cross: Πιο προσιτό από ποτέ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Χρηματιστήριο: Ποια deals έρχονται μέχρι το τέλος του 2025
- Βουτιά για τον χρυσό, κόπωση στη Wall Street- Πώς θα κλείσει το έτος σύμφωνα με τους αναλυτές
- Το φάντασμα της Lehman Brothers πλανάται πάνω από τις αγορές
- Αποχαιρετισμός στον Διονύση Σαββόπουλο: Ας κρατήσουν οι χοροί, ο «Νιόνιος» χορεύει βαρύ ζεϊμπέκικο

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
Διαβάζονται Τώρα

Καταγγελία της συζύγου του πρωθυπουργού για το δείπνο που διοργάνωσε το Βρετανικό Μουσείο στο χώρο των γλυπτών του Παρθενώνα
Μελίνα Τραυλού, Ιωάννα Προκοπίου, Μαρία Αγγελικούση: Οι 3 κυρίες της ναυτιλίας που άλλαξαν την απόφαση του ΙΜΟ

Το ράλι της Εθνικής, το deal του ΠΜ, η αγωνία για Metlen, η σπουδαία κίνηση του Παπασταύρου, οι 2 avvocati που έγιναν talk of the town, ποια πρώην αρνήθηκε 40 εκατ. ευρώ, το πάρτι με Τζίγκερ και η έκθεση της Έμιλυς Βαφειά
