Τα τελευταία χρόνια οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής διαθέτουν 3 αγώνες σε Μαϊάμι, Ώστιν και Τέξας.
Από τη στιγμή που απέκτησε τα εμπορικά δικαιώματα η Liberty Media η απήχηση του σπορ στις ΗΠΑ έχει πολλαπλασιαστεί. Τα εισιτήρια για το COTA έχουν από καιρό εξαντληθεί και αυτό το Σαββατοκύριακο αναμένονται 400 χιλιάδες θεατές στην πίστα. Θα είναι η 13η φορά που θα διεξαχθεί αγώνας στο Circuit of the Americas (COTA), που βρίσκεται στο αγωνιστικό καλεντάρι από το 2012. Κατά τη διάρκεια των ετών, διοργανώθηκε Αμερικάνικο GP σε έξι διαφορετικές τοποθεσίες: Από τον εναρκτήριο αγώνα του 1959 στο Σέμπρινγκ μέχρι την 45η έκδοση που διεξήχθη στο Ώστιν πέρυσι. Ωστόσο, με 12 αγώνες να έχουν φιλοξενηθεί στο COTA, υπάρχει πίστα με περισσότερες διοργανώσεις: Αυτό είναι το Γουότκινς Γκλεν στη Ν. Υόρκη το οποίο φιλοξένησε 20 Grands Prix μεταξύ 1961 και 1980. Η Ινδιανάπολη φιλοξένησε οκτώ αγώνες μεταξύ 2000 και 2007, ενώ τέσσερις διοργανώσεις έλαβαν χώρα στο Ντητρόιτ (1985–1988) και τρεις στο Φοίνιξ (1989–1991). Το Σέρμπινγκ το 1959, το Ριβερσάιντ, τον επόμενο χρόνο, και το Ντάλας (1984), φιλοξένησαν μόνο έναν αγώνα το καθένα.
Ο Χάμιλτον κατέχει το ρεκόρ των περισσότερων νικών (πέντε στο Ώστιν και μία στην Ινδιανάπολη), μόλις μία περισσότερη από τον M.Σουμάχερ (ο οποίος κέρδισε πέντε φορές στην Ινδιανάπολη). Οι δύο ισοβαθμούν στις pole position με τέσσερις ο καθένας. Ο Χάμιλτον κατέκτησε επίσης δύο από τους παγκόσμιους τίτλους του στο Τέξας, τον τρίτο του το 2015 και τον έκτο του το 2019. Όσον αφορά στους κατασκευαστές, η Ferrari κατέχει το ρεκόρ των περισσότερων νικών με έντεκα: δύο στο Γουότκινς Γκλεν, πέντε στην Ινδιανάπολη και τέσσερις στο Ώστιν.

Συνολικά απομένουν 6 αγώνες (150 βαθμοί) και 3 Sprint (24 βαθμοί) για την ολοκλήρωση του φετινού πρωταθλήματος. Θα μοιραστούν 174 βαθμοί και 3 οδηγοί διεκδικούν τον τίτλο. Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Όσκαρ Πιάστρι έχει 336 βαθμούς, ο Λάντο Νόρις ακολουθεί με 22 λιγότερους ενώ ο πρωταθλητής Μαξ Φερστάπεν υπολείπεται 63 βαθμούς από την κορυφή. Καθότι η McLaren εξασφάλισε τον τίτλο στους κατασκευαστές από τον προηγούμενο αγώνα στη Σιγκαπούρη θεωρητικά μπορεί να δώσει το ελεύθερο στους δυο οδηγούς της να μονομαχήσουν. Ο συγκεκριμένος αγώνας όπως και πέρυσι έχει διαμόρφωση Sprint. Αυτό σημαίνει ότι οι ομάδες έχουν μόνο μία ώρα ελεύθερων δοκιμών για να δοκιμάσουν τις διάφορες επιλογές. Αυτό θα μπορούσε να αυξήσει την αβεβαιότητα για το πώς θα εξελιχθεί το Σαββατοκύριακο.
Το Circuit of the America’s έχει μήκος 5513m και 20 στροφές, μερικές εκ των οποίων πολύ γρήγορες. Υπάρχουν δυο μεγάλες ευθείες με αντίστοιχες ζώνες DRS. Το πιο χαρακτηριστικό σημείο της διαδρομής είναι η πρώτη στροφή, με έντονη ανωφέρεια και μεγάλο πλάτος. Καταλήγει σε μια αριστερή στροφή 120 μοιρών όπου οι οδηγοί διεκδικούν θέση. Η ποικιλία των στροφών απαιτεί μια ευέλικτη ρύθμιση του μονοθεσίου που μπορεί να προσφέρει υψηλή τελική ταχύτητα εξασφαλίζοντας παράλληλα σταθερότητα στα πιο τεχνικά τμήματα. Η φθορά των ελαστικών είναι ισορροπημένη μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα. Οι πλευρικές δυνάμεις είναι μεγαλύτερες από τις διαμήκεις λόγω των πολλών στροφών υψηλής ταχύτητας και των γρήγορων αλλαγών κατεύθυνσης. Η πτώση απόδοσης των ελαστικών προέρχεται από τη θερμική καταπόνηση. Επηρεάζεται επίσης από τη θερμοκρασία περιβάλλοντος, η οποία μπορεί να είναι ακόμα αρκετά υψηλή στο Τέξας τον Οκτώβριο. Πέρυσι, κατά τη διάρκεια του αγώνα, ο υδράργυρος ανέβηκε πάνω από τους 30°C και αναμένεται να είναι παρόμοια και φέτος. Η πίστα ασφαλτοστρώθηκε εκ νέου σε κάποια σημεία πέρυσι, γεγονός που την έκανε πιο ομαλή σε σχέση με το παρελθόν, αμβλύνοντας τις ανομοιομορφίες.
Το Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών είναι ο δεύτερος αγώνας της σεζόν για τον οποίο η Pirelli επιλέγει τρεις μη διαδοχικές γόμες. Η προηγούμενη φορά ήταν στο Σπα-Φρανκορσάμπ. Τα διαθέσιμα ελαστικά θα είναι: C1 ως σκληρή γόμα, C3 ως μέση γόμα και η C4 ως μαλακή γόμα. Στο Βέλγιο, ο κακός καιρός δεν επέτρεψε να δούμε αν αυτή η επιλογή θα μπορούσε να επηρεάσει τη στρατηγική. Ο αγώνας στο COTA (Circuit of The Americas) είναι η πρώτη πραγματική δοκιμή αυτής της επιλογής. Η φετινή επιλογή περιλαμβάνει τη χρήση μιας πιο σκληρής γόμας σε σχέση με πέρυσι στην αμερικανική πίστα, ενώ η μέση και η μαλακή γόμα παραμένουν οι ίδιες. Η αυξημένη διαφορά απόδοσης μεταξύ της πιο σκληρής γόμας και της μέσης θεωρητικά, θα οδηγήσει σε δύο σενάρια. Εάν οι οδηγοί προτιμήσουν την C1, την πιο αργή αλλά και την πιο σταθερή από τις τρεις, τότε θα μπορούσαν να ολοκληρώσουν τον αγώνα με μία αλλαγή συνδυάζοντάς την με την C3. Από την άλλη πλευρά, η χρήση της τελευταίας μαζί με την C4, η οποία παρουσιάζει βελτιωμένη αντοχή θερμική υποβάθμιση θα παράγει ταχύτερους χρόνους ανά γύρο, αλλά σχεδόν σίγουρα θα χρειαστούν δύο αλλαγές.

Πέρυσι η πιο δημοφιλής στρατηγική ήταν το ένα πιτ-στοπ, μόνο 5 οδηγοί είχαν προγραμματίσει δύο στάσεις. Επιπλέον και ο Άλμπον έκανε δυο αλλαγές καθώς αναγκάστηκε να μπει στα πιτ μόλις μετά από τρεις γύρους. Αν και η μέση γόμα έδειξε σημαντικά σημάδια φθοράς στον αγώνα Sprint, στο Grand Prix οι οδηγοί κατάφεραν να επεκτείνουν την απόσταση με προσεκτική διαχείριση, βοηθούμενοι και από μία περίοδο αυτοκινήτου ασφαλείας. Αυτό παρά το βάρος από τα γεμάτα ρεζερβουάρ. Η λιγότερη παραμόρφωση λόγω θερμικής καταπόνησης σε σχέση με την προηγούμενη ημέρα κατέστησε επίσης τη στρατηγική του ενός πιτ-στοπ πιο αποτελεσματική.
Κατά τη διάρκεια του αγωνιστικού τριημέρου στο Ώστιν πέρυσι, η βελτίωση του κρατήματος της πίστας έπαιξε σημαντικό ρόλο. Αυτό το φαινόμενο οφείλεται στη σταδιακή αύξηση της πρόσφυσης που παρέχει η επιφάνεια της πίστας. Όσο περισσότερους γύρους διανύουν τα μονοθέσια, καθ’ όλη τη διάρκεια του τριημέρου τόσο καλυτερεύει το κράτημα. Αυτό οφείλεται στη γόμα που αφήνουν τα ελαστικά στην επιφάνεια της πίστας, η οποία καθιστά την πίστα πιο γρήγορη, οδηγώντας σε συνεχή μείωση των χρόνων γύρου. Η βελτίωση κρατήματος της πίστας επηρεάζει επίσης τη συμπεριφορά των ελαστικών γλιστρούν λιγότερο και φθείρονται λιγότερο. Αυτός ήταν ένας από τους λόγους για τους οποίους πέρυσι στο COTA, οι οδηγοί μπόρεσαν να παρατείνουν τη χρήση της μέσης γόμας περισσότερο απ’ ό,τι υποδείκνυαν τα δεδομένα από τον αγώνα Sprint, ολοκληρώνοντας τον αγώνα της Κυριακής με μόλις μία αλλαγή ελαστικών.

Στο Formula 1 Show που ξεκινά μια ώρα πριν την απευθείας μετάδοση μπορείτε να παρακολουθήσετε μεταξύ άλλων μια αποκλειστική συνέντευξη του κορυφαίου μηχανικού Πάντι Λόου για τα βιώσιμα καύσιμα και τις αλλαγές στις υβριδικές μηχανές από το 2026. Μη χάσετε το αφιέρωμα στη McLaren για το 10ο πρωτάθλημα κατασκευαστών αλλά και όλες τις εικόνες των διάσημων στο grid. Στο στούντιο καλεσμένος των Τάκη Πουρναράκη και Πάνου Σεϊτανίδη θα βρίσκεται ο οδηγός αγώνων Τζώρτζης Μαρκογιάννης. Στις μεταδόσεις θα βρίσκονται επίσης οι Γιώργος Ανανίδας, Μαρία Ανδρεάδη, Κώστας Λεώνης,
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΙ ΜΕΤΑΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΤΟΥ 19ου GRAND PRIX ΣΕ ΑΝΤ1 ΚΑΙ ΑΝΤ1+
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Γεραπετρίτης: Η Ελλάδα έχει ενισχύσει το διεθνές αποτύπωμά της – Ο πολιτικός μηδενισμός μικραίνει την Ελλάδα
- Χρυσός: Ξεπέρασε για πρώτη φορά και τα 2.300 δολάρια η ουγγιά
- Η NASA αναζητά ηγέτη: Στο τραπέζι και ο απόστρατος Guastella
- ΗΠΑ: Η Γερουσία ετοιμάζεται να ψηφίσει σύντομα νομοσχέδιο κυρώσεων κατά της Ρωσίας που είχε αντιταχθεί ο Τραμπ

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
Διαβάζονται Τώρα
Εριέττα Κούρκουλου Λάτση: Μαριάννα Λάτση, Φίλιππος Κούρκουλος και Πάρις Κασιδόκωστας στα εγκαίνια του The Birth Center
