• AUTO

    Peugeot 2008, όπως 3008! (pics+test drive)


    Το νέο SUV της Peugeot είναι 15cm μικρότερο, έχει ασυναγώνιστη αισθητική και όλα τα πλεονεκτήματα του πολυβραβευμένου 3008.

    Είναι γεγονός ότι από τη στιγμή που παρουσιάστηκε το 3008 έχει μαζέψει δεκάδες διεθνή και εκατοντάδες εθνικά βραβεία για το σχεδιασμό του. Το μεσαίο SUV της Peugeot δεν υστερεί φυσικά ούτε σε μηχανικά μέρη ούτε σε άνεση. Χωρίς να φέρει καινοτόμα τεχνολογία, έχει καινοτόμα σχεδίαση. Στην ίδια συνταγή το μικρότερο κατά 15cm, 2008 ξεχωρίζει σχεδιαστικά τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά.

    Εξωτερικά στο εμπρός μέρος η μεγάλη χαρακτηριστική μάσκα με το λιοντάρι οριοθετείτε από δυο κυνόδοντες με λεπτά κάθετα LED φώτα ημέρας. Πρόκειται αναμφισβήτητα για ένα ξεχωριστό σημείο της σχεδίασης. Στο πλάι, τα νεύρα στο μέσο των θυρών δίνουν μια αθλητική γράμμωση, που συνδυάζεται με τους τονισμένους θόλους των τροχών.

    Η πίσω κολώνα οροφής με μαύρο χρώμα σα συνέχεια του φιμέ πίσω πλαϊνού τζαμιού, δίνει την αίσθηση ότι η οροφή αιωρείται. Τα πίσω φώτα σα δάχτυλα αιλουροειδούς είναι εντελώς ξεχωριστά, ενώ το βλέμμα κλέβει ο πίσω προφυλακτήρας αμερικάνικου τύπου που προεξέχει έντονα. Αυτό βέβαια είναι πολύ πρακτικό αν, π.χ. θέλεις να δέσεις τα κορδόνια σου.

    Εσωτερικά το Peugeot 2008 είναι μοναδικό. Η συναισθηματική σχεδίαση εδώ βρίσκεται στα καλύτερά της και μπορεί να συγκριθεί μόνο μ’ αυτή των Mini. H νέα γενιά «i-cockpit 3D» που διέθετε το αυτοκίνητο δοκιμής μας είναι ξεχωριστή. Εντυπωσιάζει δε τους περισσότερους, αν και υπάρχουν κάποιοι που προτιμούν τον κλασσικό ψηφιακό πίνακα οργάνων.

    Οι προβαλλόμενες πληροφορίες του 3διάστατου πίνακα οργάνων αλλάζουν, υπάρχουν 5 διαφορετικά προφίλ, μ’ αυτό της πλοήγησης να ξεχωρίζει. Κέντρο της φιλοσοφίας του i-cockpit είναι φυσικά το μικρό άμεσο και εξαιρετικό σε αίσθηση τιμόνι. Στο μέσο του ταμπλό υπάρχει οθόνη αφής 10 ιντσών, που φιλοξενεί τις ενδείξεις για το σύστημα πολυμέσων.

    Το ενιαίο πάνελ διακοπτών αεροπορικού τύπου έχει εμπλουτιστεί με διακόπτες αφής του συστήματος πολυμέσων. Ένας μοναδικός συνδυασμός κλασσικού με hi tech. Τα ποιοτικά υλικά όπως μαλακό, αφρώδες πλαστικό, επιφάνεια με διαμόρφωση carbon στο κέντρο, άνετα παχιά καθίσματα, δερμάτινες επενδύσεις σε τιμόνι και κιβώτιο αλλά και σκληρά πλαστικά με πολύ καλό φινίρισμα συνθέτουν μια premium εικόνα που ανταγωνίζεται αντίστοιχες γερμανικές κατασκευές.

    Οι θέσεις για μικροαντικείμενα και η εργονομία ικανοποιούν τον ευκαιριακό χρήστη, ενώ είναι σίγουρο πως θα δημιουργήσουν ισχυρή συνήθεια στον τακτικό χρήστη. Κακά τα ψέματα το i-cockpit είναι εθιστικό. Μάλιστα εδώ είναι και η πρώτη του εφαρμογή που βλέπω εντελώς απροβλημάτιστα τον τρισδιάστατο πίνακα οργάνων πάνω από τη στεφάνη του τιμονιού. Το 2008 διαθέτει ασύρματη φόρτιση για το κινητό. Το πορτμπαγκάζ φτάνει τα 434lt (δεν υπάρχει κανονική ρεζέρβα αλλά ανάγκης) και διαθέτει κινητό πάτο στο δάπεδο με ρύθμιση καθ’ ύψος.

    Το αυτοκίνητο δοκιμής μας φορούσε τον εξαίρετο υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα 1.5lt/130PS (σ.σ: όχι δεν καταργείται το diesel!) που διαθέτει ροπή 30,6kgm από το ρελαντί. Συνδυάζεται δε με το 8αρι αυτόματο κιβώτιο της Peugeot EAT8 τόσο αρμονικά που σε ήπιους ρυθμούς οδήγησης δεν αντιλαμβάνεσαι καν ότι αλλάζει ταχύτητες.

    Το 2008 από την πρώτη στιγμή ξεκαθαρίζει με τα μηνύματα που στέλνει ότι έχει φτιαχτεί για ήπιες οικογενειακές μετακινήσεις.

    Ο πετρελαιοκινητήρας δεν ακούγεται στο εσωτερικό, ενώ με καλής ποιότητας πετρέλαιο (55 κετανίων) εξαφανίζεται και το κροτάλισμα στο ρελαντί, που δεν συνάδει με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του 3 χαρτογραφήσεις Eco Normal Sport προφανώς ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου είναι περισσότερο προς το Eco.

    Για να μην παρεξηγηθώ το 2008 έχει τα περιθώρια ενεργητικής ασφάλειας που του επιτρέπουν να προσπεράσει ακόμη και βαρυφορτωμένο, εννοείται πως δυνατό του σημείο είναι το ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο.

    Με ανάρτηση γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω οι Γάλλοι μηχανικοί πάτησαν στην ακαμψία της πλατφόρμας CMP και έφτιαξαν ένα σφιχτό σετάρισμα που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να διατηρεί την άνεση που περιμένεις από ένα Peugeot (215/60/17 τα ελαστικά) χωρίς κλίσεις και δράματα. Μοναδική μας ένσταση η σφιχτή αντίδραση σε αλληλουχία μεγάλων ανομοιομορφιών.

    Εντός πόλης το Peugeot σε κερδίζει με την άνεση του, ενώ κακά τα ψέματα κολακεύεσαι από τα βλέμματα θαυμασμού. Θα μου πεις αυτό πρόσκαιρο είναι θα το συνηθίσουν. Η κατανάλωση που καταγράψαμε ήταν λίγο πάνω από τα 6lt/100km και με την τιμή του πετρελαίου στο ευρώ, σίγουρα το κόστος είναι ανακουφιστικό.

    Ο ανταγωνισμός σ’ αυτή την κατηγορία είναι πολύ έντονος, πρόκειται για την πιο δυναμικά ανερχόμενη κατηγορία (B SUV). Ενδεικτικά αναφέρω τα Toyota CHR, VW T Roc, Skoda Kamiq, Mazda CX30, Renault Capture. Δε βάζω το Puma εδώ καθότι έχει τελείως διαφορετικό οδηγοκεντρικό χαρακτήρα. Το 2008 απευθύνεται στον οικογενειάρχη που συγκινείται από τη γαλλική φινέτσα και άνεση. Στο 2008 η γαλλική σχολή είναι στα καλύτερά της. Σημειώστε πως υπάρχει και πετρελαιοκίνητη έκδοση με 100PS που τιμάται 21.900.

    ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA Peugeot 2008, 1.5lt/130PS

    Κινητήρας: 1499 cc
    Ισχύς: 130PS/ 3.700 rpm
    Ροπή: 30,6 kgm/1750 rpm
    Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
    Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
    Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,3 sec
    Τελική ταχύτητα: 195 km/h
    Μεικτή κατανάλωση: 6,3 lt/100 km δοκιμής
    Βάρος: 1.310 kg
    Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.300/1.815/1.530 mm
    Μεταξόνιο: 2.605 mm
    Χώρος αποσκευών: 434 lt
    Εκπομπές CO2: 100 gr/km
    Τέλη κυκλοφορίας: 90 €
    Τιμή: από 31.900€

    Το 2008 προσφέρει χώρο αποσκευών που φτάνει τα 434lt.



    ΣΧΟΛΙΑ