Η Volvo, με την εμβληματική της κληρονομιά στην ασφάλεια και στον σκανδιναβικό σχεδιασμό, συνεχίζει να πρωταγωνιστεί στον κόσμο των premium SUV. Το νέο Volvo XC90 Plug-in hybrid αποτελεί την επιτομή της φιλοσοφίας της εταιρίας: τεχνολογία, κορυφαία ποιότητα κατασκευής και οικολογική συνείδηση. Με διαστάσεις λιμουζίνας, επιβλητική παρουσία και εσωτερικούς χώρους υψηλής αισθητικής και άνεσης, το νέο XC90 προσφέρει κινητή πολυτελή εμπειρία φιλοξενώντας εύκολα μέχρι και επτά επιβάτες.
Είναι από τα πιο ήσυχα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ακόμη και όταν δεν κινείται ηλεκτρικά, ο βενζινοκινητήρας ακούγεται ελάχιστα και φυσικά στο εσωτερικό η ηχομόνωση αγγίζει το υψηλότερο επίπεδο. Δεν ακούγεται σχεδόν τίποτα μέσα, με τους επιβάτες να βρίσκονται σε απομόνωση από τον έξω κόσμο. Παρόλο τον όγκο του, ούτε η κύλιση παράγει δυνατό θόρυβο και η αίσθηση που δίνει στον οδηγό είναι πολύ ανάλαφρη αν και πρόκειται για ένα αυτοκίνητο 2,4tn.
Είναι επιβλητικό, παράλληλα αποπνέει «ευγένεια» και ηρεμία στο πέρασμά του. Το εμπρός μέρος του XC90 μαγνητίζει τα βλέμματα με τη χαρακτηριστική κάθετη μάσκα της Volvo, πλαισιωμένη από τους εντυπωσιακούς led προβολείς. Η νέα σχεδίαση του προφυλακτήρα και οι κομψές λεπτομέρειες χρωμίου τονίζουν τον πολυτελή χαρακτήρα, χωρίς υπερβολές.
Στο πλάι, η μακριά σιλουέτα του XC90 αντανακλά δύναμη και κομψότητα. Οι έντονες γραμμές κατά μήκος του αμαξώματος τονίζουν το μήκος του (5m), ενώ οι μεγάλοι τροχοί με ζάντες 21 ιντσών πολλαπλών ακτινών γεμίζουν ιδανικά τα φτερά, προσδίδοντας έναν διακριτικό δυναμισμό. Οι λεπτομέρειες χρωμίου στα πλαίσια των παραθύρων και οι καθρέπτες στο ίδιο μπλε χρώμα Denim με το υπόλοιπο αυτοκίνητο, προσθέτουν πινελιές μοντέρνου premium χαρακτήρα.
Το πίσω μέρος είναι εξίσου εντυπωσιακό και απόλυτα αναγνωρίσιμο για το συγκεκριμένο μοντέλο. Τα κάθετα φώτα LED που διατρέχουν τις άκρες του αμαξώματος συνεχίζουν την παράδοση της Volvo. Η ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα του χώρου αποσκευών με την διακριτική αεροτομή στο πάνω μέρος της και μερικές γυαλιστερές λεπτομέρειες, ολοκληρώνουν με αρμονία το σύνολο. Η λιτή και καθαρή αισθητική του XC90 αντικατοπτρίζει την φιλοσοφία του σκανδιναβικού design: ουσία χωρίς φλυαρία.
Πολυτέλεια, τεχνολογία και άνεση χώρου σε τέλεια ισορροπία. Μπαίνοντας στο εσωτερικό του Volvo XC90, το πρώτο πράγμα που αισθάνεσαι κλείνοντας την πόρτα είναι η ησυχία, σχεδόν απόκοσμη. Όλα τα υλικά είναι υψηλής ποιότητας: φυσικό ξύλο, μαλακό διάτρητο δέρμα λευκού χρώματος και μεταλλικές λεπτομέρειες σε άψογη αρμονία. Τα βλέμματα όλων δεν θα αργήσουν να πέσουν στον κρυστάλλινο επιλογέα ταχυτήτων από την Orrefors ο οποίος κατασκευάζεται στο χέρι από γνήσιο, συμπαγές κρύσταλλο από Σουηδούς υαλουργούς. Πρόκειται για ένα κόσμημα, ένα όμορφο κράμα δεξιοτεχνίας και πολυτέλειας.
Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3″ και η κάθετη οθόνη αφής 14,5″ του συστήματος πολυμέσων με ενσωματωμένο περιβάλλον Google (Google Maps, Assistant, Play Store) εξασφαλίζουν εύκολη και γρήγορη πρόσβαση σε κάθε λειτουργία. Η Volvo επιμένει στην ενσύρματη σύνδεση του κινητού για αξιοποίηση εφαρμογών μέσω Apple CarPlay και Android auto, κάτι το οποίο πλέον ξαφνιάζει τους χρήστες καθώς οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν και την επιλογή ασύρματης διασύνδεσης. Το σύστημα ήχου της εταιρίας Harman Kardon γεμίζει την καμπίνα με ήχο υψηλής ποιότητας, μετατρέποντας κάθε διαδρομή σε μια συναυλία, χωρίς να κουράζει ή να δημιουργεί πονοκέφαλο.
Οι επτά θέσεις είναι πλήρως αξιοποιήσιμες, με την τρίτη σειρά να φιλοξενεί άνετα παιδιά ή και ενήλικες για μικρότερες αποστάσεις. Οι δεύτερης σειράς θέσεις είναι θερμαινόμενες, ανακλινόμενες και προσφέρουν κορυφαία εργονομία και παρόλο που τα πίσω τζάμια είναι σκουρόχρωμα υπάρχει και κουρτινάκι σκίασης. Αρκετοί αποθηκευτικοί χώροι εμπρός και πίσω, ασύρματη φόρτιση, θύρες USB-C και τριζωνικός κλιματισμός με οθόνη ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα για την ρύθμιση του κλιματισμού των πίσω επιβατών.
Ο χώρος αποσκευών παραμένει ικανοποιητικός ακόμα και με όλες τις θέσεις σε χρήση: 298 lt (σε 7θέσια διαμόρφωση), 977 lt (σε 5θέσια διαμόρφωση) και 1941 lt (σε 2θέσια διαμόρφωση) όπου κυριολεκτικά κάνεις μετακόμιση ή βάζεις ένα φουσκωτό στρώμα ύπνου αν χρειαστεί. Η ανοιγόμενη πανοραμική οροφή προσφέρει άπλετο φως την ημέρα και απρόσκοπτη θεά του ουρανού το βράδυ.
Το XC90 Plug-in hybrid εφοδιάζεται με τον κινητήρα T8 Recharge, έναν δίλιτρο τούρμπο βενζινοκινητήρα που συνεργάζεται άψογα με έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα, αποδίδοντας συνδυαστικά 455 PS με μέγιστη ροπή 709 Nm. Η πραγματική αυτονομία σε πλήρως ηλεκτρική λειτουργία ξεπερνά τα 70 χιλιόμετρα, καλύπτοντας άνετα τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης. Η μετάδοση και στους 4 τροχούς, γίνεται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων Geartronic, εξασφαλίζοντας ομαλές αλλαγές και απόλυτη συνεργασία μεταξύ των δύο πηγών ενέργειας.
Η τεχνολογία παραμένει αθόρυβη και αποδοτική, προσφέροντας άνεση και ισχύ με μικρό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Η κατανάλωση καυσίμου με πλήρως φορτισμένη την μπαταρία όπου το αυτοκίνητο κινείται υβριδικά είναι κοντά στα 5 lt/100 km τιμή απίστευτη για τα μεγέθη του συγκεκριμένου οχήματος. Όταν η μπαταρία εκφορτιστεί και μέχρι να βρούμε την ευκαιρία να φορτίσουμε ξανά, το αυτοκίνητο συνεχίζει να κινείται υβριδικά με την κατανάλωση να ανεβαίνει στα 9,8 lt/100 km, τιμές φυσιολογικές για τον όγκο και το βάρος του XC90.
Όσο αρχοντικά κάθεσαι στα φαρδιά καθίσματα τόσο άνετα επιταχύνει και προσφέρει ασφαλείς προσπεράσεις. Στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού υπάρχει μια μικρή χρονική υστέρηση στην επιτάχυνση από στάση, προφανώς για λόγους οικονομίας καυσίμου, ίσως και αντοχής στον χρόνο, για ένα τόσο βαρύ και μεγάλο αυτοκίνητο. Επιπλέον για λόγους ασφαλείας καθώς τα 100 km/h από στάση έρχονται σε 5,4 s, κάτι το οποίο οι οδηγοί άλλων αυτοκινήτων δεν μπορούν να προβλέψουν και για αυτό και η απορία τους, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 km/h για λόγους αποδοτικότητας.
Με ταχύτητα 130 km/h στον αυτοκινητόδρομο νιώθεις πως είσαι επάνω σε ιπτάμενο χαλί. Νομίζει κανείς πως οι τροχοί δεν ακουμπούν στο έδαφος καθώς το σύστημα αερανάρτησης με ενεργή ρύθμιση ύψους προσαρμόζεται διαρκώς στις συνθήκες του δρόμου, εξομαλύνοντας κάθε κακοτεχνία και προσφέροντας βελούδινη κύλιση. Στο αυτοκίνητο αυτό, η αίσθηση είναι πιο κοντά σε πολυτελή λιμουζίνα παρά σε υπερυψωμένο SUV. Το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης είναι ελαφρύ και ακριβές, ιδιαίτερα ευπρόσδεκτο σε αστικό περιβάλλον αλλά και στα ταξίδια. Ο θόρυβος κύλισης και οι στροβιλισμοί αέρα ελάχιστα γίνονται αντιληπτοί, χάρη σε ειδικά ακουστικά κρύσταλλα και ενισχυμένη ηχομόνωση στο δάπεδο και τις πόρτες.
Το XC90 είναι ένα αυτοκίνητο που σε κάνει να νιώθεις ασφαλής από το πρώτο μέτρο. Η ανάρτηση δουλεύει υποδειγματικά, οι επιδόσεις είναι καταιγιστικές όταν το ζητήσεις, ενώ στην καθημερινότητα παραμένει φιλικό και ευέλικτο παρά τις διαστάσεις του. Να σημειώσουμε πως εντός πόλεως και όταν ο δρόμος έχει αρκετές κακοτεχνίες οι τροχοί με τις ζάντες μεγάλης διάστασης δυσχεραίνουν ελαφρώς το έργο της ανάρτησης.
Η σουίτα ασφαλείας Volvo Pilot Assist συνδυάζει ενεργή υποβοήθηση τιμονιού, διατήρηση λωρίδας, ενεργό αυτοπροσαρμοζόμενο σταθεροποιητή ταχύτητας (adaptive cruise control) και αποφυγή σύγκρουσης, δημιουργώντας έναν ημι-αυτόνομο χαρακτήρα στο ταξίδι. Οι κάμερες 360 μοιρών και η ειδοποίηση τυφλού σημείου (Blind Spot Assist) προσφέρουν σιγουριά στους ελιγμούς και στο παρκάρισμα όπως και στην κίνηση μέσα στα στενά με χαμηλή ταχύτητα.
Το Volvo XC90 δεν είναι απλά ένα μεγάλο SUV. Είναι ένα premium, πολυτελές και εξαιρετικά άνετο όχημα που απευθύνεται σε οικογένειες, επαγγελματίες με οικολογική συνείδηση και προτίμηση στην ποιότητα και την ασφάλεια. Με επταθέσια διάταξη, ηλεκτρική αυτονομία και σκανδιναβική φινέτσα, αποτελεί την απόλυτη πρόταση «όλα σε ένα, νοικοκυρεμένα» για όσους δεν κάνουν συμβιβασμούς.
Η τιμή του ξεκινά από τις 104.000€ και διατίθεται στην έκδοση Plus και στην έκδοση Ultra όπως το αυτοκίνητο δοκιμής. Στην κατηγορία του καλείται να αντιμετωπίσει τα: Range Rover, BMW X5, Audi Q7, Mercedes GLS. Για όποιον αναζητά ένα καταφύγιο ηρεμίας, ασφάλειας και πολυτέλειας στο ταξίδι της καθημερινότητας, το Volvo XC90 είναι μια ολοκληρωμένη επιλογή.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Volvo XC90 Plug-in Hybrid AWD T8 Recharge Plus
Κυβισμός: 1.969 cc
Ισχύς (συνδυαστική): 455 PS
Ροπή (συνδυαστική): 309 + 400 Nm
Χωρητικότητα μπαταρίας: 19kWh
Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.953 / 1.931 / 1.767 mm
Μεταξόνιο: 2.984 mm
Χώρος αποσκευών: 1941 lt (σε 2θέσια διαμόρφωση), 977 lt (5θέσιο), 298 lt (7θέσιο)
Βάρος: 2.365 kg
Επιτάχυνση 0-100km/h: 5,4 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 9,8 lt/100km
Εκπομπές CO2: 31 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τιμή: 109.562 ευρώ (αυτοκίνητο δοκιμής)
Διαβάστε επίσης
BYD: Πρωτιά στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων
Jaecoo 7 SHS: Από το Διδυμότειχο στο Ταίναρο
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΟΠΑΠ: Αποκτά το υπόλοιπο 15,51% της Stoiximan έναντι 191,6 εκατ. ευρώ
- Συρία: Νέες συγκρούσεις μεταξύ δρούζων και βεδουίνων
- Ο Όμιλος DIMAND Πρωτοστατεί στη Βιώσιμη Ανάπτυξη: Έργα με Μειωμένο Περιβαλλοντικό Αποτύπωμα, Μέλλον με Πράσινο Όραμα
- Τζένσεν Χουάνγκ (CEO της Nvidia): Ποιον τομέα σπουδών θα επέλεγε εάν ήταν 20 ετών – «Είναι το μέλλον»
