• AUTO

    Οδηγούμε το Avenger με θερμικό κινητήρα!


    Ταξιδέψαμε με το Jeep Avenger στην βενζινοκίνητη έκδοση 1.2T 100PS που έχει ξεκινήσει την εμπορική της πορεία στην Ελλάδα.

    Πρωτοείδαμε το Avenger ως αμιγώς ηλεκτρικό, καθώς στο λανσάρισμά του το 2023 υπήρχε μόνο αυτή η επιλογή. Διατίθεται πλέον και σε βενζινοκίνητη έκδοση όπου παραμένει ίδιο εξωτερικά, διατηρώντας τον χαρακτήρα του και τη νέα σχεδιαστική γραμμή της εταιρίας με πολύ μικρές διαφορές όπως για παράδειγμα η ύπαρξη της εξάτμισης στο πίσω μέρος.

    Η εξωτερική σχεδίασή του αντικατοπτρίζει την χαρακτηριστική αισθητική της εταιρίας, ενώ παράλληλα ενσωματώνει μοντέρνα στοιχεία προσαρμοσμένα στις ανάγκες της σύγχρονης πραγματικότητας. Το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου φέρνει στο νου την ισχυρή παρουσία ενός SUV αλλά σε μίνι διαστάσεις (της δημοφιλούς κατηγορίας B SUV), ενώ οι λεπτομέρειες στο σχεδιασμό του προσθέτουν έναν αέρα κομψότητας.

    Η μπροστινή γρίλια έχει έντονη παρουσία, με το εμβληματικό σήμα της Jeep να διακρίνεται καθαρά. Τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας led Reflector είναι σχεδιασμένα για να προσφέρουν εξαιρετική ορατότητα και αισθητική ισορροπία. Πλαϊνοί καθρέπτες σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα και ζάντες αλουμινίου 18” με διαμαντέ φινίρισμα προσδίδουν κύρος και εντυπωσιάζουν στο πέρασμά του.

    Στο πίσω μέρος τετράγωνα φώτα αλογόνου χαρακτηριστικής σχεδίασης όπου στο εσωτερικό του σχηματίζεται το γράμμα Χ. Εξάτμιση σε τραπέζιο σχήμα και προστατευτικές ποδιές χρωμίου εμπρός και πίσω συμπληρώνουν τις διακριτικές λεπτομέρειες που προσθέτουν στυλ.

    Η επιβίβαση στο εσωτερικό γίνεται με προσοχή για ανθρώπους που έχουν το ύψος μου (1.85cm). Αμέσως σου τραβά την προσοχή η σύγχρονη εσωτερική σχεδίαση με υλικά υψηλής ποιότητας, καθίσματα που προσφέρουν άνεση και πολύ καλή ορατότητα καθώς και προηγμένα συστήματα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης.

    Αίσθηση πολυτέλειας και ανθεκτικότητας σε όλα τα υλικά, αφθονία αποθηκευτικών χώρων, λεπτομέρειες που κάνουν ευκολότερη την ζωή των επιβατών και πιο ευχάριστο το ταξίδι τους. Έγχρωμη οθόνη TFT πολλαπλών λειτουργιών 10,25” στον πίνακα οργάνων με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τον οδηγό όπου σε συνδυασμό με τα ευδιάκριτα κουμπιά επάνω στο τιμόνι δεν αποσπάται καθόλου η προσοχή του την ώρα που οδηγεί.

    Άλλη μια οθόνη ίδιων διαστάσεων στην κεντρική κονσόλα, με εύκολο μενού και δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης του κινητού (Apple car play, Android auto). Στον στάνταρ εξοπλισμό, περιλαμβάνεται και το premium ηχοσύστημα της JBL με 6 ηχεία και εξαιρετική ποιότητα ήχου δίνοντας μια ευχάριστη νότα στην κουραστική διαδρομή μες την κίνηση της πόλης. Θύρες USB (type A,C) και στα εμπρός και στα πίσω καθίσματα, βάση ασύρματης φόρτισης μπροστά από τον επιλογέα ταχυτήτων. Πίσω υπάρχουν τρεις θέσεις κανονικών διαστάσεων, χωράει όλη η παρέα.

    Την κίνηση στους εμπρός τροχούς μεταφέρει ο υπετροφοδοτούμενος 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.2 λίτρων, απόδοσης 100 PS και ροπής 205Nm, με εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα θορύβου. Είναι ελαστικός, χωρίς απότομες «εκρήξεις» θα θέλαμε ελαφρώς περισσότερη ισχύ για τα ανηφορικά κομμάτια και για πιο ασφαλείς προσπεράσεις στο επαρχιακό δίκτυο.

    Στην κίνηση εντός πόλεως ανταποκρίνεται επαρκώς στις ανάγκες της μετακίνησης με ευχάριστη έκπληξη την χαμηλή κατανάλωση στο πρόγραμμα ECO, όπου κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας η εντός πόλης κατανάλωση διατηρήθηκε κάτω από τα 5 lt/100km. Με την τιμή της μέγιστης ροπής στις 1750 σ.α.λ κινούμασταν με χαμηλές στροφές χωρίς να χρειάζεται να βυθίσουμε στο πάτωμα το πεντάλ του γκαζιού.

    Μια σχέση επάνω στο χειροκίνητο 6αρι κιβώτιο λοιπόν, ένα λίτρο κάτω στην κατανάλωση. Η κλιμάκωση επίσης συνεπικουρεί στη μη συχνή αλλαγή σχέσεων. Πέραν του προγράμματος ECO υπάρχουν και τα προγράμματα κανονικό, σπορ, λάσπη, άμμος, χιόνι (σύστημα Select Terrain), τα οποία επιτρέπουν να κινούμαστε σε διάφορους τύπους οδοστρώματος και συνθηκών.

    Όσον αφορά την ανάρτηση, γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω. Η ρύθμισή της είναι οριακά μαλακή και ισορροπημένη. Δεν «κοπανάει», δεν κουράζει, δεν μεταφέρει κραδασμούς στην καμπίνα από τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, ενώ παράλληλα οι κλίσεις είναι περιορισμένες όταν ανέβει ο ρυθμός σε μια διαδρομή στο επαρχιακό δίκτυο. Βασικό ατού η ακαμψία του πλαισίου.

    Το Avenger έχει τη δυνατότητα με κατάλληλα ελαστικά να κινηθεί εκτός δρόμου με χώμα, λάσπη ή χιόνι. Η απόσταση από το έδαφος στα 210 mm είναι σύμμαχος σε αυτές τις συνθήκες. Τιμόνι ακριβές, με «βαριά» και στιβαρή αίσθηση χωρίς ασάφειες προσφέρει πλήρη έλεγχο με την μικρότερη δυνατή προσπάθεια.

    Το βάρος του έχει διατηρηθεί αρκετά χαμηλό (1107 kg) και σε συνδυασμό με την καλορυθμισμένη ανάρτηση, την βελούδινη ποιότητα κύλισης, την καλή ηχομόνωση, η καθημερινή μετακίνηση αλλά και το ταξίδι γίνονται ξεκούραστα.

    Με μήκος στα 4,1 μ. είναι ευέλικτο εντός πόλης, παρκάρεις εύκολα με τιμόνι που «κόβει» αρκετά επιτρέποντας ελιγμούς. Ο συμπλέκτης είναι ελαφρύς τόσο όσο ώστε να μην κουράζει το αριστερό μας πόδι. Πληθώρα συστημάτων τόσο για την άνεση και την πρακτικότητα όσο και για την ασφάλεια.

    Αισθητήρες βροχής, αυτόματος μονοζωνικός κλιματισμός, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες, ηλεκτρονικά ενεργοποιούμενο χειρόφρενο, adaptive cruise control, σύστημα start & stop, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος και κάμερα οπισθοπορείας, αυτόνομη πέδηση εκτάκτου ανάγκης με αναγνώριση πεζών και μοτοσυκλετιστών, σύστημα ελέγχου κατάβασης (hill descent control), πληροφορίες σχετικά με τις πινακίδες κυκλοφορίας, είσοδος και εκκίνηση χωρίς κλειδί, handsfree άνοιγμα χώρου αποσκευών κ.α..

    Συνολικά, το Avenger κάνει εντυπωσιακή είσοδο στην κατηγορία των μικρών SUV έχοντας στυλ και ξεχωριστό χαρακτήρα εμφανισιακά χωρίς να απογοητεύει και στο οδηγικό κομμάτι. Αυτή τη στιγμή διατίθεται στις εκδόσεις EV (αμιγώς ηλεκτροκίνητο) και στην βενζινοκίνητη έκδοση 1,2 lt με χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ αναμένεται σύντομα να είναι διαθέσιμη για παραγγελία και η υβριδική έκδοση με αυτόματο κιβώτιο.

    Οι χώροι του, το καθιστούν επιλογή και για τον νέο που αναζητά κάτι ξεχωριστό αλλά και για τον οικογενειάρχη που του αρέσει και η περιπέτεια. Υψηλός ανταγωνισμός στην κατηγορία του: Toyota Yaris Cross, Opel Mokka, Citroen C3 Peugeot 2008, Hyundai Kona, Renault Captur, Nissan Juke, Mitsubishi ASX.

    Το Avenger είτε πρόκειται για καθημερινή οδήγηση στην πόλη είτε για περιπέτεια στα δύσβατα μονοπάτια της φύσης, είναι έτοιμο να ανταπεξέλθει σε κάθε πρόκληση ενώ σίγουρα δεν περνά απαρατήρητο, ειδικά στο χρώμα πράσινο Lake του αυτοκινήτου της δοκιμής μας.

    Τεχνικά χαρακτηριστικά Jeep Avenger βενζίνη 1.2T 100 PS Altitude

    Κυβισμός: 1199 cc

    Ισχύς: 100 PS

    Ροπή: 205 Nm

    Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς

    Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

    Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4084/ 1776/ 1534 mm

    Μεταξόνιο: 2557 mm

    Χώρος αποσκευών: 380 lt , 1275 lt σε διθέσια διαμόρφωση

    Βάρος: 1107 kg

    Επιτάχυνση 0-100km/h: 10,6 sec

    Τελική ταχύτητα: 184 km/h

    Μέση κατανάλωση δοκιμής: 6,8 lt/100km

    Εκπομπές CO2: 125 gr/km

    Τέλη κυκλοφορίας: 80 ευρώ

    Τιμή: 25.990 ευρώ

    Διαβάστε επίσης:

    Ιδού το νέο Mitsubishi Colt!

    Το άλογο, τα άλογα, της φύσης τα παράλογα!

    Lexus: Ρεκόρ πωλήσεων το 2023!



    ΣΧΟΛΙΑ