• AUTO

    Από 25.900 ευρώ το νέο Jeep Compass


    Η Jeep επιχειρεί ένα μεγάλο άνοιγμα στην ευρωπαϊκή αγορά θέτοντας νέα δεδομένα κυρίως στα δικά της μέχρι πρότινος πρότυπα. Τι εννοούμε; Μόνο με την προσφώνηση του ονόματός της, το μυαλό σας αυτομάτως πήγαινε σε πληθωρικές έως ογκώδεις διαστάσεις, μεγάλα και απαγορευτικά κυβικά, συνέπεια όλων αυτών τιμές δυσπρόσιτες για το ευρύ κοινό. Ε, λοιπόν, αυτό αποτελεί παρελθόν, μιας και η Jeep πέρα από τα αυτοκίνητα με τα χαρακτηριστικά που προαναφέραμε, κατέβηκε βαθμίδες και προσφέρει πλέον και προσιτά μοντέλα τύπου crossover, εννοείται με τη φυσιογνωμία της φίρμας εντός εκτός και επί τα αυτά.

    Επί του προκειμένου, το νέο Compass είναι προσαρμοσμένο στις καταναλωτικές συνήθειες της εποχής, όπερ σημαίνει πως βασίζεται σε ένα πλαίσιο με μπροστινή κίνηση και προσφέρεται και σε προσθιοκίνητες εκδόσεις. Επειδή όμως είναι Jeep και δεν είναι δυνατόν να απογοητεύσει τους παραδοσιακούς οπαδούς της μάρκας, προσφέρεται και σε τετρακίνητες εκδόσεις με αυξημένη απόσταση από το έδαφος (21,5 εκατοστά αντί για 19,8 των προσθιοκίνητων εκδόσεων) και σύστημα κλειδώματος του κεντρικού «διαφορικού» (αντίθετα, στην άσφαλτο το αυτόματο σύστημα τετρακίνησης επιτρέπει την πλήρη απεμπλοκή του πίσω άξονα, για πιο οικονομική λειτουργία).

    Από εκεί και πέρα, ανάμεσα στις τετρακίνητες εκδόσεις, υφίσταται μία πιο «καθαρόαιμη» εκτός δρόμου, η Trailhawk, η οποία προσφέρει προστατευτικές ποδιές προστασίας του «σασί», λάστιχα εκτός δρόμου, διαφορετικούς προφυλακτήρες που βελτιώνουν τις γνωστές γωνίες που χαρακτηρίζουν τις εκτός δρόμου δυνατότητες (30° γωνία προσέγγισης, 24,4° γωνία ράμπας και 33,6° γωνία φυγής), σύστημα τετρακίνησης που διαθέτει και επιλογή κοντών σχέσεων, καθώς και ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου κατάβασης (hill descent).

    Από πλευράς κινητήρων υπάρχουν οι γνωστοί υπερτροφοδοτούμενοι βενζινοκινητήρες 1.4 Multiair με 140 και 170 ίππους, με τον πρώτο να συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων και να τοποθετείται στην προσθιοκίνητη έκδοση και τον δεύτερο με το αυτόματο κιβώτιο 9 ταχυτήτων και να τοποθετείται στην τετρακίνητη. Σε ό,τι αφορά τους ντίζελ, υπάρχει ο 1.6 Multijet με 120 ίππους σε συνδυασμό με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων και μπροστινή κίνηση, όπως επίσης και 2λιτρος Multijet με 140 ίππους (και χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο) ή 170 ίππους (και αυτόματο κιβώτιο), που τοποθετείται στην τετρακίνητη έκδοση.

    Από πλευράς ηλεκτρονικών συστημάτων, το αυτοκίνητο περιλαμβάνει στο στάνταρ ή έξτρα εξοπλισμό του ένα μακρύ κατάλογο συστημάτων ασφαλείας και οδηγικών βοηθημάτων (μεταξύ άλλων, σύστημα προειδοποίησης μπροστινής σύγκρουσης, σύστημα διατήρησης πορείας, προειδοποίηση νεκρού σημείου, παρακολούθηση οπίσθιου χώρου για κάθετη κίνηση, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα παράλληλης ή κάθετης αυτόματης στάθμευσης, προσαρμοζόμενά Cruise Control, ESP με σύστημα αποφυγής ανατροπής κλπ.), όπως επίσης κι ένα μεγάλο αριθμό συστημάτων συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας. Αξίζει επίσης να αναφέρουμε το σύστημα επιλογής επιφάνειας κίνησης (Jeep Selec-Terrain) με περιστροφικό διακόπτη που προσφέρει στις εκδόσεις Trailhawk 5 επιλογές κίνησης (Αυτόματο, Χιόνι, Άμμος, Λάσπη και Βράχος), ρυθμίζοντας ανάλογα τις λειτουργίες του κινητήρα, του αυτόματου κιβωτίου και των ηλεκτρονικών συστημάτων. Τέλος, οι αναρτήσεις είναι με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και γόνατα «τύπου Τσάπμαν» (όπου το ημιαξόνιο παίζει και το ρόλο συνδέσμου της ανάρτησης) σε συνδυασμό με διπλούς ανισομεγέθεις εγκάρσιους βραχίονες πίσω. Οι τιμές του νέου και φιλόδοξου Jeep Compass ξεκινούν από τα 25.900 ευρώ για την πρώτη βενζινοκίνητη έκδοση των 1,4 λίτρων.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Πύραυλος τσέπης από τη Suzuki
    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ένα ποτήρι νερό συμβάλλει στην οδική ασφάλεια!
    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Το (ηλεκτρικό) αύριο της Honda…



    ΣΧΟΛΙΑ