• AUTO

    Mustang: Με 800PS, η ισχυρότερη όλων των εποχών!


    Περιορισμένης παραγωγής αυτοκίνητο επιδόσεων που σχεδιάστηκε παράλληλα με την αγωνιστική Mustang GT3 και είναι νόμιμο για χρήση.

    Στα άδυτα ενός γκαράζ που εκτελεί και χρέη αποθήκης, το οποίο βρίσκεται κρυμμένο πίσω από ένα κτήριο που φιλοξενεί μια αεροδυναμική σήραγγα στο Allen Park στο Michigan των ΗΠΑ, μία ολιγομελής ομάδα ένωσε τις δυνάμεις της το 2021 για μια νέα αποστολή που στα χαρτιά έμοιαζε με άπιαστο όνειρο: να σχεδιάσει μια Mustang που θα είναι σε θέση να αναμετρηθεί με τα καλύτερα ευρωπαϊκά σπορ αυτοκίνητα.

    Έτσι δημιουργήθηκε ένα περιορισμένης παραγωγής αυτοκίνητο με εξαιρετικά υψηλές επιδόσεις και δυνατότητα για χρήση σε δημόσιο δρόμο, το οποίο ενσωματώνει στο κατασκευαστικό του DNA την ψυχή μιας Mustang. Πρόκειται για την ολοκαίνουργια Ford Mustang GTD του 2025, μια «βιτρίνα» τεχνολογικής υπεροχής, η οποία αντλεί έμπνευση από την αγωνιστική Mustang GT3 που θα τρέξει του χρόνου στο Le Mans.

    Παραμένοντας πιστή στην κληρονομιά της, διαθέτει απίστευτες επιδόσεις, ένα σμιλεμένο φαρδύ αμάξωμα κατασκευασμένο κατά κύριο λόγο από ανθρακονήματα και μία μεγάλη πίσω πτέρυγα. Το σίγουρο είναι ότι δεν μοιάζει με καμία άλλη Mustang.

    «Η Mustang GTD καταρρίπτει κάθε προϋπάρχουσα αντίληψη για ένα supercar» δήλωσε ο Jim Farley, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ford. «Πρόκειται για μια νέα προσέγγιση για εμάς. Δεν κατασκευάσαμε ένα αυτοκίνητο δρόμου για την πίστα, αλλά ένα αγωνιστικό όχημα για το δρόμο. Η Mustang GTD δανείζεται την αγωνιστική τεχνολογία της καθαρόαιμης Mustang GT3, την ενσωματώνει σε μια Mustang με αμάξωμα από ανθρακονήματα και την αφήνει ελεύθερη στο δρόμο».

    Κάθε εξάρτημα στη νέα Mustang GTD είναι στοχευμένα σχεδιασμένο, ενώ κάθε επιφάνειά της έχει δημιουργηθεί με στόχο τη λειτουργικότητα. Ο στόχος της είναι ένας: να κινείται ταχύτερα σε μια πίστα διαθέτοντας ακόμα πιο πλούσια τεχνολογία σε σχέση με τα αγωνιστικά αυτοκίνητα στα οποία βασίζεται. Πίσω από την εξέλιξη της νέας Mustang GTD βρίσκονται πολλοί από τους δημιουργούς τόσο των αγωνιστικών Mustang όσο και του Ford GT που έχει κερδίσει το Le Mans. Εν ολίγοις, πρόκειται για την ταχύτερη Mustang δρόμου που έχει κατασκευαστεί ποτέ.

    Η Mustang GTD παραμένει ακλόνητη την άσφαλτο αφενός χάρη στην εκπληκτική κάθετη δύναμη που παρέχει η ενεργή αεροδυναμική, αφετέρου χάρη στην τεράστια πρόσφυση που εξασφαλίζουν τα μεγάλα της ελαστικά, τα οποία συνδυάζονται με μια προηγμένη διάταξη ανάρτησης διπλού ύψους με ανισομεγέθεις βραχίονες μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω.

    Τα κεραμικά carbon φρένα προσφέρουν αξιόπιστη πέδηση, ενώ το 8-τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που βρίσκεται εγκατεστημένο πίσω συνδυάζεται με έναν άξονα μετάδοσης κίνησης κατασκευασμένο από ανθρακονήματα εξασφαλίζοντας σχεδόν ιδανική κατανομή του βάρους. Την κίνηση παρέχει ένας υπερτροφοδοτούμενος V8 κινητήρας με χωρητικότητα 5,2 λίτρα με εκτιμώμενη ισχύ 800 ίππων.

    «Έχουμε παθιαστεί με την αγωνιστική τεχνολογία που φιλοξενείται κάτω από τις εξωτερικές της επιφάνειες. Αυτό που κρύβει μέσα της είναι ακόμα πιο συναρπαστικό από αυτό που μπορείτε να δείτε τη στιγμή που σας προσπερνάει» δήλωσε ο Mark Rushbrook, παγκόσμιος διευθυντής του τμήματος Ford Performance Motorsports. «Όσον αφορά τη μηχανική διάσταση, την αεροδυναμική και τον τρόπο λειτουργίας του συστήματος κίνησης, η Mustang GTD είναι ένας πύραυλος για το δρόμο».

    Η Mustang GTD γεννήθηκε μέσα από τη φιλοσοφία της αγωνιστικής Mustang GT3, η οποία επιστρέφει στο Le Mans του χρόνου και θα αποτελέσει το κορυφαίο μοντέλο της οικογένειας Mustang που περιλαμβάνει πλέον μοντέλα τόσο για χρήση σε δημόσιο δρόμο όσο και αγωνιστικές εκδόσεις για την πίστα. Αυτή η οικογένεια περιλαμβάνει την Mustang GT4 που αποκαλύφθηκε πρόσφατα, την Mustang GT3, την επερχόμενη, αγωνιστικών προδιαγραφών Mustang Dark Horse R και πολλές ακόμα.

    Όλα τα μοντέλα θα διαιωνίσουν τη φήμη της Mustang ως το πλέον καθαρόαιμο και επιτυχημένο όνομα της Ford, κάνοντας την εμφάνισή τους τόσο στους δρόμους όσο και στις πίστες σε όλο τον κόσμο. Η ονομασία GTD για τη νεότερη Mustang αποτελεί ευθεία αναφορά στην κατηγορία αγώνων IMSA “GTD” που αφορά αυτοκίνητα τα οποία έχουν κατασκευαστεί σύμφωνα με τους τεχνικούς κανονισμούς της κατηγορίας GT3 της FIA. Προϊόν συνεργασίας μεταξύ της Ford και της Multimatic, η οποία ανέπτυξε την Mustang GT3, την Mustang GT4 και το Ford GT που κέρδισε το Le Mans, η Mustang GTD αποτελεί το αποκορύφωμα δεκαετιών μηχανολογικής προόδου που αποκτήθηκε μέσα από τις εμπειρίες και γνώσεις που συγκεντρώθηκαν από τη συμμετοχή της εταιρείας στους αγώνες.

    Κατασκευασμένη στοχευμένα και με απόλυτη ακρίβεια, προορίζεται να γίνει ένα εμβληματικό μέρος της ιστορίας της Mustang και της Ford. «Η Mustang GTD αντιπροσωπεύει τον καλύτερο εαυτό της Ford Motor Company και είναι αυτό που χρειάζεται να κάνει η ομάδα μας καθημερινά» δήλωσε ο Farley. «Κάτι τέτοιο συμβαίνει όταν παίρνουμε αυτό στο οποίο είμαστε καλοί και διευρύνουμε τα όρια όσο πάει. Αυτό είναι και η ουσία του μετασχηματισμού της Ford, από το λογισμικό μέχρι τις ειδικές εκδόσεις οχημάτων».

    Η σχεδίαση της Mustang GTD εξυπηρετεί ξεκάθαρα ένα σκοπό. Κάθε τι σε αυτή συμβάλλει στην αεροδυναμική απόδοση στις υψηλές ταχύτητες οδήγησης στην πίστα – από το εμπρός splitter, το καπό με τους χαρακτηριστικούς αεραγωγούς και τα φτερά έως την υδραυλικά ελεγχόμενη ενεργή πίσω πτέρυγα που είναι εγκατεστημένη στην κολόνα C. Η Mustang GTD εκμεταλλεύεται την εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτινων πάνελ που έχει στόχο τη μείωση του βάρους, το χαμήλωμα του κέντρου βάρους και τη βελτίωση της απόκρισης.

    Τα φτερά, το καπό, το κάλυμμα που αντικαθιστά το πορτμπαγκάζ, τα μαρσπιέ των θυρών, το εμπρός splitter, ο πίσω διαχύτης και η οροφή είναι όλα κατασκευασμένα από ανθρακονήματα, ενώ προαιρετικά μπορούν να εγκατασταθούν πρόσθετα μέρη από carbon τόσο εμπρός όσο και πίσω.

    Διαθέσιμο είναι επίσης ένα αεροδυναμικό πακέτο που περιλαμβάνει μία carbon επένδυση για το κάτω τμήμα του αμαξώματος. Αυτό το πακέτο περιλαμβάνει επίσης πρωτοπόρα χαρακτηριστικά που παρουσιάστηκαν στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, καθώς και ορισμένες τεχνολογίες που θα ήταν παράνομες στους αγώνες, όπως τα υδραυλικά ελεγχόμενα εμπρός πτερύγια, τα οποία διαχειρίζονται τη ροή του αέρα σε συνεργασία με την ενεργή πίσω πτέρυγα με στόχο την ισορροπία σε επίπεδο αεροδυναμικής.

    Εκεί που κάποτε υπήρχε ο παραδοσιακός χώρος φόρτωσης, στη νέα Mustang GTD συναντά κανείς μια ημι-ενεργή ανάρτηση, ένα υδραυλικό σύστημα ελέγχου και ένα σύστημα ψύξης του κιβωτίου που χρησιμοποιεί ένα εμπνευσμένο από τους αγώνες κάλυμμα το οποίο αντικαθιστά την πόρτα του πορτμπαγκάζ και περιλαμβάνει δύο αεραγωγούς για τη διοχέτευση του αέρα από το πίσω παρμπρίζ στην περιοχή μέσω των εναλλακτών θερμότητας.

    «Οι σχεδιαστές μας συνεργάστηκαν με την ομάδα σχεδιασμού της Mustang GT3 και τους συναδέλφους τους στον τομέα της αεροδυναμικής, ανταλλάσσοντας λύσεις που συναντά κανείς σε αγωνιστικά και αυτοκίνητα δρόμου», δήλωσε ο Anthony Colard, διευθυντής σχεδίασης της Ford Performance, «Πρόκειται για μια σχεδίαση που έγινε με γνώμονα την αεροδυναμική».

    Ο συνδυασμός των ειδικά σχεδιασμένων αεροδυναμικών χαρακτηριστικών αναμένεται να έχει ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη μιας τεράστιας κάθετης αεροδυναμικής δύναμης, η οποία θα είναι κατανεμημένη τόσο στον εμπρός όσο και στον πίσω άξονα συμβάλλοντας στην αύξηση της ταχύτητας της Mustang GTD στις στροφές και παρέχοντας σταθερό έλεγχο και απίστευτους χρόνους σε μερικές από τις πιο απαιτητικές πίστες του κόσμου.

    «Το hardware έχει επιλεγεί και αναπτυχθεί προσεκτικά για να εξασφαλίζει εκπληκτικές επιδόσεις όσον αφορά τους χρόνους σε μια πίστα», δήλωσε ο Greg Goodall, επικεφαλής μηχανικός του προγράμματος της Ford.

    «Ο στόχος για το project ήταν ξεκάθαρος – να δημιουργήσουμε κάτι πολύ πιο γρήγορο από οτιδήποτε είχαμε στο παρελθόν που θα επιτυγχάνει χρόνο κάτω από 7 λεπτά στο Nürburgring. Αυτό καθιστά την Mustang GTD την ταχύτερη Mustang δρόμου που έχει κατασκευαστεί ποτέ από τη Ford.»

    Η Mustang GTD χρησιμοποιεί έναν ειδικά εξελιγμένο υπερτροφοδοτούμενο V8 κινητήρα με χωρητικότητα 5,2 λίτρων με διπλές εισαγωγές αέρα και το πρώτο σύστημα ξηρού κάρτερ που τοποθετείται σε μια Mustang δρόμου, το οποίο βοηθά στη διατήρηση της λίπανσης του κινητήρα κατά τη διάρκεια διαδοχικών και απαιτητικών στροφών.

    Το όριο περιστροφής ξεπερνά τις 7.500 στροφές ανά λεπτό, με την κινητήρα να παράγει έναν θεσπέσιο ήχο χάρη στο διαθέσιμο σύστημα εξάτμισης το οποίο είναι κατασκευασμένο από τιτάνιο και διαθέτει ενεργές βαλβίδες. Πρόκειται για τη Mustang για χρήση σε δημόσιο δρόμο με την υψηλότερη ιπποδύναμη που έχει δημιουργήσει ποτέ η Ford.

    Όλη αυτή η ισχύς περνά στους πίσω τροχούς του αυτοκινήτου μέσω ενός άξονα μετάδοσης κίνησης ο οποίος είναι κατασκευασμένος από ανθρακονήματα και συνδέεται με ένα 8-τάχυτο κιβώτιο, που με τη σειρά του είναι εγκατεστημένο πίσω για κατανομή βάρους που σχεδόν αγγίζει την ιδανική αναλογία 50/50 εμπρός/πίσω.

    Οι προσομοιώσεις οδήγησης με κριτήριο τους χρόνους σε μια πίστα και οι δοκιμές του συστήματος κίνησης στο δυναμόμετρο, οδήγησαν στην επιλογή της αρχιτεκτονικής του συστήματος κίνησης και μετάδοσης για τη μεταφορά της ισχύος στο έδαφος.

    Οι εξαιρετικές επιδόσεις της Mustang GTD ενισχύονται περαιτέρω από μια υπερσύγχρονη ημι-ενεργή ανάρτηση που μπορεί να μεταβάλλει τόσο τη σκληρότητα των ελατηρίων όσο και την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος. Οι ενεργές βαλβίδες στα αμορτισέρ συνδυάζονται με ενεργοποιητές δύο σταδίων στα ελατήρια ώστε να αναβαθμίζουν ανεξάρτητα την απόδοση στο δρόμο και την πίστα. Η ανάρτηση επιτρέπει το χαμήλωμα του αμαξώματος κατά σχεδόν 40 mm στη λειτουργία Track Mode.

    Συνολικά, η νέα Mustang GTD έχει σχεδόν 10 εκατοστά μεγαλύτερο μετατρόχιο από την Mustang GT.

    Η εμπρός ανάρτηση με ανισομεγέθεις βραχίονες παρέχει αυξημένη πλευρική ακαμψία και βελτιωμένη κινηματική, ειδικά στις πολύ γρήγορες στροφές. Η πίσω ανάρτηση της Mustang GTD διαθέτει ένα σύστημα τύπου pushrod που δρα ως ωστήριο στους συνδέσμους.

    Επίσης, τα αμορτισέρ Adaptive Spool Valves, τα οποία είναι τοποθετημένα στο εσωτερικό των coil over ελατήριων, είναι εγκατεστημένα εγκάρσια σε οριζόντια διάταξη και ενσωματώνονται σε ένα ισχυρό, άκαμπτο αλλά χαμηλού βάρους σωληνωτό υποπλαισίο αγωνιστικού τύπου. Η μοναδική αυτή αρχιτεκτονική δημιουργεί μια σχέση μοχλικού με αναλογία 1:1 για την σχετική κίνηση ωστηρίου και αμορτισέρ, ώστε το αυτοκίνητο να ανταποκρίνεται με ακρίβεια κατά την οδήγησή του στην πίστα.

     «Είμαστε εξαιρετικά υπερήφανοι για τη δουλειά μας στην Mustang GTD», δήλωσε ο Larry Holt, Executive Vice President της Multimatic Special Vehicle Operations.

    «Αναδεικνύει την κορυφαία τεχνογνωσία ανάρτησης DSSV, με χαρακτηριστικά που δεν επιτρέπονται καν στους αγώνες. Η Mustang GTD θέτει ένα νέο σημείο αναφοράς για τα αγωνιστικά αυτοκίνητα δρόμου, και ανυπομονούμε οι πελάτες μας να βιώσουν τη συγκίνηση της οδήγησής της.»

    Η πρόσφυση στο δρόμο και η σταθερότητα του αυτοκινήτου στις στροφές παρέχονται από τα ελαστικά με πλάτος πέλματος που ορίζεται στα 325 χιλιοστά μπροστά – όσο και τα πίσω ελαστικά του Ford GT – και στα 345 χιλιοστά στον πίσω άξονα. Τα τελευταία φιλοξενούν σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών, ενώ διατίθενται και σφυρήλατες ζάντες μαγνησίου, οι οποίες προσφέρουν τον ιδανικό συνδυασμό βάρους και ανθεκτικότητας, ενώ διαθέτουν μια σχεδίαση παρόμοια με εκείνη των αντίστοιχων ζαντών της αγωνιστικής Mustang GT3.

    Πίσω από τους τροχούς αυτούς βρίσκονται τα εντυπωσιακά κεραμικά carbon φρένα της Brembo, τα οποία είναι βελτιστοποιημένα για την απαγωγή της θερμότητας, πετυχαίνοντας πιο ισχυρό και σταθερό φρενάρισμα. Η θερμότητα των πίσω φρένων αποβάλλεται με τη βοήθεια αγωγών ψύξης που είναι τοποθετημένοι κάτω από την πίσω ανάρτηση. Η Mustang GTD διαθέτει μια νέα για την Ford τεχνολογία με μεταβλητό έλεγχο των επιπέδων πρόσφυσης (Variable Traction Control) στη λειτουργία Track Mode.

    Αυτό επιτρέπει στον οδηγό να πιέσει στο όριο τη Mustang GTD διαμορφώνοντας την απόδοση του κινητήρα και τον βαθμό παρέμβασης του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης. Οι ρυθμίσεις μπορούν να γίνουν χωρίς ο οδηγός να πάρει τα χέρια του από το τιμόνι, επιτρέποντας του με αυτό τον τρόπο να συνδυάσει τις συνθήκες της πίστας με τις οδηγικές του ικανότητες.

    Αγκαλιάζοντας το μέλλον σε επίπεδο τεχνολογίας, η Mustang GTD χρησιμοποιεί μια προηγμένη ηλεκτρονική αρχιτεκτονική, η οποία ήδη αξιοποιείται από τη νέα, έβδομης γενιάς Mustang και συμβάλει στην απρόσκοπτη συνδεσιμότητα, στην παρουσία μιας πληθώρας εξατομικευμένων λειτουργιών οδήγησης καθώς και στη δυνατότητα για ενημερώσεις λογισμικού over-the-air.

    Αυτές οι τεχνολογίες λειτουργούν σε απόλυτη αρμονία και είναι σχεδιασμένες για απαράμιλλο χειρισμό και έλεγχο. Είτε κατακτώντας τη μία πίστα μετά την άλλη, είτε ταξιδεύοντας σε μερικούς από τους καλύτερους δρόμους του κόσμου, η Mustang GTD είναι σε θέση να προσφέρει μια συναρπαστική και δυναμική οδηγική εμπειρία. Το cockpit είναι φινιρισμένο με υλικά υψηλής ποιότητας, όπως το σουέντ Miko, σε συνδυασμό με δέρμα και επενδύσεις από carbon.

    Την ίδια στιγμή, οι ψηφιακές οθόνες κρατούν τους οδηγούς προσηλωμένους στο έργο τους προσφέροντας πλήρη έλεγχο. Τα καθίσματα της RECARO που έχουν βελτιστοποιηθεί για τα track days πλαισιώνονται από τρισδιάστατα εκτυπωμένα χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων, περιστροφικό επιλογέα και μια πλακέτα με τον αύξοντα αριθμό παραγωγής του αυτοκινήτου, όλα κατασκευασμένα από εξαρτήματα τιτανίου που προέρχονται από το μαχητικό αεροσκάφος Lockheed Martin F-22. Τα πίσω καθίσματα έχουν αφαιρεθεί για να μειωθεί το βάρος και να δημιουργηθεί χώρος για φόρτωση αντικειμένων.

    Η Mustang GTD θα διατίθεται με πολλαπλούς χρωματικούς συνδυασμούς στο εσωτερικό και με πολλά ειδικά πακέτα προαιρετικών επιλογών που απογειώνουν την εξωτερική εμφάνιση. Το αυτοκίνητο μπορεί επίσης να παραγγελθεί σε οποιοδήποτε χρώμα, ακόμη και με χρωματική προσαρμογή σε ένα δείγμα που παρέχει ο πελάτης.

    Όλες οι παραπάνω επιλογές επιτρέπουν στους αγοραστές να εξατομικεύσουν το αυτοκίνητό τους σε περίπτωση που επιλέξουν να το κάνουν εντελώς μοναδικό. Το τελικό αποτέλεσμα που προκύπτει είναι ένα αυτοκίνητο για χρήση σε δημόσιους δρόμους που θυμίζει όσο το δυνατόν περισσότερο την αγωνιστική Mustang GT3.

    Η παραγωγή της Mustang GTD θα είναι περιορισμένη με τιμή που αναμένεται να ξεκινά από περίπου 300.000 δολάρια. Θα ξεκινήσει τη ζωή της στο εργοστάσιο συναρμολόγησης της Ford στο Flat Rock και στη συνέχεια θα μεταφερθεί στις εγκαταστάσεις της Multimatic στο Markham του Καναδά. Εκεί θα ολοκληρωθεί με ακρίβεια η κατασκευή της από τις ομάδες της Ford Performance και της Multimatic. Η Mustang GTD θα είναι διαθέσιμη στα τέλη του 2024 με αρχές του 2025.

    Διαβάστε επίσης:

    Electric Luxury: Η Automobili Pininfarina παρουσιάζει το PURA Vision

    Porsche: Tα δεδομένα, αλλάζουν τα δεδομένα!

    Hyundai: 270.675 οχήματα το πρώτο εξάμηνο!



    ΣΧΟΛΙΑ