• AUTO

    Mε χειροκίνητο κιβώτιο η νέα BMW M4!


    Ο εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας με τεχνολογία M TwinPower Turbo αποδίδει ως 530PS και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.

    Τα μοντέλα της σειράς Μ4 της BMW φέρουν ειδικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά M για τη βελτιστοποίηση της παροχής αέρα ψύξης και της αεροδυναμικής ισορροπίας. Η μεγάλη και χαρακτηριστική στα μοντέλα Μ κάθετη μάσκα νεφρών της BMW με τις οριζόντια διατεταγμένες διπλές περσίδες, οι δυναμικά διαμορφωμένοι θόλοι των τροχών και τα προτεταμένα μαρσπιέ με το μαύρο γυαλιστερό φινίρισμα αντίθεσης, καθώς και οι εντυπωσιακές προσθήκες, που προσαρτώνται στον εμπρός και τον πίσω προφυλακτήρα, αποτελούν σαφή αναφορά στις δυναμικές δυνατότητες τόσο της Coupé όσο και της Cabrio έκδοσης.

    Επιπλέον, οι διάφορες παραλλαγές του μοντέλου συνεισφέρουν σε μία εξαιρετικά σπορ οδηγική εμπειρία. Για παράδειγμα, η οροφή από ανθρακόνημα (CRP) είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις της BMW M4 Coupé.

    Η BMW M4 Competition Cabrio με M xDrive προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία για να απολαύσετε τις τυπικές επιδόσεις M μαζί με μια εξαιρετική, open-top εμπειρία οδήγησης. Η προηγμένη μαλακή οροφή συνδυάζει τα πλεονεκτήματα μιας αναδιπλούμενης σκληρής οροφής με την εμφάνιση μιας κλασικής υφασμάτινης. Ο ηλεκτρικός μηχανισμός κίνησης της επιτρέπει να ανοίγει ή να κλείνει εν κινήσει.

    Οι straight six κινητήριες μονάδες των νέων BMW M4 Coupé και BMW M4 Cabrio συνδυάζουν τον γνώριμο υψηλόστροφο χαρακτήρα των κινητήρων της BMW M GmbH με την τρέχουσα έκδοση της τεχνολογίας M TwinPower Turbo. Όλες οι παραλλαγές του 3λιτρου κινητήρα εντυπωσιάζουν με την άμεση απόδοση ισχύος και την πλούσια ροπή τους έως και τα ανώτερα κλιμάκια του στροφόμετρου. Σε αυτά τα χαρακτηριστικά οφείλονται τα αδιαμφισβήτητα γραμμικά χαρακτηριστικά απόδοσης, τα οποία αποτελούσαν ανέκαθεν το σήμα κατατεθέν των μοντέλων BMW M.

    Τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του κινητήρα προέρχονται απευθείας από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και περιλαμβάνουν το εξαιρετικά άκαμπτο μπλοκ σε σχεδίαση “closed-deck” χωρίς χιτώνια, τον ελαφρύ και σφυρήλατο στροφαλοφόρο άξονα με επίστρωση σιδήρου μέσω ψεκασμού με ηλεκτρικό τόξο (AWSP). Το πάνω μέρος της κυλινδροκεφαλής κατασκευάζεται με χρήση τεχνικών τρισδιάστατης εκτύπωσης, επιτρέποντας τη βέλτιστη διάταξη των αυλών ψύξης για ιδανική διαχείριση των θερμοκρασιών, η οποία θα ήταν αδύνατο να επιτευχθεί με συμβατικές μεθόδους χύτευσης μετάλλων. Με αυτόν τον τρόπο βελτιστοποιούνται τόσο το βάρος όσο και η διαχείριση της θερμοκρασίας. Το σύστημα παροχής λαδιού έχει σχεδιαστεί για να διαχειρίζεται τις ειδικές προκλήσεις της χρήσης στην πίστα, όπως και το σύστημα ψύξης.

    Η τεχνολογία M TwinPower Turbo Technology περιλαμβάνει δύο υπερσυμπιεστές μονής πτερωτής, καθένας από τους οποίους τροφοδοτεί με αέρα υπό πίεση τρεις κυλίνδρους. Το έμμεσο intercooler που λειτουργεί σε συνεργασία με ένα κύκλωμα χαμηλής θερμοκρασίας και ειδικούς συμπιεστές βελτιστοποιεί την ισχύ. Επιπλέον, το τεχνολογικό πακέτο περιλαμβάνει το σύστημα ψεκασμού βενζίνης High Precision Injection που λειτουργεί σε μέγιστη πίεση 350 bar, μεταβλητό έλεγχο βαλβίδων VALVETRONIC και πλήρως μεταβλητό έλεγχο εκκεντροφόρων Double VANOS.Η μέγιστη ισχύς του εξακύλινδρου κινητήρα που χρησιμοποιεί τόσο η νέα BMW M4 Competition Coupé με M xDrive όσο και η νέα BMW M4 Competition Cabrio με M xDrive έχει αυξηθεί από 375 kW/510 hp σε 390 kW/530 hp στις 6.250 στροφές ανά λεπτό.

    Ο ακόμα πιο εξελιγμένος κινητήρας παράγει μέγιστη ροπή 650 Nm σε ένα διευρυμένο εύρος περιστροφής του κινητήρα από τις 2.750 έως και τις 5.730 σ.α.λ. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ακόμη υψηλότερη και συνεχή παροχή ισχύος, βελτιώνοντας έτσι την εμπειρία επιδόσεων κυρίως σε ιδιαίτερα δυναμικές συνθήκες οδήγησης. Όλα αυτά επιτυγχάνονται μέσω τροποποιήσεων στο σύστημα ελέγχου του κινητήρα, ως μια ακόμη απόδειξη των εξαιρετικών δυνατοτήτων του εξακύλινδρου εν σειρά συνόλου που αναπτύχθηκε από την BMW M GmbH και αποτελεί τη βάση για τη μονάδα ισχύος της αγωνιστικής BMW M4 GT3.

    Ενώ η νέα BMW M4 Competition Coupé με M xDrive επιταχύνει από τα 0 στα 100 km/h σε 3,5 δευτερόλεπτα, η νέα BMW M4 Competition Cabrio με M xDrive χρειάζεται αντίστοιχα 3,7 δευτερόλεπτα. Όλες οι εκδόσεις της νέας BMW M4 Coupé και της BMW M4 Cabrio επιτυγχάνουν τελική ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h. Αυτή η τιμή μπορεί να αυξηθεί στα 280 km/h με το προαιρετικό M Driver’s Package (BMW M4 Competition Cabrio με M xDrive) ή στα 290 km/h αντίστοιχα.

    Το 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο στη νέα BMW M4 Coupé είναι απόλυτα προσαρμοσμένο στα χαρακτηριστικά απόδοσης κάθε κινητήρα, όπως και το 8-τάχυτο M Steptronic με Drivelogic που διαθέτουν όλες οι υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου. Τα paddles αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι που δίνουν τον έλεγχο στον οδηγό και το μπουτόν Drivelogic που μεταβάλει τα χαρακτηριστικά αλλαγής ανοίγουν το δρόμο για μία παραμετροποιήσιμη οδηγική εμπειρία με διάφορους τρόπους. Επιπλέον, η ισχυρότερη έκδοση του εξακύλινδρου εν σειρά κινητήρα συνδυάζεται με την έξυπνη τετρακίνηση M xDrive.

    Αυτή προσδίδει στη νέα BMW M4 Competition Coupé με M xDrive και στη νέα BMW M4 Competition Cabrio με M xDrive εξαιρετική πρόσφυση, ένα χαρακτηριστικό που αντικατοπτρίζεται στις εντυπωσιακές τιμές επιτάχυνσής τους. Χάρη σε ένα σύστημα που δίνει προτεραιότητα στους πίσω τροχούς και σε συνδυασμό με ένα πλήρως μεταβαλλόμενο, στον τρόπο που λειτουργεί, διαφορικό Active M στον πίσω άξονα, το σύστημα M xDrive ενισχύει επίσης στις στροφές την τυπική αίσθηση M.

    Μέσω του μενού ρυθμίσεων, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει, εκτός από την προεπιλεγμένη ρύθμιση 4WD, τη λειτουργία 4WD Sport, στην οποία μεγαλύτερο ποσοστό ροπής κατευθύνεται στον πίσω άξονα. Επιπλέον, όταν το DSC είναι απενεργοποιημένο, η λειτουργία 2WD γίνεται διαθέσιμη μεταφέροντας αποκλειστικά την κίνηση στους πίσω τροχούς.

    Η υψηλή στρεπτική ακαμψία της δομής του αμαξώματος και των συνδέσεων της ανάρτησης δημιουργούν τις ιδανικές προϋποθέσεις για συναρπαστική ευελιξία και άμεση απόκριση στις εντολές του τιμονιού. Οι ειδικές για το μοντέλο μπάρες που ενισχύουν τα επίπεδα ακαμψίας του πλαισίου συνεισφέρουν επίσης στον χαρακτηριστικό για τα μοντέλα Μ συνδυασμό δυναμικής, ευέλικτης και ακριβούς συμπεριφοράς.

    Τρεις χαρακτηριστικές χαρτογραφήσεις είναι διαθέσιμες μέσω του μενού M Setup για εξατομικευμένες ρυθμίσεις της ανάρτησης Adaptive M, η οποία ανήκει στον βασικό εξοπλισμό. Περαιτέρω στοιχεία της τεχνολογίας ανάρτησης περιλαμβάνουν το σύστημα διεύθυνσης M Servotronic και το ενσωματωμένο σύστημα πέδησης, το οποίο συνδυάζεται τόσο με το σύστημα πέδησης M Compound όσο και με τα προαιρετικά κεραμικά φρένα M Carbon.

    Οι επανασχεδιασμένοι προβολείς προσδίδουν στο εμπρός μέρος τόσο της νέας BMW M4 Coupé όσο και της νέας BMW M4 Cabrio μια μοντέρνα εμφάνιση. Το εσωτερικό των προβολέων LED, που αποτελεί πλέον στάνταρ επιλογή, είναι ακόμα πιο διακριτικά δομημένο, ενώ έχουν εξελιχθεί και σε επίπεδο λειτουργικότητας. Τόσο η χαμηλή όσο και η υψηλή δέσμη φώτων παράγονται από την ίδια μονάδα LED. Δύο κάθετες μονάδες LED διατεταγμένες σε σχήμα βέλους, εκτελούν χρέη φώτων θέσης και ημέρας, καθώς και δεικτών πορείας (φλας). Ο τεχνολογικά προηγμένος σχεδιασμός αυτών των νέων πηγών φωτός παρέχει μια εκλεπτυσμένη και προηγμένη εμφάνιση. Προσαρμοζόμενοι προβολείς LED matrix με αντιθαμβωτική μεγάλη σκάλα διατίθενται προαιρετικά. Είναι αναγνωρίσιμοι από τα μπλε ένθετα και διαθέτουν λειτουργία αστικού φωτισμού και φωτισμού στροφών.

    Η χρήση της λειτουργίας αστικού φωτισμού εξασφαλίζει βελτιστοποιημένο φωτισμό των περιοχών στο πλάι του δρόμου, οδηγώντας με χαμηλές ταχύτητες σε διαδρομές που αναγνωρίζονται από τα δεδομένα πλοήγησης ως κατοικημένες περιοχές. Η λειτουργία μεσαίας σκάλας, ωστόσο, ενεργοποιείται μόνο από 35 km/h και πάνω. Σε συνδυασμό με τους προσαρμοζόμενους προβολείς LED διατίθενται και τα φώτα M Shadow Line με σκούρες πινελιές στο εσωτερικό.

    Η μοντέρνα αγωνιστική ατμόσφαιρα στο εσωτερικό των νέων εκδόσεων των μοντέλων υψηλών επιδόσεων έχει επίσης εξελιχθεί. Νέα σχέδια τιμονιού και στοιχείων ελέγχου, καθώς και υλικά υψηλής ποιότητας για τον πίνακα οργάνων και τις εσωτερικές επενδύσεις αναδεικνύουν τον αποκλειστικό χαρακτήρα του cockpit, που έχει αναπτυχθεί ειδικά για μοντέλα M. Το στάνταρ δερμάτινο τιμόνι M με τα κουμπιά πολλαπλών λειτουργιών, τα δύο μπουτόν M και τα paddles αλλαγής ταχυτήτων για τα μοντέλα Competition μεταφέρουν τώρα στον οδηγό μια ακόμα πιο έντονη αίσθηση πίστας.

    Η νέα σχεδίαση περιλαμβάνει ένα πεπλατυσμένο κάτω τμήμα της στεφάνης και τροποποιημένες ακτίνες. Μια κόκκινη κεντρική σήμανση στη θέση 12:00 υπογραμμίζει τον σπορ προσανατολισμό της σχεδίασης του τιμονιού. Επιπλέον, για πρώτη φορά διατίθεται τιμόνι M Alcantara με την ίδια σχεδίαση και την ίδια γκάμα λειτουργιών. Επιπλέον, μια λειτουργία θέρμανσης είναι προαιρετικά διαθέσιμη και για τις δύο παραλλαγές τιμονιού.

    Η υψηλής ανάλυσης κυρτή οθόνη BMW Curved Display είναι στραμμένη προς τον οδηγό και προβάλλει αποκλειστικές για τα μοντέλα Μ πληροφορίες χωρίς να διασπά την προσοχή του από την οδήγηση. Ο πλήρως ψηφιακός συνδυασμός οθονών περιλαμβάνει μια οθόνη 12,3” πίσω από το τιμόνι και μια οθόνη ελέγχου με διαγώνιο 14,9”.

    Ένα ειδικό εξωτερικό πακέτο M Carbon εξατομικεύει τον σπορ χαρακτήρα των δύο μοντέλων, αναδεικνύοντας ακόμα πιο έντονα το αγωνιστικό DNA τους. Το M Carbon περιλαμβάνει ένθετα για τις μεγάλες εμπρός εισαγωγές αέρα και έναν πίσω διαχύτη, καθένα από αυτά με τη δική του γεωμετρία, καλύμματα εξωτερικών καθρεπτών και – αποκλειστικά για την BMW M4 Coupé – μια πίσω αεροτομή από CFP. Το βάρος του οχήματος έχει μειωθεί έως και 25 κιλά χάρη στο επίσης προαιρετικά διαθέσιμο πακέτο M Race Track, το οποίο περιλαμβάνει, εκτός από τα κεραμικά φρένα M Carbon, μπάκετ καθίσματα M Carbon για τον οδηγό και τον συνοδηγό, καθώς και διακοσμητικές λωρίδες εσωτερικού σε High Gloss Carbon Fibre.

    Διαβάστε επίσης

    Πόσους ρύπους εκπέμπει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;



    ΣΧΟΛΙΑ