F

AUTO

ΔΕΗ blue: Ο Γιώργος Στάσσης φορτίζει το μέλλον

WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Big Deal για το ΔΕΔΔΗΕ: Μέχρι και 1,8 δισ. το τίμημα

Γιώργος Στάσσης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος ΔΕΗ


Χτες η ζέστη ήταν αφόρητη, φταίμε και εμείς γι’ αυτό, κάτι πρέπει να γίνει… Και η ΔΕΗ, υπό την καθοδήγηση του διορατικού σε όλα, όπως έχει πολλάκις αποδειχθεί, Γιώργου Στάσση, έκανε ένα σημαντικό βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση.

Πηγαίνοντας χτες στην παρουσίαση του ΔΕΗ blue, η ατμόσφαιρα ήταν αποπνικτική. Ο ήλιος θαμπός, από την αφρικανική σκόνη και το θερμόμετρο έδειχνε στα Σπάτα, 42 βαθμούς Κελσίου. Σκεφτόμουν πως η κλιματική κρίση οφείλεται σε εμάς, πηγή του προβλήματος είναι ο υπερπληθυσμός της γης. Όταν γεννήθηκα πριν 50 χρόνια ο πληθυσμός ήταν στα 3.5δις ανθρώπους. Για να φτάσουμε σ’ αυτό το νούμερο πέρασαν χιλιάδες χρόνια. Σήμερα έχουμε φτάσει τα 8 δις και φυσικά στα επόμενα 50 χρόνια άνετα φτάνουμε στα 16 δις. Ο πλανήτης αντέχει; Φοβάμαι πως όχι! Στην Ευρώπη οι μετακινήσεις παράγουν το 25% των αερίων θερμοκηπίου, που επηρεάζουν το κλίμα και τη ζωή μας. Οι πλουτοπαραγωγικές πηγές του πλανήτη εξαντλούνται μέσα στο καλοκαίρι και μετά τον βιάζουμε, τρώγοντας από το ψωμί του μέλλοντος μας.

Ο ηλεκτροκινητήρας έχει υπερδιπλάσιο συντελεστή απόδοσης από το θερμικό κινητήρα: Χοντρικά 35%-40% έναντι 95%. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν ότι υπάρχει τεράστιο περιθώριο εξοικονόμησης ενέργειας. Επιπλέον μπορεί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να ρυπαίνουν, αλλά όχι εκεί που κινούνται. Αυτό έχει τεράστια σημασία για το κέντρο των μεγαλουπόλεων όπως η Αθήνα όπου ζουν εκατομμύρια άνθρωποι. Φαντάζομαι δέχεστε πως είμαστε η τελευταία γενιά που προλαβαίνει να κάνει κάτι για την κλιματική κρίση και η πρώτη που θα βιώσει τις συνέπειές της.


Μ’ αυτές τις σκέψεις διένυσα τα λίγα μέτρα από εκεί που έδωσα το αυτοκίνητο, ως την είσοδο του κλιματιζόμενου Metropolitan Expo, προφανώς η διοχέτευση του ζεστού αέρα στο περιβάλλοντα χώρο, επέτεινε την δυσφορία. Είπαμε εμείς φταίμε!

Δεξιά από την είσοδο βρίσκονταν 28 διαφορετικά ηλεκτρικά μοντέλα αυτοκινήτων έτοιμα προς δοκιμή. Μάλιστα η πρεμιέρα του ΔΕΗ Blue είχε και τέσσερα ολοκαίνουργια ηλεκτρικά οχήματα για τη χώρα μας: Volvo XC40, Citroen Ami, Mustang Mach E, BMW iX3.

Παρακολούθησα μια άρτια παρουσίαση, εδώ μπορείτε να διαβάσετε όλα όσα ειπώθηκαν. Ο προβληματισμός και η αγωνία μου μεγάλωσαν αντί να κατευναστούν. Όχι απ’ αυτά που άκουσα, όντας σωστά και μετρημένα, αλλά αναλογιζόμενος πόσο κρίσιμο είναι να υλοποιηθούν.

Βλέπετε γνωρίζω πως σήμερα στη χώρα μας έχουν πουληθεί 2.200 καινούργια ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μαζί με τα επαναφορτιζόμενα (phev) φτάνουν τις 6.500 αυτοκίνητα. Ας υποθέσουμε ότι όλοι όσοι πήραν επαναφορτιζόμενα τα βάζουν στην πρίζα, παρότι ζωηρώς αμφιβάλλω. Αντιλαμβάνεστε πως ο αριθμός τους είναι ασήμαντος, μπροστά στα 5,3 εκατ. οχήματα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα, τα 3 εκατ. απ’ αυτά στην Αττική. Ακόμη κι αν επιτευχθεί ο στόχος του «Κινούμαι Ηλεκτρικά» για 300.000 ηλεκτρικά οχήματα ως το 2030 πάλι οι αριθμοί είναι πολύ μικροί. Φοβάμαι ότι δεν προλαβαίνουμε. Πόσο μάλλον που μαθαίνω ότι ο ρυθμός πωλήσεων των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει ξαναπέσει στα 100 νέα αυτοκίνητα το μήνα. Κάτι η τιμή τους, κάτι η μικρή διάθεση δημόσια προσβάσιμων φορτιστών, κάτι τα ομολογουμένως δυνατά κίνητρα για εταιρικά phev, τα σημάδια δεν είναι καλά.


Δεν έχουμε κανένα περιθώριο να δούμε την ηλεκτροκίνηση να αποτυγχάνει.

Ένα κρίσιμο βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση είναι το ΔΕΗ Blue. Ο μεγαλύτερος πάροχος ενέργειας στη χώρα έφτιαξε ξεχωριστό σήμα και αναπτύσσει δίκτυο φορτιστών με γοργά βήματα. Ήδη σήμερα λειτουργούν 300 φορτιστές σε όλη την Ελλάδα από τη ΔΕΗ. Υπάρχει και το σχετικό app για το κινητό σας, το ΔΕΗ Blue. Είναι εύχρηστο και σου δείχνει ποιος φορτιστής είναι διαθέσιμος στην περιοχή σου. Ακόμη, δεν προσφέρεται η δυνατότητα προγραμματισμένου ραντεβού, καθώς η ζήτηση είναι περιορισμένη και περισσότερο προωθείται η λογική «φορτίζω ενόσω ψωνίζω ή κάνω τις δουλειές μου». Οι περισσότεροι φορτιστές της ΔΕΗ σήμερα είναι εγκαταστημένοι σε super market (ΑΒ) ή σε κτίρια Δήμων. Το επόμενο διάστημα πολλοί Δήμοι θα αποκτήσουν τα δικά τους ηλεκτρικά οχήματα.


Ο mr. «ηλεκτροκίνηση» Κυριάκος Κοφινάς όπως είναι το παρατσούκλι του γενικού διευθυντή Ηλεκτροκίνησης της ΔΕΗ, δεσμεύτηκε πως μέσα στα επόμενα 5 χρόνια θα υπάρχουν 10.000 διαθέσιμοι φορτιστές από τη ΔΕΗ Blue. Στα περισσότερα σημεία φόρτισης ΔΕΗ Blue που λειτουργούν σήμερα (22kw, AC) υπάρχουν από 4-6 φορτιστές ώστε να εξυπηρετείτε το κοινό. Ένα σημαντικό στοιχείο είναι το κόστος της kwh. Κατανοώ πως πρόκειται για χρέωση μιας ολοκληρωμένης υπηρεσίας. Υπολογίστε πως 1lt βενζίνης, αναλογεί σε 9kwh. Μια μέση κατανάλωση ηλεκτρικού οχήματος είναι στις 18kwh/100km ήτοι 2lt καυσίμου/100km. Αν χρεώνεται ως υπηρεσία φόρτισης 50 λεπτά η kwh (15 λεπτά είναι το κόστος στο οικιακό νυχτερινό τιμολόγιο με όλες τις κυμαινόμενες χρεώσεις μέσα) χρειάζομαι 9 ευρώ για 100km. Τέτοιο ή και χαμηλότερο κόστος πετυχαίνουν σήμερα αρκετά αυτοκίνητα πόλης, πετρελαιοκίνητα ή υβριδικά. Βέβαια μια πολύ σημαντική υπόθεση είναι πως το ρεύμα στο ΔΕΗ Blue προέρχεται εξολοκλήρου από ΑΠΕ, έχω λοιπόν ήσυχη τη συνείδησή μου ότι δεν επιβαρύνω κάπου αλλού το περιβάλλον.

Φεύγοντας από το Metropolitan Expo η ζέστη είχε καμφθεί, λίγο. Το αεράκι που φυσούσε άφηνε περιθώρια για αισιοδοξία. Το ΔΕΗ Blue είναι βήμα κομβικής σημασίας για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας. Πρέπει να πετύχει για το καλό όλων μας. Θεωρώ ότι η 1/7/2021 ήταν μια σημαντική μέρα για την αυτοκίνηση στη χώρα μας, καθώς έγινε ένα κρίσιμο βήμα προς τον εξηλεκτρισμό της.

Διαβάστε επίσης

ΔΕΗ blue: Η ΔΕΗ φέρνει την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα – 301 φορτιστές σε 31 νομούς


ΣΧΟΛΙΑ