• AUTO

    GP Ουγγαρίας: Σε μια μεγάλη πίστα καρτ


    Χωρίς ανάσα για τη F1, 4ος αγώνας μέσα στον Ιούλιο, 13ος της σεζόν, στο Ουγγαρόρινγκ που βρίσκεται στα περίχωρα της Βουδαπέστης.

    Είχα την ευκαιρία στο παρελθόν να οδηγήσω στο Ουγγαρόρινγκ, τόσο με Mercedes GLA 45 AMG, όσο και με BMW M2. Είναι μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα διαδρομή με σημαντικές ιδιαιτερότητες: Είναι στενή και δεν έχει ευθείες. Οπότε κατανοώ πλήρως τους οδηγούς που κάνουν λόγο για μια μεγάλη πίστα καρτ.

    Συνεχείς στροφές, υψομετρικές αλλαγές, περίεργες κλίσεις, τυφλές έξοδοι συνθέτουν ένα προκλητικό περιβάλλον σε μια πίστα που πλέον είναι καθιερωμένη στο καλεντάρι του παγκοσμίου πρωταθλήματος. Η μαζεμένη μορφή της την καθιστά πολύ δημοφιλή μόνο η Μόντσα και το Μονακό έχουν μεγαλύτερο σερί παρουσιών στο καλεντάρι. Πρόκειται για μια στενή και ενίοτε σκονισμένη διαδρομή τα δεδομένα της οποίας βρίσκονται πολύ κοντά σ’ αυτά του Μονακό, αν εξαιρέσει κανείς τις μπαριέρες.

    Το πρώτο ερώτημα που γεννάται λοιπόν είναι αν η Ferrari θα συνεχίσει να έχει το πλεονέκτημα ταχύτητας στις κατατακτήριες δοκιμές που είχε στους περισσότερους αγώνες φέτος. Ο Λεκλέρκ βρίσκεται με την πλάτη στον τοίχο μετά την Αυστρία και θέλει νίκη και μόνο για να μπορέσει να διασκεδάσει τις εντυπώσεις ενόψει της καλοκαιρινής ανάπαυλας.

    Είναι ξεκάθαρο πως ένα λάθος στο Ουγγαρόρινγκ θα φέρει σε εξαιρετικά δύσκολη θέση το Μονεγάσκο οδηγό. Η Ferrari χρειάζεται οπωσδήποτε και το Σάινθ δεύτερο για να μειώσει τη διαφορά στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Φυσικά οι Red Bull θα κάνουν ότι μπορούν για να κερδίσουν ενώ ιδιαίτερη αξία έχει και η απόδοση της βελτιωμένης Mercedes. Είναι δεδομένο πως οι Χάμιλτον – Ράσελ  θα παίξουν το ρόλο τους στην μάχη της κορυφής.

    Ο Οκόν έκανε την έκπληξη πέρυσι κερδίζοντας για λογαριασμό της Alpine.

    Παραδοσιακά το Ουγγρικό GP έρχεται πριν την καλοκαιρινή ανάπαυλα. Η πίστα διαθέτει νέο οδόστρωμα εξαιρετικής ποιότητας, νέα διαμόρφωση κερμπ που αποτρέπει τους οδηγούς να περνούν από πάνω και μια εντυπωσιακή ροή από στροφή σε στροφή που την νιώθεις διαφορετικά οδηγώντας. Υπάρχουν πάντως κάποιες ανομοιομορφίες και αναμένεται να δούμε πως θα επηρεάσουν τις αναπηδήσεις των μονοθεσίων. Το μόνο σημείο για προσπέρασμα είναι το τέλος της ευθείας εκκίνησης τερματισμού αλλά ακόμη και εκεί τα πράγματα δεν είναι απλά. Η δεξιά παρατεταμένη που προηγείται της ευθείας δεν διευκολύνει τον οδηγό που θέλει να κολλήσει πίσω από τον προπορευόμενο και να περάσει εκμεταλλευόμενος το DRS.

    Υπάρχουν δυο ζώνες DRS στην μεγάλη ευθεία και στην επόμενη από αυτή. Η πίστα βρίσκεται 25km έξω από τη Βουδαπέστη, είναι η 37η φορά που γίνεται εκεί αγώνας χωρίς μεγάλες αλλαγές στη χάραξή της. Ευνοούνται τα μονοθέσια με καλή μηχανική πρόσφυση και απόδοση στις αργές στροφές. Επιπλέον είναι καθοριστικής σημασίας η «καθαρή» αλλαγή κατεύθυνσης στην είσοδο των στροφών. Μόνο πέντε φορές στα 36 χρόνια έχει πιάσει βροχή πέρυσι, πρόπερσι, το 2014 το 2011 και το 2006.

    Το 2014 κέρδισε ο Ρικιάρντο για λογαριασμό της Red Bull. Το 2006 είχε κερδίσει ο Μπάτον για πρώτη φορά στην καριέρα του, ταυτόχρονα ήταν η πρώτη και μοναδική νίκη της Honda σαν εργοστασιακή ομάδα. Ο Χάμιλτον έχει κερδίσει 8 φορές στη συγκεκριμένη πίστα τρεις με McLaren (2007, 2009, 2012) και 5 με Mercedes (2013, 2016, 2018, 2019, 2020). Το 2019 ο Φερστάπεν πήρε την 1η του pole σ’ αυτή την πίστα.  Ο Ολλανδός πρωταθλητής προηγείται στη βαθμολογία με 63 βαθμούς διαφορά από το Λεκλέρκ ενώ και η Red Bull έχει προβάδισμα 78 βαθμών στους κατασκευαστές από τη Ferrari. Πέρυσι τον αγώνα κέρδισε ο Οκόν με την Alpine.

    Το Ουγγαρόρινγκ μοιάζει με πίστα καρτ: Η διαδρομή είναι στενή, παλιάς σχολής και έχει συνεχείς στροφές. Ως αποτέλεσμα τα ελαστικά δουλεύουν συνεχώς, χωρίς διάλλειμα. Το προσπέρασμα ενέχει ρίσκο και αυτό αποτελεί κρίσιμο παράγοντα στη σχεδίαση της στρατηγικής αγώνα, καθώς η θέση στην πίστα αποτελεί κλειδί.

     Οι υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιριού σε συνδυασμό με το ότι η πίστα βρίσκεται σε ένα φυσικό αμφιθέατρο, έχει ως αποτέλεσμα να μην φυσάει σχεδόν καθόλου: Αυτό δυσκολεύει τη δουλειά και των οδηγών και των μονοθεσίων.  Στο Ουγγαρόρινγκ έχουμε δει έναν αριθμό διαφορετικών στρατηγικών στο παρελθόν.  Οι ομάδες έχουν μεγάλη εμπειρία και πολλά δεδομένα από αυτή την πίστα, καθώς είναι μέρος του πρωταθλήματος από το 1986.

    Υπό το πρίσμα των ελαστικών:

    • Με το Ουγγρικό Grand Prix φτάνουμε στο μέσο της περιόδου, ακριβώς πριν την καλοκαιρινή ανάπαυλα. Η Pirelli επέλεξε ελαστικά από το μέσο της γκάμας της: η γόμα C2 είναι η P Zero λευκή/σκληρή, η C3 είναι η P Zero κίτρινη/μέση και η C4 είναι η P Zero κόκκινη/μαλακή γόμα.
    • Το Ουγγαρόνιγκ έχει τη φήμη της ιδιαίτερα ζεστής και στεγνής πίστας: η θερμοκρασία οδοστρώματος κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών πέρυσι έφτασε τους 60 βαθμούς Κελσίου. Αλλά στην πραγματικότητα έβρεξε πριν τον αγώνα τα προηγούμενα δυο χρόνια στην Ουγγαρία. Πέρυσι αυτό οδήγησε σε μια κάπως σουρεαλιστική επανεκκίνηση μετά από ατύχημα στην πρώτη στροφή. Τότε ο μόνος που εκκίνησε από τη γραμμή με ενδιάμεσα ελαστικά ήταν ο Λιούις Χάμιλτον ενώ όλοι οι άλλοι μπήκαν στα πιτ για σλικ ελαστικά.
    • Το Ουγγαρόρινγκ δεν μεταφέρει υψηλά ενεργειακά φορτία. Έχει λεία άσφαλτο και ανομοιομορφίες σε κάποια σημεία. Οι μεγαλύτερες απαιτήσεις από τα ελαστικά αφορούν στην ελκτική πρόσφυση και λιγότερο στη σταθερότητα στο φρενάρισμα.

    Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Μάριο Ίσολα τόνισε: «Στο παρελθόν το Ουγγαρόρινγκ έγινε γνωστό ως ένα μέρος όπου είναι δύσκολο να προσπεράσεις. Το νέο πακέτο ελαστικών και μονοθεσίων βοηθά τους οδηγούς να πλησιάσουν πολύ περισσότερο ο ένας τον άλλο. Αυτό μέχρι τώρα φέτος, μας έχει οδηγήσει σε σπουδαίος αγώνες και πολλά προσπεράσματα. Ελπίζουμε το ίδιο να συμβεί και στο Ουγγαρόρινγκ: Μια στενή πίστα γεμάτη στροφές, όπου πολλές φορές τα μονοθέσια βρίσκονται το ένα πίσω από το άλλο. Στην Ουγγαρία έχει συχνά πολύ ζέστη, αλλά έβρεξε κιόλας τα προηγούμενα δυο χρόνια: Ως δίδαγμα κρατάμε ότι ποτέ δεν πρέπει να φτάνουμε σε συμπεράσματα. Έχουμε δει εκπλήξεις στο παρελθόν στο Ουγγαρόρινγκ και το ίδιο μπορεί να συμβεί και φέτος».

    Οι κατατακτήριες δοκιμές είναι προγραμματισμένες για το απόγευμα του Σαββάτου (17:00) και ο αγώνας για το απόγευμα της Κυριακής (16:00) και θα μεταδοθούν απευθείας από ΕΡΤ, Cosmote.

    Διαβάστε επίσης:

    ΕΚΟ Acropolis Rally: Ξεκινά και φέτος από την Κρήτη!



    ΣΧΟΛΙΑ