• AUTO

    GP Ουγγαρίας: Ήρθε η ώρα να χάσει ο Φερστάπεν;


    Η Red Bull έχει κερδίσει και στους 10 φετινούς αγώνες, η τελευταία φορά που δεν κέρδισε ο Φερστάπεν ήταν τον Απρίλιο στο Μπακού.

    Ο Ολλανδός πρωταθλητής είναι σε εκπληκτική φόρμα. Παρότι είναι ξεκάθαρο πως η Red Bull έχει αφήσει την εξέλιξη του φετινού μονοθεσίου (πιθανόν οι βελτιώσεις που παρουσιάζει αυτό το Σαββατοκύριακο στην Ουγγαρία να είναι οι τελευταίες φετινές) και η διαφορά της από τις υπόλοιπες ομάδες, βαίνει μειούμενη, ο Φερστάπεν πετάει από pole σε νίκη.

    Μόνο σε εξαιρετικά απίθανη περίπτωση θα χάσει φέτος τον 3ο συνεχόμενο τίτλο του όμως δεν είναι απίθανο να χάσει αυτό το Σαββατοκύριακο.

    Εικόνα από τη σημερινή συνέντευξη Τύπου, διακρίνονται από αριστερά: Γκασλί, Σάινθ (έχασε τον παππού του), Φερστάπεν, Πιάστρι, Ρικιάρντο.

    Η Formula 1 επισκέπτεται την πανέμορφη Βουδαπέστη για τον 11ο φετινό αγώνα.

    Η πίστα του Ουγγαρόρινγκ βρίσκεται στα περίχωρα της ουγγρικής πρωτεύουσας, κατασκευάστηκε το 1985 μέσα σε 9 μήνες και ο πρώτος αγώνας έγινε εκεί το 1986 με νικητή τον Νέλσον Πικέ με Williams.

    Οι οδηγοί παρομοιάζουν τη συγκεκριμένη πίστα με πίστα καρτ, καθώς οι στροφές είναι συνεχείς και οι ομάδες, αναζητώντας πρόσφυση, επιλέγουν τις μέγιστες κλίσεις στις αεροτομές, όπως στο Μονακό.

    Κομβικής σημασίας για την επίτευξη ενός καλού χρόνου είναι ο ρυθμός, ενώ ο καιρός, που θα είναι ζεστός και βροχερός, αναμένεται να δώσει συναρπαστική διάσταση στον αγώνα.

    Εικόνα από το περσινό βάθρο στο Ουγγαρόρινγκ.

    Είναι η 39η φορά που θα γίνει αγώνας στο Ουγγαρόρινγκ και πολυνίκης εκεί με 8 νίκες είναι ο Λιούις Χάμιλτον ( 2007, 2009, 2012, 2013, 2016, 2018, 2019, 2020). Από τους οδηγούς που εκκινούν στον αγώνα έχουν επίσης κερδίσει στη συγκεκριμένη πίστα ο Φερστάπεν το 2022,  ο Οκόν το 2021 και ο Ρικιάρντο το 2014.

    Η διαδρομή των 4.381m περιλαμβάνει 14 στροφές και μια μικρή ευθεία, αυτή των πιτ, συνεπώς το μοναδικό ρεαλιστικό σημείο προσπεράσματος είναι το τέλος της ευθείας εκκίνησης – τερματισμού.

    Τα προσπεράσματα είναι πιο εύκολα, λόγω της νέας αεροδυναμικής μορφής των μονοθεσίων, παραμένουν όμως δύσκολα, οπότε η καλή επίδοση στις κατατακτήριες δοκιμές είναι καθοριστικής σημασίας.

    Η επιστροφή του Ντάνιελ Ρικιάρντο με τα χρώματα της Alpha Tauri είναι προφανώς το θέμα του GP. O Αυστραλός οδηγός που πήρε τη θέση του ντε Φρις ήταν όλο χαμόγελα: «Με όλα όσα συνέβησαν τα τελευταία χρόνια, όταν επέστρεψα στο άθλημα μετά από κάποιο διάστημα, ήξερα ότι θα ήταν πολύ δύσκολο να πρωταγωνιστήσω.

    Φυσικά, αυτή ήταν η επιθυμία μου, αλλά πρέπει να είσαι ρεαλιστής κάποια στιγμή και να πεις: ‘Αν θέλω να επιστρέψω, ας πούμε, σε μια θέση της Red Bull, θα ακολουθήσει μια διαδικασία και μια πορεία’ αυτό για μένα είναι ο καλύτερος δρόμος αυτή τη στιγμή.

    Επίσης, πριν από έξι μήνες δεν είχα μια ευκαιρία όπως αυτή, σ’ ένα περιβάλλον που μου προκαλεί πολλή νοσταλγία.

    Πέρασα μεγάλο μέρος της καριέρας μου εδώ, μεγάλο μέρος του ταξιδιού μου και οι παιδικές μου μέρες ήταν που εδώ ένιωθα ότι ανήκω.

    Οπότε ήρθε η ευκαιρία και την άδραξα».

    Ο Φερστάπεν έχει κερδίσει στους 6 τελευταίους αγώνες και βρίσκεται σε μεγάλη ρέντα.

    Ίσως μπορέσουν να τον κοντράρουν για τη νίκη, οι Χάμιλτον, Αλόνσο, Λεκλέρκ και Νόρις, ενώ ερωτηματικό παραμένει τι θα κάνει ο Πέρεζ, που υστερεί σε απόδοση στις κατατακτήριες δοκιμές των τελευταίων αγώνων.

    Πολλά βλέμματα θα είναι στραμμένα και στον Ρικιάρντο, που επιστρέφει με τα χρώματα της Alpha Tauri στη θέση του ντε Φρις.

    Στη διάθεση όλων των ομάδων θα βρίσκονται οι πιο μαλακές γόμες της γκάμας C3, C4, C5.

    Στο Ουγγαρόρινγκ θα κάνει ντεμπούτο το εναλλακτικό σύστημα διαχείρισης ελαστικών (Alternative Tyre Allocation).

    Σύμφωνα μ’ αυτό κάθε οδηγός θα έχει στις κατατακτήριες δοκιμές στη διάθεσή του, μόνο ένα τύπο γόμας, σε κάθε περίοδο.

    Έτσι στο Q1 θα χρησιμοποιηθεί η σκληρή γόμα (C3), στο Q2 θα χρησιμοποιηθεί η μέση γόμα (C4) και στο Q3 θα χρησιμοποιηθεί η μαλακή γόμα (C5).

    M’ αυτό τον τρόπο θα μειωθούν και τα διαθέσιμα σετ ελαστικών ανά οδηγό για το τριήμερο του αγώνα από 13 σε 11: 3 σετ σκληρής γόμας, 4 σετ μέσης γόμας και 4 σετ μαλακής γόμας.

    Επίσης στη διάθεση των οδηγών θα βρίσκονται, ως συνήθως, 4 σετ ενδιάμεσα ελαστικά και τρία σετ βρόχινα ελαστικά.

    Οι οδηγοί είναι υποχρεωμένοι να διατηρήσουν για τον αγώνα ένα σετ τουλάχιστον από κάθε γόμα.

    Ο καιρός θα είναι άστατος στην Ουγγαρία με μπόρες τόσο την Παρασκευή όσο και το Σάββατο.

    Οι ελεύθερες δοκιμές, οι κατατακτήριες δοκιμές, ο αγώνας, όπως και οι αγώνες Formula 2 και Formula 3 θα μεταδοθούν απευθείας από ΑΝΤ1 και ΑΝΤΙ+. Στις μεταδόσεις των αγώνων θα βρίσκονται οι Γιώργος Ανανίδας, Κώστας Λεώνης, Τάκης Πουρναράκης και Πάνος Σεϊτανίδης.

    Στην παρουσίαση της εκπομπής «Formula 1 Show», την Κυριακή 23 Ιουλίου στις 15:00,  θα πλαισιώσουν τους Τάκη Πουρναράκη και Πάνο Σεϊτανίδη οι Μαρία Θωμά, Κώστας Λεώνης και Τζώρτζης Μαρκογιάννης, ο οποίος ως οδηγός Formula Eurocup 3 θα σχολιάζει τις προσπάθειες των συναθλητών του. Ακόμα, στην εκπομπή «Formula 1 Show», μπορείτε να δείτε, μεταξύ άλλων, μια αποκλειστική συνέντευξη του οδηγού της Alpha Tauri, Γιούκι Τσουνότα.

    Όλο χαμόγελα ήταν σήμερα ο Ρικιάρντο, δίπλα του ο Τσουνότα.

    ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΟΣΕΙΣ, ΕΚΠΟΜΠΕΣ 11ου GRAND PRIX

    Διαβάστε επίσης

    Για τσάι και ξύλα με το Raptor!



    ΣΧΟΛΙΑ