• AUTO

    GP Αζερμπαϊτζάν: Στην πόλη των Ανέμων!


    Μετά την Πασχαλινή ανάπαυλα η Formula 1 επιστρέφει με νέα διαμόρφωση προγράμματος λόγω του αγώνα Sprint.

    Η F1 στο δρόμο της Ανατολής, του χρήματος, του φυσικού αερίου, του πετρελαίου. Στους δρόμους του Μπακού, πρωτεύουσας των Αζέρων, 28 m κάτω από το επίπεδο της Κασπίας θάλασσας διεξάγεται ο 4ος αγώνας του πρωταθλήματος.

    Η διαδρομή στην πόλη των ανέμων κινείται γύρω από τους Πύργους της φωτιάς (Flame Towers) και το παλιό κάστρο. Είναι η 7η φορά που θα γίνει αγώνας στο Μπακού. Κανείς δεν έχει κερδίσει δυο φορές εκεί: Φερστάπεν (2022), Πέρεζ (2021), Μπότας (2019), Χάμιλτον (2018), Ρικιάρντο (2017), Ρόσμπεργκ (2016).

    Η διαδρομή των 6km περιλαμβάνει τη μεγαλύτερη ευθεία του πρωταθλήματος μήκους 2.2km όπου αναμένεται να δούμε πολλά προσπεράσματα με τη βοήθεια του DRS. Η δύναμη της υβριδικής μηχανής παίζει κυρίαρχο ρόλο όπως και η σταθερότητα στο φρενάρισμα.

    Τα φρεναρίσματα από 340km/h στο τέλος της ευθείας κρύβουν πολύ δράμα. Εξόδους, συγκρούσεις και διακοπές επιφυλάσσουν τα στενά της παλιάς πόλης που δημιουργούν μια μοναδική ατμόσφαιρα για θεατές και τηλεθεατές. Πέρυσι οι Red Bull έκαναν το 1-2 σ’ έναν αγώνα που έκρυβε δράμα για τις Ferrari.

    Μπορεί φέτος να συμβεί το αντίθετο; Στη διάθεση όλων των ομάδων θα βρίσκονται οι πιο μαλακές γόμες της γκάμας C3, C4, C5. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι το αυτοκίνητο ασφαλείας θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο.

    Για πρώτη φορά στο Μπακού θα έχουμε δυο αγώνες καθώς το Σάββατο θα διεξαχθεί Sprint Race. Αύριο θα έχουμε επίσης κατατακτήριες δοκιμές για τον αγώνα Sprint.

    Εδώ μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για τη διαμόρφωση του Sprint Shootout.

    ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΙ ΖΩΝΤΑΝΕΣ ΜΕΤΑΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΤΟΥ 4ου GRAND PRIX ΣΕ ΑΝΤ1 ΚΑΙ ΑΝΤ1+

    28/4 F1 FP1 12:30 – 13:30 ANT1+
    28/4 F1 Qualifying 16:00 – 17:00 ANT1+
    29/4 F1 Sprint Shootout 11:30 – 12:30 ANT1+
    29/4 F2 Sprint Race 14:00 – 14:50 ANT1+
    29/4 F1 Sprint Race 16:30 – 17:30 ANT1, ANT1+
    30/4 F2 Feature Race 10:25 – 11:30 ANT1+
    30/4 F1 Formula 1 Show 13:00 ANT1+
    30/4 F1 Race 14:00 ANT1, ANT1+
    30/4 F1 Post-Race Με τη λήξη του αγώνα ANT1, ANT1+

     

    Υπό το πρίσμα των ελαστικών:

    • Η Pirelli επέλεξε τις πιο μαλακές γόμες της γκάμας F1 για τη διαδρομή στο Μπακού: η C3 είναι η P Zero λευκή σκληρή, η C4 είναι η P Zero κίτρινη μέση και η C5 είναι η P Zero κόκκινη μαλακή γόμα.

    • Υπάρχει νέο αγωνιστικό πρόγραμμα το Σαββατοκύριακο, που εγκρίθηκε από την επιτροπή της F1 την Τρίτη. Θα έχουμε μια ακόμη περίοδο κατατακτήριων δοκιμών που ονομάζεται Sprint Shootout. Σ’ αυτή θα καθοριστεί η σειρά εκκίνησης του πρώτου αγώνα Sprint της χρονιάς. Θα διεξαχθεί στη θέση της δεύτερης περιόδου ελεύθερων δοκιμών. Ο ταχύτερος οδηγός στο Sprint Shootout θα λάβει το αντίστοιχο βραβείο Pirelli Sprint Shootout.

    • Tο Sprint Shootout θα διεξαχθεί στις 11:30 ώρα Ελλάδος το πρωί του Σαββάτου και θα έχει τρία μέρη: Q1, με διάρκεια 12 λεπτά, Q2 με διάρκεια 10 λεπτά και το τελικό Q3 με διάρκεια 8 λεπτά. Οι ομάδες είναι υποχρεωμένες να χρησιμοποιήσουν φρέσκα σετ ελαστικών και συγκεκριμένα τη μέση γόμα στο Q1 και Q2, και τη μαλακή στο Q3.

    • Το αποτέλεσμα του Sprint Shootout θα καθορίσει τη σειρά εκκίνησης του αγώνα Sprint Race ο οποίος θα εκκινήσει στις 16:30 το απόγευμα, ώρα Ελλάδος. Η τελική κατάταξη του αγώνα Sprint δεν θα χρησιμοποιηθεί στην εκκίνηση του Κυριακάτικου grand prix. Η σειρά εκκίνησης του αγώνα θα καθοριστεί στις συνήθεις κατατακτήριες δοκιμές που αυτή τη φορά θα διεξαχθούν το απόγευμα της Παρασκευής με τον poleman να παίρνει το βραβείο Pirelli Pole Position.

    • Η μειωμένη διάρκεια του Sprint Shootout θεωρητικά επιτρέπει στους οδηγούς να μπουν στα πιτ στο Q1. Στις άλλες δυο περιόδους μπορούν να κάνουν δυο γύρους αλλά όχι να μπουν στα πιτ. Κάθε οδηγός έχει στη διάθεσή του δυο σετ σκληρής γόμας, τέσσερα σετ μέσης γόμας και έξι σετ μαλακής γόμας (12 συνολικά): ένα λιγότερο σε σχέση μ’ ένα κανονικό Σαββατοκύριακο χωρίς αγώνα Sprint. Εκτός αυτών υπάρχουν και τέσσερα σετ ενδιάμεσων ελαστικών Cinturato Green και τρία σετ βρόχινων ελαστικών Cinturato Blue.

    • Το Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν διεξάγεται σε μια διαδρομή που συνδυάζει στενές στροφές και μεγάλες ευθείες. Με μήκος πάνω από 6km είναι μια από τις μεγαλύτερες διαδρομές στο πρόγραμμα. Περιέχει δύσκολα κομμάτια μέσα στην ιστορική πόλη (όπου η πίστα στενεύει στα 7.6m) στροφές 90 μοιρών αλλά και ευθείες με δυο ζώνες DRS.

    • Οι οργανωτές λένε πως το οδόστρωμα είναι εντελώς νέο. Η τραχύτητα της νέας ασφάλτου, που συνήθως είναι ελάχιστη και δε φθείρει τα ελαστικά, αποτελεί έναν ακόμη άγνωστο παράγοντα. Θα εκτιμηθεί στις ελεύθερες δοκιμές.

    • Ο αγώνας διεξάγεται σε διαφορετική εποχή σε σχέση με το 2022. Πέρυσι τον Ιούνιο η θερμοκρασία οδοστρώματος ξεπερνούσε τους 50 βαθμούς Κελσίου όμως φέτος τον Απρίλιο οι θερμοκρασίες αναμένεται να είναι χαμηλότερες τουλάχιστον κατά 10 βαθμούς Κελσίου. Αυτό είχαμε δει το 2018 – την τελευταία φορά που έγινε αγώνας τον Απρίλιο – όπου υπήρχε και μεγάλο εύρος διακύμανσης της θερμοκρασίας κατά τη διάρκεια της ημέρας.

    • Υπάρχει πιθανότητα 75% να διακοπεί η εξέλιξη του αγώνα στο Μπακού. Πέρυσι είχαμε δυο φορές καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας που επέτρεψε σε κάποιους οδηγούς να κάνουν αλλαγή ελαστικών με μικρότερη καθυστέρηση. Στον αγώνα οι τέσσερις πρώτοι σταμάτησαν δυο φορές.

    • Κανένας οδηγός δεν έχει κερδίσει δεύτερη φορά στους έξι αγώνες που έχουν γίνει ως τώρα στο Μπακού. Οι προηγούμενοι νικητές είναι: Nico Rosberg, Daniel Ricciardo (εκκινούσαν 10οι), Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Sergio Perez και Max Verstappen. Οι μόνες ομάδες που έχουν κερδίσει είναι οι Mercedes και Red Bull, αμφότερες έχουν πετύχει και το 1-2 η Mercedes το 2019 και η Red Bull πέρυσι.

    Μιλώντας σχετικά ο διευθυντής μηχανοκίνητου αθλητισμού της Pirelli, Μάριο Ίσολα, τόνισε: «Το Μπακού έχει μερικά μοναδικά χαρακτηριστικά, στο ημερολόγιο της Formula 1. Υπάρχει ένα πολύ αργό τμήμα, σύνηθες σε διαδρομές πόλης αλλά και μερικά πολύ γρήγορα τμήματα.

    Επιλέξαμε τις τρεις πιο μαλακές γόμες της γκάμας του 2023 που ταιριάζουν σ’ αυτό τον αγώνα. Ένας από τους πιο καθοριστικούς παράγοντες του Σαββατοκύριακου, πέρα από το σωστό συμβιβασμό στο σετάρισμα του μονοθεσίου θα είναι και η διαχείριση των ελαστικών. Τα ελαστικά στον εμπρός άξονα θέλουν ζέσταμα για να προσφέρουν τη μέγιστη πρόσφυση – στις μεγάλες ευθείες πέφτει η θερμοκρασία – ενώ την ίδια στιγμή είναι κρίσιμο να μην υπερθερμάνεις τα πίσω ελαστικά στη φάση της επιτάχυνσης.

    Οπότε κλειδί θα είναι η ισορροπία των θερμοκρασιών ανάμεσα στον εμπρός και στον πίσω άξονα καθώς υπάρχει κίνδυνος για μπλοκάρισμα. Οι τοίχοι στο Αζερμπαϊτζάν δεν παίρνουν αιχμαλώτους όπως έχουμε δει σε προηγούμενους αγώνες. Φέτος έχουμε και το ντεμπούτο του Sprint Shootout το πρωί του Σαββάτου το οποίο θα καθορίσει την σειρά εκκίνησης για τον αγώνα Sprint το ίδιο απόγευμα. Οι οδηγοί είναι υποχρεωμένοι να χρησιμοποιήσουν ένα σετ μέσης γόμας στην πρώτη περίοδο του Sprint Shootout και ένα σετ μέσης γόμας στη δεύτερη περίοδο.

    Μετά στην τρίτη περίοδο πρέπει να χρησιμοποιήσουν μαλακή γόμα. Αυτό θέτει μια έξτρα πρόκληση για τις ομάδες και για την Pirelli καθώς θα υπάρχουν λιγότερα διαθέσιμα στοιχεία από διάνυση μεγάλων αποστάσεων. Είμαστε όμως σίγουροι ότι πρόκειται για μια επιλογή που θα προσθέσει στο θέαμα κατά τη διάρκεια ενός Σαββατοκύριακου Formula 1 Grand Prix».

    Η εκπομπή «Formula 1 Show» την Κυριακή θα ξεκινήσει μια ώρα νωρίτερα στις 13:00 στο ΑΝΤ1+, στην οποία, μεταξύ άλλων, μπορείτε να παρακολουθήσετε μια συνέντευξη του Μικ Σουμάχερ, δοκιμαστή της Mercedes.

    Στην παρουσίαση της εκπομπής και στις μεταδόσεις θα βρίσκονται ο Τάκης Πουρναράκης, ο Κώστας Λεώνης και η Μαρία Θωμά για την lifestyle προσέγγιση της F1!

    Η εκπομπή «Formula 1 Show» θα συνεχιστεί και μετά το τέλος του αγώνα σε ΑΝΤ1 και ΑΝΤ1+, με highlights, ανάλυση των κρίσιμων φάσεων, της στρατηγικής των ομάδων, απευθείας συνδέσεις με τα paddock στο Μπακού, τους αγώνες της F2 κ.ά.

    Ο απεσταλμένος του ΑΝΤ1, Πάνος Σεϊτανίδης, στο Μπακού θα μεταφέρει το κλίμα από τα paddock και τα pit. Καλεσμένος στη μετάδοση του αγώνα θα είναι ο Δημήτρης Μπίζας, F1 editor στο περιοδικό Car and Driver.

    Διαβάστε επίσης:



    ΣΧΟΛΙΑ