• AUTO

    Ferrari: Φταίω εγώ, εσύ ή το νησί;

    Ferrari: Φταίω εγώ, εσύ ή το νησί;


    Οι κόκκινοι προσπαθούν ανεπιτυχώς να μαζέψουν τα κομμάτια τους από το Ουγγρικό GP όπου ακόμη μια φορά η εικόνα τους ήταν τραγική.

    Κοιτάζω τα αποτελέσματα του Λεκλέρκ σε Ισπανία, Μονακό, Αζερμπαϊτζάν, Καναδά, Μ. Βρετανία, Αυστρία, Γαλλία, Ουγγαρία. Σε 8 αγώνες έχει ανέβει στο βάθρο μια φορά, έχει εγκαταλείψει 3 φορές και έχει τερματίσει εκτός βάθρου τις υπόλοιπες. Υπολείπεται 80 βαθμούς από το Φερστάπεν και καθώς απομένουν 9 αγώνες δεν μπορεί να εξασφαλίσει τον τίτλο ακόμη κι αν τους κερδίσει όλους.

    Κι όμως ακόμη και σήμερα μ’ αυτή την εικόνα στη Ferrari, διαφωνούν ακόμη για το τι φταίει. Παρότι είναι ξεκάθαρο, σας θυμίζω ότι το συζητήσαμε από τον Μάρτιο.

    Ferrari: Φταίω εγώ, εσύ ή το νησί;

    Όσο δεν υπάρχει στάτους Νο 1 οδηγού στη Scuderia τα προβλήματα θα διαιωνίζονται. Πρέπει ν΄ αποφασίσουν με ποιον θα παν και ποιον θα αφήσουν. Στην Ουγγαρία προσπαθώντας να βρουν το ιδανικό σετάρισμα για το Σάινθ και το ιδανικό σετάρισμα για το Λεκλέρκ δεν βρήκαν τίποτα. Αν είχαν επικεντρώσει την προσοχή τους σ’ έναν εκ των δυο όπως στη Red Bull τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά.

    Ferrari: Φταίω εγώ, εσύ ή το νησί;

    Το πρόβλημα αναδεικνύεται περίτρανα από την αντίθεση στα λεγόμενα του Λεκλέρκ και του αγωνιστικού διευθυντή Ματία Μπινότο. Ο Μονεγάσκος θεωρεί ότι έχασε τη νίκη γιατί του έβαλαν τα σκληρά ελαστικά ενώ ο Μπινότο πιστεύει πως ούτως ή άλλως δεν είχαν την ταχύτητα να διεκδικήσουν τη νίκη. Η ωμή αλήθεια είναι ότι δεν είχαν βρει το απαραίτητο σετάρισμα ώστε να κάνουν τα ελαστικά να δουλέψουν στις χαμηλές θερμοκρασίες. Δεν το είχαν βρει γιατί «ψάχνονταν» ταυτόχρονα προς την κατεύθυνση και του Σάινθ και του Λεκλέρκ.

    Ferrari: Φταίω εγώ, εσύ ή το νησί;

    Την Παρασκευή στις ελεύθερες δοκιμές όταν και δοκίμασαν τη σκληρή γόμα οι κόκκινοι η θερμοκρασία οδοστρώματος ήταν 55 βαθμοί Κελσίου. Στον αγώνα ήταν 25 βαθμοί Κελσίου. Αυτοί οι 30 βαθμοί έκαναν σημαντική διαφορά στο πόσο εύκολο ήταν να διατηρηθεί το ελαστικό σε κατάλληλη θερμοκρασία λειτουργίας. Εδώ θα πρέπει να αποσαφηνίσουμε πως η γενική τάση είναι: Ψηλές θερμοκρασίες/σκληρές γόμες, χαμηλές θερμοκρασίες/μαλακές γόμες. Δεδομένου όμως ότι έχουν αλλάξει τα ελαστικά που πλέον είναι 18 ιντσών και έχουν άλλη δομή/σκελετό και άλλες γόμες χρειάζεται πολύ προσοχή στη λεπτομέρεια ώστε να αξιολογήσεις με ακρίβεια τα δεδομένα.

    Ferrari: Φταίω εγώ, εσύ ή το νησί;

    Παρατηρώντας το σχετικό γράφημα της Pirelli είναι σαφές ότι 8 οδηγοί δοκίμασαν την τύχη τους με τη σκληρή γόμα. Ψηλότερα απ’ αυτούς τερμάτισε ο Λεκλέρκ στην 6η θέση. Στη Ferrari είχαν αποφασίσει πως θα δουλέψουν με μέση και σκληρή γόμα στον αγώνα. Ακόμη και στην περίπτωση του Σάινθ η πρώτη αλλαγή στον 17ο γύρο δεικνύει πως είχαν αποφασίσει να βάλουν την σκληρή και στον Ισπανό. Βλέποντας την υστέρηση ρυθμού του Λεκλέρκ αποφάσισαν να τραβήξουν το 2ο μέρος του Σάινθ και να του βάλουν τη μαλακή γόμα για το φινάλε. Δεν είχαν όμως σετάρισμα για τη μαλακή γόμα. Αυτό φάνηκε και το Σάββατο που έχασαν την pole επίσης λόγω χαμηλών θερμοκρασιών. Προσοχή είναι λάθος να θεωρήσει κάποιος πως η Ferrari δεν αποδίδει σε χαμηλές θερμοκρασίες. Αποδίδει αρκεί να σεταριστεί σωστά.

    https://www.mononews.gr/wp-content/uploads/2022/08/220802112351_ferrari-7.jpg

    Ο Ματία Μπινότο μιλώντας σχετικά τόνισε: «Ξέραμε πως θα περάσουν δυο γύροι για να πιάσει θερμοκρασία λειτουργείας η σκληρή γόμα και πως για 10-11 γύρους θα ήταν πιο αργή αλλά μετά και προς το τέλος θα ήταν εξίσου γρήγορη. Αν ξέραμε ότι θα είναι τόσο άσχημα, δεν θα την είχαμε τοποθετήσει. Ότι λάστιχα και να βάζαμε δεν είχαμε όμως την ταχύτητα. Σε αντίθεση με την Παρασκευή, το μονοθέσιο στις πιο χαμηλές θερμοκρασίες δεν απέδιδε. Κάτι κάναμε λάθος στο σετάρισμα και η σκληρή γόμα δε δούλευε. Υστερούσαμε σε ρυθμό και δεν μπορούσαμε να κερδίσουμε».

    https://www.mononews.gr/wp-content/uploads/2022/08/220802112351_ferrari-7.jpg

    Η Ferrari είναι πίσω 97 βαθμούς από τη Red Bull στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Επόμενος αγώνας το Βελγικό GP στις 28/8.



    ΣΧΟΛΙΑ