• AUTO

    F1 Βρετανία: O Σάινθ πήρε την 1η του pole!

    F1 Βρετανία: O Σάινθ πήρε την 1η του pole!

    F1 Βρετανία: O Σάινθ πήρε την 1η του pole!credit: @Scuderia Ferrari Press Office


    Ο Ισπανός οδηγός ψάχνει ακόμη την πρώτη του νίκη και ίσως αύριο να είναι η μέρα του.

    Σε ένα οδόστρωμα που μεταβάλλονταν το βασικό ερώτημα ήταν αν θα μπορέσουν οι οδηγοί να διατηρήσουν τα ενδιάμεσα ελαστικά στο βέλτιστο παράθυρο θερμοκρασιακής λειτουργίας και να βρεθούν την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο σημείο.

    3Οι κατατακτήριες δοκιμές ξεκίνησαν με την πίστα βρεγμένη. Όλοι οι οδηγοί έβαλαν τα ενδιάμεσα ελαστικά τα οποία είναι διαφορετικά από πέρυσι. Έχουν πιο μαλακή γόμα και μεγαλύτερο εύρος θερμοκρασιακής λειτουργίας. Έτσι αποδίδουν το ίδιο ικανοποιητικά σε ζεστό αλλά και πιο κρύο οδόστρωμα.

    H θερμοκρασία αέρα ήταν στους 14 βαθμούς Κελσίου και του οδοστρώματος στους 20 βαθμούς Κελσίου. Κάποιοι οδηγοί είχαν πρόβλημα να διατηρήσουν τα ελαστικά εντός του βέλτιστου παραθύρου λειτουργίας.

    Το Q1 βρήκε το Φερστάπεν να σημειώνει τον ταχύτερο χρόνο με σημαντική διαφορά από το Λεκλέρκ (7 δέκατα). Ήταν σαφές πως ο Ολλανδός είχε την ταχύτητα και την ψυχολογία. Από τη συνέχεια αποκλείστηκαν οι Aston Martin, οι Haas και ο Άλμπον με την Williams.

    Έγινε κυριολεκτικά σφαγή καθώς οι οδηγοί προσπαθούσαν να βελτιώσουν τους χρόνους τους στο φινάλε. Ήταν ξεκάθαρο πως όποιος κατόρθωνε να κρατήσει τα ενδιάμεσα ελαστικά του στο παράθυρο λειτουργίας είχε τη δυνατότητα να πάει πιο γρήγορα.

    Στο Q2 η βροχή έγινε πιο έντονη οπότε σταδιακά η πίστα γλιστρούσε περισσότερο, το κράτημα άλλαζε από στιγμή σε στιγμή και οι οδηγοί προσπαθούσαν να προσαρμοστούν στις συνθήκες. Ο Νικόλα Λατίφι τα κατάφερε περίφημα και για πρώτη φορά στην καριέρα του στη F1 μπήκε στη δεκάδα στις κατατακτήριες δοκιμές.

    Εκτός αυτής έμειναν οι Alpha Tauri, ο Μπότας με την Alfa Romeo, o Ρικιάρντο με τη McLaren σε μια ακόμη μέτρια απόδοση και ο Οκόν με την Alpine. Ταχύτερος όλων με διαφορά ο Φερστάπεν στα 4 δέκατα ο Χάμιλτον, στα 6 δέκατα ο Λεκλέρκ. Ήταν σαφές ότι θα είχαμε μεγάλη μάχη για την pole.

    Το ξεκίνημα του Q3 βρήκε τις Ferrari να βγαίνουν αμέσως πράγμα που έδειχνε την κρισιμότητα της κατάστασης. Η πίστα άλλαζε λεπτό με το λεπτό.

    Οι περισσότεροι οδηγοί έμειναν έξω σχεδόν όλο το χρονικό διάστημα προσπαθώντας να βρουν την κατάλληλη στιγμή. Φαίνονταν ότι ο Φερστάπεν είχε τη δυναμική για κάτι παραπάνω αλλά τελικά αυτός που έκανε την καλύτερη επίδοσή του την κρίσιμη στιγμή ήταν ο Σάινθ με τη Ferrari.

    Ο Ισπανός κατάφερε να πάρει την 1η pole στην καριέρα του στο 150στο GP που συμμετέχει. Μια έκπληξη πρώτου μεγέθους όταν μάλιστα ο έτερος οδηγός της Ferrari, Σαρλ Λεκλέρκ περιορίστηκε στην 3η θέση όντας 3 δέκατα πιο αργός. Βέβαια σ’ αυτές τις συνθήκες έχουν διαφορετική αξία οι διαφορές σε χρόνους.

    Έκπληξη ήταν και η 4η θέση του Πέρεζ που έδειχνε στο πουθενά στις προσπάθειες πριν την τελευταία.

    Ο Μεξικάνος κατάφερε όμως να πετύχει έναν χρόνο που του επιτρέπει και αυτού να μπει στη μάχη για το βάθρο αύριο. Έχουμε λοιπόν δυο Ferrari στη σειρά (1-3) και δυο Red Bull (2-4).

    Προφανώς δεν είναι σωστό να υποτιμά κανείς το Χάμιλτον 8 φορές νικητή στο Σίλβερστον, που εκκινεί 5ος από την 3η σειρά δίπλα στο συμπατριώτη του Λάντο Νόρις με τη McLaren.

    Πιο πίσω στην 4η σειρά βρίσκονται ο Αλόνσο που έκανε μια εξαιρετική εμφάνιση με την Alpine σε μεικτές συνθήκες και ο Τζόρτζ Ράσελ με τη Mercedes που δεν ήταν στη συνήθη φόρμα του, όντας 2 δέκατα πιο αργός από το Χάμιλτον. Φυσιολογικά οι Ζου, Λατίφι περιορίστηκαν στην 5η σειρά.

    Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας ο poleman Κάρλος Σάινθ τόνισε: «Ήταν καλός γύρος, πάλευα με τα λιμνάζοντα ύδατα. Ήταν εύκολο να γλιστρήσεις και να χάσεις τη θερμοκρασία των ενδιάμεσων ελαστικών».

    Ο Φερστάπεν που ένιωσε να του παίρνουν την μπουκιά από το στόμα τόνισε: «Ήταν δύσκολη κατάσταση με τη βροχή, έπρεπε να βρεθείς στην πίστα την σωστή στιγμή. Είναι καλό ότι είμαστε στην 1η σειρά, έχουμε καλό μονοθέσιο για τον αγώνα και σε στεγνό και σε βρεγμένο».

    Από την πλευρά του ο Λεκλέρκ συμπλήρωσε: «Μπράβο στον Κάρλος έκανε σπουδαία δουλειά. Εγώ έχασα το πίσω μέρος στον τελευταίο γύρο. Οπότε δεν τα κατάφερα και δε μου άξιζε η pole. Έχουμε το ρυθμό έχουμε καλό μονοθέσιο, πρέπει όλα να πάνε καλά στον αγώνα».

    Πιθανώς το γλίστρημα του Λεκλέρκ να επηρέασε την τελευταία προσπάθεια του Φερστάπεν στερώντας του την pole.

    Συνολικά οι χρόνοι ήταν:

    Διαβάστε επίσης:

    F1 Βρετανία: Ταχύτερος ο Σάινθ!

    Πού κοιτάζει ο Λεκλέρκ;



    ΣΧΟΛΙΑ