Ένας Βρετανός, ο Τζόρτζ Ράσελ πήρε απόψε την νίκη στη Μαρίνα Μπέι. Μια βρετανική ομάδα, η McLaren έγινε η πρώτη που κατακτά πρωτάθλημα κατασκευαστών στη Σιγκαπούρη. Ο οδηγός της Mercedes μετέτρεψε τη χθεσινή pole position σε μια νίκη που ουσιαστικά δεν απειλήθηκε ποτέ. Μόνο κατά τη διάρκεια των πιτ στοπ παραχώρησε στιγμιαία την πρωτοπορία που είχε πάρει μπαίνοντας στην πρώτη στροφή. Αυτή είναι η πέμπτη νίκη του Άγγλου στην καριέρα του, η δεύτερη φέτος, και γίνεται ο όγδοος οδηγός που βλέπει το όνομά του να χαράσσεται στο τρόπαιο του νικητή αυτού του αγώνα. Ήταν η έκτη νίκη στη Σιγκαπούρη για τη Mercedes, και η 131η συνολικά.
Η McLaren συγκέντρωσε 17 βαθμούς σήμερα, χάρη σε μια τρίτη θέση του Λάντο Νόρις και μια τέταρτη θέση του Όσκαρ Πιάστρι, διατηρώντας έτσι τον τίτλο των κατασκευαστών για δεύτερη συνεχή χρονιά. Είναι το δέκατο πρωτάθλημα στην ιστορία της. Η ομάδα με έδρα το Γουόκινγκ δεν είχε καταφέρει να κερδίσει δύο συνεχόμενους τίτλους κατασκευαστών μετά το σερί του 1988 έως το 1991 όπου είχε πάρει 4 συνεχόμενους τίτλους. Η McLaren βρίσκεται πλέον μόνη στη δεύτερη θέση αυτής της συγκεκριμένης λίστας, πίσω από τη Ferrari που έχει 16. Τρίτη είναι η Williams με 9 πρωταθλήματα. Οι οδηγοί της McLaren είχαν επαφή μεταξύ τους στην εκκίνηση πράγμα που δημιούργησε ένταση μεταξύ των. Ο Νόρις που είχε εκκινήσει καλύτερα προσπάθησε να χωθεί, χτύπησε πρώτα το Φερστάπεν και μετά τον Πιάστρι. Ευτυχώς χωρίς να καταστραφεί ο αγώνας κανενός.
Ο Μαξ Φερστάπεν έκανε έναν εκπληκτικό αγώνα και κατάφερε να κρατήσει πίσω του τη McLaren του Νόρις. Ο Ολλανδός πρωταθλητής δεν έχει καταφέρει ακόμη να κερδίσει στο Grand Prix Σιγκαπούρης, αυτή ήταν η τρίτη φορά που τερμάτισε δεύτερος, και η τέταρτη φορά που ανέβηκε στο βάθρο. Ο αγώνας δεν είχε πολλές μάχες για θέση καθώς οι οδηγοί προσπαθούσαν να διαχειριστούν τα ελαστικά για να την βγάλουν με ένα πιτ στοπ και την κόπωση λόγω ζέστης – υγρασίας. Τα ελαστικά μέσης και μαλακής γόμας ήταν οι επιλογές για την εκκίνηση του αγώνα. Οι περισσότεροι οδηγοί (14) επέλεξαν τη μέση γόμα, ενώ οι Φερστάπεν, Τσουνόντα, Στρολ, Αλόνσο, Κολαπίντο και Χατζάρ προτίμησαν τη μαλακή γόμα (C5). Η χρήση της σκληρής γόμας αποκλείστηκε στην αρχή, καθώς η πίστα ήταν ακόμα λίγο νωπή μετά τη βροχή που έπεσε αργά το απόγευμα.
Η σκληρή ήταν η πιο δημοφιλής επιλογή για το δεύτερο μέρος, αλλά παραδόξως και η μαλακή συνέχισε να χρησιμοποιείται, καθώς τρεις οδηγοί, ο Λόσον, ο Άλμπον και ο Σάινθ, οδήγησαν το δεύτερο μέρος του αγώνα τους με τη C5. Τρεις οδηγοί, ο Χάμιλτον, ο Γκασλί και ο Χούλκενμπεργκ, έκαναν δύο πιτ στοπ. Ο Βρετανός αντιμετώπισε πρόβλημα στα φρένα της Ferrari στο τέλος ενώ είχε φτάσει να διεκδικεί την 5η θέση από τον Αντονέλι. Έκοψε, τον πέρασε ο Λεκλέρκ και προσπαθώντας να κρατηθεί στον τελευταίο γύρο μπροστά από τον Αλόνσο πατούσε εκτός πίστας, έτσι οι αγωνοδίκες του επέβαλλαν ποινή 5 δευτερολέπτων που τον έριξε τελικά στην 8η θέση.
Συνολικά, οι γόμες η σκληρή και η μέση γόμα έκαναν παρόμοια δουλειά, με τη μέση να χρησιμοποιείται για 508 γύρους, η σκληρή τέσσερις λιγότερους. Στον αγώνα, είχαμε ακόμα μια επιβεβαίωση ότι η τρέχουσα γενιά μονοθεσίων έχει φτάσει σε ένα τόσο προηγμένο επίπεδο αεροδυναμικής απόδοσης που οι προσπεράσεις είναι πραγματικά περίπλοκες, ειδικά σε μια πίστα όπως η Σιγκαπούρη, η οποία από τη φύση της δεν διευκολύνει αυτή την υπόθεση. Επιπλέον, οι ομάδες και οι οδηγοί έχουν γίνει όλο και πιο επιδέξιοι στη διαχείριση των ελαστικών, σε τέτοιο βαθμό που είδαμε stint 50 γύρων με τη μέση γόμα και 38 γύρων με τη μαλακή γόμα.
Μετά το πέσιμο της καρό σημαίας ο νικητής Τζόρτζ Ράσελ τόνισε: «Αισθάνομαι καταπληκτικά, ειδικά μετά από αυτό που συνέβη πριν από μερικά χρόνια. Αυτή ήταν μια χαμένη ευκαιρία, αλλά μας γύρισε πίσω με το παραπάνω σήμερα. Είμαι τόσο ευγνώμων στην ομάδα. Ένας αγώνας διάρκειας μίας ώρας και 45 λεπτών εδώ στη Σιγκαπούρη, με τη ζέστη και την υγρασία, δεν είναι ποτέ απλός. Χάρη στην εμπειρία πλέον ξέρω πώς να μεγιστοποιείς κάθε κατάσταση. Πριν από μερικά χρόνια ίσως οδηγούσα λίγο πιο αγχωμένος και ίσως πίεζα υπερβολικά σε περιστάσεις που δεν έπρεπε. Τώρα απλώς νιώθω πολύ πιο χαλαρός».
Από την πλευρά του ο Φερστάπεν είπε: «Νομίζω ότι το πρόβλημα που είχαμε γενικά σήμερα ήταν ότι τίποτα δεν πήγε ομαλά. Είχα πολλά θέματα με τις αλλαγές, στο κατέβασμα και στο ανέβασμα ταχυτήτων, ήταν δύσκολο να μπω στις στροφές και η ισορροπία του μονοθεσίου δεν ήταν αυτή που περίμενα. Βασικά, ήταν πολύ δύσκολο να είμαι συνεπής. Ακόμη και έτσι, εδώ, δεν μπορείς να προσπεράσεις χωρίς να συμβεί κάτι τρελό. Νομίζω ότι για εμάς η δεύτερη θέση είναι το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα. Χρειάζεται να εξετάσουμε τα προβλήματα για να καταλάβουμε γιατί ο αγώνας εξελίχθηκε σε μάχη επιβίωσης».
Ο Νόρις που δεν κατάφερε να περάσει το Φερστάπεν ήταν χαρούμενος γιατί μείωσε τη διαφορά του από τον Πιάστρι στους 22 βαθμούς: ««Νιώθω ότι έκανα ό,τι μπορούσα σήμερα και είμαι ευχαριστημένος με την τρίτη θέση. Το τελευταίο πράγμα που θέλω είναι να χτυπήσω με το Φερστάπεν. Μπορώ πολύ εύκολα να θέσω τον εαυτό μου εκτός αγώνα, κάτι που είναι το τελευταίο πράγμα που θέλω να συμβεί. Στην εκκίνηση υπήρχε ένα μεγάλο κενό στην εσωτερική απλά τοποθετήθηκα εκεί. Η επαφή με τον Πιάστρι οφείλεται στο γεγονός ότι χτύπησα τον Μαξ, κάτι που με οδήγησε σε διόρθωση».
Η τελική κατάταξη ήταν:
Η βαθμολογία των οδηγών είναι:
Η βαθμολογία των κατασκευαστών ( η McLaren είναι πρωταθλήτρια) είναι:
Επόμενος αγώνας στις 19/9 το GP των ΗΠΑ στο Ώστιν του Τέξας.
Διαβάστε επίσης:
F1 Σιγκαπούρη: Ποιος θα αντέξει την πίεση;
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Stress Test» στα δάνεια των ελληνικών τραπεζών: Η ΤτΕ ζητά ταξινόμηση., ανάλογα με το πόσο κινδυνεύουν από την κλιματική κρίση
- Intralot: Υπέρ των Ελλήνων η κατανομή των νέων μετοχών – Ποιοι έβαλαν το «φρέσκο χρήμα» στην ΑΜΚ
- Οταν ο Ζαμπέτας είπε στον Ωνάση: «Γειά σου Τέλη μπατίρη» και ο Ελληνας κροίσος τον αποκάλεσε «Προλετάριο»
- Μόδα: Η Nike ανακάμπτει, το Selfridges σημειώνει απώλειες ξανά και πλέον θα αγοράζουμε απευθείας από το ChatGPT

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
Διαβάζονται Τώρα

Πιστοποίηση ασανσέρ στις πολυκατοικίες: Ποιοι υποχρεούνται να πληρώσουν – Μπορούν να αρνηθούν και πώς;
Το νέο power game του Open και ο Ιβάν, η Τατιάνα που βούλιαξε και «αποκεφάλισε» ο Ζούλας, η νέα «μούσα» του Κοκλώνη, το δράμα του Μπογδάνου και οι αλλαγές στην ΕΡΤ

Εφοπλιστές: Κέρδη άνω των 2 δισ. στο εξάμηνο – Κούστας, Φράγκου, Κωνσταντακόπουλος, Τσάκος τα περισσότερα
