• AUTO

    F1, Σακχίρ: Η αλαζονεία τιμωρείται!


    Ο Σέρτζιο Πέρεζ ήταν εκεί για να κερδίσει τον αγώνα που έχασαν οι Mercedes γιατί είχαν την πολυτέλεια να τον χάσουν.

    Ο διευθυντής αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Mercedes, Τότο Βολφ αναφερόμενος στο πιτ στοπ που έκρινε τον αγώνα είπε: «Όλα πήγαιναν καλά για μας έως τη στιγμή που βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας. Το σκληρό ελαστικό ήταν μια χαρά και μπορούσαμε να το διατηρήσουμε. Είχαμε όμως τη διαφορά του χρόνου για ένα δωρεάν πιτ στοπ και το εκμεταλλευτήκαμε. Ήταν σωστή απόφαση αλλά αργήσαμε να την λάβουμε και υπήρξε και πρόβλημα στην ενδοεπικοινωνία, έτσι δεν είχαμε διαθέσιμα τα σωστά λάστιχα. Γι’ αυτό ο Τζορτζ βγήκε με λάθος λάστιχα και ο Βάλτερι έφυγε με τα παλιά λάστιχα. Μετά βάλαμε ξανά το Τζόρτζ για να διορθώσουμε το λάθος. Μετά είχε κλατάρισμα και έπεσε πίσω. Αυτά συμβαίνουν πρέπει να διερευνήσουμε τα προβλήματα να μάθουμε και να προοδεύσουμε».

    Μ’ αυτό τον τρόπο ο Βολφ προσπάθησε να δικαιολογήσει την απόδοση της ομάδας του στο GP του Σακχίρ. Τον πρώτο αγώνα εδώ και χρόνια που έλειπε ο Χάμιλτον, ο οποίος πάσχει από Covid -19. Έναν αγώνα που για τη Mercedes ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο και εξελίσσονταν έτσι μέχρι τον 61ο γύρο.

    2020 Sakhir Grand Prix, Sunday – LAT Images

    Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το Ράσελ που αντικαθιστά το Χάμιλτον να εκκινεί καλύτερα και να στρίβει πρώτος. Πίσω του ο Μπότας προσπαθούσε να διατηρήσει τη θέση από τον Πέρεζ που στρίβοντας στην στροφή 4 τον χτύπησε ο Λεκλέρκ. Ο Πέρεζ τη γλύτωσε, ο Φερστάπεν όμως προσπαθώντας να τους αποφύγει έπεσε στα προστατευτικά. Ο Λεκλέρκ επίσης εγκατέλειψε. Το λάθος ήταν του Μονεγάσκου, αλλά και του Ολλανδού που είχε λάθος αντίδραση.


    Εξ ’ου και οι κλωτσιές στα προστατευτικά μετά. Πολλά νεύρα από το Φερστάπεν τελευταία, καθώς η νίκη που ψάχνει για να διασκεδάσει τις εντυπώσεις της κακής χρονιάς δεν έρχεται. O Ολλανδός έχει να κερδίσει από τον Ιούλιο στη Βρετανία και μετράει 5 εγκαταλείψεις σε 16 αγώνες. Ο Πέρεζ μπήκε στα πιτ, άλλαξε λάστιχα και έβαλε τη μέση γόμα. Προσπάθησε να κερδίσει θέσεις, παρότι ένα μπλοκάρισμα είχε παραμορφώσει το εμπρός ελαστικό του. Βοηθήθηκε επιπλέον από το αυτοκίνητο ασφαλείας στον 54ο γύρο που μηδένισε τις διαφορές λίγο μετά τη δική του αλλαγή στον 47ο γύρο.

    Ο Ράσελ έως τότε ήλεγχε τον αγώνα και όλα έδειχναν πως πάει για την παρθενική του νίκη, στην παρθενική του εμφάνιση με τη Mercedes. Άλλαξε λάστιχα από μέση σε σκληρή γόμα στον 45ο γύρο, ο Μπότας καθυστέρησε αναίτια 4 γύρους και βρέθηκε πίσω 8 sec μετά την αλλαγή του. Στο εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας στον 54ο γύρο, ο Ράσελ άργησε λίγο να εκκινήσει εκ νέου και έχασε 3 sec περίπου. Ο Μπότας βρέθηκε στα 5 sec αλλά ήταν το μόνο του λάθος ως εκεί.

    Στον 61ο γύρο βγαίνει ξανά αυτοκίνητο ασφαλείας, που μηδενίζει τις διαφορές και στη Mercedes αποφασίζουν να καλέσουν και τα δυο μονοθέσιά τους για πιτ στοπ. Χωρίς μάλιστα να είναι έτοιμοι. Παρά την καθυστέρηση και τα λάθη, οι Ράσελ και Μπότας παραμένουν στην 5η και 6η θέση. Φεύγει το αυτοκίνητο ασφαλείας ο Ράσελ περνάει πρώτα το Μπότας (σ.σ: τον ξεφτίλισε) και μετά έναν – έναν όλους τους υπόλοιπους και φτάνει στα 2.8sec από τον Πέρεζ προτού υποχρεωθεί σ’ ένα ακόμη πιτ στοπ γιατί είχε κλατάρισμα 9 γύρους πριν το φινάλε.


    Ο Πέρεζ έγινε ο πρώτος Μεξικάνος μετά τον Πέντρο Ροντρίγκεζ στο GP Βελγίου του 1970 που κερδίζει αγώνα. Πιστεύει δε πως θα μπορούσε να κρατήσει πίσω του το Ράσελ αν τον έφτανε στους τελευταίους γύρους. O τεχνικός διευθυντής της Mercedes, Άντριου Σόλβιν αποδίδει στις προτεραιότητες του συστήματος επικοινωνίας το μπέρδεμα στα πιτ. Η αλληλοκάλυψη εντολών οδήγησε στο λάθος. Πίσω από τον Πέρεζ ανέβηκαν για πρώτη φορά στο βάθρο οι Οκόν και Στρόλ.

    Με τους βαθμούς που πήρε η Racing Point μπήκε ξανά στο παιχνίδι της 3ης θέσης στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Προηγείται 10 βαθμούς από τη McLaren που παραμένει στο κάδρο ενώ απομένουν 44 βαθμοί να μοιραστούν αυτή την Κυριακή 13/12 στο Άμπου Ντάμπι.
    Είναι απίθανο να μπορέσει ο Χάμιλτον να δώσει αρνητικό δείγμα 10 μέρες αφού διαγνώστηκε θετικός στον κορονοϊό οπότε λογικά ο Ράσελ θα έχει και δεύτερη ευκαιρία να διεκδικήσει νίκη με τη Mercedes στη Γιας Μαρίνα.


    Υπό το πρίσμα των ελαστικών

    ΣΗΜΕΙΑ ΚΛΕΙΔΙΑ

    • O οδηγός της Racing Point, Σέρτζιο Πέρεζ πήρε την πρώτη του νίκη σε ένα δραματικό Σακχίρ Grand Prix χρησιμοποιώντας και τις τρεις γόμες. Ο Σέρτζιο Πέρεζ έκανε την πρώτη του αλλαγή στον πρώτο γύρο: Από κόκκινη μαλακή γόμα πέρασε σε κίτρινη μέση γόμα και μετά ολοκλήρωσε το τελευταίο μικρότερο μέρος του αγώνα με τη λευκή σκληρή γόμα.

    • Η Mercedes επηρεάστηκε από μια παρεξήγηση που έγινε υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας όταν έβαλε τα δυο μονοθέσια στα πιτ παρότι βρίσκονταν στην πρώτη και δεύτερη θέση. Ο Ράσελ υποχρεώθηκε αμέσως να μπει ξανά στα πιτ γιατί του είχαν βάλει λάθος λάστιχα. Την ίδια ώρα ο Μπότας καθυστέρησε πολύ στα πιτ και τελικά του έβαλαν τα παλιά ελαστικά που είχε. Ο Ράσελ λίγο αργότερα μπήκε ξανά για 4η φορά στα πιτ, εννιά γύρους πριν το τέλος, λόγω κλαταρίσματος στο πίσω αριστερά ελαστικό.

    • Η παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας στην αρχή, επηρέασε τον αγώνα μειώνοντας το ρυθμό σ’ ένα κρίσιμο σημείο όπου τα μονοθέσια είναι γεμάτα καύσιμο. Αυτό επιμήκυνε το παράθυρο των πιτ, βοηθώντας ειδικά όσους είχαν τη μαλακή γόμα. Ο Πέρεζ ενεπλάκη σε σύγκρουση στον πρώτο γύρο και ήταν ο μόνος οδηγός που άλλαξε ελαστικά στο πρώτο αυτοκίνητο ασφαλείας. Ο έτερος οδηγός της Racing Point, Λανς Στρολ, συμπλήρωσε 42 γύρους στην αρχή με τη μαλακή γόμα, ήταν η μεγαλύτερη απόσταση που διανύθηκε μ’ αυτή τη γόμα.

    • Η θερμοκρασία οδοστρώματος ήταν σχετικά χαμηλή, στους 23 βαθμούς Κελσίου, στην αρχή του αγώνα. Επίσης έπαιξε ρόλο ο άνεμος που έφερνε σκόνη από την έρημο, επηρεάζοντας την πρόσφυση.

    • Είδαμε μια ευρεία ποικιλία στρατηγικών, μιας, δυο ή τριών αλλαγών στον αγώνα. Ο Οκόν της Renault και ο Στρολ της Racing Point ήταν οι μόνοι οδηγοί που έκαναν μια αλλαγή.

    ΠΩΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΕΡΘΗΚΕ ΤΟ ΚΑΘΕ ΕΛΑΣΤΙΚΟ

    ΣΚΛΗΡΗ C2: Καθοριστικό στοιχείο αν ήθελες να κάνεις μια αλλαγή: Η στρατηγική που είχε επιλέξει αρχικά η Mercedes. Η αντοχή της επέτρεψε να πραγματοποιηθούν μερικά μεγάλα μέρη όπως απέδειξε ο Οκόν που έκανε μόνο μια αλλαγή από μέση σε σκληρή γόμα.
    MEΣΗ C3: Σχεδόν οι μισοί οδηγοί επέλεξαν τη μέση γόμα για την εκκίνηση. Ο Στρολ τη χρησιμοποίησε για ένα ιδιαίτερα παρατεταμένο δεύτερο μέρος ως μέρος της στρατηγικής μιας αλλαγής. Ο άλλος οδηγός της Racing Point, Σέρτζιο Πέρεζ επίσης τη χρησιμοποίησε για 46 γύρους στο μεσαίο μέρος του αγώνα.
    ΜΑΛΑΚΗ C4: Χρησιμοποιήθηκε από πολλούς οδηγούς στο πρώτο μέρος με θετικό αποτέλεσμα. Αξιοσημείωτη η επίδοση του Κάρλος Σάινθ με τη McLaren που έφτασε προσωρινά δεύτερος με τη μαλακή γόμα. Ο Ράσελ έβαλε αυτή τη γόμα στο τελευταίο μέρος ενώ κάποιοι οδηγοί εκτός της πρώτης δεκάδας την επέλεξαν για την εκκίνηση.

    MARIO ISOLA, επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου: «Η τρίτη εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας άλλαξε τη ροή του αγώνα στον 62ο γύρο. Υπήρξε μια σύγχυση στα πιτ της Mercedes που επηρέασε τα μονοθέσιά της τα οποία βρίσκονταν στην πρώτη και δεύτερη θέση μέχρι εκείνη τη στιγμή. Η χαμηλή θερμοκρασία πιθανόν μείωσε την πτώση απόδοσης όλων των γομών ειδικά της μαλακής C4, αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να παραταθεί το πρώτο μέρος αγώνα και να γίνει εφικτή η στρατηγική μιας αλλαγής ειδικά για όσους εκκίνησαν με τη μέση γόμα. Παραταύτα οι δυο αλλαγές ήταν εξαιρετικά αποτελεσματικές επίσης: Ο Σέρτζιο Πέρεζ που είχε διαθέσιμες μόνο ένα σετ μέσης γόμας και ένα σετ σκληρής γόμας, χρησιμοποίησε και τις τρεις γόμες και πήρε μια εντυπωσιακή νίκη. Ας σημειωθεί ότι βρέθηκε τελευταίος μετά το πρώτο του πιτ στοπ. Η στρατηγική επηρεάστηκε πολύ από τις παρουσίες του αυτοκινήτου ασφαλείας. Είχαμε έναν εντυπωσιακό σπριντ αγώνα 20 γύρων στο φινάλε, στη μικρότερη πίστα που είδαμε φέτος».

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ