Η πίστα βρίσκεται πάνω στο τεχνητό νησί της Παναγίας που δημιουργήθηκε αρχικά για την Έκθεση του 1967 και τους Ολυμπιακούς αγώνες του 1976. Ομάδες και οδηγοί βρίσκονται εκεί μια φορά το χρόνο, σ’ έναν αγώνα απρόβλεπτο. Εκεί ο Χάμιλτον πήρε το 2007 την πρώτη νίκη της καριέρας του.
Την τελευταία δεκαετία ο Βρετανός μετρά εκεί 4 νίκες σε 8 αγώνες, άλλες τρεις έχει ο Φερστάπεν, ενώ το 2018 είχε κερδίσει για λογαριασμό της Ferrari ο Φέτελ. Φέτος οι McLaren προηγούνται με διαφορά 197 βαθμών στους κατασκευαστές καθώς έχουν κερδίσει τους επτά από τους εννιά αγώνες.
Στους άλλους δυο έχει κερδίσει ο Φερστάπεν. Οι Πιάστρι, Νόρις, Φερστάπεν παραμένουν φαβορί αλλά δεν μπορεί κανείς να ξεγράψει εύκολα τις ανταγωνιστικές Ferrari, αλλά και τις Mercedes που ευνοούνται από τα χαρακτηριστικά της μοναδικής αυτής διαδρομής.
Το Grand Prix του Καναδά είναι ο δεύτερος φετινός αγώνας στη Βόρεια Αμερική μετά το Μαϊάμι. Το Μόντρεαλ είναι ένα από τα στάνταρ ραντεβού του ημερολογίου και για πολλά χρόνια ο μοναδικός αγώνας σε αυτό το μέρος του κόσμου.
Είναι δημοφιλής στους οδηγούς και στις ομάδες επειδή υπάρχει πάντα ενδιαφέρον, χάρη στον ενθουσιασμό των ντόπιων φιλάθλων. Όλη την εβδομάδα, η πόλη στην επαρχία του Κεμπέκ ζωντανεύει με εκδηλώσεις που σχετίζονται με το Grand Prix.
Για τρίτη φορά φέτος, θα χρησιμοποιηθούν οι τρεις πιο μαλακές γόμες της γκάμας. Μετά την πρώτη εμφάνιση στην Ίμολα και τη δεύτερη στο Μονακό, η μαλακή γόμα C6 θα χρησιμοποιηθεί μαζί με τη C5 (μέση) και τη C4 (σκληρή).
Η επιλογή είναι ένα επίπεδο πιο μαλακή από πέρυσι, τότε οι γόμες που χρησιμοποιήθηκαν, ήταν οι C3, C4 και C5. Αυτό το Σαββατοκύριακο, οι ομάδες και οι οδηγοί θα είναι σε θέση να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις πληροφορίες και τα δεδομένα που συγκέντρωσαν τις δύο προηγούμενες φορές από τη χρήση της C6.
Η πίστα Gilles Villeneuve ασκεί στα ελαστικά πλευρικές δυνάμεις που είναι από χαμηλές έως μέτριες.
Αντίθετα οι διαμήκεις δυνάμεις είναι πιο έντονες, αν και όχι ιδιαίτερα υψηλές. Αυτό συμβαίνει γιατί τα μονοθέσια υπόκεινται αρχικά σε ισχυρή επιβράδυνση και αμέσως μετά σε απότομη επιτάχυνση.
Η επιφάνεια της οδοστρώματος είναι πολύ ομαλή, με χαμηλό συντελεστή τριβής και δεν χρησιμοποιείται για αγώνες, εκτός από το Σαββατοκύριακο του Grand Prix.
Το φαινόμενο της τοπικής παραμόρφωσης λόγω υπερθέρμανσης “graining” θα μπορούσε να εμφανιστεί αύριο, κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών, αλλά καθώς σταδιακά η αγωνιστική γραμμή στρώνεται με γόμα, δεν θα συνεχίσει να αποτελεί πρόβλημα. Οι χρόνοι των γύρων πέφτουν πολύ γρήγορα, όχι μόνο από τη μία μέρα στην άλλη, αλλά και κατά τη διάρκεια κάθε περιόδου.

Η πίστα ανακατασκευάστηκε πλήρως πέρυσι, αλλά διατήρησε τη λεία επιφάνεια και τη μειωμένη πρόσφυση, που ήταν πάντα ένα από τα χαρακτηριστικά της γνωρίσματα.
Με μήκος 4.361 μέτρα, διαθέτει μια σειρά από ευθείες και σφιχτά σικέιν, με 14 στροφές (έξι αριστερές και οκτώ δεξιές). Είναι μια τυπική διαδρομή “σταμάτα και ξεκίνα” όπου η σταθερότητα στο φρενάρισμα και η ελκτική πρόσφυση είναι ζωτικής σημασίας. Οι προσπεράσεις είναι εφικτές, εν μέρει χάρη στις τρεις ζώνες DRS.
Το καλύτερο σημείο για προσπέρασμα ήταν πάντα το σημείο φρεναρίσματος στο τέλος της ευθείας πριν την εκκίνηση. Μετά το σικέιν οι οδηγοί μπορούν ακόμα να χρησιμοποιήσουν το DRS εφόσον τους είχε δοθεί στην προηγούμενη ζώνη ανίχνευσης.
Το εν λόγω σικέιν συχνά γίνεται μάρτυρας θεαματικών ατυχημάτων, γεγονός που οδήγησε στο να ονομαστεί “τείχος των πρωταθλητών”. Κατά τη διάρκεια του αγώνα το 1999, τρεις παγκόσμιοι πρωταθλητές, οι Damon Hill, Michael Schumacher και Jacques Villeneuve, προσέκρουσαν σε αυτό τον τοίχο, ο ένας μετά τον άλλο.

Η φετινή διοργάνωση θα είναι το 54ο Grand Prix του Καναδά, το πρώτο χρονολογείται από το 1967. Ο αγώνας έχει διεξαχθεί σε τρεις τοποθεσίες: πριν από το Μόντρεαλ, είχε φιλοξενηθεί στο Mosport, περίπου εκατό χιλιόμετρα από το Τορόντο, και στο χιονοδρομικό κέντρο Mont Tremblant, 145 χιλιόμετρα από το Μόντρεαλ.
Οι M. Σουμάχερ και Λιούις Χάμιλτον έχουν επτά νίκες και 6 pole o καθένας. Η πιο επιτυχημένη ομάδα είναι η McLaren με 13 νίκες, ακολουθούμενη από τη Ferrari (12) και τη Williams (7).
Ο αγώνας του 2011 έχει καταγραφεί στα βιβλία των ρεκόρ ως το μεγαλύτερο Grand Prix όλων των εποχών σε διάρκεια, έχοντας διαρκέσει τέσσερις ώρες, τέσσερα λεπτά και 39.537 δευτερόλεπτα. Τελικά, ο Τζένσον Μπάτον ο οποίος ήταν τελευταίος στον 37ο γύρο, κέρδισε τον αγώνα για τη McLaren!

Την Κυριακή 15 Ιουνίου στην εκπομπή «Formula 1 Show» στο ΑΝΤ1+, που ξεκινά στις 20:00, μία ώρα πριν την εκκίνηση του καναδικού Grand Prix, , στις 21:00, μεταξύ άλλων, μπορείτε να παρακολουθήσετε μια αποκλειστική συνέντευξη του Λίαμ Λόσον στη Μαρία Θωμά και τον ηθοποιό Λίαμ Κάνινγχαμ (Game of Thrones) να εξομολογείται το μεγάλο του πάθος για την F1, σχολιάζοντας το φετινό πρωτάθλημα.
Η απεσταλμένη του ΑΝΤΙ+ στο Μόντρεαλ, Μαρία Θωμά, θα μας μεταφέρει τον παλμό των πάντοκ και πλούσιο lifestyle ρεπορτάζ. Στις μεταδόσεις θα βρίσκονται οι Γιώργος Ανανίδας, Μαρία Ανδρεάδη, Κώστας Λεώνης, Τάκης Πουρναράκης και Πάνος Σεϊτανίδης.

Απευθείας μεταδόσεις του 10ου GP:
Διαβάστε επίσης:
Ο Elkann της Stellantis ζητά ευρωπαϊκή συμμαχία για τα μικρά αυτοκίνητα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Έκτακτο – Νόμιμα τα παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων στην Ελλάδα με απόφαση του ΣτΕ
- ΗΠΑ: Ενισχύθηκε σημαντικά το καταναλωτικό κλίμα – Βελτίωση των προσδοκιών για την οικονομία
- Στο «κόκκινο» οι διεθνείς αγορές μετά την επίθεση στο Ιράν – Συγκρατημένο κύμα φυγής από τις μετοχές, στροφή στον χρυσό – Άλμα για το Brent
- Θεοδώρα Ντε Γκρες: Το κλειστό dinner party για τα γενέθλιά της

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
Διαβάζονται Τώρα

ΥΠΕΞ για Μέση Ανατολή: Η διεθνής κοινότητα να αναλάβει δράση για να αποτρέψει μια περιφερειακή σύρραξη
ΥΠΕΞ για Μέση Ανατολή: Η διεθνής κοινότητα να αναλάβει δράση για να αποτρέψει μια περιφερειακή σύρραξη

ΥΠΕΞ για Μέση Ανατολή: Η διεθνής κοινότητα να αναλάβει δράση για να αποτρέψει μια περιφερειακή σύρραξη

ΥΠΕΞ για Μέση Ανατολή: Η διεθνής κοινότητα να αναλάβει δράση για να αποτρέψει μια περιφερειακή σύρραξη
