AUTO

F1: Επιστρέφει η Porsche!

WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη


Ο ceo του VW Group, Χέρμπερτ Ντις μιλώντας σε εργαζομένους της VW στο Βόλφσμπουργκ αποκάλυψε ότι η απόφαση έχει ληφθεί.

Ο Γερμανός μάνατζερ που πρόσφατα είχε επισκεφτεί και τη χώρα μας στο πλαίσιο του εγχειρήματος εξηλεκτρισμού της Αστυπάλαιας, αποκάλυψε σε εκδήλωση εργαζομένων της VW που συμμετείχε ότι έχουν λάβει την απόφαση να μπουν στη F1: «Είμαστε πεπεισμένοι ότι θα μας αποφέρει περισσότερα έσοδα απ’ ότι έξοδα» τόνισε.

Η F1 το 2026 θα προχωρήσει ξανά σε μια σειρά αλλαγών στους τεχνικούς κανονισμούς και ειδικότερα στην εξέλιξη των υβριδικών μηχανών. Από φέτος και ως το τέλος του 2025 η εξέλιξή τους έχει «παγώσει» σε μια προσπάθεια να συγκρατηθούν τα έξοδα.

Οι αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς συζητήθηκαν με αρκετούς κατασκευαστές και διαμορφώθηκαν ούτως ώστε η απλοποίηση της τεχνολογίας των υβριδικών μηχανών να βοηθά στην αξιοποίηση της τεχνογνωσίας που αποκτάται στα αυτοκίνητα παραγωγής.

Το 2026 η ηλεκτρική ισχύς των υβριδικών μηχανών θα αυξηθεί όπως και η χρήση συνθετικών καυσίμων. Υπό αυτό το πρίσμα το VW Group εξετάζει την είσοδό του στη F1, δεδομένου ότι πρόκειται για την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Φέτος το πρωτάθλημα αριθμεί 23 αγώνες, μεταδίδεται σε 184 χώρες, συγκεντρώνει σε κάθε αγώνα μισό δισεκατομμύριο θεατές και η απήχησή του μέσω των social media ανεβαίνει συνεχώς. Φυσικά τεράστιο ρόλο στην απόφαση του ομίλου VW παίζει η παρουσία της F1, στη Κινέζικη αγορά. Η VW δεν έχει παρελθόν στη F1, έχει όμως συνεργαστεί στο WRC με την Red Bull.

Η Αυστριακή ομάδα βρέθηκε σε δύσκολη θέση πέρυσι με την αποχώρηση της Honda και επένδυσε στη δημιουργία υποδομής για να συντηρεί μόνη της τους Ιαπωνικούς κινητήρες που πλέον λόγω κανονισμών δεν εξελίσσονται.

Σε καμία περίπτωση όμως δεν έχει την τεχνογνωσία να τους εξελίξει πόσο μάλλον να σχεδιάσει μια νέα υβριδική μηχανή.

Έχει λοιπόν την ανάγκη συνεργασίας μ’ έναν μεγάλο κατασκευαστή όπως η Porsche. Η γερμανική εταιρεία πήρε την πρώτη της νίκη στη F1 πίσω στο 1962.

Έγραψε ιστορία την δεκαετία του 1980 με τους turbo κινητήρες που έφεραν τα λογότυπα της TAG. Πήραν τον τίτλο στους κατασκευαστές το 1984 και το 1985 και στους οδηγούς το 1984, 1985, 1986.

Μένει να δούμε πως θα λειτουργήσει για λογαριασμό του Γερμανού κατασκευαστή μια συνεργασία με την Red Bull. Από την πλευρά της η Audi μπορεί να έχει λαμπρή ιστορία ως κατασκευαστής στους αγώνες αντοχής αλλά δεν έχει παρουσία στη σύγχρονη ιστορία της F1, από το 1950.

Πρέπει να πάμε πίσω στην δεκαετία του 1930 όταν ακόμη το όνομα ήταν Auto Union για να βρούμε παρουσία στη F1. Ακούγεται ότι υπάρχουν συζητήσεις της Audi με την McLaren για πιθανή εξαγορά με συνδετικό κρίκο τον Αντρέα Σέιντλ που δούλευε αρκετά χρόνια στο αγωνιστικό τμήμα της Porsche προτού αναλάβει αγωνιστικός διευθυντής στη McLaren.

Το ερώτημα που μένει να απαντηθεί είναι αν η Audi θα μπει επίσης ως κατασκευαστής υβριδικών μηχανών ή θα προσπαθήσει να έχει δική της ομάδα και να είναι κατασκευαστής σασί. Παράλληλα με τις συζητήσεις με τη McLaren στην Audi περιμένουν και την απόφαση της Alfa Romeo αν θα συνεχίσει τη συνεργασία της με τη Sauber.



ΣΧΟΛΙΑ