Ο Μαξ Φερστάπεν ήταν η προσωποποίηση της τελειότητας στο GP του Αζερμπαϊτζάν. Ο οδηγός της Red Bull όχι μόνο κέρδισε τον αγώνα ξεκινώντας από την pole position, αλλά προηγήθηκε και στους 51 γύρους και σημείωσε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα, εξασφαλίζοντας έτσι το έκτο του Grand Slam.
Σε αυτό το επίτευγμα, βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με τον Λιούις Χάμιλτον στη δεύτερη θέση, πίσω από τον Τζιμ Κλαρκ που έχει οκτώ. Ήταν η δεύτερη νίκη του Μαξ στο Μπακού, μετά από αυτήν του 2022, η τέταρτη της σεζόν και η 67η συνολικά. Ήταν η 126η νίκη για τη Red Bull Racing, και η πέμπτη της σε αυτή την πίστα.
Ο Τζορτζ Ράσελ (Mercedes) τερμάτισε δεύτερος, καταγράφοντας το 22ο βάθρο της καριέρας του και το έκτο του αυτή τη σεζόν. Ο Κάρλος Σάινθ ήταν τρίτος, σημειώνοντας το πρώτο του αποτέλεσμα στην πρώτη τριάδα με τη Williams.
Η βρετανική ομάδα δεν είχε ανέβει στο βάθρο από το Βελγικό Γκραν Πρι του 2021. Προηγουμένως είχε τερματίσει τρίτη στο Μπακού το 2017, με τον Λανς Στρολ. Αξίζει να τονιστεί γι’ αυτούς που συνεχίζουν ν’ αξιολογούν την επιλογή του προέδρου της Ferrari, Τζον Έλκαν το 2023 να διώξει το Σάινθ για χάρη του Χάμιλτον πως ο Ισπανός ανέβηκε με τη Williams στο βάθρο προτού ανέβει ο Βρετανός με τη Ferrari.
Ομάδες και οδηγοί δεν είχαν ξεκάθαρη στρατηγική και αυτό αποτυπώθηκε στην εκκίνηση. Σχεδόν οι μισοί επέλεξαν τη μέση γόμα (11 οδηγοί) και οι υπόλοιποι τη σκληρή (9). Το μεγαλύτερο σε διάρκεια stint (διάστημα οδήγησης με το ίδιο σετ ελαστικών) το έκανε ο Εστεμπάν Οκόν (Haas) που οδήγησε 49 γύρους με τη σκληρή γόμα.
Αναγκάστηκε να σταματήσει στον 1ο γύρο για να αλλάξει μια σπασμένη μπροστινή αεροτομή, βάζοντας τη μέση γόμα πριν μπει ξανά στα πιτ, στον επόμενο γύρο για ένα άλλο σετ σκληρής, με στόχο να φτάσει μέχρι τη σημαία χωρίς άλλες στάσεις, κάτι που και έκανε. Ο Λάντο Νόρις (McLaren) και ο Λανς Στρολ (Aston Martin) διένυσαν τη μεγαλύτερη απόσταση με τη μέση γόμα, ολοκληρώνοντας 37 γύρους.
Τα προσπεράσματα ήταν λίγα καθώς χρειάζονταν μικρή απόσταση από τον προπορευόμενο για να περάσεις με τη χρήση DRS. Σε αυτή την πίστα, η στρατηγική μιας αλλαγές είναι σχεδόν υποχρεωτική και σήμερα δεν αποτέλεσε εξαίρεση, παρόλο που υπήρχε μια πιο μαλακή γκάμα ελαστικών από πέρυσι.
Το γεγονός ότι είχε πιο δροσερή θερμοκρασία από το συνηθισμένο (25 βαθμούς Κελσίου στο οδόστρωμα) βοήθησε τις ομάδες και τους οδηγούς να διαχειριστούν τη θερμική υποβάθμιση, ιδιαίτερα στον πίσω άξονα. Ως αποτέλεσμα, ήταν ένας πολύ απλός αγώνας όσον αφορά στη στρατηγική αλλά και τις αλλαγές στην κατάταξη.
Η μέση και η σκληρή γόμα ήταν πολύ κοντά σε απόδοση, αλλά και σε πτώση απόδοσης, η οποία ήταν πρακτικά ανύπαρκτη και στις δύο συνθέσεις. Η C4 χρησιμοποιήθηκε περισσότερο (598 γύροι, 61,84%) και η μαλακή δεν εμφανίστηκε ποτέ. Μετά τη χθεσινοβραδινή βροχή, η επιφάνεια της πίστας επανήλθε κάπως και, ως εκ τούτου, εξελίχθηκε σημαντικά κατά τη διάρκεια του αγώνα βελτιώνοντας το κράτημα και το ρυθμό. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Φερστάπεν πέτυχε τον ταχύτερο γύρο στο τελευταίο του πέρασμα.
Μετά το πέσιμο της καρό σημαίας ο νικητής δήλωσε: «Ήταν ένα απίστευτο Σαββατοκύριακο και σήμερα είχαμε πολύ καλό ρυθμό και τελικά ήταν ένας αρκετά απλός αγώνας. Το ότι ξεκίνησα πρώτος ήταν το κλειδί για εμάς, διαχειριστήκαμε καλά τα ελαστικά μας. Πηγαίναμε καλά στο πρώτο μέρος του αγώνα και εκτελέσαμε τα πάντα όπως ακριβώς θέλαμε.
Η στρατηγική μας ήταν να ξεκινήσουμε με σκληρά ελαστικά και μετά να πάμε σε μέση γόμα και ευτυχώς δεν εμφανίστηκε το αυτοκίνητο ασφαλείας στη μέση του αγώνα, γιατί θα μας είχε επηρεάσει. Είναι μια δύσκολη πίστα δεν έχεις σταθερότητα, με την απαιτητική χάραξη και επίσης τους πολύ δυνατούς ανέμους, οπότε πρέπει να θυμίζεις συνέχεια στον εαυτό σου να μένει μακριά από τους τοίχους!
Ήμουν ευχαριστημένος με το μονοθέσιο και πραγματικά διαχειριστήκαμε τον ρυθμό μας και είχαμε ένα αρκετά μεγάλο προβάδισμα από τις Mercedes. Ήταν ένα υπέροχο Σαββατοκύριακο συνολικά και τα δύο τελευταία Σαββατοκύριακα ήταν σίγουρα καταπληκτικά. Στις δύο αυτές πίστες έχουμε χαμηλή κάθετη δύναμη, οπότε θα δούμε πώς θα τα πάμε και σε άλλες πίστες.
Ελπίζω να μπορέσουμε να συνεχίσουμε με αυτή τη φόρμα, αλλά αυτή τη στιγμή απλά απολαμβάνουμε τη στιγμή. Είμαστε πραγματικά χαρούμενοι με αυτό που κάνουμε: η σχέση που έχω με την ομάδα είναι πραγματικά καλή και όταν το μονοθέσιο πηγαίνει καλά, όλα δένουν μεταξύ τους».
Όσον αφορά στην απόδοση των ομάδων η McLaren προβλημάτισε καθώς δεν είχε την ταχύτητα να κερδίσει θέσεις. Μετά την έξοδο του Πιάστρι στην αρχή, ο Νόρις έμεινε στις πιο πίσω θέσεις. Οι Ferrari απογοήτευσαν για έναν ακόμη αγώνα, σε αντίθεση με τις Mercedes που κατάφεραν να μαζέψουν 30 βαθμούς και να περάσουν τους κόκκινους στη βαθμολογία του πρωταθλήματος κατασκευαστών.
Την ίδια στιγμή ο Νόρις μείωσε τη διαφορά του από τον Πιάστρι στους 25 βαθμούς και ο Φερστάπεν μπήκε στο παιχνίδι καθώς απέχει 69 βαθμούς από την κορυφή ενώ απομένουν 199 να μοιραστούν σε 7 αγώνες. Επόμενος αγώνας το GP Σιγκαπούρης από τη Μαρίνα Μπέι στις 5/10.
Η τελική κατάταξη ήταν:
Η βαθμολογία των οδηγών διαμορφώθηκε ως εξής:
Η βαθμολογία των κατασκευαστών διαμορφώθηκε ως εξής:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τραμπ: Μέρντοκ, Έλισον και Ντελ μεταξύ των επενδυτών για το αμερικανικό TikTok – «Θα τα καταφέρουν πολύ καλά»
- Χίος: Τηλεφώνημα για βόμβα στο πλοίο «Θαλασσίτης»
- Χιλιάδες κόσμος στο State Farm Stadium για το τελευταίο αντίο στον Τσάρλι Κερκ – Τραμπ και Ρεπουμπλικάνοι τιμούν τον δολοφονημένο «μάρτυρά» τους
- Μελόνι για Τσάρλι Κερκ: Ο θάνατός του προκάλεσε αγανάκτηση και προβληματισμό σε όλο τον κόσμο

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
Διαβάζονται Τώρα

Γιάννα Αγγελοπούλου στο mononews: Δεν χρεοκόπησε η χώρα από τους Αγώνες – Οπου κι αν πάω η Ελλάδα με γεμίζει αισιοδοξία
Ο εμφύλιος στον Σκάι, ο «αποκεφαλισμός» Οικονόμου – Παυλόπουλου, ο χαμός στου… Λιάγκα, ανατροπές στην ΕΡΤ και το σχέδιο των Αγγελόπουλων
