• AUTO

    F1 Άμπου Ντάμπι: Άξιος πρωταθλητής ο Φερστάπεν!

    F1 Άμπου Ντάμπι: Άξιος πρωταθλητής ο Φερστάπεν!


    Ένα οδηγικό λάθος του Λατίφι πριν τη καρό σημαία, έφερε τη μεγάλη ανατροπή και το Φερστάπεν σε θέση ισχύος. Δυο ενστάσεις από Mercedes.

    Ο μεγάλος τελικός κρίθηκε σ’ ένα οδηγικό λάθος του Νικόλα Λατίφι ο οποίος έχασε τον έλεγχο της Williams και προκάλεσε την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας τέσσερις γύρους πριν το τέλος. Ο Καναδός οδηγός είχε μια μάχη εκτός βαθμών με το Μικ Σουμάχερ όταν έκανε λάθος πάτησε στο κερμπ, αποσταθεροποίησε το πίσω μέρος και χτύπησε στη μπαριέρα στην έξοδο της στροφής 14. Το αυτοκίνητο ασφαλείας ήταν επιβεβλημένο και στη Red Bull μην έχοντας τίποτα να χάσουν έβαλαν το Φερστάπεν στα πιτ και του άλλαξαν ελαστικά. Του έβαλαν την μαλακή γόμα.

    Αντίθετα στη Mercedes δεν έβαλαν μέσα το Χάμιλτον, αν το ρίσκαραν πιθανότατα  θα βρίσκονταν μπροστά τους ο Φερστάπεν, λογικά δεν θα τον έβαζε η Red Bull στα πιτ βλέποντας ότι μπήκε ο Λιούις. Το αυτοκίνητο ασφαλείας αποχώρησε στον τελευταίο γύρο, ο Φερστάπεν όρμησε με την ταχύτερη γόμα, πέρασε εύκολα και πήρε τον τίτλο. Πριν την αποχώρηση του αυτοκινήτου ασφαλείας υπήρξε μια φιλονικία αν θα αφήσει τα πιο αργά μονοθέσια που βρίσκονταν ανάμεσα στους δυο οδηγούς να ξεντουμπλαριστούν. Αρχικά είπαν πως δε θα το κάνουν (οπότε ο Φερστάπεν θα ήταν καταδικασμένος), μετά αποφάσισαν να αφήσουν μόνο όσα ήταν ανάμεσα στους δυο μονομάχους.

    Η έξοδος του Λατίφι έβγαλε το αυτοκίνητο ασφαλείας 4 γύρους πριν το φινάλε.

    Σε καμία περίπτωση όμως αυτό δεν επηρέασε το τελικό αποτέλεσμα, ο Φερστάπεν ρίσκαρε, του βγήκε και πέρασε στα ίσα στην πίστα. Πάντως η Mercedes άσκησε δύο ενστάσεις: Στην πρώτη λέει πως ο Φερστάπεν πέρασε το Χάμιλτον στιγμιαία πριν την επανεκκίνηση (δεν επιτρέπεται) και στη δεύτερη ότι έπρεπε να προσπεράσουν όλα τα μονοθέσια που βρίσκονταν ένα γύρο πίσω. Δεν πέρασαν οι Ρικιάρντο Στρολ και Μικ Σουμάχερ που βρίσκονταν πίσω από το Φερστάπεν. Θα μπορούσε ο Μάσι να αφήσει τον αγώνα να τελειώσει πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Μπορεί να θεωρηθεί ότι αλλοίωσε το αποτέλεσμα δίνοντας επανεκκίνηση. Το έλεγα από τη Τζέντα ότι ο Μάσι δεν έχει το απαραίτητο ειδικό βάρος, γι’ αυτές τις συνθήκες. Δεν υπάρχει καμία όμως ευθύνη της Red Bull σ’ όλο αυτό.

    Η αλήθεια είναι πως ο Χάμιλτον σήμερα ήταν εξαιρετικά καλός και εξαιρετικά άτυχος. Ο Φερστάπεν έκανε δυο λάθη όμως στάθηκε τυχερός και είναι άξιος πρωταθλητής σε μια χρονιά που οδήγησε εκπληκτικά και πήρε 10 νίκες σε 22 αγώνες.

    Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Ο Χάμιλτον έκλεισε στόματα στην εκκίνηση παρά το μειονέκτημα πρόσφυσης της μέσης γόμας ξεκίνησε καλύτερα και έστριψε πρώτος.

    Ο Φερστάπεν έχασε την ψυχραιμία του, επιτέθηκε βουτώντας στα φρένα στη στροφή 6, δεν μπόρεσε να στρίψει αφήνοντας – ως όφειλε – χώρο στο Χάμιλτον, τον πέταξε έξω και ο Βρετανός όπως τον βόλευε συνέχισε και επανήλθε στην πίστα διατηρώντας το προβάδισμα. Αν ο Φερστάπεν του είχε αφήσει χώρο ο Χάμιλτον θα έπρεπε να δώσει τη θέση. Δεν του άφησε όμως γιατί όπως βούτηξε εκτός γραμμής, ήταν αδύνατον να στρίψει αφήνοντας περιθώριο και στον άλλο.

    Ο Χάμιλτον παρότι είχε πιο αργό λάστιχο άρχισε να ξεμακραίνει, ξεκάθαρο δείγμα ότι ήταν ταχύτερος. Ο Φερστάπεν άρχισε να διαμαρτύρεται για την φθορά των μαλακών ελαστικών και η διαφορά έφτασε τα 5 sec. Μπήκε στα πιτ στον 13ο γύρο και στον επόμενο φώναξαν στα πιτ το Χάμιλτον οι άνθρωποι της Mercedes για να καλύψουν το Φερστάπεν. Αμφότεροι με σκληρή γόμα για το δεύτερο μέρος του αγώνα με τη διαφορά να ανοίγει στα 8 sec. Όμως ο Χάμιλτον έφτασε πίσω από τον Πέρεζ που καθυστερούσε να μπει στα πιτ και ο Μεξικάνος έπαιξε εκπληκτική άμυνα με αποτέλεσμα να τον καθυστερήσει. Ο Φερστάπεν έφτασε στο δευτερόλεπτο αλλά ο Χάμιλτον και πάλι είχε την ταχύτητα να ανοίξει τη διαφορά.

    Στον 36ο γύρο, 22 γύρους πριν το τέλος μένει από κιβώτιο ο Τζιοβινάτσι, σταματά την Alfa Romeo σ’ ένα σημείο που υποχρεώνει τον αλυτάρχη να υιοθετήσει καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας. Στη Red Bull βάζουν μέσα το Φερστάπεν και του αλλάζουν ελαστικά. Πάλι σκληρή γόμα, η διαφορά αυξάνεται στα 17.8sec. Απομένουν 19 γύροι δύσκολο να μαζευτεί, πόσο μάλλον που ο Χάμιλτον έχει την ταχύτητα και κινείται γρήγορα. Πέντε γύρους πριν το τέλος η διαφορά είναι στα 11 sec όταν ο Λατίφι βγάζει το αυτοκίνητο ασφαλείας. Ο Φερστάπεν βάζει μαλακή γόμα, και περνάει το Χάμιλτον που έχει παλιά λάστιχα στον τελευταίο γύρο.

    Έτσι ο Ολλανδός κερδίζει σ’ έναν αγώνα που δεν ήταν καλύτερος, καθαρά από τύχη.

    Μ’ αυτό τον τρόπο κερδίζει όμως ένα πρωτάθλημα που αξίζει καθώς ήταν εξαιρετικός στο σύνολο της χρονιάς. Η νίκη του αυτή είναι σημαντική. Είναι το πρώτο πρωτάθλημα για τον ίδιο αλλά και την Ολλανδία. Το πρώτο για τη Red Bull από το 2013, έρχεται μάλιστα στην πίστα όπου ξεκίνησε τη μεγαλειώδη του πορεία και ο Φέτελ με τη Red Bull το 2010 με επίσης εντυπωσιακό τρόπο. Το μεγάλο ερώτημα είναι έρχεται να δώσει τέλος στην κυριαρχία του Χάμιλτον; Θα έχει ο Βρετανός τη διάθεση να επανέλθει του χρόνου; Θα έχει η Mercedes μονοθέσιο νικητή; Θα του το επιτρέψει ο Ράσελ;

    Ο Φερστάπεν έγραψε ιστορία απόψε στη Γιας Μαρίνα: «Είναι τρελό. Όταν ήμουν μικρός ήθελα να γίνω οδηγός F1. Ελπίζεις σε νίκες και βάθρο ώστε να ακουστεί ο Ολλανδικός εθνικός ύμνος. Τώρα είμαι πρωταθλητής και ο μπαμπάς μου είναι εδώ. Όπως και η οικογένειά μου, οι φίλοι μου που με ώθησαν. Ο Λιούις είναι απίστευτος οδηγός, απίστευτος ανταγωνιστής. Είχαμε δύσκολες στιγμές, είναι μέρος του αθλήματος, όλοι θέλουν να κερδίσουν. Θα ξαναδώσουμε μάχη του χρόνου».

    Από την πλευρά του ο Χάμιλτον τίμησε τον πρωταθλητή με τα συγχαρητήριά του: «Πρώτα απ’ όλα συγχαρητήρια στο Μαξ και την ομάδα του. Κάναμε φανταστική χρονιά φέτος, δουλέψαμε τόσο σκληρά. Τα δώσαμε όλα, δεν τα παρατήσαμε και αυτό είναι το πιο σημαντικό».

    Ο αγωνιστικός διευθυντής της Red Bull, Κρίστιαν Χόρνερ συμπλήρωσε: «Η Mercedes είναι πολύ δυνατή ομάδα και η αξία τους δίνει σ’ αυτό τον τίτλο τέτοια αξία. Ο Μαξ οδήγησε εκπληκτικά όλη τη χρονιά. Είναι πιθανόν το πιο σημαντικό πρωτάθλημα που έχουμε πάρει στην ιστορία μας».

    Η Mercedes διατήρησε το πρωτάθλημα στους κατασκευαστές και η Ferrari έκανε ένα σημαντικό βήμα ανεβαίνοντας από 6η, 3η. Τις επόμενες μέρες Τρίτη και Τετάρτη οι ομάδες θα δοκιμάσουν τα ελαστικά 18 ιντσών της Pirelli στη Γιας Μαρίνα που θα χρησιμοποιούνται τη νέα χρονιά.

    Διαβάστε επίσης

    F1 Άμπου Ντάμπι: Απόψε θα έχουμε πρωταθλητή!

     



    ΣΧΟΛΙΑ