Η NIO ιδρύθηκε το 2014 και είναι κινεζική εταιρεία που εστιάζει στην ανάπτυξη έξυπνων ηλεκτρικών αυτοκινήτων υψηλών προδιαγραφών και έχει ήδη επεκτείνει τις δραστηριότητές της σε παγκόσμιο επίπεδο ως μία καινοτόμος δύναμη στον χώρο. Με συνεχή έμφαση στην τεχνολογία, την αυτόνομη οδήγηση, την ασφάλεια και τη βιώσιμη κινητικότητα, η NIO έχει καταφέρει να καταστεί μια από τις ταχύτερα ανερχόμενες εταιρείες αυτοκινήτων.
Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα του οράματός της είναι το EP9, ένα project car που παρουσιάστηκε το 2016 και εντυπωσίασε τον κόσμο με τις επιδόσεις του. Το 2017 έσπασε το ρεκόρ στο Nürburgring Nordschleife, πετυχαίνοντας χρόνο 6:45.900, κατατάσσοντας το ανάμεσα στα ταχύτερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όλων των εποχών. Στο γκαράζ του NIO Hub στο Μόναχο είχαμε την ευκαιρία να το δούμε από κοντά, μια εμπειρία που μας υπενθύμισε ότι η NIO δεν είναι απλώς μια εταιρεία παραγωγής επιβατικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά ένας οργανισμός που εξερευνά συνεχώς τα όρια της τεχνολογίας και της απόδοσης.
Η επίσκεψη στο NIO Hub του Μονάχου, κατόπιν πρόσκλησης της Μοτοδυναμικής που θα εισάγει τα μοντέλα της εταιρείας στην ελληνική αγορά, υπήρξε μοναδική. Μας υποδέχτηκαν σε έναν χώρο μοντέρνο και φιλικό, όπου παλιότερα εκεί ήταν Ferrari Store και εκεί πραγματοποιήθηκε μια πλήρης αλλά καθόλου κουραστική παρουσίαση. Οι υπεύθυνοι της NIO παρουσίασαν τα μοντέλα, εξήγησαν τις τεχνολογίες τους και μας έδειξαν ζωντανά κάποια από τα πιο εντυπωσιακά χαρακτηριστικά τους.
Πρώτο στο πρόγραμμα ήταν το Firefly, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο κατηγορίας B-SUV, με πλούσιο εξοπλισμό και έμφαση στη χρηστικότητα. Το όνομά του προέρχεται από το έντομο «φωταύγα» (firefly), που συμβολίζει το φως, την ευκινησία και τη ζωντάνια – στοιχεία που ενσωματώνονται στη σχεδίασή του. Οι δημιουργοί του θέλησαν να σχεδιάσουν ένα αυτοκίνητο που να αποτυπώνεται αμέσως στη μνήμη, με μια σιλουέτα τόσο χαρακτηριστική, που αν ζητήσεις από κάποιον να τη σχεδιάσει πρόχειρα, θα μπορέσει να την αποδώσει άμεσα με ευκολία. Τα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα led αποτελούνται από τρία κυκλάκια το καθένα και δημιουργούν μια μοναδική εμφάνιση ακόμη και όταν δεν είναι αναμμένα.
Το Firefly είναι πισωκίνητο και πρακτικό. Διαθέτει 90lt αποθηκευτικό χώρο στο εμπρός καπό, 404lt στο πίσω μέρος, αλλά και κρυφές λύσεις, όπως για παράδειγμα χώρο κάτω από το εμπρός κάθισμα του συνοδηγού για laptop, καθώς και αποθηκευτικό χώρο κάτω από τα πίσω καθίσματα που χωρά μέχρι και σακίδιο πλάτης. Οι επιβάτες κάθονται άνετα τόσο στα εμπρός όσο και στα πίσω καθίσματα με αρκετό χώρο για τα πόδια τους.
Ο μεσαίος καθρέπτης έχει διπλή λειτουργία, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να βλέπει ο οδηγός τα παιδιά στο πίσω κάθισμα, ενώ παράλληλα μέσω κάμερας στην κεραία που βρίσκεται στο πίσω μέρος της οροφής, απεικονίζει στην κεντρική οθόνη την κίνηση των οχημάτων που ακολουθούν. Διαθέτει μπαταρία 41 kWh με αυτονομία περίπου 330 km και μέση κατανάλωση 15,5 kWh/100 km. Η λειτουργία ανάκτησης ενέργειας «one pedal» προσφέρει ευκολία στον οδηγό. Όταν η μπαταρία είναι πλήρως φορτισμένη και δεν χρειάζεται την ενέργεια από την ανάκτηση κατά το φρενάρισμα, το σύστημα προσομοιώνει την αίσθηση της πέδησης μέσω των φρένων, προσφέροντας σταθερή εμπειρία στον οδηγό.
Στη συνέχεια μας παρουσίασαν το ET9, τη ναυαρχίδα της NIO. Το ET9 είναι μια λιμουζίνα γεμάτη καινοτομίες, με κορυφαία ενεργή ανάρτηση της Clear Motion, μιας εταιρίας που έχει συνεργαστεί με εταιρείες όπως Hyundai, Porsche, BMW, Toyota, Ford αλλά και τεχνολογικούς κολοσσούς όπως Apple και Bosch. Με δεκάδες αισθητήρες και αλγόριθμους τεχνητής νοημοσύνης, το σύστημα αυτό αποσβένει σχεδόν όλες τις ανωμαλίες του δρόμου, προσφέροντας αίσθηση ταξιδιού «αρχοντικού» επιπέδου. Μάλιστα στο NIO Hub είχε στηθεί ένα demo όπου είδαμε την ενεργή ανάρτηση να περνάει από τεχνητά σαμαράκια χωρίς να κουνιόνται ούτε λίγο τα ποτήρια με την σαμπάνια που είχε στο εμπρός καπό. Επίσης είδαμε το ET9 να μιμείται τις κινήσεις ανθρώπου και να κάνει μέχρι και υπόκλιση.
Τα μοντέλα που θα εισαχθούν στην Ελλάδα είναι τα:
- Firefly από 31.900 ευρώ (δεν περιλαμβάνεται το όφελος κρατικής επιδότησης),
- ET5 sedan από 61.900 ευρώ (δεν περιλαμβάνεται το όφελος κρατικής επιδότησης),
- το ET5 Touring από 66.900 ευρώ,
- το EL6 από 69.900 ευρώ
Όλα τα μοντέλα διαθέτουν προηγμένη τεχνολογία βαφής, αισθητήρες Lidar, δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης και premium εσωτερικό υψηλής ποιότητας. Η NIO δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη συνδεσιμότητα με τις συσκευές κινητών, υποστηρίζει φωνητικές εντολές και AI που «μαθαίνει» τον οδηγό, προσαρμόζοντας ανάλογα και συνεχώς την εμπειρία οδήγησης. Μεγάλη καινοτομία αποτελεί το Battery Swap όπου οι ιδιοκτήτες NIO μπορούν να αλλάζουν μπαταρία σε ειδικούς σταθμούς αντί να περιμένουν για φόρτιση.
Η υπηρεσία λειτουργεί με μοντέλο συνδρομής, εξασφαλίζοντας ότι οι μπαταρίες φορτίζονται με τον πιο «σωστό» τρόπο, ανανεώνονται με αναβαθμίσεις και ο οδηγός έχει πάντα στη διάθεσή του μια «φρέσκια» μονάδα μπαταρίας. Όπως μας είπε χαρακτηριστικά ο Chief Engineer της εταιρείας, για κάθε 100 αυτοκίνητα αρκούν 102 μπαταρίες για να λειτουργεί απρόσκοπτα το δίκτυο καθώς προφανώς υπάρχει και η δυνατότητα φόρτισης στους σταθμούς φόρτισης που γνωρίζουμε και έχουμε και στην Ελλάδα.
Η NIO αναμένεται να λανσάρει τα πρώτα της μοντέλα στην Ελλάδα από τον Οκτώβριο. Με τον πρωτοποριακό σχεδιασμό, την προηγμένη τεχνολογία και την αίσθηση premium εμπειρίας που προσφέρουν, δεν έχουμε παρά να ανυπομονούμε να τα δούμε στους ελληνικούς δρόμους και κυρίως να τα οδηγήσουμε.
Διαβάστε επίσης:
Nissan Leaf: Οι λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά
F1 ΜcLaren: Ποιος από τους δυο;
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Profile: Ενσωματώνει σημαντική αναβάθμιση στη λύση Διαχείρισης Επενδύσεων Axia
- Μητσοτάκης: Σε εξέλιξη η συνάντηση με τον υπουργό Εσωτερικών των ΗΠΑ στο Μαξίμου
- Συμβούλιο Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων: Νέα Πρόεδρος η Ζαφείρα Καστρινάκη
- ΟΟΣΑ: Κοινωνικές εισφορές, φορολογία σε ακίνητα, περιβάλλον και τουρισμό, τα δυνατά χαρτιά της Ελλάδας
