• AUTO

    Χρόνια πολλά, Formula1!


    Εν μέσω πανδημίας η F1, συνεχίζει τους αγώνες, αυτή την Κυριακή ξανά στο Σίλβερστον διοργανώνεται το επετειακό Grand Prix.

    Για 2η συνεχή Κυριακή γίνεται αγώνας στο Σίλβερστον, το παλιό Βρετανικό αεροδρόμιο όπου στις 13/5/1950 έγινε ο πρώτος αγώνας στη σύγχρονη εποχή της F1. Νικητής ήταν ο Νίνο Φαρίνα με  Alfa Romeo.

    Από εκείνο τον αγώνα έως σήμερα μόνο δυο κατασκευαστές υπάρχουν, αμφότεροι Ιταλικής προέλευσης: Alfa Romeo, Pirelli. Ούτως ή άλλως μόνο δυο αγώνες δεν έχουν λείψει ποτέ από το πρόγραμμα της F1, αυτά τα 70 χρόνια, το Ιταλικό και το Βρετανικό GP.

    Βέβαια το άθλημα έχει αλλάξει πολύ αυτές τις επτά δεκαετίες, είναι όμως η διαχρονικότητά του, που δεικνύει την αξία του. Εδώ μπορείτε να διαβάσετε τι έγινε την προηγούμενη Κυριακή στο Σίλβερστον.

    Τα ελαστικά που χρησιμοποιούνταν το 1950.

    Η φετινή χρονιά είναι ιδιαίτερη και οι ιθύνοντες προσπαθώντας να καταρτίσουν ένα πρόγραμμα, επιχειρούν για 2η φορά μετά την Αυστρία, δεύτερο αγώνα στην ίδια πίστα: Αυτό θα είναι το επετειακό GP για τα γενέθλια της F1 που γίνεται 70 ετών.

    Προφανώς φαβορί για τη νίκη είναι και πάλι οι Mercedes αν και την πρώτη Κυριακή δεν πέτυχαν το απόλυτο λόγω αστοχίας των ελαστικών.

    Η Pirelli ολοκλήρωσε την ανάλυση σε έναν αριθμό ελαστικών που χρησιμοποιήθηκαν στο Βρετανικό Grand Prix το προηγούμενο Σαββατοκύριακο. Αυτό επέτρεψε να εξακριβωθεί ο λόγος των αστοχιών στις δυο Mercedes και στη McLaren του Σάινθ.

    Το κρίσιμο στοιχείο ήταν ο μοναδικός συνδυασμός των συνθηκών του αγώνα που οδήγησε σε υπερβολικά παρατεταμένη χρήση του δεύτερου σετ ελαστικών. Το δεύτερο αυτοκίνητο ασφαλείας εμφανίστηκε λίγο πριν το σημείο που όλες οι ομάδες ετοιμαζόντουσαν να κάνουν αλλαγή ελαστικών.

    Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να το εκμεταλλευτούν, όμως μετά, απέμενε ένα μεγάλο τελευταίο μέρος: Περίπου 40 γύροι, συνολικά πάνω από τα 3/4 του αγώνα σε μια από τις απαιτητικές πίστες του πρωταθλήματος.

    Σε συνδυασμό με τον σημαντικά ταχύτερο ρυθμό των φετινών μονοθεσίων (η pole position ήταν 1.2 sec ταχύτερη από πέρυσι) οι τελευταίοι γύροι του Βρετανικού ήταν ιδιαίτερα σκληροί. Αυτό ήταν αποτέλεσμα των μεγαλύτερων καταπονήσεων που έχουμε δει ποτέ στην ιστορία της F1 να προκαλούνται σε ελαστικά, από τα ταχύτερα μονοθέσια που έχουν φτιαχτεί ποτέ, στην ιστορία της Formula 1.

    Το ελαστικό του Χάμιλτον κατέρρευσε λίγες στροφές πριν την καρό σημαία.

    Το τελικό αποτέλεσμα ήταν η σύνθεση των πιο απαιτητικών συνθηκών για τα ελαστικά. Το εμπρός αριστερά ελαστικό (αυτό που ως γνωστό, καταπονείται περισσότερο στο Σίλβερστον) εκτέθηκε σε ακραίες φορτίσεις μετά από πολύ υψηλό αριθμό γύρων. Το αποτέλεσμα ήταν υψηλή φθορά. Έτσι το ελαστικό ήταν λιγότερο προστατευμένο από τις ακραίες δυνάμεις που του ασκούνταν.

    Για το δεύτερο αγώνα στο Σίλβερστον αυτό το Σαββατοκύριακο η Pirelli επιβεβαιώνει τις επιλεχθείσες γόμες: C2, C3, και C4 οι οποίες είναι ένα βήμα πιο μαλακές από αυτές που είδαμε στο προηγούμενο GP. Επίσης θα αναθεωρηθούν οι οδηγίες χρήσης και θα αυξηθούν οι ελάχιστες πιέσεις των ελαστικών ώστε να μειωθεί η καταπόνηση στη δομή τους.

    Είναι δεδομένο ότι η γόμα C4 θα δώσει τον ταχύτερο χρόνο στη μάχη της pole position, όπως επίσης είναι πιθανό να δούμε νέο ρεκόρ πίστας. Όμως δύσκολα θα βγάλει πάνω από 10 γύρους στην αρχή του αγώνα. Οπότε είναι λογικό να δούμε στρατηγικές δυο αλλαγών καθώς αναμένονται και ψηλότερες θερμοκρασίες απ’ την προηγούμενη Κυριακή.

    Οι ομάδες έχουν πολύ περισσότερα δεδομένα οπότε η μάχη αναμένεται να είναι ιδιαίτερα αμφίρροπη. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τι θα γίνει πίσω από τις Mercedes στη μάχη της 3ης θέσης. Πόσο καλύτερα μπορεί να τα πάει ο Φέτελ αλλά και ο Χούλκενμπεργκ που τελικά δεν αγωνίστηκε την προηγούμενη Κυριακή.

    Επίσης αξίζει να δει κανείς την πολύ καλή απόδοση του Πιερ Γκασλί που εκθέτει τον Χέλμουτ Μάρκο σε σχέση με την απόδοση του Άλμπον. Υπό κανονικές συνθήκες είναι δεδομένη η απόλυτη κυριαρχία των Mercedes και η 5η νίκη τους σε ισάριθμους αγώνες φέτος.

    Αν δει κανείς τους 5 τελευταίους αγώνες στο Σίλβερστον η Mercedes έχει βρεθεί 8 φορές στο βάθρο, η Ferrari 5 και η Red Bull 2.

    Οι κατατακτήριες δοκιμές είναι προγραμματισμένες για τις 16:00 το απόγευμα του Σαββάτου και ο αγώνας για τις 16:10 της Κυριακής.



    ΣΧΟΛΙΑ