• AUTO

    Δοκιμάζουμε τη νέα, πολυσυζητημένη BMW Μ135i

    • του Τάκη Πουρναράκη


    Η νέα σειρά 1 της BMW είναι ένα από τα αυτοκίνητα που συζητιούνται πολύ αυτές τις μέρες. Είτε από ιδιώτες είτε από στελέχη επιχειρήσεων που ψάχνουν το επόμενο εταιρικό αυτοκίνητο.

    Είναι η πρώτη προσπάθεια της BMW με προσθιοκίνητη πλατφόρμα στην πιο εμπορική κατηγορία. Μια κατηγορία με 3 παρουσίες στο ΤΟΡ 10 των πωλήσεων παγκοσμίως φέτος: Corolla, Civic, Golf.

    Οι δυο πρώτες γενιές της BMW σειρά 1 ήταν πισωκίνητες, παρότι ο ανταγωνισμός (A Class, A3) ήταν προσθιοκίνητος. Η BMW αρχικά με τη σειρά 2 Active Tourer και εν συνεχεία με τις Χ1, Χ2 αξιοποίησε την τεχνογνωσία της Mini σε προσθιοκίνητα μοντέλα και πλέον κάνει το επόμενο βήμα με το πιο εμπορικό της μοντέλο: Προσθιοκίνητη σειρά 1. Στην ελληνική αγορά υπάρχουν 3κύλινδρες εκδόσεις 1.5lt απόδοσης 140PS (βενζίνη) και 116 PS (πετρέλαιο). Οι μεγάλες 4κύλινδρες εκδόσεις των 2.0lt έχουν απόδοση 150 -190PS (πετρέλαιο) ή 306PS (βενζίνη). Οι δυο πιο ισχυρές εκδόσεις είναι αποκλειστικά τετρακίνητες.

    Εμείς είχαμε στα χέρια μας για εκτενή δοκιμή την πιο αθλητική έκδοση με τον κωδικό M135i xDrive. Πρόκειται για έκδοση M Performance με δίλιτρο υπετροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα που συνδυάζεται με 8αρι αυτόματο κιβώτιο. Από τη BMW λένε πως δε θα δούμε εξακύλινδρο κινητήρα στη σειρά 1. Η M135i λειτουργεί κατά βάση ως προσθιοκίνητη και μόνο όταν το σύστημα χdrive «προβλέψει» γλίστρημα στέλνετε μέσω του κεντρικού πολύδισκου συμπλέκτη μέχρι και το 50% της ροπής στον πίσω άξονα.

    Σε κακομαθαίνει!

    BMW M135i

    Εξωτερικά η νέα σειρά 1 είναι ολοκαίνουργια, οπότε κερδίζει στο παιχνίδι των εντυπώσεων. Ειδικά η M135i xDrive έχει δημιουργηθεί για να τραβά επάνω της βλέμματα θαυμασμού. Δύσκολα να μην προσέξεις το επιθετικό μπροστινό τμήμα με τις μεγάλες εισαγωγές αέρα, τη μάσκα με τα διπλά «νεύρα» την κυψελοειδή σχεδίαση και τους προβολείς LED. Οι ζάντες ελαφρού κράματος 19″, σε συνδυασμό με τις δυναμικές σχεδιαστικές γραμμές, τονίζουν τον αθλητικό χαρακτήρα.

    Ο πίσω προφυλακτήρας με τον διαχύτη και τις δύο μεγάλες απολήξεις εξάτμισης των 100 mm σε γκρι Cerium ολοκληρώνει την εικόνα. Τα μπάκετ καθίσματα από αλκαντάρα, η παχιά (ενεργοποιεί όλες τις νευρικές απολήξεις της παλάμης) ελλειπτική στεφάνη του τιμονιού με το «Μ» στο κάτω μέρος, τα paddles, το οδηγοκεντρικό εσωτερικό, όλα συντελούν στο να νιώθεις, ότι φοράς το αυτοκίνητο.

    Πατάς το κουμπί έναυσης του κινητήρα στην κεντρική κονσόλα και αυτός έρχεται σε λειτουργία χωρίς δράμα. Συνολικά δεν υπάρχει δραματοποίηση στη συγκεκριμένη έκδοση κι’ αυτό είναι ίσως το μοναδικό της μειονέκτημα. Η εξάτμιση θ’ ακουστεί μόνο αν επιλέξεις τη χαρτογράφηση «Sport» και κάνεις ανωριμότητες με το κιβώτιο στο «Ν».

    H ρύθμιση της ανάρτησης είναι ενδοτική, δε σε ταλαιπωρεί αναίτια σε λακκούβες και ανομοιομορφίες. Μέσα στην πόλη επιλέγοντας το πρόγραμμα Eco Pro μπορείς ακόμη και να κινηθείς οικονομικά χωρίς να προκαλείς ή να ταλαιπωρείσαι.

    Όταν αποφασίσεις να οδηγήσεις επιλέγεις το «Sport» και πατάς το γκάζι τέρμα. Η M135i xDrive δεν σε εντυπωσιάζει ούτε τότε. Μην παρεξηγηθώ έχει επιδόσεις υπεραυτοκινήτου, αν δε «στρίβει» γρήγορα το μυαλό σου, κινδυνεύεις με καταστροφή. Όμως τα κάνει όλα να φαίνονται εύκολα, τόσο εύκολα που σε μεταμορφώνει σε ικανό οδηγό. Πήγα να παρακολουθήσω έναν αγώνα ταχύτητας μ’ αυτό το αυτοκίνητο. Σαφώς είναι πιο γρήγορο απ’ τα περισσότερα αγωνιστικά που συμμετείχαν. Επίσης πάει γρήγορα από οποιονδήποτε, δεν απαιτείται η ικανότητα επαγγελματία γι’ αυτό.

    Το εσωτερικό της νέας BMW Σειράς 1 είναι πολύ πιο ευρύχωρο από της προκατόχου της, κυρίως στο πίσω τμήμα. Η πρόσβαση στην καμπίνα είναι ευκολότερη, καθώς ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών έχει αυξηθεί κατά 33 mm.

    Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι τεράστια με τους 19αρηδες τροχούς ακροβολισμένους στις τέσσερις γωνίες του αμαξώματος. Υπό πίεση υποστρέφει σταδιακά, αν το παρακάνεις με το γκάζι γλιστράει με τα 4 αλλά όλο αυτό είναι εύκολα διαχειρίσιμο ακόμη και από τον αδαή. Πρόκειται για μια εντυπωσιακά γρήγορη έκδοση της σειράς 1 όχι για την Μ1. Αυτή εξ’ όσων γνωρίζω δεν είναι στα σχέδια της BMW.

    Η πρόσβαση στα χαρακτηριστικά infotainment του νέου λειτουργικού συστήματος BMW Operating System 7.0 – προαιρετικά μέσω χειρονομιών – γίνεται μέσω ενός συνδυασμού δύο οθονών έως και 10,25” στην περίπτωση του BMW Live Cockpit Professional. Η νέα διάταξη οθονών παραπέμπει στη νέα μάσκα νεφρών της BMW. Η κεντρική Οθόνη Ελέγχου (Control Display) με επιφάνεια αφής είναι κεκλιμένη προς τον οδηγό σε κλασικό στυλ BMW και τοποθετημένη σε βέλτιστη θέση, εντός του οπτικού πεδίου του. Το έγχρωμο BMW Head-Up Display 9,2” – που διατίθεται προαιρετικά για πρώτη φορά με την BMW Σειρά 1 – επιτρέπει στον οδηγό να βλέπει πληροφορίες χωρίς να διασπάται η προσοχή του από το δρόμο.

    Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών είναι 320lt ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει τα 1.200lt.

     

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά BMW M135i χDrive
     
    Κινητήρας 1.998 cc
    Ισχύς 306PS/ 4.500 – 6250 rpm
    Ροπή 45,8 kgm/1750 – 5000 rpm
    Μετάδοση Στους 4 τροχούς
    Κιβώτιο Αυτόματο, 8 σχέσεων
    Επιτάχυνση 0-100 km/h 4,8 sec
    Τελική ταχύτητα 250 km/h
    Μεικτή κατανάλωση 7. 1 lt/100 km (δοκιμής)
    Βάρος 1.525 kg
    Διαστάσεις (Μ/Π/Υ) 4.319/1.799/1.434 mm
    Μεταξόνιο 2.670 mm
    Χώρος αποσκευών 320 -1200 lt
    Εκπομπές CO2 155 gr/km
    Τέλη κυκλοφορίας 285 €
    Τιμή από 59.300€
    Το πίσω τμήμα προσφέρει 19 mm έξτρα χώρο για το κεφάλι σε συνδυασμό με την συρόμενη πανοραμική ηλιοροφή που ανοίγει προς τα έξω. Οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν επίσης +13 mm επιπλέον στην περιοχή των αγκώνων, ενώ η αντίστοιχη αύξηση για τον οδηγό και τον συνοδηγό είναι +42 mm.

     

    Πρόκειται για έκδοση M Performance με δίλιτρο υπετροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα που συνδυάζεται με 8αρι αυτόματο κιβώτιο.

     



    ΣΧΟΛΙΑ