• AUTO

    BMW Group: Έσοδα 155 δισ. το 2023!

    BMW Group


    Παρά τον έντονο ανταγωνισμό και τις ασταθείς συνθήκες, η εταιρεία πούλησε 2.554.183 πολυτελή οχήματα (+6.4%).

    Η υψηλή ζήτηση ήταν ο κινητήριος μοχλός για τα συνεχιζόμενα ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα του BMW Group: Το περιθώριο EBT του Ομίλου ανήλθε στο 11,0% (2022: 16,5%, 4ο τρίμηνο: 8,6%, 2022: 8,2%), πάνω από τον στρατηγικό στόχο του 10%. Το περιθώριο ΕΒΙΤ στον Τομέα Αυτοκινήτου με 9,8% (2022: 8,6%- 4ο τρίμηνο: 8,5%- 4ο τρίμηνο 2022: 8,5%) ήταν εντός του προβλεπόμενου εύρους στόχου 9,5-10,0%.

    Το BMW Group παρέδωσε συνολικά 375.716 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (2022: 215.752 μονάδες / +74,1%) σε πελάτες, που αντιπροσωπεύει περίπου το 15% των συνολικών πωλήσεων, όπως είχε προβλεφθεί. Συμπεριλαμβανομένων των PHEV που παραδόθηκαν, το BMW Group πούλησε συνολικά 565.875 επαναφορτιζόμενα οχήματα (2022: 433.792 μονάδες / +30,5%) και έτσι απέσπασε μερίδιο πωλήσεων 22%. Ο εξηλεκτρισμός του χαρτοφυλακίου οχημάτων συμβάλλει σημαντικά στον περιορισμό των εκπομπών CO2 του Group, καθώς και στη συνεχή μείωση των εκπομπών CO2 του στόλου.

    Στον ευρωπαϊκό στόλο, το BMW Group συνέχισε να μειώνει τις εκπομπές ρύπων το 2023: Με 102,1 γραμμάρια CO 2 ανά χιλιόμετρο (σύμφωνα με το WLTP- 2022: 105 g/km / -2,8%), η πρώτη ανεπίσημη τιμή ήταν σημαντικά χαμηλότερη από τον στόχο που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση για 128,5 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Μιλώντας σχετικά ο δήλωσε ο Oliver Zipse, πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW AG τόνισε: «Καταγράψαμε ισχυρή ανάπτυξη και αυξήσαμε σημαντικά το ποσοστό των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων μας, ενώ παράλληλα βελτιώσαμε την κερδοφορία μας. Προοδεύουμε προσφέροντας στους πελάτες μας τις πιο σύγχρονες καινοτομίες και την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, ανεξάρτητα από το σύστημα κίνησης των οχημάτων».

    Τα έσοδα του Ομίλου σημείωσαν σταθερή αύξηση στο σύνολο του έτους και ανήλθαν σε 155,49 δισ. ευρώ (2022: 142,61 δισ. ευρώ / +9,0% / προσαρμοσμένα σύμφωνα με την επίδραση των συναλλαγματικών ισοτιμιών: +13,1%).

    Τα έσοδα προήλθαν κυρίως από τον υψηλότερο όγκο πωλήσεων και τις θετικές επιδράσεις του προϊοντικού μείγματος. Η αύξηση των επιτοκίων και οι ευνοϊκές επιδράσεις από τη χρηματοδότηση δανείων συνέβαλαν επίσης στην αύξηση των εσόδων – τα οποία επηρεάστηκαν εξαιτίας αντιξοοτήτων λόγω των ισοτιμιών με το κινεζικό ρενμίνμπι και το δολάριο των ΗΠΑ. Οι δαπάνες του τομέα Έρευνας & Εξέλιξης για το σύνολο του έτους αυξήθηκαν σημαντικά σε 7.538 εκατ. ευρώ (2022: 6.62 δισ. ευρώ / +13,8%).

    Εκτός από τις δαπάνες ανάπτυξης νέων μοντέλων, όπως η νέα Σειρά 5 της BMW, η X3 και η X5 (ανανέωση μοντέλου), η Rolls-Royce Spectre και τα μελλοντικά μοντέλα της NEUE KLASSE, οι δαπάνες για έρευνα & εξέλιξη επικεντρώθηκαν κυρίως στον περαιτέρω εξηλεκτρισμό και την ψηφιοποίηση του χαρτοφυλακίου οχημάτων και στην αυτόνομη οδήγηση.

    Ο δείκτης R & D (σύμφωνα με τον Γερμανικό Εμπορικό Κώδικα) για όλη τη χρονιά ανήλθε σε 5,0% (2022: 5,0%) και ως εκ τούτου στο υψηλότερο άκρο του εύρους του μακροπρόθεσμου στόχου της εταιρείας 4,0-5,0. Οι κεφαλαιουχικές δαπάνες του BMW Group αυξήθηκαν στο σύνολο του έτους σε 8,83 δισ. ευρώ (2022: 7,79 δισ. ευρώ / +8,5%). Σημαντικές επενδύσεις διοχετεύθηκαν στην ηλεκτροκίνηση και την αυτόνομη οδήγηση, καθώς και στην οργάνωση της παραγωγής μπαταριών υψηλής τάσης σε διάφορες αγορές και στην κατασκευή του εργοστασίου στο Ντέμπρετσεν της Ουγγαρίας. Ο δείκτης κεφαλαιουχικών δαπανών (capex ratio) για το 12μηνο διαμορφώθηκε στο 5,7% (2022: 5,5%).

    Τα κέρδη της εταιρείας προ φόρων και τόκων (EBIT) για το σύνολο του έτους αντανακλούν τις ισχυρές λειτουργικές επιδόσεις του BMW Group: Το 2023, το περιθώριο EBIT ανήλθε σε 18,48 δισ. ευρώ (2022: 13,99 δισ. ευρώ / +32,0%). Εκτός από την πλήρη ενοποίηση της BBA και τις περισσότερες παραδόσεις οχημάτων, θετική επίδραση είχαν και οι χαμηλότερες διατομεακές απαλοιφές που σχετίζονται με τις δραστηριότητες χρηματοδοτικής μίσθωσης.

    Για το διάστημα μεταξύ Ιανουαρίου και Δεκεμβρίου, το BMW Group ανακοίνωσε κέρδη προ φόρων (EBT) ύψους 17,09 δισ. ευρώ (2022: 23,50 δισ. ευρώ/ -27,3%). Εδώ, το αρνητικό χρηματοοικονομικό αποτέλεσμα εξ αιτίας της αντικειμενικής εύλογης αξίας ύψους -1,38 δισ. ευρώ (2022: 9,51 δισ. ευρώ) αντικατοπτρίζει την επίδραση λόγω της διαφορετικής βάσης σύγκρισης την περίοδο αναφοράς: Κατά το προηγούμενο έτος, η αναπροσαρμογή της αξίας των μετοχών της BBA κατά  7,7 δισ. ευρώ στο πλαίσιο της πλήρους ενοποίησης είχε αυξήσει σημαντικά το οικονομικό αποτέλεσμα, τα έσοδα του BMW Group και τα καθαρά κέρδη του.

    Το περιθώριο EBT για την περίοδο Ιανουαρίου-Δεκεμβρίου ανήλθε σε 11,0% (2022: 16,5%). Τα καθαρά κέρδη του Ομίλου για το 12μηνο ανήλθαν σε 12,16 δισ. ευρώ (2022: 18.58 δισ. ευρώ / -34,5%). Χωρίς την εφάπαξ επίπτωση της αναπροσαρμογής, τα καθαρά κέρδη του Ομίλου θα ήταν υψηλότερα από έτος σε έτος, με περιθώριο EBT στα ίδια επίπεδα με του προηγούμενου.

    Με βάση την εξουσιοδότηση που δόθηκε από την Ετήσια Γενική Συνέλευση του Μαΐου 2022, το Διοικητικό Συμβούλιο έλαβε την απόφαση να προβεί σε επαναγορά μετοχών αξίας έως 2,0 δισ. ευρώ. Κατά τη διάρκεια του αρχικού προγράμματος επαναγοράς μετοχών μεταξύ Ιουλίου 2022 και Ιουνίου 2023, η BMW AG αγόρασε συνολικά 22.199.529 κοινές μετοχές έναντι 1,85 δισ. ευρώ και 1.923.871 προνομιούχες μετοχές έναντι 150 εκατ. ευρώ.

    Αυτό ισοδυναμεί με το 3,78% του τρέχοντος μετοχικού κεφαλαίου. Σύμφωνα με την απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, όλες οι μετοχές που αποκτήθηκαν αποσύρθηκαν το τρίτο τρίμηνο του 2023. Το δεύτερο πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών, αξίας έως 2,0 δισ. ευρώ, ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2023. Μέχρι το τέλος του 2023, η BMW AG είχε αποκτήσει 4.218.363 κοινές μετοχές και 942.892 προνομιούχες. Για τις μετοχές που αγοράστηκαν σε αυτή την πρώτη δόση καταβλήθηκε συνολικό τίμημα αγοράς (εξαιρουμένων των παρεπόμενων εξόδων απόκτησης ύψους περίπου 500 εκατ. ευρώ. Αυτό αντιστοιχεί στο 0,81% του τρέχοντος μετοχικού κεφαλαίου.

    Το δεύτερο πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών συνεχίστηκε τον Ιανουάριο του 2024 με τη δεύτερη δόση. Στις 12 Μαρτίου 2024, το BMW Group είχε αγοράσει 7.531.194 μετοχές συνολικής αξίας 734 εκατ. ευρώ και κατέχει έτσι το 1,18% του τρέχοντος μετοχικού κεφαλαίου. Το δεύτερο πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών θα ολοκληρωθεί το αργότερο στις 31 Δεκεμβρίου 2025. Οι μέτοχοι θα συμμετάσχουν επίσης στα επιτυχημένα αποτελέσματα του οικονομικού έτους 2023.

    Με την επιφύλαξη της έγκρισης της Ετήσιας Γενικής Συνέλευσης, τα αδιανέμητα κέρδη της εταιρείας (σύμφωνα με τον Γερμανικό Εμπορικό Κώδικα) ύψους 3,80 δισ. ευρώ (2022: 5,48 δισ. ευρώ / -30,6%), τα οποία αντιπροσωπεύουν ένα προκαταρκτικό ποσοστό διανομής 33,7% (2022: 30,6%), θα διανεμηθεί στους μετόχους από τα καθαρά κέρδη της BMW AG.

    Λαμβάνοντας υπόψη το εύρος στόχου 30-40% των καθαρών κερδών για το ποσοστό διανομής που αναλογεί στους μετόχους της BMW AG, το Διοικητικό και Εποπτικό Συμβούλιο θα προτείνει στην Ετήσια Γενική Συνέλευση της 15ης Μαΐου μέρισμα 6,00 ευρώ ανά κοινή μετοχή (2022: 8,50 ευρώ) και 6,02 ευρώ ανά προνομιούχο μετοχή (2022: 8,52 ευρώ). Οι εργαζόμενοι του BMW Group θα συμμετάσχουν και πάλι με τον κατάλληλο τρόπο στην επιτυχία της εταιρείας. Το BMW Group απασχολούσε 154.950 εργαζόμενους στο τέλος του 2023 (2022: 149.475 / + 3,7%). Αυτή η μικρή αύξηση του αριθμού των εργαζομένων αφορούσε κυρίως τους τομείς ανάπτυξης και πληροφορικής, καθώς και το παγκόσμιο δίκτυο παραγωγής του BMW Group.

    Διαβάστε επίσης:

    Σε τιμή πρόκληση το Citroёn C3 Aircross!

    Οδηγούμε το Volvo EX30!

    Opel Mokka: Ανανέωση στα σημεία!



    ΣΧΟΛΙΑ