Ο Μαξ Φερστάπεν έγινε ο πρώτος οδηγός στην ιστορία που έχει κερδίσει επτά Grand Prix στις Ηνωμένες Πολιτείες, κατακτώντας την τέταρτη νίκη του στo COTA (Circuit of the Americas). Όλα αυτά μετά τη νίκη του στο Sprint και την κυριαρχία του στις κατατακτήριες δοκιμές. Ως αποτέλεσμα, βρίσκεται πλέον μόλις 40 βαθμούς μακριά από την κορυφή του πρωταθλήματος, ενώ απομένουν 141 βαθμοί να μοιραστούν σε 5 GP και δυο Sprint φέτος.

Όπως οι περισσότεροι οδηγοί, ο Φερστάπεν υιοθέτησε μια στρατηγική μέσης –μαλακής γόμας, η οποία απαιτούσε βέλτιστη διαχείριση. Η θερμοκρασία οδοστρώματος έφτασε τους 47 βαθμούς Κελσίου και οι ανομοιομορφίες απαιτούσαν προσοχή από τους οδηγούς ενώ οι ριπές ανέμου περιέπλεκαν περισσότερο τα πράγματα. Την πίεση στα ελαστικά ελάφρυνε η υιοθέτηση καθεστώτος εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας μετά τη σύγκρουση Σάινθ – Αντονέλι καθώς οριοθετήθηκε ο ρυθμός για 3 – 4 γύρους σε ένα κρίσιμο σημείο, με τα μονοθέσια γεμάτα καύσιμα.

1

F1 ΗΠΑ

Εξαίρεση όσον αφορά τη στρατηγική ήταν ο Σαρλ Λεκλέρ, της Ferrari. Ο Μονεγάσκος ρίσκαρε καθώς ήταν ο μόνος οδηγός από τους πρώτους 15 που εκκίνησε με τη μαλακή γόμα ελαστικών. Χρησιμοποίησε την επιπλέον πρόσφυση στην εκκίνηση με εξαιρετικό τρόπο, διεκδικώντας την πρωτοπορία από την τρίτη θέση.

Εκτιμάται ότι η μαλακή γόμα κερδίζει σχεδόν δύο επιπλέον μέτρα στο σπριντ από τα 0 στα 150 km/h κατά την εκκίνηση. Σημειώστε ότι η απόσταση μεταξύ κάθε θέσης στη σχάρα εκκίνησης είναι 4 μέτρα: Η επιλογή του Λεκλέρ με τη μαλακή γόμα εκκίνησης του έδωσε αβάντα μισής θέσης στην αρχή. Ο Μονεγάσκος το εκμεταλλεύτηκε, πέρασε το Νόρις και οι δυο τους είχαν μια σπουδαία μάχη για την 2η θέση.

F1 ΗΠΑ

Ο Νόρις πίεζε και κατάφερε να περάσει το Λεκλέρκ στον 21ο γύρο. Είναι αξιοθαύμαστο ότι ο οδηγός της Ferrari κατάφερε να φτάσει ως τον 23ο γύρο με τη μαλακή γόμα, δείγμα σπουδαίας ικανότητας στη διαχείριση από την πλευρά του.

Αναπόφευκτα ο Λεκλέρ ήταν ο πρώτος από τους πρωτοπόρους που μπήκε στα πιτ, αλλάζοντας από μαλακή σε μεσαία γόμα στον 23ο γύρο. Εκμεταλλεύτηκε καλά τη μεσαία γόμα για να κρατήσει τη δεύτερη θέση, προτού εν τέλει τον ξαναπεράσει ο Νόρις λίγους γύρους πριν το τέλος. Η μάχη τους που διήρκησε σχεδόν όλο τον αγώνα ήταν σπουδαία, σκληρή και δίκαιη, δεικνύοντας το αθλητικό πνεύμα των δυο ταλαντούχων οδηγών. Ο Νόρις στο δεύτερο μέρος είχε το πλεονέκτημα της ταχύτερης μαλακής γόμας.

F1 ΗΠΑ

Πιο μπροστά ο Φερστάπεν είχε τέτοιο προβάδισμα που άλλαξε από μέση σε μαλακή γόμα στον 33ο γύρο, λίγο αργότερα από τους άλλους αντιπάλους του, χωρίς να χάσει την πρωτοπορία. Το μόνο που του έλειψε για να πετύχει ένα ακόμη Grand Slam ήταν ο ταχύτερος γύρος αγώνα που σημείωσε ο Αντονέλι με φρέσκια μαλακή γόμα στον 33ο γύρο. Ήταν απίστευτο ότι η Mercedes του έμεινε αλώβητη μετά το δυνατό χτύπημα της Williams στον πίσω άξονα. Πάντως ο Ιταλός δεν βαθμολογήθηκε. Ο Σάινθ από την άλλη θα εκκινήσει 5 θέσεις πιο πίσω στο Μεξικό καθώς θεωρήθηκε υπαίτιος της σύγκρουσης. Επιπλέον η Red Bull πήρε ποινή 50 χιλιάδων δολαρίων γιατί ένα μέλος της ομάδας αγνόησε τις εντολές των κριτών ασφαλείας να απομακρυνθεί από την είσοδο της πύλης 1 που έκλεινε για την εκκίνηση. O μηχανικός αυτός προσπάθησε να αφαιρέσει ένα σημάδι (ασημί ταινία) από τον τοίχο που βοηθούσε το Νόρις να σταματήσει ακριβώς στο σημείο που έπρεπε για την εκκίνηση. Ναι αυτή η λεπτομέρεια θα μπορούσε να κάνει διαφορά. Η ταινία – σημάδι δεν απαγορεύεται αλλά επίσης δεν απαγορεύεται βάση κανονισμών να την αφαιρέσει κανείς. Εν τέλει κόστισε στη Red Bull 50.000 ευρώ και παρέμεινε στη θέση της.

F1 ΗΠΑ

Συνολικά αξίζει να τονιστεί πως οι ομάδες αποφάσισαν να κρατήσουν τις επιλογές στρατηγικής ανοιχτές στην εκκίνηση, χρησιμοποιώντας κυρίως τη μέση γόμα και έχοντας στο μυαλό τους διαφορετικές στρατηγικές που θα μπορούσαν να αποδώσουν. Το καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας VSC έδωσε τη δυνατότητα να φτάσουν πιο μακριά τόσο με τη μαλακή όσο και στη μέση γόμα. Η σταθερότητα της μέσης γόμας ήταν ίσως μεγαλύτερη από την αναμενόμενη. Αυτό οδήγησε στην απόφαση να μην χρησιμοποιηθεί η σκληρή γόμα στο δεύτερο μέρος. Οι στρατηγικές μέσης – σκληρής γόμας μετατράπηκαν αναπόφευκτα σε μέση – μαλακή με το κόκκινο ελαστικό να χρησιμοποιείται για το τελικό μέρος από σχεδόν όλα τα μονοθέσια.

F1 ΗΠΑ

Μετά το τέλος του αγώνα ο νικητής Μαξ Φερστάπεν δήλωσε: «Ήταν ένα τέλειο Σαββατοκύριακο. Η εκκίνηση ήταν το κλειδί. Ο ρυθμός δεν ήταν μαγικός, αλλά είχαμε μια καλή εκκίνηση. Στο πρώτο μέρος ο Σαρλ μπήκε ανάμεσα σε εμένα και τον Λάντο, κάτι που βοήθησε πολύ. Μόλις ο Λάντο βρέθηκε σε καθαρό αέρα, ήταν πολύ γρήγορος. Απλώς κάναμε ό,τι καλύτερο μπορούσαμε και προσπαθήσαμε να διαχειριστούμε τα ελαστικά μας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, παρόλο που υπερθερμαίνονταν λίγο.

Αυτή η απόδοση είναι ακριβώς αυτό που χρειαζόμαστε μέχρι το τέλος της σεζόν για να διεκδικήσουμε τον τίτλο. Η ομάδα έχει κάνει εξαιρετική δουλειά, το διασκεδάζω και είναι συναρπαστικό για όλους. Η απόδοση του μονοθεσίου έχει βελτιωθεί και πρέπει να διατηρήσουμε τη δυναμική. Πραγματικά μεγιστοποιήσαμε τα πάντα όσον αφορά τους βαθμούς και πρέπει να συνεχίσουμε να έχουμε αυτά τα τέλεια Σαββατοκύριακα μέχρι το τέλος της σεζόν. Είμαι πολύ χαρούμενος που κερδίζω ξανά».

Η τελική κατάταξη του αγώνα ήταν:

F1 ΗΠΑ

Η βαθμολογία των οδηγών διαμορφώθηκε ως εξής:

F1 ΗΠΑ

Αντίστοιχα η βαθμολογία των κατασκευαστών είναι:

F1 ΗΠΑ

Επόμενος αγώνας την ερχόμενη Κυριακή 26/10 το GP του Μεξικό.

F1 ΗΠΑ

Διαβάστε επίσης:

F1 ΗΠΑ: Ο Φερστάπεν στην pole

F1 ΗΠΑ: Νίκη Φερστάπεν στο Sprint

F1 ΗΠΑ, Sprint: Ο Φερστάπεν στην pole